Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond, bazin, wak

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

linlin

hond, bazin, wak

Ongelezen bericht door linlin »

en het komt nog goed ook.

http://www.at5.nl/artikelen/30065/vrouw ... vondelpark" onclick="window.open(this.href);return false;
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Re: hond, bazin, wak

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Brrrr wat koud....

Ik vind het wel mooi dat die vrouw haar hond zo vooropstelt. Zou zelf ook wel heeeeel veel moeite doen om Bo eruit te trekken.

Gelukkig gelukkig goed afgelopen. En altijd weer verbazingwekkend hoe lang het duurt voordat iemand echt goed en serieus helpt :roll:

Die man mag van mij ook een heldendaadkruisje krijgen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ja dat valt mij ook op echt doortastend handelen dat duurt even :80: , maar goed, het is goed gekomen
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Gelukkig is het goed afgelopen. :ok:
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Gelukkig is het goed afgelopen, ik kan me trouwens enorm goed voorstellen dat ze zich niet uit het wak laat tillen en weer naar haar hond toezwemt en gilt dat ie komen moet...Ja halloooooo... op de kant gehezen worden en ALSNOG gaan zitten kijken hoe je hond verzuipt of onder het ijs verdwijnt en niemand die een poot uitsteekt?
Dan is dat natte pak van haar dus ook voor nop geweest en ik kan me goed voorstellen dat zij aldoor gedacht heeft ; hond eerst,hond eerst hond eerst en daarna ik...want eerlijk is eerlijk, als zij eruit getild was was de kans groot geweest dat ze de hond hadden gelaten voor wat het was. Een hond is 'maar' een hond en zeker een vreemde gaat als ie jou uit het water heeft getild echt jouw hond niet meer uit het water vissen....
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Misschien dat ik naar een ander filmpje kijk hoor maar ik zie die omstanders helpen toch? Ja tuurlijk krijgen ze haar er niet gelijk uit, je moet toch ook even bedenken hoe je dit op gaat lossen en als plan A niet blijkt te werken over op plan B.... tot het lukt. En dat is toch wat ze doen.
En om met 20 man als idioten maar wat te gaan doen heeft ook weinig zin.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Alles goed afgelopen, hardstikke fijn. :D Dappere mevrouw!
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

AnneMarie schreef:
Gelukkig gelukkig goed afgelopen. En altijd weer verbazingwekkend hoe lang het duurt voordat iemand echt goed en serieus helpt :roll:
Want jij had die mevrouw en hond er binnen 10 sec zelfstandig uitgekregen wil je zeggen?

Ik zie ook alleen maar mensen die hun best doen om te helpen, genoeg mensen in ieder geval. Je kan ook moelijk met zijn tienen aan 1 vrouw gaan sjorren. En tja, die helpende mensen moesten even kijken wat zou lukken en wat niet.
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Ach gos, kan het me zo voorstellen dat ze haar hond er uit haalt. Misschien in de ogen van veel mensen niet verstandig maar ik vind het ontroerend dat ze het doet.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Moos schreef:
AnneMarie schreef:
Want jij had die mevrouw en hond er binnen 10 sec zelfstandig uitgekregen wil je zeggen?

Ik zie ook alleen maar mensen die hun best doen om te helpen, genoeg mensen in ieder geval. Je kan ook moelijk met zijn tienen aan 1 vrouw gaan sjorren. En tja, die helpende mensen moesten even kijken wat zou lukken en wat niet.

:ok: Amen
Gr. Aniek

Afbeelding
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Abby »

:thumleft: Applaus voor mevrouw! En uiteraard voor de helpende omstanders. Ik zou vermoedelijk hetzelfde hebben gedaan, al kun je je reactie natuurlijk niet van te voren inschatten. Maar mn hond laten verzuipen en zelf aan de kant staan kijken, geen denken aan. Dan maar een nat pak en onderkoeld naar t ziekenhuis. Hond eerst. :ok:
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Moos schreef:
AnneMarie schreef:

Je kunt ook niet met z'n tienen op het ijs gaan staan. Die derde man stond op de achtergrond klaar om in te grijpen zonodig.
pien29
Zeer actief
Mijn ras(sen): rr

Ongelezen bericht door pien29 »

diep en diep respect voor die mevrouw

Groetjes Pien
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Respect voor haar absoluut, ik ben erg blij dat het goed is afgelopen..... maar mevrouw had haar hond beter aan de lijn kunnen laten zodat d ehond niet op het ijs zou komen en zodat er ook niet verwacht wordt van omstanders hun leven tewagen....
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Mijn grootste angst op dit moment dus :wink:
Gelukkig hebben zowel de mevrouw als de hond het er (zoals het er nu uitziet) goed vanaf gebracht :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
hondeponnetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog

Ongelezen bericht door hondeponnetje »

Jeetje, ondanks dat er al gezegt werd dat het goed afliep zat ik hem te knijpen. Zelf zou ik het ook doen, ben geen held met water maar ga niet toe zitten kijken hoe mn hond zou verzuipen. Pfff ben blij dat het goed afgelopen is.
Afbeelding
met dank aan Twinkel
AnneMarie
Zeer actief

Moos schreef:
AnneMarie schreef:

Nou dan hebben we er een verschillend idee over. Ik heb het zelf meegemaakt en weet hoe lastig dit is. Ik zie echter maar 2 mannen iets proberen, en velen toekijken. Daarna komt er iemand aan die wel snel en kordaat helpt, die gaat er namelijk bijliggen en probeert ze eruit te trekken.
Dat is echt actief handelen. Kijken en bedenken hoe het zou kunnen of wat anderen doen, dat vind ik dan weer minder....
Maar okay misschien ben ik beinvloed na enkele ervaringen waarin ik bv een kind zag verdrinken NIEMAND iets deed en ik aankwam en als eerste en enige reageerde :piew:

Ik snap ook heel goed dat ze dacht eerst de hond dan ik. Zou ik ook hebben en inderdaad anders verdrinkt je hond alsnog voor je ogen. Je kunt hem alleen meehelpen als je erin ligt vrees ik...
AnneMarie
Zeer actief

jacq1970 schreef:Respect voor haar absoluut, ik ben erg blij dat het goed is afgelopen..... maar mevrouw had haar hond beter aan de lijn kunnen laten zodat d ehond niet op het ijs zou komen en zodat er ook niet verwacht wordt van omstanders hun leven tewagen....
Ja en je moet ook niet de straat op als het glad is..... :jank: :oohja:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

AnneMarie schreef:
jacq1970 schreef:Respect voor haar absoluut, ik ben erg blij dat het goed is afgelopen..... maar mevrouw had haar hond beter aan de lijn kunnen laten zodat d ehond niet op het ijs zou komen en zodat er ook niet verwacht wordt van omstanders hun leven tewagen....
Als je een Labrador hebt, waarvan je kan verwachten dat hij dit doet (mijn honden komen ook niet los in de buurt van ijs) kan je toch makkelijk ergens gaan lopen waar geen water is? Ik vind dit niet te vergelijken met de straat niet op gaan, wat soms gewoon moet.

Ontopic: Ontzettend veel respect voor die vrouw! Ik vind het wel jammer dat het even duurt voordat iemand haar helpt die hond er uit te tillen, terwijl zij aan geeft dat ze dat wil. Eentje verklaart haar zelfs voor gek als ze terug zwemt naar de hond.
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

pffffffffffffff gelukkig zijn beide op het droge gekomen. Toppie bazin, toppie omstanders :ok:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Maeve schreef:
AnneMarie schreef:
Als je een Labrador hebt, waarvan je kan verwachten dat hij dit doet (mijn honden komen ook niet los in de buurt van ijs) kan je toch makkelijk ergens gaan lopen waar geen water is? Ik vind dit niet te vergelijken met de straat niet op gaan, wat soms gewoon moet.

Ontopic: Ontzettend veel respect voor die vrouw! Ik vind het wel jammer dat het even duurt voordat iemand haar helpt die hond er uit te tillen, terwijl zij aan geeft dat ze dat wil. Eentje verklaart haar zelfs voor gek als ze terug zwemt naar de hond.
als omstander is het soms ook heel moeilijk hoor, zeker mensen zonder dieren, verklaren je al snel voor gek, dus ik vindt dat niet zo vreemd.

fijn dat ze beide oke zijn :ok:
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Als ik agent was geweest, had ik die lui gewoon een bon gegeven wegens illegaal zwemmen ofzo :zweep:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

AnneMarie schreef:Nou dan hebben we er een verschillend idee over. Ik heb het zelf meegemaakt en weet hoe lastig dit is. Ik zie echter maar 2 mannen iets proberen, en velen toekijken. Daarna komt er iemand aan die wel snel en kordaat helpt, die gaat er namelijk bijliggen en probeert ze eruit te trekken.
Dat is echt actief handelen. Kijken en bedenken hoe het zou kunnen of wat anderen doen, dat vind ik dan weer minder....
Maar okay misschien ben ik beinvloed na enkele ervaringen waarin ik bv een kind zag verdrinken NIEMAND iets deed en ik aankwam en als eerste en enige reageerde :piew:

Ik snap ook heel goed dat ze dacht eerst de hond dan ik. Zou ik ook hebben en inderdaad anders verdrinkt je hond alsnog voor je ogen. Je kunt hem alleen meehelpen als je erin ligt vrees ik...
AnneMarie schreef:
Moos schreef:
AnneMarie schreef:

Nou dan hebben we er een verschillend idee over. Ik heb het zelf meegemaakt en weet hoe lastig dit is. Ik zie echter maar 2 mannen iets proberen, en velen toekijken. Daarna komt er iemand aan die wel snel en kordaat helpt, die gaat er namelijk bijliggen en probeert ze eruit te trekken.

ja want met zijn allen op zo'n stukje ijs (wat al zwak is) gaan staan is handig....lekker er met zijn allen in sodemieteren.
Deze mensen houden tenminste het hoofd koel en gaan niet als hysterische lui te werk want daar heeft niemand iets aan.
Het is ook echt nooit goed. Er zijn trouwens echt wel meer dan 2 mensen die helpen hoor en iemand die nog aan het bellen is (hulpdiensten?).

Zelf verzoop mijn Bikkel in het najaar bijna hier in een grote plas. Hij bleek niet te kunnen zwemmen, of raakte in paniek waardoor hij niet meer voor of achteruit kwam.
2 'jochies' van een jaar of 14 stonden binnen no time in hun onderbroek totaan hun knieeen in het ijskoude water..... waarna ik er zelf in ben gesprongen.
Ze zijn er heus wel hoor.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Ook al wist ik vantevoren dat het goed zou aflopen: het was toch een zenuwslopend filmpje :N:

En ik vind de omstanders die hielpen minstens zo heldhaftig als die mevrouw: het was haar hond, natuurlijk probeert ze hem te redden.
Maar de behulpzame voorbijgangers doen dat allemaal uit altruïsme, die hebben er geen enkel belang bij om hun leven in de waagschaal te stellen, en dat doen ze wel. Sjappoooooo :ok: :ok: :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Hulde voor die vrouw, want al met al probeerde ze de hond te redden. Dat ze misschien niet heeft gereageerd zoals ze zou moeten, volgens sommigen, is bijzaak!

Ze heeft gereageerd en ze probeerde haar hond te redden in die omstandigheden. Zoiets kun je niet van te voren even oefenen. Dit overkomt je en ik vind het een super puike actie van haar!

De persoon die plat op het ijs ging liggen had al heel eventjes kunnen nadenken omdat de eerste actie mislukte. Plat op je buik gaan liggen is inderdaad de beste oplossing omdat je je gewicht verspreidt. Moet je ook maar weten en ik denk dat die persoon dat wist. Die zag dat actie nummer 1 mislukte, twijfde geen seconde meer en bood op de juiste manier hulp.
Hoe de hond in het ijs terecht is gekomen staat er helaas niet op. Kan zijn dat de hond losliep, de lijn te lang was zodat hij aangelijnd toch op het ijs kon komen, zichzelf in een onbewaakt ogenblik heeft losgetrokken...kan, ik weet het niet en voor mij is dit totaal onbelangrijk.

Zowel mevrouw als alle omstander -ook de persoon die al aan het bellen was!- hebben mijn respect! :ok:
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Maeve schreef:
AnneMarie schreef:
Onze hond durft niet op het ijs en zwemt nooit in een plantsoenvijver. Ik durfde hem dus ook best los te laten rondom deze vijvers. Maar vandaag duurde het even voor hij kwam, stond meneer plotseling tóch op het ijs omdat iemand er brood op had gegooid!! :80: Gelukkig was het dik genoeg, maar het had mij dus ook kunnen overkomen... :oeps:

Edit: Knap hoor trouwens, van die dame!
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Tja ..... dan zal ik wel één van de weinigen zijn die het natuurlijk fantastisch vindt dat zowel mevrouw als hond "gered" zijn maar zich tevens afvraagt hoe die hond op het ijs gekomen is?? Het is in het Vondelpark, geen idee of daar honden aangelijnd moeten worden maar een beetje weldenkend mens laat zijn hond niet los in de buurt van "bevroren" water ..... Hond weet het verschil niet en voordat je het weet krijg je dit soort taferelen waarbij anderen hun leven riskeren. Ongeveer hetzelfde is gebeurd is Oss .... en wie weet waar nog meer. Natuurlijk kan het altijd voorkomen dat een hond ontsnapt maar in veel gevallen is het toch de "onnozelheid" van de baas .....
Nogmaals ik ben blij voor die mevrouw en haar hond, hoor .......... maar toch, als ik dit soort verhalen lees/zie krijg ik iets over me van "had dan ook nagedacht". :19: Zelfs hier op het forum staat het ergens als een sticky dacht ik.
En de omstanders .... denk niet dat je die iets kunt "verwijten" .... het is nou eenmaal geen dagelijkse kost om zowel een mens als een dier uit een wak te bevrijden, dus ik snap best wel dat de hersens van die mensen op dat moment overuren draaiden om een oplossing te vinden.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Tsja, als hadden komt is hebben te laat, en achteraf kiek je de koe in de kont, en no use crying over spilled milk, en as me zusje....was ze marinier geworden enzovoort.

Ik denk dat die mevrouw ook wel denkt dat ze een foutje heeft gemaakt :19:
Het heeft in mijn ogen niet zoveel zin om daarover door te zeuren :roll:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Het mag van mij "gezeur" genoemd worden hoor ..... maar als dit soort berichten de afgelopen weken diverse malen in het nieuws geweest zijn lijkt het mij dat je als hondeneigenaar daar toch ook door "gewaarschuwd" bent.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

flatcoat schreef:Het mag van mij "gezeur" genoemd worden hoor ..... maar als dit soort berichten de afgelopen weken diverse malen in het nieuws geweest zijn lijkt het mij dat je als hondeneigenaar daar toch ook door "gewaarschuwd" bent.

ja ik ben het wel met je eens hoor, maar ja, dat is toch wat er steeds en altijd zal blijven gebeuren, maakt niet uit hoeveel er gewaarschuwd word, pas als het iemand overkomt neemt die persoon het serieus.
net zoals met broodfok... pas als het hondje ziek is, dan ineens weet men de media te vinden en is het schandalig...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”