Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat bij het zien van baasje die schopt naar jonge Herder
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Markiesje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Wat bij het zien van baasje die schopt naar jonge Herder
Hallo hondenvriend(in),
Stel es dat jij tijdens een wandeling met jouw 4voeter een hondenbaas ziet die ook stapt, dit met een jonge Herdershond, aangelijnd, en die hond 3 x na mekaar hard schopt.
Zal jij daar dan op reageren?
Stel es dat jij tijdens een wandeling met jouw 4voeter een hondenbaas ziet die ook stapt, dit met een jonge Herdershond, aangelijnd, en die hond 3 x na mekaar hard schopt.
Groetjes, Linda
Re: Wat bij het zien van baasje die schopt naar jonge Herder
eh, ja natuurlijk!
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ja,daar zeg ik iets van.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Dat is misschien niet voor iedereen en in elke situatie even vanzelfsprekend
Ik zeg er wel wat van, maar heb vrijwel nooit de illusie dat dat iets uit gaat maken
Hard schoppen vind ik wel vrij heftig trouwens. Misschien dat ik zou proberen er een eventuele volgende keer een filmpje van te maken en daar iets mee te doen
Ik heb eerder wel eens gesprekken met zulk soort figuren gehad, maar dat leidde nooit ergens toe eigenlijk.

Ik zeg er wel wat van, maar heb vrijwel nooit de illusie dat dat iets uit gaat maken

Hard schoppen vind ik wel vrij heftig trouwens. Misschien dat ik zou proberen er een eventuele volgende keer een filmpje van te maken en daar iets mee te doen

Ik heb eerder wel eens gesprekken met zulk soort figuren gehad, maar dat leidde nooit ergens toe eigenlijk.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
kan me niet schelen of het iets veranderd of niet. maar er niets van zeggen kan ik ook niet. 

- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Aantal honden: 2
Ik denk dat ik door zou draaien als er zoiets voor mijn neus gebeurt. En vooral hopen dat mijn manlief dan niet in de buurt is, die zou echt compleet door het lint gaan en waarschijnlijk ook domme dingen doen in zo'n geval. :N:
Maar me omdraaien en weglopen zonder er iets van te zeggen, nee dat kan ik echt niet.
Maar me omdraaien en weglopen zonder er iets van te zeggen, nee dat kan ik echt niet.
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Ik zeg er ook altijd wat van en ja, dan krijg je een grote mond terug
Tijdje geleden nog, mechelaar komt luid blaffend op Suus af.
Bazin roept hond terug, hond keert DIRECT om en gaat terug naar de bazin (in mijn ogen dus een hele brave hond).
Bij bazin aangekomen blijft de hond met lage staarthouding en oren plat op een meter of 3 heen en weer lopen (toen dacht ik al, die krijgt dadelijk straf).
Na veel gegodver etc van bazin, komt hond tóch voor, ze lijnt de hond aan en geeft hem toch een paar lellen om z'n oren!
Daar heb ik wat van gezegd, "of ze wilde dat haar hond helemaal nooit meer zou komen, dat ze niet moest straffen als hij terugkomt."
Kreeg ik de wind van voren, dit was een werkhond, werd politietraining meegedaan, die worden altijd zo gestraft als ze niet goed voorkomen en ik had er de ballen verstand van .
Wat een koe zeg
Vóór dit akkefietje zeiden we altijd vriendelijk gedag in het park, nu zegt ze niks meer tegen me, jammer dan.

Tijdje geleden nog, mechelaar komt luid blaffend op Suus af.
Bazin roept hond terug, hond keert DIRECT om en gaat terug naar de bazin (in mijn ogen dus een hele brave hond).
Bij bazin aangekomen blijft de hond met lage staarthouding en oren plat op een meter of 3 heen en weer lopen (toen dacht ik al, die krijgt dadelijk straf).
Na veel gegodver etc van bazin, komt hond tóch voor, ze lijnt de hond aan en geeft hem toch een paar lellen om z'n oren!
Daar heb ik wat van gezegd, "of ze wilde dat haar hond helemaal nooit meer zou komen, dat ze niet moest straffen als hij terugkomt."
Kreeg ik de wind van voren, dit was een werkhond, werd politietraining meegedaan, die worden altijd zo gestraft als ze niet goed voorkomen en ik had er de ballen verstand van .
Wat een koe zeg

Vóór dit akkefietje zeiden we altijd vriendelijk gedag in het park, nu zegt ze niks meer tegen me, jammer dan.
-
- Zeer actief
Zeker weten dat ik mn scheur opentrek!
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik heb er 16 jaar geleden een keer iets van gezegd. Kon de hond meteen meenemen
Dat was Wuilus en ik heb haar nog bijna 14 jaar gehad 

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Ja dan hou ik mijn mond echt niet, of het nou helpt of niet.
Als ik wie dan ook wie of wat dan ook zie mishandelen trek ik gewoon mijn scheur open, over de consequenties denk ik later wel na
Als ik wie dan ook wie of wat dan ook zie mishandelen trek ik gewoon mijn scheur open, over de consequenties denk ik later wel na

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Nadat ik me een keer zo bedreigt gevoelt te hebben toen ik er iets van zei, zeg ik er niks meer van. Volk wat honden slaat is vaak ook niet te beroert tot het slaan van mensen...
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita -japans-
- Aantal honden: 3
Machie schreef:Nadat ik me een keer zo bedreigt gevoelt te hebben toen ik er iets van zei, zeg ik er niks meer van. Volk wat honden slaat is vaak ook niet te beroert tot het slaan van mensen...
helaas schaar ik mij ook hier achter

véél verder dan "stoerrrrr joh !" kom ik niet meer

- iones
- Zeer actief
Zwijgen is toestemmen!
en als jij aangevallen werd door wie dan ook, zou jij het ook vinden als iemand voor je opkwam.
en als jij aangevallen werd door wie dan ook, zou jij het ook vinden als iemand voor je opkwam.
Dat is inderdaad wel waar ja. Er is namelijk geen wezenlijk verschil.Machie schreef:Nadat ik me een keer zo bedreigt gevoelt te hebben toen ik er iets van zei, zeg ik er niks meer van. Volk wat honden slaat is vaak ook niet te beroert tot het slaan van mensen...
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Ik wil me echt niet stoerder voordoen dan ik ben, maar ik ben niet bang en op de één of andere manier straal ik dat uit.
Als ik zoiets zie gebeuren denk ik daar verder niet eens bij na, maar ga er op af.
Tot nu toe ben ik er mee weggekomen al vrees ik natuurlijk wel dat het mishandelen later op een andere plek doorgaat
Als ik zoiets zie gebeuren denk ik daar verder niet eens bij na, maar ga er op af.
Tot nu toe ben ik er mee weggekomen al vrees ik natuurlijk wel dat het mishandelen later op een andere plek doorgaat

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
- Zeer actief
- Contacteer:
zal er absoluut wat van zeggen..... en niet misselijk ook... en mss wel met hond nummer 4 thuis komen... heb dat zelf al eens gehad, ik werd zo pissed op dat wijf met dr grote muil en ondertussen dr hond elke keer een stomp op zijn op geven, heb zo die riem uit dr handen gegraaid en ben met d ehond weggelopen.... naar de politie verteld hoe en wat.. hond was ook mager en zag er niet goed uit... hond is later herplaatst.
-
- Zeer actief
jacq1970 schreef:zal er absoluut wat van zeggen..... en niet misselijk ook... en mss wel met hond nummer 4 thuis komen... heb dat zelf al eens gehad, ik werd zo pissed op dat wijf met dr grote muil en ondertussen dr hond elke keer een stomp op zijn op geven, heb zo die riem uit dr handen gegraaid en ben met d ehond weggelopen.... naar de politie verteld hoe en wat.. hond was ook mager en zag er niet goed uit... hond is later herplaatst.
heerlijk om te lezen
m'n complimenten

-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
...
Laatst gewijzigd door Lind@ op 02 okt 2012 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Linda
-
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Tof MARC_S dat jij er iets over zei en Wuilus nog bijna 14 jaar bij je hadMARC_S schreef:Ik heb er 16 jaar geleden een keer iets van gezegd. Kon de hond meteen meenemenDat was Wuilus en ik heb haar nog bijna 14 jaar gehad

Groetjes, Linda
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita inu
Je zou zo iemand toch wat, ik hoop dat hij er wat van op heeft gestoken..
Hier in de stad loopt een herder aan een prikband met een baasje aan de lijn die de hele tijd rukjes geeft aan die riem, kan het niet uitstaan... daar zijn toch ook andere manieren voor..
Hier in de stad loopt een herder aan een prikband met een baasje aan de lijn die de hele tijd rukjes geeft aan die riem, kan het niet uitstaan... daar zijn toch ook andere manieren voor..

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
tja laatst rende een amerikaanse stafford op vanna af, vlak voordat ie bij vanna was, kon de eigenaar hem vastpakken en vervolgens sloeg die zijn hond met de riem...toen mijn vrouw er wat van wilde zeggen kreeg ze ook een grote mond terug...valt nix mee aan te vangen...
overigens geef ik mijn honden ook wel eens een tikje, maar dan wel binnen proportie en wanneer ik ook weet dat het kan/nodig is...
overigens geef ik mijn honden ook wel eens een tikje, maar dan wel binnen proportie en wanneer ik ook weet dat het kan/nodig is...
- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Ik zou er ook zeker wat van zeggen, anders zou ik het mezelf nog heel lang kwalijk nemen denk ik.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Ja zekers, daar gaan wij voor de volle 100% iets van zeggen!Lind@ schreef:Hallo hondenvriend(in),

Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
- iones
- Zeer actief
Lind@ schreef:Wel hondenvrienden, hieronder waarom ik jullie deze vraag stelde:
Zondagnamiddag tijdens een wandeling met Spike & Kwispel zag ik opeens een eindje verder 'n jongeman 3 keer schoppen naar zijn Herdershond.
Ik riep 'stop eens met schoppen naar die hond!'
Hij vroeg 'wat is dat daar?' en kwam redelijk agressief naar ons toe.
Nogmaals zei ik 'stop met schoppen naar die hond' en daarbij ook nog 'voed hem belonend op en weet jij niet hoe dat moet ga dan naar een hondenschool. Dit is dierenmishandeling.'
Hij antwoordde dat z'n hond moest naast hem lopen en anders niet wilde luisteren en dat zijn hond iets helemaal anders was dan die 2 van mij ???
Toen probeerde ik hem duidelijk te maken dat geen enkele hond schoppend hoeft opgevoed te worden.
'k Moet wel bekennen dat ik me toch niet zo op m'n gemak voelde maar m'n woede om het mishandelen van die hond won het van mijn angst.
De Herdershond begon voorzichtig kennis te maken met ons en gelukkig werd die persoon kalmer, hij vertelde dat z'n hond 5 maanden was en Inca noemde. We hadden het nog enkele minuten over hondenopvoeding en hopelijk kon ik de jongeman wat bijbrengen zodat Inca voortaan hondvriendelijk zal opgevoed worden.

Echt super van je. Ik haat het als mensen niets zeggen en het voorbij laten gaan. Het is zo onverschillig. Ik vind onverschilligheid zo verschrikkelijk. Je hebt in ieder geval laten weten dat dit gedrag niet de norm is.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Ik ben niet zo heldhaftig...al weet ik natuurlijk niet hoe ik reageer op het moment dat ik zoiets zie 

"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
- Zeer actief
- Contacteer:
het klinkt heel stom maar vaak kan je mss beter je mond houden vooral als je iemand voor je hebt waarvan je weet dat het niet zachtaardige tiepjes zijn... ik ben een tiep die niet snel bang is en waarbij de woede om het onrecht wat wordt gedaan mij zo veel kracht geeft dat ik niet eens mijn mond kan houden... en het heeft me ook wel eens in wat minder fijne situaties gebracht maar toch zou ik het weer overdoen.
Ik ben wel eens geslagen met een riem, heb een stomp gehad en iemand sloeg mijn hond met de riem ( wat overigens niet handig van hem was maar daar kwam hij heel snel achter) dus als je weet dat je niet sterkt in je schoenen staat ..... moet je doen wat jezelf verstandiger lijkt.
Ik ben wel eens geslagen met een riem, heb een stomp gehad en iemand sloeg mijn hond met de riem ( wat overigens niet handig van hem was maar daar kwam hij heel snel achter) dus als je weet dat je niet sterkt in je schoenen staat ..... moet je doen wat jezelf verstandiger lijkt.
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Hier krijgen ze ook ooit wel een tikje, maar dan is het ook terecht maar als ze het daarna goed doen worden ze ook meteen beloond. Ivan is een hondje dat heel erg op stem reageert dus die heeft dat het minst van de 2 nodig. Diego is een heel ander karakter weer, maar dan nog niet dat het vaak voor komt alleen als stem niet werkt, meestal is een brul wel genoeg.
Geen idee of ik mijn mond open zou trekken, dat zal aan de situatie liggen den k ik, en hoe hard en waarom de baas het doet.
maar zomaar schoppen kan natuurlijk uiteraard niet.
Geen idee of ik mijn mond open zou trekken, dat zal aan de situatie liggen den k ik, en hoe hard en waarom de baas het doet.
- pukkiepower
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising chihuahua
ik zou er wat van zeggen. zo kwam ik aan mijn eerste hond, ze schopten de pup en hing hem aan zijn oren, omdat hij lief was voor een kruising rottweiler en dat mocht niet. bezopen schorem die een hond niet eens uit liet. ze wouden hem verzuipen en toen ik er wat van zei, mocht ik hemhebben.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Een tikje is naar mijn idee iets anders, als schoenmaat 43 in de flank van een hond planten!Sonnie1983 schreef:Hier krijgen ze ook ooit wel een tikje, maar dan is het ook terecht maar als ze het daarna goed doen worden ze ook meteen beloond. Ivan is een hondje dat heel erg op stem reageert dus die heeft dat het minst van de 2 nodig. Diego is een heel ander karakter weer, maar dan nog niet dat het vaak voor komt alleen als stem niet werkt, meestal is een brul wel genoeg.

En is slaan zo wie zo al geen teken van onmacht ?!

Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
Goh ja, het hangt er wel vanaf wat voor hond en wat voor soort baas.
Ik ben deze zomer een paar keer zo'n asso geval tegengekomen met een pitbull, die steeds een eind verder ging staan wachten tot wij voorbij waren (rara, waarom?)
Hij liep langs het strand waar nogal wat mensen lagen te zonnen en daar is ie toch ook tekeer gegaan op die hond. Maar daar durfde echt niemand iets zeggen.
Ik heb wel al een paar keer geroepen naar mensen die tamelijk agressief waren naar hun hond zo van "zal het gaan ja?"
Ik ben deze zomer een paar keer zo'n asso geval tegengekomen met een pitbull, die steeds een eind verder ging staan wachten tot wij voorbij waren (rara, waarom?)
Hij liep langs het strand waar nogal wat mensen lagen te zonnen en daar is ie toch ook tekeer gegaan op die hond. Maar daar durfde echt niemand iets zeggen.
Ik heb wel al een paar keer geroepen naar mensen die tamelijk agressief waren naar hun hond zo van "zal het gaan ja?"