Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
pijnstiller bij mdr1 drager
Moderator: moderatorteam
- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5
pijnstiller bij mdr1 drager
Welke pijnstiller mag een MDR1 drager nou wel of juist niet hebben?
Het gaat om een witte herder waarbij van de week de milt is verwijderd en daarna zijn er ernstige complicaties opgetreden. Nu is het bekend dat een MDR1 drager een halve dosering temgesic mag hebben en dat heeft hij ook gehad. Daarbij kreeg hij ook metacam en nu thuis carpodyl. Hij is van deze 2 laatste middelen helemaal niet lekker geweest. Zal dit komen omdat hij MDR1 drager is of zal hij NSAID'S niet verdragen.
De dierenartsen doen er allemaal vaag over dus daarom mijn vraag aan jullie. Misschien is hier iemand daarvan op de hoogte.
Het gaat om een witte herder waarbij van de week de milt is verwijderd en daarna zijn er ernstige complicaties opgetreden. Nu is het bekend dat een MDR1 drager een halve dosering temgesic mag hebben en dat heeft hij ook gehad. Daarbij kreeg hij ook metacam en nu thuis carpodyl. Hij is van deze 2 laatste middelen helemaal niet lekker geweest. Zal dit komen omdat hij MDR1 drager is of zal hij NSAID'S niet verdragen.
De dierenartsen doen er allemaal vaag over dus daarom mijn vraag aan jullie. Misschien is hier iemand daarvan op de hoogte.
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
- Ceseman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders
Re: pijnstiller bij mdr1 drager
Erg vervelend dat de dierenartsen zo schimmig reageren.
Ik heb het zelf met Luca aan de hand gehad, omdat zij ook erg heftig op bepaalde narcosemiddelen reageerde heb ik bij het MDR1-gendefect laten testen. Zij is gelukkig vrij.
Maar ondanks haar vrije status heeft onze DA wel heel duidelijk op een rijtje wat wel en wat niet aan MDR1-drager of lijders geven kan worden.
Ik kan je verder niet precies helpen, maar buiten dat wel veel succes en sterkte!
Ik heb het zelf met Luca aan de hand gehad, omdat zij ook erg heftig op bepaalde narcosemiddelen reageerde heb ik bij het MDR1-gendefect laten testen. Zij is gelukkig vrij.
Maar ondanks haar vrije status heeft onze DA wel heel duidelijk op een rijtje wat wel en wat niet aan MDR1-drager of lijders geven kan worden.
Ik kan je verder niet precies helpen, maar buiten dat wel veel succes en sterkte!
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wat vervelend. Ik zou voor de zekerheid eens contact opnemen met een rasvereniging bij wiens ras dit veel voorkomt. De Collie club heeft informatie over MDR1 op hun site staan, misschien kunnen zij je verder helpen?
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
- Aantal honden: 2
Ik heb hier zelf een collie waarvan ik bijna zeker van ben dat zij ook het mdr1-gen defect heeft
Je zou contact op kunnen nemen met de collieclub
Daisy reageerd zelf goed op previcox, deze heeft de minste bijwerkingen
Het is zeer irritant dat DA's er nog steeds heel erg vaag over doen
Ik heb het geluk dat mijn DA hier niet vaag over doet en goed uitkijkt met welke medicatie hij meegeeft
Je zou contact op kunnen nemen met de collieclub
Daisy reageerd zelf goed op previcox, deze heeft de minste bijwerkingen
Het is zeer irritant dat DA's er nog steeds heel erg vaag over doen
Ik heb het geluk dat mijn DA hier niet vaag over doet en goed uitkijkt met welke medicatie hij meegeeft

Luna 25-11-2011 27-12-2017
- Ceseman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders
Ik heb op de site van de rasvereniging zitten kijken, maar kan niet zo snel vinden wat ik zoek.
Wel heb ik de link van Gencouns voor je, daar staan de medicijnen op die ze NIET mogen hebben.
http://www.gencouns.nl/mdr1-3.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Wel heb ik de link van Gencouns voor je, daar staan de medicijnen op die ze NIET mogen hebben.
http://www.gencouns.nl/mdr1-3.php" onclick="window.open(this.href);return false;
- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5
Super, dat ga ik doorgeven!!Ceseman schreef:Ik heb op de site van de rasvereniging zitten kijken, maar kan niet zo snel vinden wat ik zoek.
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Caja is flink ziek geweest van zowel metacam als cortaphen.
Carpodyl kan ze wel tegen.
Ze is trouwens getest op MDR1-gendefect, maar is vrij.
Volgens mij hoort het wel in de bijsluiter te staat of het gevaarlijk is voor collie-achtigen.
Carpodyl kan ze wel tegen.
Ze is trouwens getest op MDR1-gendefect, maar is vrij.
Volgens mij hoort het wel in de bijsluiter te staat of het gevaarlijk is voor collie-achtigen.