Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Politie gebeld

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

gizmo
Zeer actief

Politie gebeld

Ongelezen bericht door gizmo »

Ben ik nu een rare dat ik de politie heb gebeld omdat ze hier carbit afschieten in de woonwijk tegenover ons huis
Gizmo is in alle staten die kon de laatste tijd aardig wat hebben niet meer zo heel bang hij ging nu eerder blaffen tegen vuurpijlen dan dat hij in een hoekje zat te rillen
Nu is hij helemaal van slag :jank:
De politie zou er naar toe want er mag niet met carit geschoten worden in de bebouwde kom
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Re: Politie gebeld

Ongelezen bericht door Fin »

Als jij een rare bent, ben ik al helemaal van lotje :mrgreen: als er hier een veel te harde knal klinkt sta ik 20 seconden later buiten te speuren wie, wat en hoe. Ze houden het maar bij normaal vuurwerk, daar kunnen mijn hondjes nog wel tegen. Dat veel te harde is-illegaal-of-zou-het-moeten-zijn spul... :S:

Knuffel voor Gizmo en dat hij zich maar een beetje herstellen mag van de schrik. :ok:
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Gewoon asociaal! :evil:
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Groot gelijk dat je gebeld hebt vind ik.
Is het nou ergens buiten de bebouwde kom, okee. Maar dicht bij huizen, nee.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik had niet de politie gebeld. Ik was er naar toe gestapt en had vriendelijk gevraagd (met een schaaltje oliebollen en een fles kruidenbitter) of ze een ander plekje ervoor willen zoeken.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Helemaal gelijk. Ik hoor het hier in de verte en dan klinkt het al als zware oorlogsvoering. Maar in je woonwijk.... ik zou ook bellen. Als de politie het onzin vindt, doen ze er ook niks mee. Dus dat mogen zij dan bepalen. Ik ging er zeker niet zelf op af. Sterkte voor Gizmo
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Marian4
Actief
Mijn ras(sen): chow chowXcollie?

Ongelezen bericht door Marian4 »

Groot gelijk maar ik ben bang dat er niet veel verandert

Ik woon precies aan de rand van de bebouwde kom......

Vorig jaar schijnt het hier door carbid een slagveld geweest te zijn. Gelukkig had ik Beer mee naar mijn werk. Heb ik vandaag ook gedaan. Ik moet hem dan wel Diazepam geven anders kan hij het niet aan maar dat moet ik sowieso geven voor zijn angst voor vuurwerk. Heb op de terugweg een plek gezocht waar ik hem kon uitlaten. Hij is totaal van slag. Ik kan hem niet loslaten en hij rent van links naar rechts aan de riem. Ik ben al heel blij dat hij geplast en gepoept heeft.
Wat zou ik blij zijn met een centrale plek in de gemeente ver buiten de bebouwde kom waar ze die rotzooi kunnen afschieten. Kunnen wij daar zo ver mogelijk uit de buurt blijven. Het gaat elk jaar harder.
Ik moet steeds denken aan dat liedje: vluchten kan niet meer
Ik wens iedereen met bange dieren veel sterkte.
Marion.

Roelfien schreef:Ik ging er zeker niet zelf op af.
Want???? Dit soort groepen zijn over het algemeen ietsje gemoedelijker dan pubers die rotjes afsteken hoor :denken:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Nee,je bent geen rare hoor.Ik had ook gebeld.Zijn ze nou helemaal gek om dat midden in een woonwijk af te schieten :devil:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Marion.

Nanna schreef:En dan uitgelachen worden of zo'n deksel tegen je kop aangeschoten krijgen. Nee, dankuwel.
Volgens mij is het niet het beste allooi dat in de bebouwde kom met carbid bezig is, dat mocht toch écht de politie voor me uitzoeken.
Dat zal dan streekgebonden zijn. De mensen die hier carbid afschieten zijn over het algemeen jarenlang bestaande 'vriendengroepen', en vaak de boeren. En zéker dus niet de mensen van "niet zo'n best allooi" :scratch:
gizmo
Zeer actief

Marion. schreef:Ik had niet de politie gebeld. Ik was er naar toe gestapt en had vriendelijk gevraagd (met een schaaltje oliebollen en een fles kruidenbitter) of ze een ander plekje ervoor willen zoeken.
Maar ik had ze al vriendelijk verzocht om er mee op te houden
Ik liep er langs met Gizmo ik had ze niet gezien dus kom de hoek om een dikke knal
Gizmo springt met vier poten tegelijk in de lucht en wil vluchten
Ik naar de jongens toe en heb ze vriendelijk verzocht om een andere plek te zoeken
Want het is verboden om het in de bebouwde kom te doen
Kreeg alleen een grote bek
Maar ja ik wilde naar huis dus denk ga wel de politie bellen
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik vind het zeker niet raar, maar waarschijnlijk was ik er zelf op afgestapt.

Mijn ervaring is al jarenlang dat als ik een brul geef 'honden, kappen!' dat ze dan heel netjes wachten tot ik een stuk voorbij ben.
Dus als ze hier voor de deur carbid hadden afgeschoten, was ik uit gaan leggen dat mijn honden bang zijn en of ze buiten de bebouwde kom willen gaan. Ik zou daar geen greintje angst voor hebben en mijn ervaring is dus ook dat dit niet hoeft.

Maar ik snap het ook wel als je de politie belt.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Roelfien
Zeer actief

Marion. schreef:
Want???? Dit soort groepen zijn over het algemeen ietsje gemoedelijker dan pubers die rotjes afsteken hoor :denken:

Is dat zo? Ik ben geneigd om "hoe harder de knal hoe harder het volk" te denken.....
Maar wellicht fout vooroordeel. Maar als je het leuk vindt om geluid te produceren dat neigt naar oorlogsgeweld, dan lijken me dat geen aardige mensen die fijn hun spulletjes op pakken en ergens anders gaan zitten na een bittertje en de vraag om ergens in een weiland te gaan zitten.
De jongetjes in de wijk met hun rotjes en die kleine pijltjes, die vraag ik het wel en die doen dat ook. Maar als je een hele installatie maakt om een knal te maken zo hard dat de ramen er bijna van barsten..... :U: :mrgreen:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

gizmo schreef:
Marion. schreef:Ik had niet de politie gebeld. Ik was er naar toe gestapt en had vriendelijk gevraagd (met een schaaltje oliebollen en een fles kruidenbitter) of ze een ander plekje ervoor willen zoeken.
Maar ik had ze al vriendelijk verzocht om er mee op te houden
Ik liep er langs met Gizmo ik had ze niet gezien dus kom de hoek om een dikke knal
Gizmo springt met vier poten tegelijk in de lucht en wil vluchten
Ik naar de jongens toe en heb ze vriendelijk verzocht om een andere plek te zoeken
Want het is verboden om het in de bebouwde kom te doen
Kreeg alleen een grote bek
Maar ja ik wilde naar huis dus denk ga wel de politie bellen
Ahhh, oké. Prima toch! :ok: :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
gizmo
Zeer actief

Marion. schreef:
Nanna schreef:En dan uitgelachen worden of zo'n deksel tegen je kop aangeschoten krijgen. Nee, dankuwel.
Volgens mij is het niet het beste allooi dat in de bebouwde kom met carbid bezig is, dat mocht toch écht de politie voor me uitzoeken.
Dat zal dan streekgebonden zijn. De mensen die hier carbid afschieten zijn over het algemeen jarenlang bestaande 'vriendengroepen', en vaak de boeren. En zéker dus niet de mensen van "niet zo'n best allooi" :scratch:
Waar ik eerst woonde werd er altijd geschoten waren ook elk jaar te zien op hart van nederland
Maar ja die deden het netjes buiten de bebouwde kom
En hoorde de dieren de knallen wel
Maar als je er tegenover woont nu je schrikt je wezenloos
Afbeelding
gizmo
Zeer actief

Nanna schreef:Het is carbid ;-)
En ik had ook gebeld.
Bedankt voor de vertaling :engel:
Afbeelding
Marion.

Nanna schreef:
Marion. schreef: De mensen die hier carbid afschieten zijn over het algemeen jarenlang bestaande 'vriendengroepen', en vaak de boeren. En zéker dus niet de mensen van "niet zo'n best allooi" :scratch:
Als je carbid in een woonwijk staat af te schieten ben je voor mij gewoon een domme aso. Boer of niet. :pffff:
Je hebt helemaal gelijk Nanna. Zoals altijd.
Lucky luke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Lucky luke »

Voor het afschieten van carbit is een gemeentelijke vergunning vereist, althans in onze gemeente.
Dus als ze die niet hebben is het afgelopen met de pret.
Afbeelding
gizmo
Zeer actief

Marion. schreef:
Dit waren pubers van rond de 16
Volgend jaar haal ik jou op Marion :engel:
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Marion. schreef:
Oh ik geloof zeker dat het in de dorpen, waar het een gewoonte is, een andere insteek heeft en dus ook wellicht meer meegaande mensen oplevert.
Maar hier, waar we geen tradities kennen, alleen maar na-aperij, nee, dan geloof ik niet zo in de aardige mens (zeker niet met mijn overbuurman als lichtend voorbeeld :mrgreen: )
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik had ook gebeld :pffff:
Afbeelding
Marion.

Roelfien schreef:Is dat zo? Ik ben geneigd om "hoe harder de knal hoe harder het volk" te denken.....
Maar wellicht fout vooroordeel. Maar als je het leuk vindt om geluid te produceren dat neigt naar oorlogsgeweld, dan lijken me dat geen aardige mensen die fijn hun spulletjes op pakken en ergens anders gaan zitten na een bittertje en de vraag om ergens in een weiland te gaan zitten.
De jongetjes in de wijk met hun rotjes en die kleine pijltjes, die vraag ik het wel en die doen dat ook. Maar als je een hele installatie maakt om een knal te maken zo hard dat de ramen er bijna van barsten..... :U: :mrgreen:
Nee, dat is dus echt niet zo. Er wonen hier Achterhoekse rouwdouwers, en die vinden een knal leuk. En ja, die zitten om 11 uur 's ochtends bij de melkbussen die ze van allerlei boerderijen hebben gesjouwd aan het bier. Of aan de borrel. En dan wie het hardst kan rennen om als eerste bij de bal te zijn ofzo.

Het is gewoon traditie, gewoon spel. Ik zit 1000x liever tussen zo'n gezelschap, dan tussen vaders/zonen/pubers die al maandenlang lekker honderdduizendklappers in hun kelder hebben liggen.
gizmo
Zeer actief

De politie is geweest en ze zijn weg :E:
Ze waren wel aan het schrijven zullen wel een bekeuring hebben gekregen
Kijk daar was ik nou weer niet op uit
Ik hoop dan maar dat de boete niet te hoog is
Of ze moeten zich melden bij bureau HALT kan ook nog
Afbeelding
gizmo
Zeer actief

Marion. schreef:
Roelfien schreef:Is dat zo? Ik ben geneigd om "hoe harder de knal hoe harder het volk" te denken.....
Nee, dat is dus echt niet zo. Er wonen hier Achterhoekse rouwdouwers, en die vinden een knal leuk. En ja, die zitten om 11 uur 's ochtends bij de melkbussen die ze van allerlei boerderijen hebben gesjouwd aan het bier. Of aan de borrel. En dan wie het hardst kan rennen om als eerste bij de bal te zijn ofzo.

Het is gewoon traditie, gewoon spel. Ik zit 1000x liever tussen zo'n gezelschap, dan tussen vaders/zonen/pubers die al maandenlang lekker honderdduizendklappers in hun kelder hebben liggen.
Ik geloof dat jij het niet snapt
Dit is midden in een woonwijk weet jij wel hoe hard dat knalt tussen de huizen
Dat valt niet te vergelijken op een stuk weiland waar ik het van gewend ben
Ik ben niet tegen carbid knallen maar niet tegenover mijn huis :evil:
Afbeelding
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Hier nu ook, niet zo ver weg. Grote doffe knallen. Kebóem, zo klinkt het. Is dat carbid ?
Nooit eerder gehoord hier. Bloem is in ieder geval not amused. Ik heb hem net maar naar binnen gehaald want hij stond zich schor te blaffen.
Och gos, het paard van de buren staat in zijn hok ( een zeecontainer) en hij trapt behoorlijk tegen de wand aan zo te horen :ugh:
Vanavond een feest, maar ik blijf mooi thuis, ik ga niet weg.
yvonne dl
Zeer actief

Ongelezen bericht door yvonne dl »

Ik denk dat ze de namen hebben opgeschreven.
Bah dat klote tuig he?
Afbeelding

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
Roelfien
Zeer actief

Marion. schreef:

Echt, ik ben een leek. Wat doen ze met ballen? :eek:
Ze pleuren toch gewoon carbid in een emmer en dan de deksel erop en dan....? ontploft er iets? Moeten ze ook nog achter ballen aan rennen? :smile:
gizmo
Zeer actief

http://www.uitzinnig.nl/festivals_en_ev ... uizen.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Kijk Marion hier stond ik ook elk jaar te kijken toen ik er woonde
Maar ja het is echt op een verlaten stuk weiland en niet tussen de huizen
Het is ook best een gezellig gebeuren
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

yvonne dl schreef:Ik denk dat ze de namen hebben opgeschreven.
Bah dat klote tuig he?
Over klote tuig gesproken.... Je zou denken dat volwassen mannen nu wel weten hoe vuurwerk en dieren samen gaan.. Ik was vanmorgen met Beau uit en een volwassen man (met twee kleine kinderen) gooit zo op een, anderhalve meter een grondbloem voor Beau :eek: Nou die heeft er van langs gehad :pffff:
Afbeelding
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Mwoah. Oliebollen en kruidenbitter "kijk eens hoe goed ik het met jullie voorheb", dat zou ik niet doen. Ik zou gewoon even vragen of ze ergens anders heen willen gaan. En anders de politie bellen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”