Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Enorm stinken van reeen botten.

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

billyboy2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Enorm stinken van reeen botten.

Ongelezen bericht door billyboy2 »

Ik heb nadat het eliminatie dieet niet erg werkte bills weer terug gezet op vegabrok.

Voorheen deed hij het hier erg goed, echter schommelt hij enorm in gewicht. Daarom is hij er destijds vanaf gehaald.

Nu staat hij er weer op, en het gaat erg goed. Ook met het gewicht.

Omdat hij van mij niks meer aan standaard vlees mag hebben. Krijgt hij nu regelmatig botten van reeen.
Vers uiteraard.

En wat vindt hij het lekker!!! En wat zijn die andere honden jaloers!!

MAAR hij gaat gruwelijk uit zijn bek stinken van de botten. Laat ranzige boeren waar je bijna flauw van valt.

Is dit normaal??

Iemand ook enig idee hoe ik die botten goed kan houden buiten de vriezer om?

Bedankt!
mwillow

Re: Enorm stinken van reeen botten.

Ongelezen bericht door mwillow »

Nee, het is niet normaal als het continu voorkomt. Wat voor botten geef je exact? Als het nl. dragende botten zijn met weinig vlees, kan ik me voorstellen dat die maag zoveel extra werk moet verzetten om de boel verteerd te krijgen. En dat kan ook het ranzige boeren en uit de bek stinken verklaren. Als je hond nog niet gewend is om dit type botten te verteren, zou ik ervoor kiezen alleen wat dik bevleesde ribdelen, schouders, spiervlees en orgaan te geven. Spul wat makkelijk verteert en waarmee het bot goed kan worden ingepakt.
Je kan de botten inpakken in een vuilniszak en dan in een jutezak in een voerton leggen in de schuur. Dan blijven ze zeker met dit weer een dag of 5 goed zonder dat het diepgevroren is.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”