Wat doen jullie honden?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe vraagt jouw hond de aandacht
Moderator: moderatorteam
-
chrico
- Zeer actief
Hoe vraagt jouw hond de aandacht
Ik zit net heerlijk aan een bakkie koffie en Niek gaat zich vervelen. Eerst Dyna pesten, kijken of zij wil spelen. Levert hem een waarschuwing op want zij hebben net gegeten. Okee, dan pakken wij gewoon je muts van de stoel en gaan we ermee smijten. Nee Niek, foei. Halen we gewoon de speelgoedmand leeg zonder er verder iets mee te doen. Pakken we handschoenen, foei Niek. Komt naar mij toe, pakt een appel en rent weg. NIEKKKKKKKKKKKKK grrrrrrrrrrrrrrrrr. Pak uiteindelijk het Nina spelletje, is hij zo mee klaar om vervolgens de overgebleven beloningen van tafel te pikken. Lelijke draak is het
Wat doen jullie honden?
Wat doen jullie honden?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
Re: Hoe vraagt jouw hond de aandacht
Elkaar etteren, wat hier dus betekend dat mijn haren recht omhoog staan, ik als springplank gebruikt wordt en net al weer bijna ene blauw oog had, ohw ja en Danne heeft de vuilniszak gesloopt, verder zijn ze erg braaf

- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
stap 1) aanstaren
stap 2) aanstaren en piepen
stap 3) opstaan, voor het vrouwtje gaan staan en hard blaffen
stap 4) al blaffend met je lompe lijf bovenop het vrouwtje gaan zitten
stap 5) vrouwtje staat op, en kan hond op de bank gaan liggen
valt nog mee als ik lees hoe Niek het doet
stap 3) opstaan, voor het vrouwtje gaan staan en hard blaffen
stap 4) al blaffend met je lompe lijf bovenop het vrouwtje gaan zitten
stap 5) vrouwtje staat op, en kan hond op de bank gaan liggen
valt nog mee als ik lees hoe Niek het doet

- Moos
- Zeer actief
Saar niks. Saar vraagt nooit aandacht. Die trek ik zelf soms even bij me voor wat quality time.
Vera gaat tot op het irritante af naar me zitten kijken. Gewoon voor me zitten en maar staren. Alhoewel ze dat wel veel minder doet sinds ze echt pup af is. Ze komt ook weleens een speeltje brengen zo van "gooiuh
"
Vera kan ook bij Saar om aandacht vragen. Dan blijft ze net zolang zachtjes in d'r nekkie happen en d'r oren soppen totdat Saar gaat spelen.
Vera gaat tot op het irritante af naar me zitten kijken. Gewoon voor me zitten en maar staren. Alhoewel ze dat wel veel minder doet sinds ze echt pup af is. Ze komt ook weleens een speeltje brengen zo van "gooiuh
Vera kan ook bij Saar om aandacht vragen. Dan blijft ze net zolang zachtjes in d'r nekkie happen en d'r oren soppen totdat Saar gaat spelen.

- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Tsuki komt tegen de bank aanstaan en gaat geluiden maken. Quasar legt gewoon zn harses op de laptop. Negeren we hem dan gaat ie heen en weer lopen al kreunend en piepend en als we dat negeren dan gaat hij Tsuki lastig vallen.
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Shib duwt zijn kop onder je arm door om aandacht te krijgen.
Werkt dat niet, dan komt ie wel met speeltjes aanzetten.
Werken de normale speeltjes niet, worden het tot-speeltjes-omgedoopte-attributen (flessen, speldenkussens, knuffeltjes).
Werkt zelfs dat niet, dan gaat hij recht voor je neus zijn staart achtervolgen onder luid gegrom en geblaf. Om vervolgens snel te kijken of hij eindelijk je aandacht heeft.
Heerlijk
Werkt dat niet, dan komt ie wel met speeltjes aanzetten.
Werken de normale speeltjes niet, worden het tot-speeltjes-omgedoopte-attributen (flessen, speldenkussens, knuffeltjes).
Werkt zelfs dat niet, dan gaat hij recht voor je neus zijn staart achtervolgen onder luid gegrom en geblaf. Om vervolgens snel te kijken of hij eindelijk je aandacht heeft.
Heerlijk

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Ellepel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...
Aanstaren....ook al liggen ze achter me, ik merk het.
Moon gaat heel achterlijk op haar rug liggen rollen en rare geluiden maken,als ik dan kijk kwispelt ze met heel haar dikke lijf,staat op en klimt op schoot.Ot ligt eigenlijk altijd aan mijn voeten en gaat vreselijke zuchten laten,als ik dan naar hem kijk klimt ie op schoot, waar die dikke dus ook al zit.Dan komt Fee acuut haar speeltje brengen, dat moet dan ook samen op schoot.
Perla gaat Iets Verschrikkelijks doen, de waterbak omgooien, ergens aan trekken, iets kapot maken,en daarna gaat ze proberen iedereen van mijn schoot af te gooien.
Sam heeft ook al iets uitgevonden, hij pakt ene flosstouw, loopt er piepend mee rond maar wat je daar dan eigenlijk mee moet weet ie nog niet.Je kijkt naar hem en dat is al weer goed voor een kwispelpartij....
Byouke vraagt nooit aandacht, die moet je er echt bij halen.Als er nog plek is.
Moon gaat heel achterlijk op haar rug liggen rollen en rare geluiden maken,als ik dan kijk kwispelt ze met heel haar dikke lijf,staat op en klimt op schoot.Ot ligt eigenlijk altijd aan mijn voeten en gaat vreselijke zuchten laten,als ik dan naar hem kijk klimt ie op schoot, waar die dikke dus ook al zit.Dan komt Fee acuut haar speeltje brengen, dat moet dan ook samen op schoot.
Perla gaat Iets Verschrikkelijks doen, de waterbak omgooien, ergens aan trekken, iets kapot maken,en daarna gaat ze proberen iedereen van mijn schoot af te gooien.
Sam heeft ook al iets uitgevonden, hij pakt ene flosstouw, loopt er piepend mee rond maar wat je daar dan eigenlijk mee moet weet ie nog niet.Je kijkt naar hem en dat is al weer goed voor een kwispelpartij....
Byouke vraagt nooit aandacht, die moet je er echt bij halen.Als er nog plek is.

-
Sepp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie
marye schreef:stap 1) aanstaren
stap 1) aanstaren
stap 3) aanstaren piepen en gillen ??

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Hier ook aanstaren en piepen.
En die oogjes zijn dan onweerstaanbaar en helemaal glinsterend
En die oogjes zijn dan onweerstaanbaar en helemaal glinsterend
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
piepen, jengelen, een speeltje in je hand duwen, met een piepspeeltje gaan etteren

You'll be in my heart... Always...
-
Boukje
Voor me gaan staan en aanstaren.
- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Rossi gaat kreunen en zuchten en piepen en heeeeel zielig doen.
Als ik achter de laptop zit springt ze op schoot.
Vinnie beukt Rossi opzij als hij meent dat hij wat mist ...
Vinnie kan ook heel goed op je springen als je net lekker op de bank ligt.
Lekker zo'n lompe Staff die op je tiet springt.
Elkaar vervelen zijn ze ook heel goed in.
Rossi blaft altijd naar Vinnie als ze wil spelen, en als die geen zin heeft negeert ze haar gewoon.
Die gaat lekker verder sabbelen op zijn sok.
(ja een sok.. alles gaat hier kapot, maar die sok....)
Als ik achter de laptop zit springt ze op schoot.
Vinnie beukt Rossi opzij als hij meent dat hij wat mist ...
Vinnie kan ook heel goed op je springen als je net lekker op de bank ligt.
Lekker zo'n lompe Staff die op je tiet springt.
Elkaar vervelen zijn ze ook heel goed in.
Rossi blaft altijd naar Vinnie als ze wil spelen, en als die geen zin heeft negeert ze haar gewoon.
Die gaat lekker verder sabbelen op zijn sok.
(ja een sok.. alles gaat hier kapot, maar die sok....)

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Bayko komt naast je staan met z'n kop op je been en dan blijft ie je aanstaren. Cyntha springt gewoon bovenop je en lebbert je dan helemaal onder.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
De speelgoedbak leeghalen.
En dan gaat de (willekeurige) rest al dat speelgoed weerversjouwen want ze weten het allemaal beter
En dan gaat de (willekeurige) rest al dat speelgoed weerversjouwen want ze weten het allemaal beter
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
1: Het verzamelen van alle speeltjes op zn speelkleed
2: Ertussen gaan zitten en baas aanstaren
3: Staren+piepen
4: Speeltje pakken en voor baas voeten leggen
5: Speeltje weer pakken en tegen baas opspringen, gelijkertijd nagels uitdrukken. Reactie gegarandeerd
Maar hij kan zichzelf eigenlijk heel goed vermaken
2: Ertussen gaan zitten en baas aanstaren
3: Staren+piepen
4: Speeltje pakken en voor baas voeten leggen
5: Speeltje weer pakken en tegen baas opspringen, gelijkertijd nagels uitdrukken. Reactie gegarandeerd
Maar hij kan zichzelf eigenlijk heel goed vermaken
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Alleen als we net thuis komen wil hij nog wel eens aandacht vragen door te happen. Maar ik moet zeggen dat Ben wat
dat betreft niet zo snel de aandacht vraagt, soms z'n snuit tegen je aanduwen. Als er een andere hond bij is, is aandacht wel erg belangrijk
Osa kon je uren aankijken, en met haar snuit onder je hand duwen, totdat je dan begon met aaien
dat betreft niet zo snel de aandacht vraagt, soms z'n snuit tegen je aanduwen. Als er een andere hond bij is, is aandacht wel erg belangrijk
Osa kon je uren aankijken, en met haar snuit onder je hand duwen, totdat je dan begon met aaien
-
chrico
- Zeer actief
Ik lees net over de waterbak, dat is hier ook een hot item, het slepen met bakken en ze hard laten vallen weer.
Dyna doet net als de meeste, die gaat voor je staan en aankijken, net zo lang tot je reageerd om daarna haar kop op je schoot te leggen.
Kito gaat gewoon bovenop je zitten en kijkt je aan zo van komop.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Jola vraagt eigenlijk niet snel om aandacht af en toe komt ze dr neusje tegen je had aandrukken. Als er echt iets is piept ze wel eens. Odin gaat voor je zitten en je heeeeeeeel lang aankijken 
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Marouck begint met staren.
Werkt dat niet dan pakt ze een speeltje en gooit dat op schoot.
Werkt dat niet dan pakt ze nog een speeltje en gooit dat op schoot.
Werkt dat niet dan klimt ze zelf op schoot en duwt haar kop onder mijn handen...aaien baasje.
Werkt dat niet dan gaat ze in de aanval op mijn gezicht en word ik afgelebberd
Werkt dat ook niet dan slaakt ze een diepe zucht en gaat een stukje verderop liggen...maar als ze merkt dat ik maar heel even een blik op haar werp begint het riedeltje weer opnieuw.
Biène begint geluidjes te maken...zuchten, piepen.
Dan komt ze voor me staan en wordt het geluid harder en gaat uiteindelijk over in een soort blafhuil geluid.
Heeft dat geen resultaat dan gaat ze echt blaffen.
Marouck taait hem dan al grommend af (het kind wil weer aandacht van de baas
) en Biène springt op schoot.
En dan heb ik volgens haar niets meer te vertellen en wringt ze net zolang totdat ze met haar kop in mijn nek ligt, met haar tanden mijn mouw pakt en mijn arm naar zich toetrekt.
Ze moet dan geaaid worden. 
Werkt dat niet dan pakt ze een speeltje en gooit dat op schoot.
Werkt dat niet dan pakt ze nog een speeltje en gooit dat op schoot.
Werkt dat niet dan klimt ze zelf op schoot en duwt haar kop onder mijn handen...aaien baasje.
Werkt dat niet dan gaat ze in de aanval op mijn gezicht en word ik afgelebberd
Werkt dat ook niet dan slaakt ze een diepe zucht en gaat een stukje verderop liggen...maar als ze merkt dat ik maar heel even een blik op haar werp begint het riedeltje weer opnieuw.
Biène begint geluidjes te maken...zuchten, piepen.
Dan komt ze voor me staan en wordt het geluid harder en gaat uiteindelijk over in een soort blafhuil geluid.
Heeft dat geen resultaat dan gaat ze echt blaffen.
Marouck taait hem dan al grommend af (het kind wil weer aandacht van de baas
En dan heb ik volgens haar niets meer te vertellen en wringt ze net zolang totdat ze met haar kop in mijn nek ligt, met haar tanden mijn mouw pakt en mijn arm naar zich toetrekt.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
miekmiek
Waarom zijn mijn honden niet zo subtiel? Die werpen zich gewoon op schoot. Nee da's niet waar, Tommie wil nog wel eens starend piepen. Miah niet, die weet wat ze wil. Als ik haar wegstuur dan ligt ze na een half uur toch wel weer bij me zonder dat ik het gemerkt heb.
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Daan komt naast je staan en begint met staren, komt eer geen reactie dan komt er een pootje tegen je been.
Bedan is minder subtiel, die klimt gewoon op schoot of hij gaat ongein uithalen. Komt met een schoen aanlopen en kijkt vanuit zijn ooghoeken naar je of je het wel ziet. Hij doet het nooit stiekem maar juist heel erg in zicht zodat je wel moet reageren.
Bedan is minder subtiel, die klimt gewoon op schoot of hij gaat ongein uithalen. Komt met een schoen aanlopen en kijkt vanuit zijn ooghoeken naar je of je het wel ziet. Hij doet het nooit stiekem maar juist heel erg in zicht zodat je wel moet reageren.

-
chrico
- Zeer actief
Ze hebben verplicht rust na het eten en elke avond weer is hij het er niet mee eens. Na het eten moet je spelen en klieren
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Rossi
- Zeer actief
Rossi gaat achter je aan lopen. En dan wel net zo vlak achter je dat bij het omdraaien je tegen hem aanbotst.
Als we zitten dan gaat hij voor ons zitten, poot op schoot, of helemaal op schoot. En als zijn speelgoed brengen.
Als we zitten dan gaat hij voor ons zitten, poot op schoot, of helemaal op schoot. En als zijn speelgoed brengen.
Groeten van Angel en Rossi.

- Chicoahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog
met een speeltje op je af te rennen en op je schoot te leggen, maar in de meeste gevallen pakt hij de piepbal en duwt hij de hele tijd tegen je been aan, tot je gek wordt!

-
estelle
Hera gaat dan ergens liggen en je strak aankijken. Dat je gewoon voelt dat ze ligt te loeren. Als ik dan niet reageer dan verplaatst ze van plek en op het moment dat ze gaat liggen komt er een hele diepe zucht uit.
Maar ze kan ook prima de aandacht vragen door speeltjes voor je neer te gooien of met een speeltje in haar bek voor je te gaan zitten en dan maar kijken naar je 'vrouwtjeeee please???' .
Woopy vraagt bijna nooit aandacht. Bij hem heb je niet door dat hij er is.
Bikkel gooit met speeltjes of komt gewoon bovenop je liggen.
Maar ze kan ook prima de aandacht vragen door speeltjes voor je neer te gooien of met een speeltje in haar bek voor je te gaan zitten en dan maar kijken naar je 'vrouwtjeeee please???' .
Woopy vraagt bijna nooit aandacht. Bij hem heb je niet door dat hij er is.
Bikkel gooit met speeltjes of komt gewoon bovenop je liggen.
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Buster gaat aanstaren en Chewbacka nadoen. van Star Wars. beetje kreunend piepen.
en doelloos heen en weer lopen.
Luca is niet zo`n aandachtvrager. maar komt wel bij je zitten als je op de bank gaat zitten.
en doelloos heen en weer lopen.
Luca is niet zo`n aandachtvrager. maar komt wel bij je zitten als je op de bank gaat zitten.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Dit geldt ook voor Bram.marye schreef:stap 1) aanstaren
Izzie komt met van alles en nog wat aansjouwen. En bijten wil ze ook wel proberen.

Linda, Izzie en Bram
-
magnum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 x-mechelse herders
magnum die pakt of een speeltje gooit hij op schoot, doe je niks pakt hij het speeltje weer op en gooit het nog harder neer, werkt dat niet begint hij met lebberen, en werkt dat niet pakt hij het speeltje en word er boos op. Zijn andere manier is gewoon lomp op schoot springen en dan de baas eindeloos aflebberen.