's Avonds zitten we aan het kerstdiner bij mijn schoonouders, Rhodin was niet helemaal lekker, anders dan anders. Op den duur ging hij staan, zijn buik was helemaal opgezet en keihard en hij was aan het kwijlen. Ik schrok me dood, ik dacht meteen aan een maag- of darmtorsie en de schrik sloeg me om het hart. Meteen de dierenarts gebeld, maar kreeg het antwoordapparaat. Op het moment dat ik het nummer opschrijf van de vervangende dierenarts begint Rhodin veel over te geven. Ik denk een liter of 2 à 3, en het was puur frituurvet. Het rook ook niet naar kots, maar echt naar vet. (Op het tapijt natuurlijk, naast oma die net aan het genieten was van haar kerstmaaltijd, maar dat terzijde.
Vanacht heeft hij nog een keer overgegeven, de plas kots was van dezelfde grootte, maar dit heeft hij weer opgegeten. Ik zag de omtrekken van de plas nog liggen op ons vloerkleed en de kamer rook naar een wel héle aftandse snackbar. :N:
Voor de rest had hij vandaag diarree en liet hij winden waar je U tegen zegt. Echt niet normaal meer, ik heb nog nooit zulke sterk ruikende winden geroken bij de hond.
Nu mijn vraag, hoe schadelijk is dit? Ik had eigenlijk niet verwacht dat hij zo ontzettend veel van dat spul op had gevroten totdat hij begon over te geven. En wat idioot dat iemand dat op een hondenuilaatveld gooit!
En nog een vraag, hoe kan ik dit voorkomen? Ik wil niet altijd aangelijnd met hem wandelen, dan wordt hij zelf ook helemaal gek en kan hij echt zijn energie niet kwijt. We hebben juist voor het vreten van straat al hulp van een gedragstherapeute gehad om de Fisherdiscs aan te leren, maar hier bleek hij niet gevoelig voor. Hij krijgt normaal vers en heel soms brokken (Dog Lovers Gold).