Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

uw hondje plast tegen de winkel

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

uw hondje plast tegen de winkel

Ongelezen bericht door Mojuan »

Wat ik vanmiddag weer meemaak.
Ik ga boodschappen doen, en er loopt een ouder echtpaar met een Westie.
Plast dat hondje terwijl ze daar voorbij lopen tegen de gevelpaal van een winkel.
Dus ik zeg netjes: 'mevrouw, uw hondje staat tegen de winkel aan te plassen'

Krijg ik me toch een grote smoel van die ouwe vent.
Dat ik mijn bek moet houden, en waar ik me mee bemoei etc etc.
Dus ik zeg: 'zo, u gedraagt zich asociaal, en dan ook nog zo onbeschoft doen?'
Zegt die vent doodleuk dat ik me niet moet bemoeien met zijn zaken en dat ik een kogel door mijn kop kan krijgen.
Het enige dat ik toen nog zei was: 'ja natuurlijk, en nog bedreigen ook'

Die ouwe vandagen van tegenwoordig!!!!
:zweep:
S@ndr@
Zeer actief

Re: uw hondje plast tegen de winkel

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

wat had je dan verwacht, een dank je wel dat u mij er op attent maakt :idea: :F:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Aardige en nette man :N:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

S@ndr@ schreef:wat had je dan verwacht, een dank je wel dat u mij er op attent maakt :idea: :F:
:mrgreen:

Ik denk inderdaad dat dit soort opmerkingen behoorlijk kansloos zijn :wink: Je kan bij iemand die zijn hond voor een winkel laat poepen wel iets zeggen van "bent u een zakje vergeten? u mag er wel eentje van mij gebruiken". Ofzo :mrgreen: Maar iets zeggen als een hond tegen de gevel van een winkel aan staat te plassen tja, wat wil je dat die mensen dan doen als reactie? Excuses maken, hondje al piesend wegtrekken, emmer en dweil gaan halen?
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Nou sorry hoor, misschien vonden ze het niet leuk dat ik het zei, maar dan nog hoef je mij niet te gaan bedreigen.

Als ik langs een winkel loop, en mijn hond plast daar tegenaan terwijl ik het niet in de gaten heb, ben ik juist blij als iemand het zegt, want dan kan ik hem wegtrekken. (zal niet gebeuren, want ik let op)
Die mensen zagen het nml ook niet, ze keken de andere kant op.
En ik vind het gewoon niet netjes en ronduit asociaal als honden tegen winkels aan plassen, dus ja, daar zeg ik wat van ja.
Ik zei het ook niet op een nare toon ofzo, gewoon op een nette manier, en sprak de vrouw netjes met u aan.

Er zijn genoeg andere manieren om iemand te laten weten dat je er niet van gediend bent als diegene iets tegen je zegt.
Maar meteen met een giga grote mond tekeer aan en dan ook nog bedreigen? Nee, dat gaat er bij mij niet in.
Dat doe ik ook niet, zeer onfatsoenlijk.

Mevrouw hield overigens wijselijk haar mond, ik kreeg het idee dat zij zich kapot schaamde voor haar man.
Moos
Zeer actief

Tuurlijk was die man belachelijk bezig door zo terug te reageren. Maar tenzij die Westie de hele dag nog niet geplast had, was dat plasje al praktisch klaar tegen de tijd dat jij je zin af had gemaakt. Zo'n markeerplasje zijn ze geen minuten mee bezig. En om dan mensen, die het even niet in de gaten hadden, daarop aan te spreken (terwijl ze dus toch al amper meer in zouden kunnen grijpen) vind ik een tikkeltje te bemoeizuchtig ja :wink:
Maar nogmaals, de reactie van meneer is ook ver overtrokken uiteraard.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Het zal dan wel aan mij liggen.
Maar ik zou het niet erg vinden als iemand dat tegen me zei :19:
Ik probeer altijd om dingen zo te doen, dat ik het als het andersom zou zijn niet vervelend zou vinden.

Maar goed, maakt verder niet uit, blijkbaar denken anderen daar heel anders over.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

wat een belachelijke reactie van die mensen zeg... die bejaarde van tegenwoordig wordt ook steeds erger :devil: .
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ja ik vind het ook je eigen regels aan een ander opleggen en bemoeizuchtig en ik zou het je niet in dank afnemen,
als mijn hond daar tegen een gevel staat te zeiken dan moet je er maar even van uit gaan dat ik daar geen problemen mee heb. :mrgreen:
en gewoon maar lekker doorlopen of lekker blijven doen waar je mee bezig was :ok:
Moos
Zeer actief

Paulala schreef:Het zal dan wel aan mij liggen.
Maar ik zou het niet erg vinden als iemand dat tegen me zei :19:
Ik probeer altijd om dingen zo te doen, dat ik het als het andersom zou zijn niet vervelend zou vinden.

Maar goed, maakt verder niet uit, blijkbaar denken anderen daar heel anders over.
Ik zou er ook niet wakker van liggen als iemand het tegen mij zegt, maar ik vind het dus wel net iets teveel bemoeizucht. Je kan ook net iets te ver gaan met mensen willen wijzen op wat ze allemaal net niet correct genoeg doen. Vind ik :wink:
En daarnaast, je bereikt er denk ik niks mee. Degene die normaal wel opletten zullen dat verder toch wel blijven doen, en degenen die denken "zal mij een zorg zijn waar mijn hond tegenaan piest", gaan dat ook echt niet veranderen door 1 zo'n opmerking :wink:
Afbeelding
petra/jacky
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): BOERENFOX

Ongelezen bericht door petra/jacky »

Ach wat een gedoe allemaal....ik zou wel iets zeggen tegen iemand als zijn of haar hond voor de deur poept of zo maar een plasje nee zelf zou ik dan niks zeggen.
Je ziet wat er van kan komen en het komt zeker over als bemoeizuchtigheid..
Wel zou ik er wat van zeggen als ik dagelijks zie dat die hond daar op de zelfde plaats staat te plassen, want dan is het laksheid van de honden eigenaar.

Maar de reactie van die mensen tegenover jou vind ik wel erg buitensporig hoor.
Afbeelding

Groetjes Petra en Jacky
Mojuan
Zeer actief

Moos schreef: degenen die denken "zal mij een zorg zijn waar mijn hond tegenaan piest", gaan dat ook echt niet veranderen door 1 zo'n opmerking :wink:
En daar denk ik dus ook weer net even anders over.
Toen ik nog jonger was, en Romeo dus ook nog jong, dacht ik nml niet zo over dit soort dingen na.
Toen stond Romeo een keer tegen een bord van een winkel aan te plassen, en zei iemand daar iets van.
Ik heb diegene geen grote mond gegeven.
En bedacht me toen direct dat het idd wel asociaal was van me.
Dus ik denk schijnbaar gewoon heel anders over dingen dan veel mensen, kan ik ook niets aan doen.
Daarom is het voor mij niets vreemds om iets te zeggen als ik zoiets zie.

Maar goed, dat ben ik.
Dan ben ik maar anders en denk ik maar anders.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Je hond tegen een winkel/bord aan laten plassen is inderdaad niet zo fraai, maar mensen erop aanspreken komt inderdaad een tikkie bemoeizuchtig over.

Laat onverlet dat deze meneer een idiote, buitenproportionele reactie gaf.

Ik heb het laatst ook meegemaakt. Ik stond te praten en Branco zat aan de flexi; hij liep wat ver van me weg en ik zag twee mensen naderen, een echtpaar denk ik... dus ik begon de flexi in te halen. Dat ging echter niet vlot genoeg, (mijn schuld) waarop de man stopt en woest briest dat ik ''die hond wel even heel snel in moest halen, anders kon hij een rotschop krijgen!'' Branco kon niet bij hen, daarvoor was de lijn al te kort.
Ik was al druk aan het inhalen (Branco vind vreemden nl. heel lief en ja, die moeten eerst even hallo gezegd worden voor hij terugkomt) en besloot het maar te negeren; woorden doen geen zeer. Gewoon ''sorry hoor'' gezegd en het verder gelaten.

De man met wie ik stond te praten, gaf echter daarop het antwoord; ''Nou nou meneer, dat is een heel lief hondje hoor.''
Nou, toen was de boot natuurlijk dubbel aan... die hebben nog een tijdje staan bekvechten. De vrouw die erbij was schaamde zich volgens mij ook kapot voor haar man's agressieve gedrag.
Laatst gewijzigd door Nakisha op 22 dec 2009 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Paulala schreef: Dus ik denk schijnbaar gewoon heel anders over dingen dan veel mensen, kan ik ook niets aan doen.
Daarom is het voor mij niets vreemds om iets te zeggen als ik zoiets zie.

Maar goed, dat ben ik.
Dan ben ik maar anders en denk ik maar anders.
En denk dat je op moet passen niet te erg 'door te slaan' in het ehm, verbeteren van de wereld? Dan krijg je namelijk dat mensen niet heel gezellig terug gaan reageren.
En nogmaals, meneer ging natuurlijk te ver. Maar dat mensen op zich niet zitten te wachten op dit soort opmerkingen snap ik dan weer wel. Tenzij hondje natuurlijk een paar liter urine produceerde tegen die gevel, maar zo'n markeerplasje, nou ja, wat ik al zei, die mensen kunnen dan toch niet of nauwelijks meer ingrijpen.
Afbeelding
Aiko 09
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita inu

Ongelezen bericht door Aiko 09 »

Hoi paulala,

ik ben het helemaal met je eens, het is toch ook hardstikke onbeschoft om je hond tegen de gevel van een winkel of ander pand te laten pissen?! Ik weet niet of ik het snel zal zeggen tegen iemand, mits het mijn eigen winkel betreft dan zeg ik er wel degelijk wat van, is ie nou helemaal :boos:

Ben je niet al te erg van slag door zijn nare reactie?
Afbeelding
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Ik had er ook zeker wat van gezegd.
Het is toch van de zotte dat je je hond laat pissen tegen een huis/winkel/auto enz.
Sepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Sepje »

Ik werd vandaag gewoon weg geduwd in de supermarkt door z'n fossiel ! :boos:
Ik heb gezegd dat hij asociaal is en dat ie best kon vragen om er langs te mogen.
Maar hij deed zijn mond verder niet open.

Maar dat hij je zo bedreigt!! :evil:

Oudjes van tegenwoordig!.... :N:
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Oke ik zou er hier niet zo snel wat van zeggen maar aan de andere kant is het wel associaal, vind ik, ik laat mijn hond toch ook niet tegen de gevel van hun huis piesen??
Ik vind niet dat dit zozeer eigen regels toeleggen is maar gewoon een kwestie van fatsoen...
Maar goed het heeft vaak toch geen zin om dr wat van te zeggen, dan krijg je dit soort reacties....
Dat vind ik net zo van honden die maar tegen alle struiken van mensen aanpiesen, hoeveel mensen dat toelaten...dat snap ik ook niet...als dat bij mij gebeurd dan zeg ik er ook wat over....

Maar ik heb gelukkig een teef.... :mrgreen:
Groetjes Lianne
petra/jacky
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): BOERENFOX

Ongelezen bericht door petra/jacky »

Ach iedereen heeft zo zijn of haar eigen manier van ergens over denken toch. Dat is toch helemaal niet erg.
Ik vind iedereen moet iedereen gewoon in zijn of haar waarde laten hoor.

En helaas gebeurd het wel vaker dat je op straat van iemand antwoord krijgt waar je het niet mee eens bent.
Maar wees dan zo verstandig draai je om en ga verder met je eigen ding.

Tenminste zo DENK :wink: ik er over
Afbeelding

Groetjes Petra en Jacky
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik zou er ook iets van gezegd hebben. Hebben ze er enig idee van hoe erg dat gaat stinken? Hetzelfde als dat ze tegen de heggetjes aan plassen, dan zeg ik het ook. Behalve dat het vies is, gaat de plant ervan dood. Fijn hoor. Ik begrijp echt dat dat vele reuen eigenaren hun hond gewoon overal tegenaan laten plassen. Bah.
Mojuan
Zeer actief

Moos schreef: En denk dat je op moet passen niet te erg 'door te slaan' in het ehm, verbeteren van de wereld? Dan krijg je namelijk dat mensen niet heel gezellig terug gaan reageren.
En nogmaals, meneer ging natuurlijk te ver. Maar dat mensen op zich niet zitten te wachten op dit soort opmerkingen snap ik dan weer wel. Tenzij hondje natuurlijk een paar liter urine produceerde tegen die gevel, maar zo'n markeerplasje, nou ja, wat ik al zei, die mensen kunnen dan toch niet of nauwelijks meer ingrijpen.
Hahaha, je denkt toch zeker niet dat ik altijd bij alles dat ik zie iets zeg? :F:
Ik zie wel vaker dingen waarvan ik denk, 'dat doe je toch niet' en echt niet dat ik me elke keer geroepen voel om daar een opmerking over te maken hoor.

Wat ik ermee bedoelde te zeggen is, dat als ik het zelf niet in de gaten heb als ik iets asociaals doe, en iemand zegt er dan wat van, dat ik er eigenlijk juist blij mee ben, zodat ik dat kan aanpassen.
En ik had dus het idee, dat die mensen het niet in de gaten hadden.
Nog nooit heb ik zo'n reactie gehad als ik iemand ergens op attent maakte, echt nooit.
Meestal gewoon een heel normale reactie in de trant van: 'oh, dat had ik niet in de gaten'
Mojuan
Zeer actief

Aiko 09 schreef:Hoi paulala,

ik ben het helemaal met je eens, het is toch ook hardstikke onbeschoft om je hond tegen de gevel van een winkel of ander pand te laten pissen?! Ik weet niet of ik het snel zal zeggen tegen iemand, mits het mijn eigen winkel betreft dan zeg ik er wel degelijk wat van, is ie nou helemaal :boos:

Ben je niet al te erg van slag door zijn nare reactie?
Nou nee hoor, van slag ben ik er niet van.
Ik was eerder stomverbaasd, ik had het echt niet verwacht.
Maar het voordeel dat ik heb, is dat ik wel wat gewend ben.
Ik heb jaren in een zeer asociale wijk gewoond, waar bedreigingen uiten naar anderen de normaalste zaak van de wereld was, om dingen waar je meestal niet eens iets mee te maken had.
Of gewoon, omdat je op het verkeerde moment op de verkeerde plaats was ofzo.
Dus ik kan gelukkig wel tegen een stootje.

Maar ik vind wel, dat als iemand iets zegt dat je niet op prijs stelt, dat er heel veel andere manieren zijn om dat te laten weten, iig niet iemand meteen maar bedreigen met een kogel door de kop :piew:
Mojuan
Zeer actief

Sepje schreef:Ik werd vandaag gewoon weg geduwd in de supermarkt door z'n fossiel ! :boos:
Ik heb gezegd dat hij asociaal is en dat ie best kon vragen om er langs te mogen.
Maar hij deed zijn mond verder niet open.

Maar dat hij je zo bedreigt!! :evil:

Oudjes van tegenwoordig!.... :N:
Nou, kijk volgende keer maar uit, wie weet draagt meneer wel een mes op zak :N:
Ik vind het gewoon jammer dat het op zo'n manier moet.
Mensen zeggen tegen mij soms ook wel eens iets dat ik denk 'waar bemoei je je mee joh'
Maar ik zal nooit tekeer gaan of schelden en zeker niet bedreigen.
Mensen denken nu eenmaal verschillend over dingen, en dat mag, en als iemand iets ziet en daar op een normale manier iets over zegt, moet dat kunnen vind ik.

Soms denk ik wel eens dat zo iemand die meteen gaat schelden dondersgoed weet dat hij/zij iets doet dat niet hoort.
En juist daarom zo tekeer gaat wegens een vorm van schaamte ofzo.
Misschien ook wel helemaal niet, het zal me eigenlijk een worst wezen wat de reden is.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Sorry, maar ik vind t van de zotte dat je iemand niet op dergelijk asociaal gedrag aan kunt spreken zonder bang te moeten zijn voor de consequenties. Ja, t is duidelijk dat meneer er geen probleem in ziet, maar je kan m zo misschien wel doen beseffen dat er legio mensen zijn die dit wel degelijk aso vinden. (OK, niet gelukt in dit geval, geef ik toe... :roll: ) Misschien erg bemoeizuchtig, maar ik kan bv ook mijn mond niet houden als ik zie dat iemand aso voordringt bij de kassa, of er met een ander zijn fiets vandoor gaat, of nadrukkelijk zijn asbak gaat legen op de stoep. En dan denken dat dat mij niets aangaat, werkt bij mij niet zo goed ben ik bang.
Moos
Zeer actief

Paulala schreef: Hahaha, je denkt toch zeker niet dat ik altijd bij alles dat ik zie iets zeg? :F:
Niet? :mrgreen:
Wat ik ermee bedoelde te zeggen is, dat als ik het zelf niet in de gaten heb als ik iets asociaals doe, en iemand zegt er dan wat van, dat ik er eigenlijk juist blij mee ben, zodat ik dat kan aanpassen.
Als ik eens iets asociaals doe is dat per ongeluk en een fout(je) en dan vind ik het juist vervelend als mensen me daarop aan ga spreken. Ik let snotverdorie altijd zo goed op niemand voor het hoofd te stoten, en zou het dan een keertje eens fout gaan, niemand is perfect :pffff:
Dus kijk, dat gevoel heb ik er weer bij als mensen elkaar maar op heel erg veel dingen aan gaan spreken. Het is ook maar net hoe je het bekijkt denk ik :wink:

En nogmaals, de enige foute hier is natuurlijk die meneer. Alleen, zoals ik dus ook al zei, ik vind dit soort opmerkingen net iets teveel bemoeizucht vaak. Zo'n markeer plasje terwijl het nat is buiten en vast weer wegdooit/regent. Nou ja, het is misschien ook maar net in hoeverre je dat een enorm probleem vind :wink:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Moos schreef:. Zo'n markeer plasje terwijl het nat is buiten en vast weer wegdooit/regent.
De rest van je verhaal heb ik even weg gelaten, want ik begrijp wat je ermee wilt zeggen.

Probleem is dus, dat het niet weg kan regenen.
Langs die winkels is een breed afdak, dus de urine blijft in de muur zitten, en dat gaat op den duur stinken en vreet in het cement en de bakstenen.
Ik zou dus allerminst blij zijn als het mijn winkel was.
En dan zou ik erg op prijs stellen als anderen voor mij een beetje op zouden letten.

En natuurlijk weet ik dat het dan mijn probleem niet is, maar ik zou er ook blij mee zijn als mensen op straat er iets van zouden zeggen als honden tegen bijvoorbeeld mijn tuin aan pissen.
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

S@ndr@ schreef:ja ik vind het ook je eigen regels aan een ander opleggen en bemoeizuchtig en ik zou het je niet in dank afnemen,
als mijn hond daar tegen een gevel staat te zeiken dan moet je er maar even van uit gaan dat ik daar geen problemen mee heb. :mrgreen:
en gewoon maar lekker doorlopen of lekker blijven doen waar je mee bezig was :ok:
Ik vind dat dus echt de omgekeerde wereld.
Jij vindt dus dat je niet aangesproken mag worden op a-sociaal gedrag.
Je kunt discussiëren over wat nu a-sociaal gedrag is maar ik vind dat iemand ten alle tijden aangesproken mag worden op zijn gedrag. Maar omdat jij er toevallig geen problemen mee hebt moet iemand zwijgen.

Als iemand jou of je hond in elkaar rost heeft de dader er waarschijnlijk ook geen problemen mee.......en moeten de omstanders maar doorlopen en lekker blijven doen waar ze mee bezig zijn.
Hmmmm :denken:
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

S@ndr@ schreef:wat had je dan verwacht, een dank je wel dat u mij er op attent maakt :idea: :F:
nou.. om eerlijk te zijn, mocht ik het zelf niet zien en ik wordt erop attent gemaakt zal ik met het schaamrood op de kaken bedanken en gaan verzoeken om een emmertje water en het schoonmaken.

Je laat je hond toch niet tegen een winkel (of andersmans huis) aanpissen???

Suzanne
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Ik heb zelfs mensen die hun honden tegen de vogelhuisjes en buggy's van mijn winkel aan laten plassen en er gewoon bij staan te kijken :jank:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Kijk, ik zal niet zeggen dat het me nooit kan gebeuren. Merlijn in zijn jonge jaren in de dierenwinkel.... tegen een (makkelijk schoon te maken) stellage. Het gevraage emmertje kreeg ik niet; deden ze zelf wel ;-) maar ik was NOT amused met die kleine vent toen. Hij heeft dat ook zeker geweten.

Ik kan daar niets mee. DAt het bebeurt, ja, dat snap ik, daar kan ik inkomen. Dat je dan blijft kijken en niet aanbiedt schoon te maken en je excuses maakt...

Guinnie recent nog.. ipv op het vereiste stukkie gras op een meter van iemands voordeur (stoep zonder tuinen, dus voordeur direct aan stoep grenzend.) ... foutje... oeps...Wat doe je dan? idd, je belt aan, biedt je excues aan en vraag weer zo'n emmertje ;-)
Kreeg het ook nu niet trouwens ;-) mensen bedankten vriendelijk en spraken "regent wel weg".

Soms vind ik idd dat fatsoensregels er te zoeken zijn. De regels lukt dan nog wel, maar mensen die zich eraan houden...???

Suzanne
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”