Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondenopvang bij ziekte baas, iemand tips?
Moderator: moderatorteam
- Puma
- Actief
- Mijn ras(sen): Podenco
- Aantal honden: 1
Hondenopvang bij ziekte baas, iemand tips?
Helaas ben ik geveld door de ziekte van Pfeiffer en ik kan momenteel alleen in bed liggen.. Ik ben alleenstaand en moet dus altijd zelf Evi uitlaten, en dat is nu niet te doen. Mijn ouders en vrienden helpen waar ze kunnen, maar die kunnen niet de hele zorg overnemen. Mijn moeder opperde dat het misschien een idee is om Evi naar een pension of asiel te brengen todat ik mij weer beter voel. Het asiel zou ik persoonlijk niet willen, pension eigenlijk ook niet, maar ik moet toch wat...
Heeft er iemand misschien tips?
Heeft er iemand misschien tips?

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Re: Hondenopvang bij ziekte baas, iemand tips?
hierheen verhuizen dan laat ik haar wel uit
nee joh wat rot voor jou
maar als ze een paar keer uitgelaten wordt is het toch wel goed
iemand die in het weekend eens een lekkere lange wandeling kan doen?
nee joh wat rot voor jou
maar als ze een paar keer uitgelaten wordt is het toch wel goed
iemand die in het weekend eens een lekkere lange wandeling kan doen?
Fenneke en Baloe

- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Een lieve hondenuitservice die je uit de brand kan helpen?
Heel veel beterschap
Heel veel beterschap

- Puma
- Actief
Ja, mijn ouders laten haar smorgens even plassen/poepen.
En dan komt smiddags mijn broertje soms, maar die doet ook alleen een rondje.
Morgen neemt een vriendin haar mee naar het bos, dat is fijn.
Maar gisteren voelde ik me zo waardeloos dat ik om half 8 al in slaap viel.
Toen werd ik wakker om 12 uur snachts! Is ze dus niet uit geweest en geen eten gekregen...
Toen ben ik zelf even gegaan, maar ik stond buiten gewoon te spugen van de ellende, ik kan helemaal niks..
En Evi heeft veel beweging nodig, Podenco van 10mnd. S'middags zit ze ook alleen maar te janken en naar me te kijken.
Ze verveelt zich dood, en ik kan echt niks met der doen...
En dan komt smiddags mijn broertje soms, maar die doet ook alleen een rondje.
Morgen neemt een vriendin haar mee naar het bos, dat is fijn.
Maar gisteren voelde ik me zo waardeloos dat ik om half 8 al in slaap viel.
Toen werd ik wakker om 12 uur snachts! Is ze dus niet uit geweest en geen eten gekregen...
Toen ben ik zelf even gegaan, maar ik stond buiten gewoon te spugen van de ellende, ik kan helemaal niks..
En Evi heeft veel beweging nodig, Podenco van 10mnd. S'middags zit ze ook alleen maar te janken en naar me te kijken.
Ze verveelt zich dood, en ik kan echt niks met der doen...

- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
Wat rot voor je...
Misschien kan je een advertentie in het lokale krantje zetten of iemand de honden wil uitlaten tegen een vergoeding? Dan heb je ze tenminste gezellig thuis en wie weet is er iemand die het heerlijk vind om met de honden te lopen?
Succes en beterschap.
groetjes, Ingrid
Misschien kan je een advertentie in het lokale krantje zetten of iemand de honden wil uitlaten tegen een vergoeding? Dan heb je ze tenminste gezellig thuis en wie weet is er iemand die het heerlijk vind om met de honden te lopen?
Succes en beterschap.
groetjes, Ingrid

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Toch proberen er niet te veel aan toe te geven. Nu heb je een hond die je als het moet weg zou kunnen brengen (pension) maar kinderen kun je als je ziek bent ook niet elders onderbrengen. Ben blij dat ik van pfeiffer "af" ben maar moet wel bekennen als ik "er aan toe gaf" en op mijn nest bleef liggen omdat ik dacht dat ik niet anders kon ik me nog beroerder voelde. Pas toen ik zoiets had van ja kom zeg dit kan maanden(met pech jaren) duren "je zet je er maar overheen" ging het wel stukken beter.
(niet om over naar huis te schrijven maar toch) Kan ook niet anders met 3 opgroeiende kinderen en hond terwijl man 6(soms 7) dgn per week werkt en ik die niet kan vragen "even" thuis te blijven voor de hond/kindere
Nu verschilt het natuurlijk per persoon, maar mijn ervaring is dat je beter kunt proberen je schouders eronder te zetten en je rust te nemen als het kan dan algeheel rust en in je bed blijven liggen. Nu zeg ik niet dat je uren moet gaan wandelen met de hond, maar ook voor jou is en blijft het gezond ondanks pfeiffer er toch even uit te gaan (hoe moeilijk ook).
En anders een uitlaatdienst inschakelen
beterschap
Nu verschilt het natuurlijk per persoon, maar mijn ervaring is dat je beter kunt proberen je schouders eronder te zetten en je rust te nemen als het kan dan algeheel rust en in je bed blijven liggen. Nu zeg ik niet dat je uren moet gaan wandelen met de hond, maar ook voor jou is en blijft het gezond ondanks pfeiffer er toch even uit te gaan (hoe moeilijk ook).
En anders een uitlaatdienst inschakelen
beterschap
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
een honden uitlaat service
dag opvang??? in het plaatselijjke pension
een pension is niet zo erg hoor
meestal vinden ze het harstike leuk en spannend met al die andere honden daar..
dag opvang??? in het plaatselijjke pension
een pension is niet zo erg hoor
meestal vinden ze het harstike leuk en spannend met al die andere honden daar..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Ja maar dat ligt er ook maar in welke mate jet het hebt hoor. Want als je het behoorlijk ernstig te pakken hebt dan kun je inderdaad een hond echt niet geven wat die nodig heeft
Inderdaad misschien in een plaatselijk krantje, misschien iemand van het hondenforum die in de buurt woont. Dagopvang voor de hond als die in de buurt is, uitlaatservice. Meer kan ik ook niet bedenken. Als je in de buurt had gewoond had ik de hond gewoon meegenomen met die van mij.....
In ieder geval veel sterkte
Inderdaad misschien in een plaatselijk krantje, misschien iemand van het hondenforum die in de buurt woont. Dagopvang voor de hond als die in de buurt is, uitlaatservice. Meer kan ik ook niet bedenken. Als je in de buurt had gewoond had ik de hond gewoon meegenomen met die van mij.....
In ieder geval veel sterkte
- Bonnie F
- Zeer actief
Probeer in elk geval een oplossing te vinden voor lange tijd. Je kunt niet verwachten van vrienden en familie dat ze je honden maar blijven uitlaten. Met een beetje mazzel kan je de poep-en-pies-rondjes snel zelf maar de grote wandeling lukt natuurlijk niet. En probeer ze in huis een beetje bezig te houden. Ik heb Z tijdens mijn griepje geleerd dingen naar me toe te brengen. Vond tie best vermoeiend. 

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
-
Fin
- Zeer actief
Ik heb ook Pfeiffer gehad en in de eerste twee maanden was ik er het beroerdst van. Daarna ging het wel. Toch zou ik zoveel mogelijk doorzetten zij het zonder jezelf te overvragen. Uren lopen zit er niet in, maar fietsen kost minder energie en een kwartiertje naast de fiets rennen is voor een hond heel inspannend. En als je op een bankje in het park gaat zitten een uurtje en je gooit zo af en toe een bal die naar je toegebracht wordt, dan zijn ze ook hun energie kwijt.
In huis kun je een bal gooien en laten brengen. Of een flos vasthouden en dat ze eraan trekt. Haar met de clicker trucjes aanleren. En gewoon, haar bezighouden. Dat je veel slaap nodig hebt zul je in moeten calculeren en daar helpt geen lieve moedertje aan. Maar het is toch wel aan te bevelen om zoveel mogelijk actief en fit te blijven.
In huis kun je een bal gooien en laten brengen. Of een flos vasthouden en dat ze eraan trekt. Haar met de clicker trucjes aanleren. En gewoon, haar bezighouden. Dat je veel slaap nodig hebt zul je in moeten calculeren en daar helpt geen lieve moedertje aan. Maar het is toch wel aan te bevelen om zoveel mogelijk actief en fit te blijven.
-
Felix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Jammer, dat je hier niet in de buurt woonde, had ze graag voor je uitgelaten! 
Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
- madred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en RSH
Woont er niemand bij je in de buurt die toch al met z'n eigen hond erop uittrekt en dan gelijk die van jou wil meenemen?
Soms is de drempel groot om zoiets te vragen, maar blijkt achteraf dat mensen dat met plezier voor je willen doen.
Als ik bij je in de buurt woonde kon Evi gewoon mee als ik toch al ging wandelen, is toch geen extra moeite.
Soms is de drempel groot om zoiets te vragen, maar blijkt achteraf dat mensen dat met plezier voor je willen doen.
Als ik bij je in de buurt woonde kon Evi gewoon mee als ik toch al ging wandelen, is toch geen extra moeite.

Happy en Lemmi
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Kan ze niet bij vrienden logeren? En Puma, heb je daar ook oppas voor nodig?
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
moet zeggen dat voor een jonge podenco een asiel of pension niet echt een oplossing is... een uitlaatservice is dan een betere oplossing.
kan je in huis haar niet wat bezig houden, dus flostouwtje gooien oid?
mss ergens laten logeren... dat is nog het beste dan heb je zelf er geen last van en kan je gewoon in je bed blijven.
Ik ben vrij lang ziek geweest en ik had om de tijden dat de honden eruit moesten of eten of wat dan ook een wekker op die tijden staan... anders zou ik er ook doorheen slapen, mss is dat een idee?
kan je in huis haar niet wat bezig houden, dus flostouwtje gooien oid?
mss ergens laten logeren... dat is nog het beste dan heb je zelf er geen last van en kan je gewoon in je bed blijven.
Ik ben vrij lang ziek geweest en ik had om de tijden dat de honden eruit moesten of eten of wat dan ook een wekker op die tijden staan... anders zou ik er ook doorheen slapen, mss is dat een idee?
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Briefje ophangen bij de buurtsuper?
Wellicht komt er iemnad op af die het leuk vind ze voor je uit te laten.
Beterschap met je Pfeiffer,
Wellicht komt er iemnad op af die het leuk vind ze voor je uit te laten.
Beterschap met je Pfeiffer,

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Tja Smoekkie dan heb jij niet zo'n erge vorm van Pfeiffer gehad. Ik was erg jong toen ik ziekte van Pfeiffer had (5 of 6 jaar) en ik kon niks. Ik hield ook niks kwa eten en drinken binnen(viel kilo's af), had steeds koorts, kreeg allemaal rare allergische reacties erbij en sliep echt veel erg veel. Ben zeker een half jaar groot en deel thuis geweest en ging maar puur uurtjes per week naar school. Pas na een halfjaar opbouwen weer. Heb er overigens nog jaren last van gehad. Dus tja knap dat jij toch jezelf erover kon zetten, maar Pfeiffer heb je in verschillende gradaties. Ik had er voor getekend als ik me zo gemakkelijk er over had kunnen zetten hoor!
Tja kijk eens rond. Er zijn vast genoeg mensen die je kunnen helpen. Kijk bijvoorbeeld eens op marktplaats. Ik heb via die weg ook tijdelijk voor mensen een boxer uitgelaten toen zij zwanger was en toen ze werkte. Voor een kleine vergoeding trouwens (minder dan een reguliere uitlaatservice).
En anders mag ze best hier tijdelijk komen logeren hoor
. Ze lijkt me een geweldig hondje om tijdelijk voor te zorgen 
Tja kijk eens rond. Er zijn vast genoeg mensen die je kunnen helpen. Kijk bijvoorbeeld eens op marktplaats. Ik heb via die weg ook tijdelijk voor mensen een boxer uitgelaten toen zij zwanger was en toen ze werkte. Voor een kleine vergoeding trouwens (minder dan een reguliere uitlaatservice).
En anders mag ze best hier tijdelijk komen logeren hoor

- petra/jacky
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): BOERENFOX
Ik dacht ook meteen aan een uitlaat service, dat is echt geweldig leuk voor de honden.
En er zal toch wel bij je in de buurt een schoolgaand kind zijn die iets wil bij verdienen om je honden even uit te laten.
Even advertentie plaatsen hoor en dan zal het vast goed komen.
Zo vlak voor de feest dagen willen ze graag iets extra`s verdienen lijkt mij.
succes er mee en snel beter worden hoor.
En er zal toch wel bij je in de buurt een schoolgaand kind zijn die iets wil bij verdienen om je honden even uit te laten.
Even advertentie plaatsen hoor en dan zal het vast goed komen.
Zo vlak voor de feest dagen willen ze graag iets extra`s verdienen lijkt mij.
succes er mee en snel beter worden hoor.

Groetjes Petra en Jacky
- Puma
- Actief
Bedankt voor al jullie reacties!
Ik ben nu sinds afgelopen dinsdag echt ziek en op dit moment kan ik me daar denk ik niet zomaar overheen zetten. Hoorde ook van een vriendin dat je daar mee moet oppassen, want als je je rust niet pakt kan hem overgaan in chronische vermoeidheid, en daar zit ik al helemaal niet op te wachten... Ik probeer zoveel mogelijk te doen, maar mijn lichaam werkt gewoon niet mee...
Ben wel een beetje rondkijken en een vriend van mij heeft een zus met een hondenopvang waar ze eventueel naartoe zou kunnen. Dus dat wacht ik even af... En anders hoop ik iemand te treffen via misschien dit forum, die tijdelijk voor haar kan zorgen. Puma woont overigens bij mijn ouders, maar die zitten ook nog met paarden en persoonlijke problemen, dus daar kan ze helaas niet terecht, ze helpen me nu wel gelukkig.
Ik zoek ook iemand waar ze in huis kan, want ik bedacht me later ook dat ik niet wil dat ze met haar 1e oud en nieuw in een hok zit, zowieso wil ik haar niet in een hok... dus een asiel of pension is niet echt een optie...
Ik ben nu sinds afgelopen dinsdag echt ziek en op dit moment kan ik me daar denk ik niet zomaar overheen zetten. Hoorde ook van een vriendin dat je daar mee moet oppassen, want als je je rust niet pakt kan hem overgaan in chronische vermoeidheid, en daar zit ik al helemaal niet op te wachten... Ik probeer zoveel mogelijk te doen, maar mijn lichaam werkt gewoon niet mee...
Ben wel een beetje rondkijken en een vriend van mij heeft een zus met een hondenopvang waar ze eventueel naartoe zou kunnen. Dus dat wacht ik even af... En anders hoop ik iemand te treffen via misschien dit forum, die tijdelijk voor haar kan zorgen. Puma woont overigens bij mijn ouders, maar die zitten ook nog met paarden en persoonlijke problemen, dus daar kan ze helaas niet terecht, ze helpen me nu wel gelukkig.
Ik zoek ook iemand waar ze in huis kan, want ik bedacht me later ook dat ik niet wil dat ze met haar 1e oud en nieuw in een hok zit, zowieso wil ik haar niet in een hok... dus een asiel of pension is niet echt een optie...

- Puma
- Actief
Ze is ook geweldig om voor te zorgen, je ligt gegarandeerd een paar maal per dag in een deukEn anders mag ze best hier tijdelijk komen logeren hoor . Ze lijkt me een geweldig hondje om tijdelijk voor te zorgen
Maar waaom woon jij nou in Friesland, dat is zo ver weg!
Bollenstreek, ligt tussen Leiden en Haarlem. In het westen dus, aan de kust.

-
yvonne dl
- Zeer actief
Misschien kan je op de podencosite eens kijken of er een opvanggezin is die haar een tijdje wilt nemen.
Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
waar woon je precies dan? eventueel kan ik soms wat voor je betekenen of een vriend van mij.
ik woon in ijmuiden en kom nog wel eens in hillegom bij vrienden van mij. misschien dat zij haar soms op willen halen. ik zou het ook wel eens willen doen eventueel, ligt er natuurlijk wel aan waar het precies is...
gr laura
ik woon in ijmuiden en kom nog wel eens in hillegom bij vrienden van mij. misschien dat zij haar soms op willen halen. ik zou het ook wel eens willen doen eventueel, ligt er natuurlijk wel aan waar het precies is...
gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
- Dagmar
- Vaste gebruiker
Ik zou het heeeeeel graag voor je doen (woon in Hoofddorp), maar mijn ouders zien het helaas echt niet zitten.
Misschien dat ik haar wel een aantal keer op kan komen halen om mee te nemen, dan ga ik wel naar het strand met ze!
Sowieso zou ik aankomende maandag al kunnen
Misschien dat ik haar wel een aantal keer op kan komen halen om mee te nemen, dan ga ik wel naar het strand met ze!
Sowieso zou ik aankomende maandag al kunnen
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
als je nu de plaats opgeeft waar je woont, misschien kunnen mensen je dan helpen.
Ik zou haar persoonlijk naar de vriend brengen met de opvang.
Ik zou haar persoonlijk naar de vriend brengen met de opvang.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
-
Job
- Zeer actief
je hebt haar toch via animalinneed?
Die hebben opvanggezinnen bij jou in de buurt.
Wellicht dat die iets voor je willen doen?
Die hebben opvanggezinnen bij jou in de buurt.
Wellicht dat die iets voor je willen doen?
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
- poembaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
- Contacteer:
Komende twee weken kan ik haar wel in huis nemen, maar daarna ga ik weer werken en heb ik al genoeg aan mijn eigen honden. Kan ze loslopen? En kan ze in huis blijven zonder te slopen ed?
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Ik zou eens achter de tip van Job aangaan, ik vind Podenco's geen honden om zomaar bij iemand neer te zetten....
- smoekie
- Zeer actief
gyanty schreef:Tja Smoekkie dan heb jij niet zo'n erge vorm van Pfeiffer gehad. Ik was erg jong toen ik ziekte van Pfeiffer had (5 of 6 jaar) en ik kon niks. Ik hield ook niks kwa eten en drinken binnen(viel kilo's af), had steeds koorts, kreeg allemaal rare allergische reacties erbij en sliep echt veel erg veel. Ben zeker een half jaar groot en deel thuis geweest en ging maar puur uurtjes per week naar school. Pas na een halfjaar opbouwen weer. Heb er overigens nog jaren last van gehad. Dus tja knap dat jij toch jezelf erover kon zetten, maar Pfeiffer heb je in verschillende gradaties. Ik had er voor getekend als ik me zo gemakkelijk er over had kunnen zetten hoor!
Kheb het toch aardig in "erge vorm" gehad hoor.
Dat neemt niet weg dat zoals ik me eroverheen kon zetten andere dat ook maar moeten kunnen, en twas ook zeker niet negatief bedoelt hoor voor het zo opgevat wordt. Ik weet wat het is en tis beroerd zat als je niets kunt maar je toch je bed uit moet omdat er nu eenmaal voor andere (honden of kinderen) gezorgd moet worden.
anyway hoop ik dat er een oplossing gevonden wordt zodat de hond toch nog lekker uit kan.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- smoekie
- Zeer actief
kitty2 schreef:Ik zou eens achter de tip van Job aangaan, ik vind Podenco's geen honden om zomaar bij iemand neer te zetten....
Eens. Dat lijkt mij 1 van de beste opties zowel voor ts als voor de hond.
- Puma
- Actief
Bedankt voor alle tips en hulp!
Evi wordt morgen opgehaald door die vriend en gaat dan naar de hondenopvang. Evi is een beetje angstig voor vreemde honden, dus wilde haar ook niet met teveel mensen meegeven en bovendien voel ik me nu zo beroerd dat ik allerlei mensen aan de deur ook niet zie zitten.. Nu heeft ze gewoon 1 iemand die voor haar zorgt..
Maar wat hoop ik dat ik haar met oud en nieuw gewoon bij me heb zeg
Evi wordt morgen opgehaald door die vriend en gaat dan naar de hondenopvang. Evi is een beetje angstig voor vreemde honden, dus wilde haar ook niet met teveel mensen meegeven en bovendien voel ik me nu zo beroerd dat ik allerlei mensen aan de deur ook niet zie zitten.. Nu heeft ze gewoon 1 iemand die voor haar zorgt..
Maar wat hoop ik dat ik haar met oud en nieuw gewoon bij me heb zeg