Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenfobie

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

laura1981
nieuw lid

Hondenfobie

Ongelezen bericht door laura1981 »

hallo allemaal,

Tja beetje vreemde titel misschien voor op dit forum maar ik denk datik juist op de goede plaats ben. Ik heb namelijk eenhondenfobie. Ik ben daar nu ook voor in behandeling ( ben bijvorbeeld al een aantal keermet een hond gaan wandelen vanuit het dierenasiel ) maa rik weil graag meer. Ik wweet namelijk dat honden niet eng zijn en zelfs erg lief maar de angst overheerst. De beste manier is om in contact te komen met honden en ik moet leren het gedrag van een hond te lezen. Nu is dit voor jullie waarschijnlijk bekende materie maar als ik een hond zie denk ik alleen maar eng, weg hier!

Mijn vraag is dan ook eigenlijk een oproepje. Ik woon in rotterdam , ijsselmonde, en zou het heel fijn vinden als ik eens met iemand mee kan gaan om een hond uit te laten. Ik leer dan om te gaan met honden en vooral te zien wat een hond bedoeld. veel oefenen is het beste. ik wil namelijk ook gewoon buiten kunne nlopen in het park zonder angst, en ik weet dat honden leuk zijn en wil dit ook graag gaan voelen en ervaren.

Dus is er misschien iemand die dit ziet zitten? aangezien ik dus erg bang ben aangelegd ( nog wel) is het voor mij nu een te grote stap om met een loslopende blije springerige hond te gaan wandelen, maar een oude obbes of een beestje dat bijvoorbeeld niet gelijk springt moet lukken!

Wie o wie ziet het zitten om mij te helpen? zoals ik al zei woon ik in Rotterdam maar ik vind het geen probleem om te reizen.Misschien dat we bijvoorbeeld eerst even zouden kunnen mailen oid.

Oja wat meer info over mijzelf. Ik ben 28,heb de angst al mijn hele leven, en ben pas sinds een paar maanden bezig om er vanaf te komen.

Alvast bedankt!
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Re: Hondenfobie

Ongelezen bericht door Felix »

Je bent hier altijd van harte welkom, om mee te wandelen, en ook vooral om mee te doen met een Labrador Retriever (is 5 jaar oud), die niet springerig is, maar wel een grote voor liefde heeft voor mensen :)

Je kan mee naar het asiel hier, de hondenschool, etc .. Dat ligt eraan wat je zelf allemaal in gedachten hebt ;)
Laatst gewijzigd door Felix op 14 dec 2009 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wens je heel veel succes... :E:
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Wat superdapper van je om het zo te willen aanpakken!
Heel erg goed!

Ik woon helaas aan de andere kant van het land maar je bent alsnog welkom. Mijn hond is nog maar een pup en springt niet. Stiekem is hij juist bang voor mensen die hij niet kent..
laura1981
nieuw lid

Ongelezen bericht door laura1981 »

Wat fijn om zo snel reacties te ontvangen! Ik zit nog een beetje met de reisafstand, maar ik ga er over nadenken. Bedankt iig tot nu toe!
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

laura1981 schreef:Wat fijn om zo snel reacties te ontvangen! Ik zit nog een beetje met de reisafstand, maar ik ga er over nadenken. Bedankt iig tot nu toe!
Ohja .. Ook wel belangrijk .. Mischien dat je het al gevonden had o.i.d. Maar ik woon dus in Apeldoorn, dus enigzins reizen zit er dan wel erin ;)
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

hoop dat het allemaal gaat lukken en je angst kunt overwinnen! ik woon in het noorden en mijn hondje is soms nog welleens enthousiast op een goede manier maar dat kan voor jou de pret al bederven denk ik dus dat wordt hem niet, leek me wel gezellig;)
maar wens je heel veel succes verder
Afbeelding
Aiko 09
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita inu

Ongelezen bericht door Aiko 09 »

Veel succes, ik vind het erg knap dat je je angst wil aanpakken!
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Je bent hier ook welkom, hier een oud Frans Bulletje dat graag geknuffeld wil worden, maar kan niet meer springen. Maar ik woon wel in Eindhoven.
tootjeko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugese Podengo medio en Jack Hussel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door tootjeko »

Dapper hoor!
Wens je heel veel succes.
Afbeelding
Ellepel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...

Ongelezen bericht door Ellepel »

succes joh, goed dat je het zo wilt gaan aanpakken!! :ok:
Afbeelding
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

Super goed van je :ok: veel succes het lijkt me super rottig om bang te zijn voor honden.
veel succes
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

ook hier ben je welkom,
woon redelijk in de buurt oud-beijerland,
heb een mix die wel van springen houd maar dat laten we niet toe dus dan zit hij gewoon aan de lijn.
Afbeelding
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

Wat goed van je dat je dit wilt gaan doen. Ik weet uit eigen ervaring (maar dan met paarden) dat het werkt als je datgene waar je bang voor bent bewust op gaat zoeken. Er staan nu twee paarden bij mij in de achtertuin!

Mocht je ooit op vakantie zijn op Terschelling dan ben je van harte welkom, mijn honden zijn erg lief voor mensen!
Afbeelding
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Ik woon in de omgeving van Alkmaar maar anders ben je hier ook welkom hoor, dan zetten we de 12 jaar oude Golden Retriever Belle in (niet springerig, hoog knuffelgehalte) en onze wel springerige maar erg aandoenlijke cocker pup Bob.

Ik vind het wel heel knap dat je bezig bent met je angst voor honden overwinnen :ok:
Heel veel succes
En de groeten van de mannen :zwaai
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Wat ontzettend goed van je dat je je over je angst wilt heenzetten :ok: .
Ik woon in Arnhem dus een beetje uit de buurt, maar als je deze kant wilt opkomen: ik heb 2 collieteven en 1 sheltieteefje (da's een soortement mini-collie :mrgreen: ) die ontzettend lief voor mensen zijn. Mijn collies zijn zgn. 'aaihonden'. D.w.z. dat ik regelmatig met hen op bezoek ga bij zieke/gehandicapte kinderen en demente bejaarden.
Zij zijn dus heel erg lief, zachtaardig en rustig bij mensen zonder opdringerig te zijn. Ze voelen ook haarfijn aan hoe ze zich moeten gedragen bij verschillende doelgroepen.
Je bent dus altijd welkom en dan neem ik één (of meer, als je het aankunt) van hen mee op een wandeling.
Afbeelding
petra/jacky
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): BOERENFOX

Ongelezen bericht door petra/jacky »

Ook ik woon helaas te ver weg voor je anders had ik je maar wat graag geholpen hoor.
Ik vind het super dat je je angst wilt overwinnen.

En wie weet als het je gelukt is vind je dan wel een hond die precies bij jou past .
Maar goed niet te veel vooruit kijken maar eerst proberen iemand te vinden met wie je samen de hond kan uitlaten.

Heel veel succes er mee.
Afbeelding

Groetjes Petra en Jacky
Aphraell
Zeer actief

Ongelezen bericht door Aphraell »

Wat goed van je :ok:
Ik woon ook in Rotterdam maar ik denk dat mijn hondjes misschien niet het beste idee zijn om mee te beginnen..
De ene is zo verliefd op alle mensen dat ik m kort zou moeten houden, kan er best angstaanjagend uitzien en de andere ontloopt vreemden dus daar zul je niet veel aan hebben...

Succes iig :ok:
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Wat ontzettend stoer dat je je angst zo aan durft te pakken, daar heb ik erg veel respect voor. Hopelijk kun je je hondenfobie leren overwinnen. :ok:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Petje af dat je aan je angst wil werken en via deze weg in contact wil komen met honden en dus met je angst.
Echt goed :ok:
Aan mij heb je niet zo heel veel, ik heb praters. Die grommen een heel verhaal bij elkaar en eindigen vaak met een whoehoeeeeeee waar jij je waarschijnlijk rot van schrikt. Mocht je verder zijn en je angst zo onder controle hebben dat je weet dat dit weinig meer betekend dan een verhaal ben je van harte welkom.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Jeetje wat dapper van je zeg! Echt super!
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Goed hoor, wat je doet.
Ik woon wel in redelijk de buurt, maar heb dan weer niet de hond waar je naar op zoek bent.
Kaiou is een echte lieverd maar redelijk wild en springerig aan de lijn en hij blaft veel.
Wanneer je denkt aan zo'n hond toe te zijn mag je me natuurlijk altijd even een berichtje sturen.
Succes :ok:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Erg goed van je dat je het zo wilt aanpakken :ok:

Jammer dat wij niet meer in Den Haag wonen, ik denk dat ik de combi honden heb die perfect jouw doel zouden kunnen dienen. Wel groot, maar erg rustig en gek op mensen. Maar goed, we wonen nu in Doetinchem dus dat is erg ver voor je. Hoewel mijn ega elke 2 weken ongeveer naar Rotterdam reist (Feyenoord), wij zitten wel op loopafstand van het station en treinen naar Rotterdam is prima te doen.

Maar anders wil ik ook best een keer een zondag met hem mee, dan drop ik hem bij het stadion en gaan wij ergens wandelen. Dan wordt het wel ergens in januari op zijn vroegst.
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laura23 »

als je wil mag je ook hier langs komen, niet echt in de buurt maar wel te doen, eventueel kan ik eens op zondag die kant lang komen, train om de week in de buurt. heb een rustig, ouder hondje, hij vind alles goed en heeft al verschillende mensen van hun angst af geholpen.

de andere hond houd ook erg van mensen maar is iets drukker, daar is wel en mouw aan te passen.

wel erg knap dat je deze stap gaat zetten!

gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Wat een goede stap van je :ok:

Ik woon in Schiedam, vlak bij openbaar vervoer. Heb een heel geschikte hond voor je doel :wink: . Dante, mijn Bracco Italiano van 8 jaar heeft al heel wat angstige kindjes laten zien dat honden niet eng zijn :wink: Ook een vriendin van mijn schoondochter die echt heel erg bang voor honden was, is het nu iig niet meer voor Dante :F:
Alleen, ik heb wel sinds kort hier een pup rondlopen. Heel lief en aandoenlijk maar ook, als hij zijn bui heeft, springerig en bijterig :N: :mrgreen: . Maar goed, die valt wel in toom te houden door mij..

Nou, aanbod genoeg lijkt me :ok: :wink:

Succes!
Gr. Marijke
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

ik woon ook in rotterdam.
alleen is mijn hond misschien een beetje te groot om mee te beginnen.
hij is overigens wel rustig en loopt je gewoon voorbij. Dejongedame vindt een knuffel hel fijn maar met Bo samen gaat ze gewoon bo achterna.
dus als je een keer mee wil lopen in delft, reeuwijk of vlaardingen oid, geef je maareen gil.

groetjes Jeannette
Afbeelding
Aeve
Actief
Mijn ras(sen): Shar pei

Ongelezen bericht door Aeve »

Rotterdam-Hillegersberg hier :engel:

En een vreselijk lieve pupperd van 4 maanden, en die is lekker rustig :D
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Ik heb een klein pluishondje van 19 cm hoog, misschien een leuk begin? Ik woon zelf in regio Utrecht en je bent van harte welkom. Ik weet niet of het juist een grote hond moet zijn maar als begin is Tsuki denk ik best een goeie optie. Ze is met name op mij gericht en laat zich wel aanhalen door mensen maar ze dringt zich niet op oid.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Wat ontzettend dapper dat je zo hard aan de slag gaat met je angst!

Ik woon in Spijkenisse, dus op zich redelijk bij je in de buurt, heb zelf een angststoornis, dus ervaringsdeskundig :D en een middelgroot hondje dat in het verleden heel angstig was voor mensen maar zich inmiddels door de meeste mensen wel voorzichtig wil laten aaien.

Ik heb echter ook een grotere hond die ontzettend lief is, maar nog wel eens wat enthousiast naar mensen toe. Dus Jack is wellicht geen goeie optie om mee te beginnen.

Maar als je er op een gegeven ogenblik aan toe bent om een stapje verder te gaan ben je van harte welkom!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Ceseman
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders

Ongelezen bericht door Ceseman »

Goed van je :ok: dat je stappen zet om van je fobie af te komen.
Ik woon in de buurt van R'dam, maar ik geloof dat die 2 van mij geen honden zijn om mee te beginnen, het zijn er 2 enorme van het spring in 't veld-typetjes.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”