Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
veiligheids lichtjes
Moderator: moderatorteam
- petra/jacky
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): BOERENFOX
veiligheids lichtjes
hallo allemaal.
Wij wonen hier aan een groot fietspad en s`avonds als het eenmaal donker is is het zo een leuk gezicht om je hond daar uit te laten.
Want bijna iedereen hier in de buurt heeft aan de halsband of riem van de hond van die veiligheids lichtjes gedaan.
Is wel zo verstandig hoor, want met al die scooters/brommers en fietsers is het toch een stukje veiligheid.
Ook al lopen de honden aan de riem,de brommers gaan soms erg dicht langs.
Maar het is zo een leuk gezicht als die lichtjes lopend over het gras.
Sommige rood en sommige wit en dan weer knipperlichtjes ......zo leuk om te zien.
Gebruiken jullie die ook?
Wij wonen hier aan een groot fietspad en s`avonds als het eenmaal donker is is het zo een leuk gezicht om je hond daar uit te laten.
Want bijna iedereen hier in de buurt heeft aan de halsband of riem van de hond van die veiligheids lichtjes gedaan.
Is wel zo verstandig hoor, want met al die scooters/brommers en fietsers is het toch een stukje veiligheid.
Ook al lopen de honden aan de riem,de brommers gaan soms erg dicht langs.
Maar het is zo een leuk gezicht als die lichtjes lopend over het gras.
Sommige rood en sommige wit en dan weer knipperlichtjes ......zo leuk om te zien.
Gebruiken jullie die ook?

Groetjes Petra en Jacky
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Re: veiligheids lichtjes
Ik heb iedere keer pech met die lichtjes, die gaan hier steeds kapot.
Als ik met Macho fiets heeft hij altijd een oranje reflecterend vestje aan.
Als ik met Macho fiets heeft hij altijd een oranje reflecterend vestje aan.
-
Fin
- Zeer actief
Ik gebruik één voor mijn zwarte kat. Als die 's avonds of 's nachts op pad gaat heeft hij een ledlichtje om. Ik heb het ook wel gebruikt voor de honden in het losloopgebied maar die dingen kunnen slecht tegen het onder water gaan.
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Ik heb een halsband van (volgens mij) pedigree, daar zitten blauwe lichtjes in. Erg fel, maar hij schijnt eigenlijk alleen op de grond. Ik gebruik hem eigenlijk nooit
.

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Jazeker! Hier grenst het uitlaatgebied ook aan een fietspad dus krijgt Nilo savonds een halsband met lichtjes om zodat hij ook los kan lopen. En ik heb nu eindelijk zo'n ding gevonden die ook tegen water kan
Nadeel is dat Nilo's dikke kraag er vaak overheen hangt. Maar in grote lijnen kan ik wel volgen waar hij nou is gebleven.
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb geen lichtjes, maar als ik ergens dicht langs verkeer moet doe ik ze van die neongele reflecterende hesjes aan. dat doe ik ook als ik bij mn schoonouders 's avonds laat de honden uitlaat, dan komen we nooit verkeer tegen maar anders zie ik mijn zwarte honden niet meer lopen in het donker als ze meer dan een paar meter weg zijn.
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ik had ze voor Maddox en Cheeky.
Rode, blauwe, witte knipperende ledjes erin. Ik heb er nu eentje weggegeven aan vrienden met een bruine lab voor als ze op de dijk lopen, want Maddox is er als de dood voor en cheeks probeert de reflectie steeds te 'vangen'.
Rode, blauwe, witte knipperende ledjes erin. Ik heb er nu eentje weggegeven aan vrienden met een bruine lab voor als ze op de dijk lopen, want Maddox is er als de dood voor en cheeks probeert de reflectie steeds te 'vangen'.
- Belle
- Zeer actief
Omdat het altijd al donker is als wij in het park lopen, heb ik ook lichtjes. Ik heb de fietserslampjes van de hema. Die zijn echt heel goed, Belle heeft nog die van vorige winter en die doen het nog steeds. Ze hebben de hele zomer ook aan haar tuig gehangen en ze is er gewoon het water mee in geweest. Niet kapot te krijgen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Ik had ze ook. Ik begon gewoon met fietslichtjes, totdat iedereen in de buurt mijn grandioze idee overnam
. Toen nam ik zo'n soort knipperende sleutelhanger. Een blauwe voor bas en een rode voor winnie, tot ook iedereen hier mee liep en die van mij kapot gingen. Kay heeft er tot nu toe nog geen 1. Alhoewel het ook hier wel weer handig zou zijn...

- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Ik heb voor Jamey een halsband met daarin verwerkte lampjes. Nouja, 2 halsbanden, maar de ene is kapot, nog maar 2 lampjes doen het. De andere heeft gister zijn vuurdoop gehad, en ik vrees dat ie het niet overleefd heeft. Moet ik nog even goed naar kijken...

You'll be in my heart... Always...
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Nee, geen lichtjes hier.Een jachthond in het donker loslaten is vragen om problemen en daar helpen geen lichtjes aan
Tenzij er formaatje zwaailicht te koop zijn
Gelukkig is het hier erg rustig dus aangelijnd is een lichtje ook niet nodig.
Tenzij er formaatje zwaailicht te koop zijn
Gelukkig is het hier erg rustig dus aangelijnd is een lichtje ook niet nodig.
- saffie
- Zeer actief
Soms loop ik 's avonds nog een klein stukje door het park en dan mag Boy even los, met een lampje aan zijn tuig. Ik heb een klein vierkant reflectortje waar een lampje in verwerkt zit. Ik vind ze erg handig.
Saffie gaat daar niet los ivm katten.
Saffie gaat daar niet los ivm katten.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014

- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Hier krijgen ze veiligheidsvestjes aan in het donker met reflecterende stukken erop. Wij doen zelf ook een reflecterend vest aan in het donker. Wij lopen langs een stukje weg waar zelden een auto komt en het verschil met of zonder hesjes is voor de automoblisten enorm groot. Hier in Zweden is het heel normaal dat deze hesjes gedragen worden, door zowel mens als hond.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Ook hier voor Shib lampjes.
Ik ga ieder jaar naar de Kwantum rond de kerst en haal daar een kerst/veiligheids halsband met een rood/wit/blauwe disco parade
Ik ga ieder jaar naar de Kwantum rond de kerst en haal daar een kerst/veiligheids halsband met een rood/wit/blauwe disco parade

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Die heb ik ook, een rode en een witte, en altijd op de knipperstand op haar tuigje op de rug, fantastische uitvindingBelle schreef:Ik heb de fietserslampjes van de hema. Die zijn echt heel goed, Belle heeft nog die van vorige winter en die doen het nog steeds. Ze hebben de hele zomer ook aan haar tuig gehangen en ze is er gewoon het water mee in geweest. Niet kapot te krijgen.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik heb ze niet.. maar vind het wel handig dat anderen ze wel om hebben
dan zie ik weer wat lichtjes in het donkere park lopen en kan ik een andere route inslaan.. vanavond hoorde ik dat ik een andere route in moest slaan.. maar ik zag geen flikker
Verder heb ik voor beiden in het donker een reflecterend hesje.. Finn een oranje met reflectie en Bluf een gele.. zeker met fietsen erg duidelijk zichtbaar en ook handig als het miezert of regent.. worden ze wat minder nat :smile1:
Verder heb ik voor beiden in het donker een reflecterend hesje.. Finn een oranje met reflectie en Bluf een gele.. zeker met fietsen erg duidelijk zichtbaar en ook handig als het miezert of regent.. worden ze wat minder nat :smile1:
- Muis..
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
- Contacteer:
Net in een ander topic onderstaand antwoord geschreven...
Voorheen hadden ze een knipperende rood/wit/blauwe van de kwantum, maar ik vond dat meer een wandelende discotheek/kermis. Nu hebben ze zoń armband voor hardlopers om. Goed te verstellen door veel klittenband. De gehele band bestaat uit reflecterend materiaal en de lampjes zijn goed zichtbaar.
Dus ja, hier hebben ze lichtjes
Voorheen hadden ze een knipperende rood/wit/blauwe van de kwantum, maar ik vond dat meer een wandelende discotheek/kermis. Nu hebben ze zoń armband voor hardlopers om. Goed te verstellen door veel klittenband. De gehele band bestaat uit reflecterend materiaal en de lampjes zijn goed zichtbaar.

Dus ja, hier hebben ze lichtjes
- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
Marie-Josée schreef:Nee, geen lichtjes hier.Een jachthond in het donker loslaten is vragen om problemen en daar helpen geen lichtjes aan![]()
Tenzij er formaatje zwaailicht te koop zijn![]()
Als beginnend jachthondeneigenaar ben ik erg blij met deze opmerking :lol: Ik dacht nl dat het aan mij lag dat hij niet los kon

- enjo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse setter
Bij mij hebben ze voor naast de fiets een veiligheidsvestje aan en voor in het bos die Hema lampjes aan hun halsband, ideaal!

rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
- laura b
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
Ik ga ook een keer kijken voor lampjes on aan de halsbanden te hangen. Gewoon voor de veiligheid.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik heb bij DuCain zo`n armbandje die joggers vaak gebruiken aan zijn K9 tuig vast gemaakt, past precies om het handvat,
kun je nog kiezen knipperen of niet
kun je nog kiezen knipperen of niet
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Hier wel een lampje aan de halsband 
Zo'n gewoon fietslampje, en dan de witte
Anders zien we niet waar Luca is s avonds... Hier staan nl maar 2 lantarenpalen
Zo'n gewoon fietslampje, en dan de witte
Anders zien we niet waar Luca is s avonds... Hier staan nl maar 2 lantarenpalen
- janine
- Zeer actief
Ik heb hier een groot aantal van die lichtjes (armbanden voor joggers) die ik gebruik voor de honden..En bij Zeeman zag ik laatste ook van die lampjes die ook behoorlijk opvallen maar die moet je weer aan halsband bevestigen.. Mijn zusje gebruikt die soms ook voor de hond als ze gaat wandelen..Als ze hier 's avonds lopen is het net kermisattractie, maar tja..Het is voor de veiligheid van ons zelf..
Ik woon buitenaf en weinig lichtvervuiling..Voordeel is dat ik ze nu wel los kan laten en ze goed in de gaten kan houden..Het is voor mijn eigen veiligheid en die van eventuele autobestuurders...
ALs ik ergens hekel aan heb is dat mijn buurman in pikkedonker de hond uitlaat zonder lamp of lichtjes..Dan schrik je als automobilist..Althans dat ik mijn ervaring..En met lampjes zie je van heinde ver dat er iemand loopt...
Ik woon buitenaf en weinig lichtvervuiling..Voordeel is dat ik ze nu wel los kan laten en ze goed in de gaten kan houden..Het is voor mijn eigen veiligheid en die van eventuele autobestuurders...
ALs ik ergens hekel aan heb is dat mijn buurman in pikkedonker de hond uitlaat zonder lamp of lichtjes..Dan schrik je als automobilist..Althans dat ik mijn ervaring..En met lampjes zie je van heinde ver dat er iemand loopt...

- Bika
- Actief
- Mijn ras(sen): 3 Whippets
- Contacteer:
Ik heb ook van die armbanden voor joggers die ik de honden nu omdoe met een eind lopen in het donker.
Verwacht van fietser dat ze ook licht op hebben maar helaas is dat niet altijd het geval.
Ze zien dan mij wel aankomen maar ik hen niet, zo donker is het nu in een park.
Verwacht van fietser dat ze ook licht op hebben maar helaas is dat niet altijd het geval.
Ze zien dan mij wel aankomen maar ik hen niet, zo donker is het nu in een park.
Als je blijft kijken waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer op zien komen.
Iedereen fijne Feestdagen toegewenst

Iedereen fijne Feestdagen toegewenst

-
Felix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Had hier ook zo'n halsband, met ingebouwde disco verlichting. Alles ging goed, en het was zelfs een leuk gezicht zo op het hondenveldje hier in het park (ze was ook niet de enigste met zon bandje). Tot mevrouw het op haar heupen kreeg, en besloot de plomp in te duiken .. Voilá .. Hoe schrijf je 10 euro af in 5 minuten! 
Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
- Youp
- Zeer actief
Ik HAD hele hippe knipperende ledlampjes. Ben alleen een halve kwijt
Toch maar gewoon fietslampjes.
Hier gaan we 's avonds weleens naar oud voetbalveld. Het is daar echt stikdonker dus dan wil ik ze kunnen zien.
Hier gaan we 's avonds weleens naar oud voetbalveld. Het is daar echt stikdonker dus dan wil ik ze kunnen zien.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

- Chicoahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog
omdat chico zwart klein en snel is, kan ik hem soms moeilijk zien, en heb ik aan zn halsband een grote reflectie/fluoriserende veiligheidshesje (niet een echte maar voor de hond), alleen raak ik hem elke keer kwijt.
maar handig is het zeker! ook dat andere mensen hem kunnen zien! ik zit eraan te denken een halsband te kopen met dat reflecterende en fluoriserende kleur.
maar handig is het zeker! ook dat andere mensen hem kunnen zien! ik zit eraan te denken een halsband te kopen met dat reflecterende en fluoriserende kleur.

-
Felix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Is zoiets niet iets, voor b.v. op de rug van je hond ofzo

Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
- petra/jacky
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): BOERENFOX
Ha ha ha ha ha ik zie ze al lopen.
Ach ze zijn dan wel goed zichtbaar toch......
Ach ze zijn dan wel goed zichtbaar toch......

Groetjes Petra en Jacky