Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wanneer overschakelen van puppy naar volwassen voer??

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Loontje
Actief
Mijn ras(sen): Kruising witte herder met labrador/samojeed

Wanneer overschakelen van puppy naar volwassen voer??

Ongelezen bericht door Loontje »

Ik wil eigenlijk graag jullie mening eens horen, want overal hoor ik iets verschillends mbt het overschakelen van puppyvoer naar volwassen voer... :scratch:

Aangezien wij een vrij groot ras hebben (kruising witte herder/samojeed) is ons vanuit het asiel aangeraden om eerder over te schakelen van puppy naar volwassen voer. Dinges is nu ruim 16 weken. Toevallig kom ik dit ook tegen in ons boekje, welke wij bij de training hebben gekregen. Zij adviseren dit gezien het feit dat ze dan te hard groeien en problemen kunnen krijgen met hun bewegingsapparaat. Vanuit de dierenwinkel wordt gewoon die 12 maanden aangehouden.

Wie heeft hier ervaring mee?? Hiervoor heb ik een kruising Maltezer/Havanezer gehad, dus daar was dit niet op van toepassing.
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Wanneer overschakelen van puppy naar volwassen voer??

Ongelezen bericht door Madelief »

Ik heb mijn pup met 4,5 maand overgezet naar volwassen voer. Ik gaf Royal Canin junior voor grote rassen, maar ze had erg veel groeipijn en ben toen Carocroc gaan geven, maar ik ben tegelijk ook begonnen met kvv en dat beviel zo goed dat ik al snel alleen nog kvv gaf en ging barfen.

Overstappen op volwassen voer werd me o.a. aangeraden door de dierenarts die haar checkte omdat ze mankte (bleek gebroken teen). Mijn eigen DA vond het niet zo nodig, maar ook niet erg.

Ze is heel mooi gelijkmatig opgegegroeid vind ik.
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
yvonne1961
Actief

Re: Wanneer overschakelen van puppy naar volwassen voer??

Ongelezen bericht door yvonne1961 »

http://www.collieclub.nl/index.php/medi ... lemen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Mijns inziens verschilt het erg per merk of je wel of geen puppyvoer moet geven.
Belangrijk zijn het calcium (en fosfor) gehalte en dit weer in relatie tot het eiwit/vetgehalte.
Bij sommige (niet alle) adult voeders krijgen ze te veel calcium binnen wat problemen kan geven.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”