Sorry hoor, kheb 3 kids en met 2 daarvan problemen gehad, maar bij geen van beide kon worden vastgesteld dat het door de "gerbils/konijn/hond" zou komen.
Er werd geopperd de gerbils de deur uit te doen omdat de reacties vlak daarna (na komst van gerbils) zijn gekomen, evenals het konijn (is uiteindelijk naar buiten gegaan)
Er kan zeker op die leeftijd op geen enkele manier (bij mijn weten) vast worden gesteld waar het exceem vandaan komt, laat staan dat het van honden komt of zou kunnen komen. Er zijn gewoonweg teveel vormen van allergie om dat dan al vast te kunnen stellen. Dat konden ze zelfs niet eens toen mijn zoon 9 was. Het was gewoon het "uitsluiten" van. Begin was de gerbils. Die heb ik (zeker voor hem) met veel pijn in mijn hart weggedaan. Konijn was geen optie,die ging gewoon naar buiten en gelukkig was en bleek dat verder geen problemen op te leveren ondanks dat ze dagelijks contact hadden met het konijn. Hond zou als ik zou moeten echt zou moeten ook de deur uit zou gegaan, maar zeker niet eerder voor ik echt "definitief" zwart op wit zou hebben gehad dat "zij" de boosdoener zou zijn geweest.
Wat wil het geval. Gerbils de deur uit, konijn naar buiten (pas recent overleden) amandelen eruit en niks geen last meer.
Maar hoe het ook zij. Er kon niet specifiek worden getest op "die" allergie.
Jij zegt dat het kindje voor alles allergisch is behalve voor "koemelk"
kind van 9 mnd zit normaliter niet alleen maar aan de "koemelk" dat is meestal pas na een jaar. Dus hoe men tot die conclusie is gekomen ben ik eerlijk gezegd echt heel heel benieuwd naar.
Persoonlijk denk ik eerder dat het kindje gewoon een of andere voedselallergie heeft dan dat het allergisch is voor honden of alles behalve koemelk?

dat blijf ik vreemd vinden hoor.