Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dit doet mij zo pijn.. maar waarschijnelijk moet het toch

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Dit doet mij zo pijn.. maar waarschijnelijk moet het toch

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

Mijn zus heeft onlangs een kindje (van 9mnd nu)
het kind zat dag en nacht onder eczeem.. eerst dachten ze aan koemelk..
hij schijnt dus voor alles behalve koemelk allergisch te zijn..

dus tja je voelt hem al aankomen ...
ook haar hondjes is ie allergisch voor...
hij mag ze niet meer aanraken.. of in contakt met ze komen
nu is dat op dit moment niet zo probleem want hij loopt nog niet..
maar dan.. als ie wel loopt..
en waarschijnelijk krijgt ie ook astma als ie ouder word..
dus tja nu moeten ze moeilijke keuzes maken..
en willen ze wrss de hondjes gaan herplaatsen..
zijn alleen nog over de juiste keuze aan het denken..

het zijn echt twee dropjes.. 2 jacky's vrouwtjes...

:jank: :jank:
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Dit doet mij zo pijn.. maar waarschijnelijk moet het toch

Ongelezen bericht door Madelief »

Als het echt zo ernstig is, en ik niet de mogelijkheid had de honden bij hem weg te houden tot ik wist of hij eroverheen groeide, zou ik ze ook herplaatsen. Soms is het niet anders, hoe verdrietig ook.

Ik moet er niet aan denken :jank:
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

Nanna schreef:Hoe is de allergie vastgesteld?

En als het idd zo is, dan is dit wellicht een optie:
Hyposensibilisatiekuur
Er kan met een hyposensibilisatiekuur de oorzaak van de allergie worden aangepakt. Hyposensibilisatie is een injectiekuur waarbij de patiënt een kleine, oplopende concentratie huisdierallergenen krijgt toegediend. Het lichaam zal vervolgens "beschermende antistoffen" gaan aanmaken en meer allergeen verdragen. Als gevolg hiervan zal het afweersysteem van het lichaam op den duur minder heftig of zelfs helemaal niet meer reageren op huisdieren. Bij hyposensibilisatie zullen de klachten reeds in de loop van de behandeling afnemen. Om een blijvend effect te verkrijgen, is het echter belangrijk om zoveel mogelijk te streven naar een voortzetten van de behandeling gedurende tenminste drie jaar, hoewel hiervan in individuele gevallen kan worden afgeweken. Als na deze periode wordt gestopt met de hyposensibilisatiekuur, dan is de patiënt in de meeste gevallen vrij van zijn allergieklachten of zijn verschijnselen aanzienlijk verminderd.
ik ken dat idd.. dat gaat over een periode van 3 jr
maar volgens mij kan het niet bij babys :scratch:
heb het zelf gedaan voor hooikoorts.. alleen niet volgehouden..

Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

die kuur werkt alleen als het een enkele allergie is. Ik heb er ook naar gevraagdvoor mn katten allergie. Maar doordat ik ook allergisch ben voor huistofmijt en pollen zou het wel wat helpen maar niet dusdanog dat ik er een kat in huis kon hebben.
Afbeelding
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

Bij kinderen kan pas na een jaar of 4-5 exact worden vastgesteld waarvoor het kind precies allergisch is, heb ik gehoord. Of het kindje dus allergisch is voor de honden weet je niet zeker. Maar aangezien eczeem inderdaad vaak een voorbode van (allergische) astma is, denk ik dat op den duur herplaatsen wel steeds meer in beeld komt. Ik heb zelf astma, ben ook overal allergisch voor, maar ondanks het advies van de artsen heb ik mijn eigen theorie nageleefd en dat werkt tot nu toe prima voor mij.
Ik hoop dat de klachten van het kindje nu nog meevallen, zodat de honden voorlopig nog blijven. Mijn idee over de allergieën is namelijk dat hoe vaker je eraan blootgesteld wordt, hoe meer weerstand je lichaam opbouwt tegen de reactie. Of de reactie wordt milder.
Mijn eigen longarts spreekt dat dus tegen, maar voor mij werkt het wel. Dokter zei bij mn (perfect verlopen) adem-test doodleuk:"Ziet u nou wel dat het helpt om alle allergische prikkels te vermijden?" :smile: Terwijl ik al een jaar als vrijwilliger in het asiel werkte...

Ik zou zo zeggen: Doen waar ze zich goed bij voelen (en het kindje natuurlijk...).
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

Abby schreef:Bij kinderen kan pas na een jaar of 4-5 exact worden vastgesteld waarvoor het kind precies allergisch is, heb ik gehoord. Of het kindje dus allergisch is voor de honden weet je niet zeker. Maar aangezien eczeem inderdaad vaak een voorbode van (allergische) astma is, denk ik dat op den duur herplaatsen wel steeds meer in beeld komt. Ik heb zelf astma, ben ook overal allergisch voor, maar ondanks het advies van de artsen heb ik mijn eigen theorie nageleefd en dat werkt tot nu toe prima voor mij.
Ik hoop dat de klachten van het kindje nu nog meevallen, zodat de honden voorlopig nog blijven. Mijn idee over de allergieën is namelijk dat hoe vaker je eraan blootgesteld wordt, hoe meer weerstand je lichaam opbouwt tegen de reactie. Of de reactie wordt milder.
Mijn eigen longarts spreekt dat dus tegen, maar voor mij werkt het wel. Dokter zei bij mn (perfect verlopen) adem-test doodleuk:"Ziet u nou wel dat het helpt om alle allergische prikkels te vermijden?" :smile: Terwijl ik al een jaar als vrijwilliger in het asiel werkte...

Ik zou zo zeggen: Doen waar ze zich goed bij voelen (en het kindje natuurlijk...).
ik weet wat je bedoeld ik heb hetzelf ook..
ik heb ook gewoon 2 honden..
dacht ook 4 5 jr maar tegenwoordig wrss niet meer. hij heeft gebloedprikt..
kwam ook eiwit allergie uit.. :scratch: enz..
maar het kindje zit dag in dag uit onder de eczeem en krabt dus dan moet je een keuze maken.. dit kun je nog wel 2 jr aanzien..
maar dan zit ie mss 2 jr nog onder de eczeem en met een beetje pech de hondjes heel vaak in de bench of buiten..

Afbeelding
Aeve
Actief
Mijn ras(sen): Shar pei

Ongelezen bericht door Aeve »

Ja waarschijnlijk gaat iedereen mij nu aanvallen...Maar als je kindje echt zo allergisch is, koos ik ook voor het belang van mijn kindje. De hele tijd gescheiden van elkaar moeten leven totdat er misschien wel overheen groeit is wel een heel gedoe (ook voor de hondjes die er niets van snappen), en lijkt me op den duur gewoon geen goede optie.

Ik zou een goed huisje voor de jacks zoeken, waar ze wel gewoon in een huishouden mee kunnen draaien. Wel zo eerlijk tegenover iedereen.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Aeve schreef:Ja waarschijnlijk gaat iedereen mij nu aanvallen...Maar als je kindje echt zo allergisch is, koos ik ook voor het belang van mijn kindje. De hele tijd gescheiden van elkaar moeten leven totdat er misschien wel overheen groeit is wel een heel gedoe (ook voor de hondjes die er niets van snappen), en lijkt me op den duur gewoon geen goede optie.

Ik zou een goed huisje voor de jacks zoeken, waar ze wel gewoon in een huishouden mee kunnen draaien. Wel zo eerlijk tegenover iedereen.

waarom zou iedereen je aanvallen? :denken:
wat raar gedacht van je :ugh:

Je kiest in het geval dat je kind echt doodziek wordt van je honden voor het belang van BEIDEN...voor zowel de honden als je kindje.
Voor het kindje is het namelijk niets maar voor de honden is er ook geen fluit meer aan hoor...

MITS mensen dan ook echt een goed huisje zoeken voor hun honden zul je mij in ieder geval niet horen zeiken hoor.
Ik word wel narrig als mensen binnen een dag de hele mik inclusief mand en riem en kauwstok op Marktplaats flikkeren waar dan maar geboden moet worden vanaf 100 euro op "de meuk" want tja...'het heeft ons ook een hoop gekost he???? ' em het moet wel wat opleveren :kotz:
Aeve
Actief

Omdat ik mijn kind belangrijker zou vinden dan mijn hondjes op dat moment. Er zijn meer mensen die heel goed voor je honden kunnen zorgen, en in dit geval, als het echt ernstig is, dan zou ik er niet eens over twijfelen.
Ik legde het net aan mijn vriend voor, en die zei direct hetzelfde, zonder twijfelen.

Soms kan het gewoon niet, en om zo'n kleintje van 9 maanden ziek te laten zijn omdat de honden er zijn is not-done imo.

Wegdoen wegens allergie is idd een vaak gebruikte smoes, maar in dit geval een zeer goede reden. Ik verwacht ook niet, na het verhaal van TS, dat ze de hondjes maar op marktplaats pleurt en ze meegeeft aan de eerste die ze hebben wil.

Maar soms kan je niet onder het herplaatsen uit, voor sommigen ligt de drempel hoger dan bij anderen. Je kan nooit de toekomst voorspellen.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Sorry hoor, kheb 3 kids en met 2 daarvan problemen gehad, maar bij geen van beide kon worden vastgesteld dat het door de "gerbils/konijn/hond" zou komen.

Er werd geopperd de gerbils de deur uit te doen omdat de reacties vlak daarna (na komst van gerbils) zijn gekomen, evenals het konijn (is uiteindelijk naar buiten gegaan)

Er kan zeker op die leeftijd op geen enkele manier (bij mijn weten) vast worden gesteld waar het exceem vandaan komt, laat staan dat het van honden komt of zou kunnen komen. Er zijn gewoonweg teveel vormen van allergie om dat dan al vast te kunnen stellen. Dat konden ze zelfs niet eens toen mijn zoon 9 was. Het was gewoon het "uitsluiten" van. Begin was de gerbils. Die heb ik (zeker voor hem) met veel pijn in mijn hart weggedaan. Konijn was geen optie,die ging gewoon naar buiten en gelukkig was en bleek dat verder geen problemen op te leveren ondanks dat ze dagelijks contact hadden met het konijn. Hond zou als ik zou moeten echt zou moeten ook de deur uit zou gegaan, maar zeker niet eerder voor ik echt "definitief" zwart op wit zou hebben gehad dat "zij" de boosdoener zou zijn geweest.

Wat wil het geval. Gerbils de deur uit, konijn naar buiten (pas recent overleden) amandelen eruit en niks geen last meer. :19:

Maar hoe het ook zij. Er kon niet specifiek worden getest op "die" allergie.

Jij zegt dat het kindje voor alles allergisch is behalve voor "koemelk" :19:

kind van 9 mnd zit normaliter niet alleen maar aan de "koemelk" dat is meestal pas na een jaar. Dus hoe men tot die conclusie is gekomen ben ik eerlijk gezegd echt heel heel benieuwd naar.

Persoonlijk denk ik eerder dat het kindje gewoon een of andere voedselallergie heeft dan dat het allergisch is voor honden of alles behalve koemelk? :scratch: dat blijf ik vreemd vinden hoor.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
petra/jacky
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): BOERENFOX

Ongelezen bericht door petra/jacky »

Jeetje wat een moeilijke beslissing zeg.
Mijn zoon is inmiddels 20 jaar en was ook asmatisch en erg allergies voor meerdere dingen.
Ze konden alleen op latere leeftijd echt de testen doen waar hij precies allergies voor was en gelukkig is hij er helemaal over heen gegroeit.
Ik wens jullie heel veel succes bij deze meoilijke beslissing.

groetjes petra en jacky.
Afbeelding

Groetjes Petra en Jacky
Mara Roulette
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Mara Roulette »

Ben zelf astmatisch en als mijn dochtertje last zou hebben dan zou de hond eruit gaan. En natuurlijk hoop ik dan dat ik iemand in de buurt kan vinden zodat ik nog met mijn hond zou kunnen trainen oid. Maar blijven zou voor mij in dit geval geen optie zijn.
Het is voor hem en voor ons dan niet leuk meer. Het is misschien niet met zekerheid zeggen dat het aan de hond ligt maar ik zou bij zo'n kleintje geen risico nemen. Er zijn tich onderzoeken die aangeven dat kinderen die aanleg hebben voor astma beter af zijn met een aantal maatregelen in hun vroege levensjaren. Geen huisdieren is daar ook een van.

Ik vind het wat ver gaan om tijdens je zwangerschap om die reden de hond het huis uit te bonjouren maar als je kindje ziek wordt zou ik niet lang hoeven nadenken.

Dit gezegd hebbende wens ik je zus veel sterkte het lijkt mij heeel moeilijk. Is er niet iemand in de buurt die de hondjes bij zich kan nemen?
Afbeelding

[url=http://www.TickerFactory.com/]
Afbeelding
[/url]
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

komt dat eczeem zeer zeker door de hondjes? en: wat voor allergische reacties zijn er nog meer vast te stellen bij het kindje aangaande de hondjes?
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

smoekie schreef:Sorry hoor, kheb 3 kids en met 2 daarvan problemen gehad, maar bij geen van beide kon worden vastgesteld dat het door de "gerbils/konijn/hond" zou komen.

Er werd geopperd de gerbils de deur uit te doen omdat de reacties vlak daarna (na komst van gerbils) zijn gekomen, evenals het konijn (is uiteindelijk naar buiten gegaan)

Er kan zeker op die leeftijd op geen enkele manier (bij mijn weten) vast worden gesteld waar het exceem vandaan komt, laat staan dat het van honden komt of zou kunnen komen. Er zijn gewoonweg teveel vormen van allergie om dat dan al vast te kunnen stellen. Dat konden ze zelfs niet eens toen mijn zoon 9 was. Het was gewoon het "uitsluiten" van. Begin was de gerbils. Die heb ik (zeker voor hem) met veel pijn in mijn hart weggedaan. Konijn was geen optie,die ging gewoon naar buiten en gelukkig was en bleek dat verder geen problemen op te leveren ondanks dat ze dagelijks contact hadden met het konijn. Hond zou als ik zou moeten echt zou moeten ook de deur uit zou gegaan, maar zeker niet eerder voor ik echt "definitief" zwart op wit zou hebben gehad dat "zij" de boosdoener zou zijn geweest.

Wat wil het geval. Gerbils de deur uit, konijn naar buiten (pas recent overleden) amandelen eruit en niks geen last meer. :19:

Maar hoe het ook zij. Er kon niet specifiek worden getest op "die" allergie.

Jij zegt dat het kindje voor alles allergisch is behalve voor "koemelk" :19:

kind van 9 mnd zit normaliter niet alleen maar aan de "koemelk" dat is meestal pas na een jaar. Dus hoe men tot die conclusie is gekomen ben ik eerlijk gezegd echt heel heel benieuwd naar.

Persoonlijk denk ik eerder dat het kindje gewoon een of andere voedselallergie heeft dan dat het allergisch is voor honden of alles behalve koemelk? :scratch: dat blijf ik vreemd vinden hoor.
ik snap het maar als je kind onder de eczeem zit en alleen maar jeuk heeft ben je ook niet blij.. dit hebben ze in het ziekenhuis geconstateerd.... en ik ben geen dokter dus moet uitgaan van wat die mensen zeggen...

Afbeelding
Aeve
Actief

Nou, daar ga je toch ook vanuit, dat zij het goed hebben?

Is het geen idee voor jou om die hondjes er tijdelijk bij te nemen, en dan te kijken hoe het gaat?
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

linlin schreef:komt dat eczeem zeer zeker door de hondjes? en: wat voor allergische reacties zijn er nog meer vast te stellen bij het kindje aangaande de hondjes?
niks is natuurlijk zeker bij een baby,
maar ook de arts heeft gezegd dat ie wrss (een grote kans heeft op) astma krijgt
en dan sta je voor de keuze doe je nu 2 jonge fitte honden weg
of over 5 jaar 2 oude honden met mss wel kwaaltjes.. tja het is een moeilijke keuze

ze gaan nu waarschijnelijk de honden eerst 2 weken in een pension doen om te kijken of het beter word..

Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

Aeve schreef:Nou, daar ga je toch ook vanuit, dat zij het goed hebben?

Is het geen idee voor jou om die hondjes er tijdelijk bij te nemen, en dan te kijken hoe het gaat?
ik woon te klein voor 4 honden had het graag gewild..
ze gaan misschien ff 2 weken in een pension doen om te kijken of het beter word

Afbeelding
dorien83
Actief

Ongelezen bericht door dorien83 »

Als ik een kind zou hebben zou ik ook voor de gezondheid gaan voor mijn kind.
maar als je kind allergisch is voor een bepaald dier zoals een hond of kat kan je die wel uit huis doen maar dan moet alles heel erg goed schoongemaakt worden want overal ligt wel iets van je dier. (zo heb ik begrepen)

ik zelf heb een zware katten allergie en de arts zei ik help je pas verder als je die katten weg doet. dat was dus voor mij geen optie en ben naar een andere arts gegaan en die zei dat het weinig zin heeft om mijn katten weg te doen of ik moet ook in een huis gaan wonen waar nog nooit een kat heeft geleeft.
nu heb ik medicatie maar die gebruik ik weinig ik heb soms alleen last van vreemde katten.

maar het is een erg lastig probleem en zeker als het kind nog zo jong is.
succes met de situatie
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

StormenRoxy schreef:ik snap het maar als je kind onder de eczeem zit en alleen maar jeuk heeft ben je ook niet blij.. dit hebben ze in het ziekenhuis geconstateerd.... en ik ben geen dokter dus moet uitgaan van wat die mensen zeggen...

Hoogst waarschijnlijk hebben zij gevraagd of men in bezit was van "huisdieren" en of contact met dieren hadden en daar direct de "link" naar gelegd, want specifiek daarop testen of dat uitsluiten kan op die leeftijd niet.

Het weghalen van de amandelen was nagenoeg op hetzelfde tijdstip als het weg doen van de gerbils en naar buiten gooien van het konijn (inmiddels overleden) maar ik ben er nu persoonlijk mede doordat ik ook meer vanuit mijn eigen omgeving van moeders heb gehoord met kinderen er toch wel bijna van overtuigd dat het weghalen van de amandelen meer dan genoeg zou zijn geweest. Maar ja, precies wat je zegt, wat moet je als het je in het ziekenhuis wordt gezegd :ugh:

Edit:

Daarbij, zou ik ik toch eens vragen wat ze de kleine inmiddels voor voeding geeft (en of hoelang) want als er nu al wordt gezegd dat de kleine allergisch is voor alles behalve "koemelk" wat ze normaliter met deze leeftijd eigenlijk nog niet eens krijgen sta ik daar van te kijken en denk ik eerder (excuses als ik aannames doe die niet kloppen) dat zij net als ik iemand is die haar kind eerder dingen geeft die het qua leeftijd “eigenlijk” nog niet zou “mogen” krijgen en daar het “grote” probleem in schuilt.

Laat duidelijk zijn dat ik met mijn kinderen altijd makkelijk ben geweest, maar een kind van die leeftijd met een exczeem zoals jij hier nu zegt lijkt mij meer wat komt door een bepaalde voedingstof dan van de hond of een ander huisdier. Mede en misschien wel juist doordat je zegt dat ze voor alles allergisch is voor koemelk (die ze dus nog niet zou horen te krijgen)
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

smoekie schreef:
StormenRoxy schreef:ik snap het maar als je kind onder de eczeem zit en alleen maar jeuk heeft ben je ook niet blij.. dit hebben ze in het ziekenhuis geconstateerd.... en ik ben geen dokter dus moet uitgaan van wat die mensen zeggen...

Hoogst waarschijnlijk hebben zij gevraagd of men in bezit was van "huisdieren" en of contact met dieren hadden en daar direct de "link" naar gelegd, want specifiek daarop testen of dat uitsluiten kan op die leeftijd niet.

Het weghalen van de amandelen was nagenoeg op hetzelfde tijdstip als het weg doen van de gerbils en naar buiten gooien van het konijn (inmiddels overleden) maar ik ben er nu persoonlijk mede doordat ik ook meer vanuit mijn eigen omgeving van moeders heb gehoord met kinderen er toch wel bijna van overtuigd dat het weghalen van de amandelen meer dan genoeg zou zijn geweest. Maar ja, precies wat je zegt, wat moet je als het je in het ziekenhuis wordt gezegd :ugh:
het is idd gezegd contakt ff vermijden.. ze kunnen wel degelijk een allergie test doen.. en daar kwam idd honden uit..
maar om deze leeftijd wil nog niet zeggen dat het zich gaat ontwikkelen..
dan merk je pas als je kind er echt een astma aanval van krijgt en dat zal op latere leeftijd zijn ( 4 of 5)
maar de vraag is wil je daar op wachten of moet je daar op wachten dat ie een aanval krijgt.. en tegen die tijd zijn de hondjes ook al weer tegen de 8 jaar misschien komen dan de ouderdom kwaaltjes.. en dan zijn ze moeilijker te plaatsen als je nu 2 vitte jonge honden hebt..

Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Ik heb ook al vanaf baby hele erge ecxeem gehad over heel mijn lichaam. Bij mij hielp verder ook niets.. Heel vervelend. Alle artsen zeiden ook dat ik hoogst waarschijnlijk asthma zou krijgen (al helemaal omdat dit bij ons in de familie zit) inmiddels heb ik geen last meer en nooit asthma gekregen gelukkig. Ik was/ben overigens vooral voedsel en medicatie allergies heb van dieren helemaal geen last.

Maargoed als je het bij zo'n kleintje niet weet kan ik me heel goed voorstellen dat je de beesjes het huis uitdoet het is echt geen pretje om een kind zo onder de exceem en jeuk te zien.

Veel sterkte voor je zus met deze moeilijke beslissing
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Aeve schreef:Ja waarschijnlijk gaat iedereen mij nu aanvallen...Maar als je kindje echt zo allergisch is, koos ik ook voor het belang van mijn kindje. De hele tijd gescheiden van elkaar moeten leven totdat er misschien wel overheen groeit is wel een heel gedoe (ook voor de hondjes die er niets van snappen), en lijkt me op den duur gewoon geen goede optie.

Het is in mijn opinie wel zo eerlijk om in een geval zoals in het eerste bericht de hond te herplaatsen, dat is wel zo eerlijk tegenover iedereen (zowel hond als mens!) ;)

En gescheiden leven .. Komop, dat houdt je toch niet vol ...
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

er was nog meer duidelijkheid uit de test gekomen en de dokter had nog een keer weer gebeld vandaag..
hij is geschrokken van het ratio kans op astma 105 was dit dit schijnt erg hoog te zijn...
wrss krijgt ie allergiese astma..

ik zal de site moderators mailen vandaag of ie ze bij herplaatsing wil zetten :jank:
we zijn al met man en macht aan het zoeken naar een goed baasje..
de hele familie al gehad en nu zijn we met vrienden bezig..

jullie mogen me ook alvast pben mocht je intresse hebben... kan ik meer info sturen

Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hier hoef je toch geen twee keer over na te denken. Leven met jeuk is wel het ergste wat je kan overkomen en een baby kun je niet vertellen niet krabben. In dit soort situaties gaan kinderen toch voor huisdieren. Dus herplaatsen en wie weet als het kind ouder is gaat het wel?
Carool
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders Ronin & Ran

Ongelezen bericht door Carool »

Ik kom uit een gezin van vijf kinderen. Toen wij dus nog kind waren, waren we eigenlijk allemaal allergisch voor alles en nog wat. De hond mocht van ons (de kinderen) niet de deur uit. Uiteindelijk is niemand meer allergisch voor honden.

Het is maar hoe of wat, maar artsen zeggen altijd als eerste doe de hond en kat maar weg, want heeeeel misschien.......

Groetjes Carool
"Alles van waarde is weerloos"
Lucebert 1924-1994

Foto's
Stamboom Ronin
Stamboom Ran
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

Carool schreef:Ik kom uit een gezin van vijf kinderen. Toen wij dus nog kind waren, waren we eigenlijk allemaal allergisch voor alles en nog wat. De hond mocht van ons (de kinderen) niet de deur uit. Uiteindelijk is niemand meer allergisch voor honden.

Het is maar hoe of wat, maar artsen zeggen altijd als eerste doe de hond en kat maar weg, want heeeeel misschien.......

Groetjes Carool
tja maar je wil het beste voor je kind.. en het zit van 2 kanten in de familie..

Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

nou, laten we nou niet meteen van het allerergste doemscenario uitgaan. een van mijn neefjes is ook een rochelend, piepend, en krakend jeukmonster met vage snotterijtjes wegens van alles en nog wat.

met een beetje rekening houden hier en een beetje opletten daar en verder vooral veel plezier maken gaat het best. het zou maar zo kunnen dat het met deze hele kleine koter ook zo gaat. :wink:

maar ja, leuk is anders. alhoewel het wel gezellig is, met z'n beidjes pruttelen over gesnotter en gejeuk. ook nare familietrekjes zijn heel genoeglijk. :mrgreen:
ChantalBos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door ChantalBos »

basil schreef:Bij Joep zeiden de artsen dat destijds niet gelijk. Niet toen duidelijk was dat hij astma had (met alle bijverschijnselen als eczeem erbij) en ook niet toen de allergie er al op 8 maanden uit kwam. Maar bij hem werden al allergische markers in het bloed gevonden toen hij nog lang geen jaar oud was. Als je het op jonge leeftijd in het bloed al vindt dan is de allergie aanwezig. Als je niks vindt, wil dat niet zeggen dat er geen allergie is. Dat is wat ze zeggen dat je het pas goed kan zien als ze 4 of 5 zijn :wink: Een allergie kan zich ook ontwikkelen. Inmiddels is Joep natuurlijk ook hierop weer uitgebreid getest en hij valt bij alle geteste huisdieren in de categorie 6 van de 6, dus de hoogste vorm van allergie (met bloedwaardes waar je van schrikt). Er zijn inderdaad allergieën bijgekomen. Maar die piositief waren op 8 maanden, zijn dat nu nog steeds.
Inderdaad, ze kunnen een allergie al op hele jonge leeftijd ontdekken. Mijn neefje is op een leeftijd van 6 maanden getest of hij een allergie had voor verschillende soorten dieren (waar hij dus wel mee in contact was geweest ivm aanmaak van antistoffen oid). Gelukkig is hij niet allergisch voor dieren en mogen de beesten bij hun in huis blijven. Hij is wel voor een heleboel voedingsstoffen allergisch.
Mijn neefje is onder behandeling van een kinderarts/allergoloog in het AMC in A'dam.
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Ik heb zelf enorm last van eczeem gehad en ik zou echt een klein kind dat niet willen aandoen. Als er in het bloed al kan worden aangetoond dat er allergie is voor honden, tja dan heb je denk ik gewoon geen keus. Ik denk dat het een goed idee is om te kijken of er na twee weken logeren verbetering bij de baby optreedt, ik kan me voorstellen dat je zus en haar man/vriend echt zeker willen weten dat de honden het probleem zijn. Wens hen maar heel veel sterkte, al met al is dit een hele nare periode voor ze!
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

zal ik doen dank je