Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stom,stom vuurwerk !

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Stom,stom vuurwerk !

Ongelezen bericht door MJ »

Laat ik net Gijsje een plas in de tuin doen wordt me toch even een partij vuurwerk afgestoken zomaar vanuit het niets.
Met als gevolg een doodsbang puppetje achter de groencontainer. Ik heb hem erachter weg gevist , hij kwam er zelf niet meer achterweg en nu we binnen zitten komt het geknal weer en klimt ie zowat tegen mijn benen omhoog of staat onder de tafel met staartje naar beneden te blaffen.
Maxi was al panisch voor vuurwerk (en dan echt panisch :( ) . Ik had het het puppekind zo graag bespaard die vuurwerkangst.

Oooohhh, ik word er zo verschrikkelijk pissed om hè ! :M:
Stom stom vuurwerk...als ik nu weet dat er geknald gaat worden ga ik niet naar buiten maar verdikkie ....ik weet dat niet. :boos:.
Moos
Zeer actief

Re: Stom,stom vuurwerk !

Ongelezen bericht door Moos »

Ohh balen is dat he!

Maar, beetje ter geruststelling misschien, het kan nog wel bijtrekken nu. Ik stond met Saar van 12 weken naast een hotel waar ze opeens vuurwerk af gingen steken, wist ik veel...Pupje Saar ook helemaal over de zeik.
Toch is ze daarna heel lang niet bang geweest. De eerste 2 jaar met oud en nieuw sliep ze gewoon door. Ze is later wel bang geworden door een andere ervaring, maar als pup trok het dus nog wel bij bij haar.
Hopenlijk gebeurt dat bij Gijsje ook!!
Afbeelding
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

ik blijf een voorstander van het verbieden van particulier vuurwerk,
te veel beesten die doodsangsten uitstaan en dat weken lang! :devil:
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Op Nanni haar laatste dag heeft ze nog een rotje naar haar kop gehad :ugh: Zij was ook panisch voor vuurwerk, met de jaarwisseling deed ze gerust 36 uur geen behoefte niet uit angst.
Knuf voor Gijsje :J:
Perry en Noah

Afbeelding
MJ
Zeer actief

Ik hoop het zo Marloes. Als ik kijk naar Maxi en zijn vreselijke angst ....het is zo naar. Ik krijg Maxi nu al de tuin niet meer in na 1 knalletje en dan moet je de hele maand nog !
Ze beginnen hier verdikkie ook al zo ontzettend vroeg.
Volgende week een vuurwerkdemonstratie in de buurt ( :roll: kunnen ze zien wat ze kunnen kopen aan vuurwerk ) maar daar kan ik dan wel anticiperen. Dat begint om 19 uur en is met een uur afgelopen. Ik heb Maxi al op Bach staan ( speciaal voor hem samengesteld) en ik heb aprozolam ( schrijf ik dat goed? :denken: ) in huis.

Gijsje is nu rond de 5 maanden ongeveer....hopelijk trekt ie het .
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Arm ding :jank: Ik hoop dat het overgaat want twee bange hondjes is niet leuk en erg sneu voor ze :(
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Echt balen zoiets lijkt me .. Vooral omdat je nog over een pup praat, die nogal onbevangen is voor zulks soort dingen ..

Ik zou die lui eens proberen op te zoeken, en eens een vriendelijk babbeltje met ze gaan maken :)
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Is er bij jullie geen vuurwerkcursus in de buurt ofzo??
Ik ga die volgen met Bob, geen idee of het gaat werken maar alle beetjes helpen :19:
(ze doen daar ook iets met pannen, plu's en babygekrijs, nu maar afwachten of ik het eind van die 2 avonden haal :ugh: )
En de groeten van de mannen :zwaai
MJ
Zeer actief

En ik had voor de tijd nog wel het idee om straks even een kwartiertje in de auto te gaan zitten in het kader van Gijsjes-alleen-zijn-training. Maar dat doen we dus niet.
Het is onderhand gelukkig wel weer rustig qua vuurwerk. Hopelijk blijft het zo.
MJ
Zeer actief

Reny schreef:Is er bij jullie geen vuurwerkcursus in de buurt ofzo??
Ik ga die volgen met Bob, geen idee of het gaat werken maar alle beetjes helpen :19:
(ze doen daar ook iets met pannen, plu's en babygekrijs, nu maar afwachten of ik het eind van die 2 avonden haal :ugh: )
Zal misschien wel , misschien is dat ook wel een optie maar ik ben ook wel een beetje huiverig daarvoor. Gijsje zit toch al een beetje in die angstfase en als er nu weinig hondjes zijn en veel begeleiders kan je misschien een beetje 1 op 1 begeleid worden. Als het een grote groep is kan het maar zo zijn dat er sneller over een grens heen gegaan wordt, lijkt me en dat je dan niet goed kan begeleiden en dan misschien verder van huis bent ? :denken: Zal eens vragen bij mij op de pupcursus . :ok:

Net begon het geknal opnieuw en Gijsje zet het op een blaffen. Kijkt richting raam waarvan ik het rolgordijn al van naar beneden had gedaan en komt ook niet bij je in de buurt dan . Knallen over en hij komt weer naar me toe . Op hoop van zegen. :roll:

Astrid : ik ga het iig onthouden. Ik had nu dit meegekregen maar als dat niet afdoende is kan ik daar nog omvragen. Fijn dat je kleintjes vuurwerk vrij zitten met de jaarwisseling .

Felix : Wist ik maar waar het vandaan kwam...het is sowieso een paar straten verderop maar kan ook maar zo een wijk verderop zijn. Het vuurwerk in de lucht zie je van mijlen ver en die knallen zijn ook erg hard als de wind maar enigzins verkeerd staat. :U:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik zal maar niet zeggen wat ik nu denk.Villen zou je ze :devil:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
MJ
Zeer actief

De Alprazolam heb ik voor Maxi in huis ....hij kan idd ook zeer angstig zijn voor heel veel dingen en gaat dan in de vluchtmodus. Oud en Nieuw is idd de horror van het jaar. Nou ja, de hele maand december zeg maar. :ugh:
De Alprazolam heb ik toen gekregen voor lief Liampie, weet je nog ? Bij hem werkte dat onwijs bij zijn paniekaanvallen. De DA gaf aan dat dit nu ook heel goed gebruikt kon worden bij vuurwerkangst en het ook een 'vergetende factor' in zich had ?

En ja....ik weet ook niet in hoeverre je het kan voorkomen...vraag me zelfs af als een hond zó ontzettend angstig is of je het voeden kan . Volgens mij neemt een hond niets meer op dan. Maar dat is een idee van mij hoor...ik weet niet of het zo werkt. :wink:

Ik hoop dat die kleine er goed doorheen gaat.Het is nu alweer even rustig en ik heb wat gespeeld met hem en Maxi , wat gekke oefeningetjes gedaan en we hebben samen een wc rol kapot gemaakt :lol1: .
Ze liggen nu aan mijn voeten onder de tafel. Mooi stel. :wink:
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

ja echt irri, ik liep net met chico en toen knalde het ook..hij rende uit paniek voorop...zo zielig...
in huis hoor je het niet zo heel goed dus klinkt het dof...maar buiten.. ikzelf hou ook niet van die knallen!
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Als er ergens een petitie getekent moet worden om die rotzooi af te schaffen ben ik de eerste :lees:
Hopelijk komt het nog goed.Bruno bv. was als pup in het begin ook erg angstig maar we hebben van het vuurwerk een soort feestje gemaakt, daarmee zijn angst en onzekerheid omgeturnd tot opwinding en sindsdien werd hij er gewoon blij van.Nu was het wel een jachthond en duidelijk schotvast.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Balen MJ. Misschien trekt het nog bij en is het alleen de schrik van het moment geweest. Hoop het voor je, zo sneu als ze zo bang zijn voor vuurwerk :(
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Pffff daar zat je dus echt niet op te wachten. Arm ding :jank:
Hopelijk komt hij er een beetje overheen

Het is hier ook al een tijdje elke avond raak met knallen :(
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Hier hebben ze het hele jaar doorgeknald, maar het wordt nu wel weer erger. Ik ben met Jamey weer aan de slag met knal=spelen met de bal. Dat gaat steeds beter, maar ze blijft wel aanslaan en piepen... En buiten gaat ze in standje 'ik wil NU naar huis'...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
MJ
Zeer actief

Nog een x-aantal knallen geweest , verder weg als de andere vanavond, en die kleine schiet acuut in de blaf-modus. :ugh:
Ik had snoepjes op zak en ben de oefening : kijk eens ! gaan doen. Hopende hem er daarmee uit te krijgen.
Dat ging goed . :cheer:
Snoepje op dan kwam er weer acuut een blaf maar bij mijn Kijk eens had ik weer mooi oogcontact en ging het snoepje er lekker in.
Voor binnen een mooi begin van de hummel.

Maxi kwam ook wat sneller uit de paniek modus en kwam erbij zitten om ook snoepjes aan te nemen voor een 'Kijk eens !' .
Ze liggen nu met z'n tweetjes op de bank. :ok:

Alleen...nu moet ik ze zometeen nog laten plassen . Ik ga geen rondje meer lopen 's avonds in deze maand.
Hoop ik toch echt dat er dan geen knal meer komt.

En ja, ik ga helemaal met Job en Marie-Josée mee....van mij mogen ze die hele handel verbieden. :pffff:
marian*
Erelid
Contacteer:

Marie-Josée schreef:Als er ergens een petitie getekent moet worden om die rotzooi af te schaffen ben ik de eerste :lees:

MJ de tweede,en ik de derde.
Afbeelding
mindra
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Tevurense herder en Duitse dog

Ongelezen bericht door mindra »

Het is hier ook een ramo met vuurwerk zijn hier al maanden bezig.
En de hond hier is er wel zo bang vor dat ze helemaal in blinde paniek raakt en komt er heel moeilijk uit.
Ze probeerd dan ook in alle hoekjes en gaatjes te kruipen ter bescherming.

Verdoving durf ik haar niet meer te geven sinds ze verleden jaar er bijna niet uit kwam.
Dus helaas moet het maar zo het is niet anders.

En dit alles met dank aan een paar rotjochies die ooit een rotje onder de auto gooiden met de hond er in. :devil:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Aiiiiiii fuck! :jank: Waardeloos zoiets, dat klote vuurwerk ook! :devil:

Puchu was het eerste jaar niet bang, vorig jaar knalde precies toen wij over de tunnel liepen een rotje onder hem (in de tunnel). Dat weerkaatst enorm en we stonden te schudden op die tunnel.
Dus vorig jaar was hij licht angstig, maar het ging nog.

Dit jaar lijkt het helaas erger geworden... gisteravond was hij op een bullenpees aan het kluiven, en daar is hij superdol op, toen er een harde knal buiten was. Hij liet zijn bullenpees voor wat ie was en zat met één sprong op de bank en keek angstig :oeps:
Ik vrees dus ook met grote vrezen dit jaar :(

Hopelijk trekt het knulletje bij MJ, want dat is wel heel sneu nog zo klein en dan al zo'n anstige periode tegemoet gaan.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Isa is bang.

Ze was panisch en twee jaar geleden ben ik op aanraden van iemand met holding begonnen.
Daarbij dan rescue.
Eerste keer viel ik in een training met knallen en had ik niks bij me. Heb ik dus holding gedaan, gewoon op de grond.
Voor het eerst dat ze ontspande, na tien minuten of zo.

Nu, twee jaar later, holt ze naar me toe (ook binnen) als er een knal is, dan wil ze haar rescue, en dan is het goed, gaat ze onder tafel zitten. Maar zo onbereikbaar als vroeger, dat hijgen en trillen, dat is weg.
Echt een verademing, vooral voor haar uiteraard.

Ik heb geen idee hoe Willemijn gaat reageren (tot nog toe niet), maar mocht ze bang zijn, dan ga ik vanaf het begin exact hetzelfde doen.

Gelukkig zijn RR en Orpa niet bang, die reageren niet eens.

Ik zou die petitie absoluut tekenen overigens, ik heb de pest aan vuurwerk.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers

Ongelezen bericht door Mirri »

stelletje klotehommels :boos:
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

MJ schreef:
Reny schreef:Is er bij jullie geen vuurwerkcursus in de buurt ofzo??
Zal misschien wel , misschien is dat ook wel een optie maar ik ben ook wel een beetje huiverig daarvoor. Gijsje zit toch al een beetje in die angstfase en als er nu weinig hondjes zijn en veel begeleiders kan je misschien een beetje 1 op 1 begeleid worden. Als het een grote groep is kan het maar zo zijn dat er sneller over een grens heen gegaan wordt, lijkt me en dat je dan niet goed kan begeleiden en dan misschien verder van huis bent ? :denken: Zal eens vragen bij mij op de pupcursus . :ok:

Net begon het geknal opnieuw en Gijsje zet het op een blaffen. Kijkt richting raam waarvan ik het rolgordijn al van naar beneden had gedaan en komt ook niet bij je in de buurt dan . Knallen over en hij komt weer naar me toe . Op hoop van zegen. :roll:

Astrid : ik ga het iig onthouden. Ik had nu dit meegekregen maar als dat niet afdoende is kan ik daar nog omvragen. Fijn dat je kleintjes vuurwerk vrij zitten met de jaarwisseling .

Felix : Wist ik maar waar het vandaan kwam...het is sowieso een paar straten verderop maar kan ook maar zo een wijk verderop zijn. Het vuurwerk in de lucht zie je van mijlen ver en die knallen zijn ook erg hard als de wind maar enigzins verkeerd staat. :U:
Als je bij een goede hondenschool een vuurwerk cursus met je hond volgt, dan zijn de groepen doorgaans niet erg groot, dat wil zeggen, dat je mischien wel met een heleboel mensen op 1 groot veld bezig bent, maar dat de instructeurs die je begeleiden maximaal een hond of 4 onder zijn hoede neemt (met de baas erbij natuurlijk). En, mocht je hond echt dusdanig bang zijn, dat er niets meer mee gedaan kan worden (geen herstel mogelijk). Dan wordt je uit de cursus gehaalt, niets verspreidt zich namelijk zo snel, als angst ..

Dus, het is mischien echt een aanrader om het gewoon eens te proberen bij je eigen hondenschool, of een school bij je in de buurt ;)
MJ
Zeer actief

Marjoleine schreef:Isa is bang.

Ze was panisch en twee jaar geleden ben ik op aanraden van iemand met holding begonnen.
Daarbij dan rescue.
Eerste keer viel ik in een training met knallen en had ik niks bij me. Heb ik dus holding gedaan, gewoon op de grond.
Voor het eerst dat ze ontspande, na tien minuten of zo.

Nu, twee jaar later, holt ze naar me toe (ook binnen) als er een knal is, dan wil ze haar rescue, en dan is het goed, gaat ze onder tafel zitten. Maar zo onbereikbaar als vroeger, dat hijgen en trillen, dat is weg.
Echt een verademing, vooral voor haar uiteraard.

Ik heb geen idee hoe Willemijn gaat reageren (tot nog toe niet), maar mocht ze bang zijn, dan ga ik vanaf het begin exact hetzelfde doen.

Gelukkig zijn RR en Orpa niet bang, die reageren niet eens.

Ik zou die petitie absoluut tekenen overigens, ik heb de pest aan vuurwerk.
Holding ? heb jij daar heel misschien wat meer info over ? :mann:
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Ik was ook al aan het googlen :wink:
En de groeten van de mannen :zwaai
MJ
Zeer actief

Als ik alleen al dit topic lees ( en ik heb nog lopen zoeken met de zoekfunctie naar dit onderwerp) dan is het toch wel zo vreselijk sneu voor de hondjes . ( en al die andere dieren die er zo vreselijk bang voor zijn.)
Voor alle bange hondjes en baasjes maar veel sterkte gewenst deze maand ! :roos:
marian*
Erelid
Contacteer:

MJ schreef:Als ik alleen al dit topic lees ( en ik heb nog lopen zoeken met de zoekfunctie naar dit onderwerp) dan is het toch wel zo vreselijk sneu voor de hondjes . ( en al die andere dieren die er zo vreselijk bang voor zijn.)
Voor alle bange hondjes en baasjes maar veel sterkte gewenst deze maand ! :roos:
Max,Bente en ik bedanken je en wensen jullie en de honden ook sterkte voor de komende tijd.
Ik zou zo graag eens zien dat de knallers eens goed beseften wat ze kunnen aanrichten bij zowel mens als dier.
Dat je op oudjaarsavond afsteekt vind ik best,maar daarvóór en daarna moet je het gewoon niet doen.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

MJ schreef:Holding ? heb jij daar heel misschien wat meer info over ? :mann:
Het is iets uit de mensenwereld ;)

Je gaat zitten en houdt je hond zoveel mogelijk vast, net als je bij kleine kinderen doet die in paniek zijn of in een woedeaanval of zo. Die houdt je dan op schoot en stijf vast, terwijl je constant zacht praat en streelt, om te kalmeren. Omdat het eerst fysiek moet kalmeren voor het mentaal kan, zeg maar.
Ken je dat?

Zo doe ik het. Op de grond zitten, armen eromheen, benen eromheen, helemaal vasthouden.
En dan alsmaar zachtjes praten, kalmeren, en blijven aanraken en kalmerend strelen.

Eerst willen ze dus niet omdat ze in paniek zijn en de eerste keer dat ik het deed zat ik zelf ook in de modder, maar na een minuut of tien ontspande ze.
En toen had ik haar, ze gaf zich over.
Vanaf dat moment "beheerste" ze dat, kan het niet anders zeggen.
En zo ben ik steeds verder gegaan.
Toen ik eenmaal dat contact had ging het steeds sneller.

Tegenwoordig is een hand op haar flank genoeg.
En ik geef dus rescue, maar dat ging pas toen ze al kalmer werd, want eerst raakte ze te erg in paniek en kreeg ik dat bekje niet eens open.

Kun je daar iets mee, denk je?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
MJ
Zeer actief

Marjoleine schreef:
MJ schreef:Holding ? heb jij daar heel misschien wat meer info over ? :mann:
Het is iets uit de mensenwereld ;)

Je gaat zitten en houdt je hond zoveel mogelijk vast, net als je bij kleine kinderen doet die in paniek zijn of in een woedeaanval of zo. Die houdt je dan op schoot en stijf vast, terwijl je constant zacht praat en streelt, om te kalmeren. Omdat het eerst fysiek moet kalmeren voor het mentaal kan, zeg maar.
Ken je dat?
Verrek ja , ik heb dat de nare laatste ochtend met Liam instinctief gedaan. ( werkte niet bij hem maar ik denk dat dat kwam omdat er iets niet goed ging in het koppie :( )
Zo doe ik het. Op de grond zitten, armen eromheen, benen eromheen, helemaal vasthouden.
En dan alsmaar zachtjes praten, kalmeren, en blijven aanraken en kalmerend strelen.

Eerst willen ze dus niet omdat ze in paniek zijn en de eerste keer dat ik het deed zat ik zelf ook in de modder, maar na een minuut of tien ontspande ze.
En toen had ik haar, ze gaf zich over.
Vanaf dat moment "beheerste" ze dat, kan het niet anders zeggen.
En zo ben ik steeds verder gegaan.
Toen ik eenmaal dat contact had ging het steeds sneller.

Tegenwoordig is een hand op haar flank genoeg.
En ik geef dus rescue, maar dat ging pas toen ze al kalmer werd, want eerst raakte ze te erg in paniek en kreeg ik dat bekje niet eens open.

Kun je daar iets mee, denk je?
Ja ! Kan ik wat mee ! Voor zowel kleine Gijsje als voor Maxi.
Wat stom van me dat ik daar nooit aan gedacht heb terwijl ik die woensdagochtend , wat een panieksituatie was, dat zo instinctmatig gedaan heb bij Liam . Afbeelding

Dank je wel...!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”