Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

KVV yes!!!!

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

senna03
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
Aantal honden: 3

KVV yes!!!!

Ongelezen bericht door senna03 »

:cheer: eindelijk is mijn man overstag, de honden kregen al 1x per dag KVV maar nu gaan ze helemaal over! Heeft me wat moeite gekost, ik moest een berekening maken of het nou zoveel duurder zou zijn of niet. En dat viel reuze mee! Dus nu nog even de brokken opmaken en dan helemaal over op KVV. Dat zal in principe Energique zijn, dat vinden ze het lekkerst, maar Rodi en Smuldier gaan er ook wel in! Beetje afwisselen dus. Carnibest vindt alleen Milo lekker, en daar heb ik nog een paar kilo van liggen. Ik moet zeggen dat ik het snijden van die worst best lastig vind. Milo krijgt 100 gram per keer, best een gedoe (vind ik dan he). En eigenlijk vindt Milo alles lekker dus krijgen ze straks allebei hetzelfde. YES, de brokken de deur uit! Vooral Senna helemaal gelukkig! :cheer:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: KVV YES!!!!

Ongelezen bericht door Machie »

Mijn vriendje voert alleen de vleescompleet van smuldier. De pens/vlees vind hij teveel stinken :D
Maar Luca doet het er zo vreselijk veel beter op...
En duur is het niet eens :)
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

senna03 schreef::cheer: eindelijk is mijn man overstag, de honden kregen al 1x per dag KVV maar nu gaan ze helemaal over! Heeft me wat moeite gekost, ik moest een berekening maken of het nou zoveel duurder zou zijn of niet. En dat viel reuze mee! Dus nu nog even de brokken opmaken en dan helemaal over op KVV. Dat zal in principe Energique zijn, dat vinden ze het lekkerst, maar Rodi en Smuldier gaan er ook wel in! Beetje afwisselen dus. Carnibest vindt alleen Milo lekker, en daar heb ik nog een paar kilo van liggen. Ik moet zeggen dat ik het snijden van die worst best lastig vind. Milo krijgt 100 gram per keer, best een gedoe (vind ik dan he). En eigenlijk vindt Milo alles lekker dus krijgen ze straks allebei hetzelfde. YES, de brokken de deur uit! Vooral Senna helemaal gelukkig! :cheer:
Gewoon leeg kiepen in een curverbak zo'n worst... Niks gedoe :wink:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
senna03
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested

Ongelezen bericht door senna03 »

Nanna schreef:Dat is fijn voor je honden ;-)

Wat ik nooit zo begrijp is dat alle beslissingen zo afhangen van wat die kerels er van vinden. Hier vindt manlief KVV helemaal niks (het stinkt) maar dat interesseert me geen donder want IK moet het voeren. Als hij het nou ook moest doen werd het al anders. Dan zou hij brok geven en ik KVV ;-)
Heb je eigenlijk ook helemaal gelijk in. Maar ja, het is niet dat alles van hem af hangt hoor, hij overlegt ook dingen met mij. Bah, wat een eng stel zijn we eigenlijk als ik het zo tik, hahaha! :wink:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

senna03 schreef:

Wat ik nooit zo begrijp is dat alle beslissingen zo afhangen van wat die kerels er van vinden. Hier vindt manlief KVV helemaal niks (het stinkt) maar dat interesseert me geen donder want IK moet het voeren. Als hij het nou ook moest doen werd het al anders. Dan zou hij brok geven en ik KVV ;-)
Heb je eigenlijk ook helemaal gelijk in. Maar ja, het is niet dat alles van hem af hangt hoor, hij overlegt ook dingen met mij. Bah, wat een eng stel zijn we eigenlijk als ik het zo tik, hahaha! :wink:
welnee, dat soort dingen komt in de loop van de tijd vanzelf goed :smile:
Cootje1963

Ongelezen bericht door Cootje1963 »

Leuk zeg. :D En gewoon lekker alle merken afwisselen.en als je Carnibest een uurtje of 2 uit de vriezer legt dan kun je het met een gekarteld mes makkelijk in plakken snijden en de porties weer terug in vriezen. :ok:
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Re: KVV yes!!!!

Ongelezen bericht door nathalie »

Marc heeft hier niks te zeggen over het voer van de honden, ik bepaal wat ze eten! En dat is dus vers. Hij moet ze wel twee keer in de week als hij thuis is, eten geven. In het begin vond hij het maar niks, nu vind hij het nog stinken, maar geeft het wel.
Hij verteld tegen zijn vrienden als die hier zijn, gewoon dat de honden vers eten:)
In de winkel denkt hij ook altijd aan ze; "hebben ze dat smaakje al eens gehad?" of "zullen we wat kippenpoten of rund meenemen." "Bowie biefstuk op zijn verjaardag?" :mrgreen:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Marc heeft hier niks te zeggen over het voer van de honden, ik bepaal wat ze eten! En dat is dus vers. Hij moet ze wel twee keer in de week als hij thuis is, eten geven. In het begin vond hij het maar niks, nu vind hij het nog stinken, maar geeft het wel.
Hij verteld tegen zijn vrienden als die hier zijn, gewoon dat de honden vers eten:)
In de winkel denkt hij ook altijd aan ze; "hebben ze dat smaakje al eens gehad?" of "zullen we wat kippenpoten of rund meenemen." "Bowie biefstuk op zijn verjaardag?" :mrgreen:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Cootje1963

Ongelezen bericht door Cootje1963 »

Mijn man bemoeid zich in principe ook niet zo heel erg met de voeding van onze hond.Maar als je ineens van voer veranderd wat veel meer gaat kosten dan eerder.Dan is het logisch dat je samen overlegt of het haalbaar is.Manlief en ik zijn samen eigenaar en nemen bepaalde beslissingen ook samen.Tis net zo goed zijn hond . :F:
Lucky luke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua mix
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucky luke »

Exuse me my ignorance, maar waar staat KVV voor?
Ik wil natuurlijk het beste voor m'n manneke :D (8 mnd).
Hij krijgt nu elke dag een klein bakje hondenvlees van Super De Boer, aangevuld met brokjes van Pedigree. (Doe nu 50% junior groei en bescherming, en 50% adult mini.) Krijgt ook soms een beetje van ons warme avond eten. Hij ziet er geweldig uit en heeft een mooie glanzende vacht. Wel heeft-ie af en toe een beetje jeuk (geen vlooien hoor :p )
Wil best helemaal op (vers) vlees overgaan als dat het beste voor hem is.
Welke merken zijn het beste, en waar te verkrijgen?
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

ach, vriendlief hier was ook een standaard brok voerder toen ik hier kwam wonen, alleen zijn roofdieren en roofvogels kregen wel vlees....
maar t kwartje is inmiddels gevallen, ben mijn honden gewoon blijven voeren zoals altijd en zijn honden zo af en toe wat......nu gaan er hier ook gewoon hele konijnen, kippen, jachtafval, etc doorheen.....ook voor zijn honden, niet gepushed, gewoon gedaan
lauraV
Zeer actief

Ongelezen bericht door lauraV »

Lucky luke schreef:Exuse me my ignorance, maar waar staat KVV voor?
Ik wil natuurlijk het beste voor m'n manneke :D (8 mnd).
Hij krijgt nu elke dag een klein bakje hondenvlees van Super De Boer, aangevuld met brokjes van Pedigree. (Doe nu 50% junior groei en bescherming, en 50% adult mini.) Krijgt ook soms een beetje van ons warme avond eten. Hij ziet er geweldig uit en heeft een mooie glanzende vacht. Wel heeft-ie af en toe een beetje jeuk (geen vlooien hoor :p )
Wil best helemaal op (vers) vlees overgaan als dat het beste voor hem is.
Welke merken zijn het beste, en waar te verkrijgen?
kvv betekend kompleet vers vlees , dus geen blikvlees of kuipjes
deze "kvv" kun je o.a vinden in de supermarkt (vriesvak) zoals smuldier
Lucky luke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Lucky luke »

lauraV schreef:
kvv betekend kompleet vers vlees , dus geen blikvlees of kuipjes
deze "kvv" kun je o.a vinden in de supermarkt (vriesvak) zoals smuldier
Thx lauraV,

Heb dat hier nog nooit in de lokale (AH, LIDL, COOP, SuperDeBoer) supermarkten gezien, maar zal er daar naar informeren.
Afbeelding
lauraV
Zeer actief

Ongelezen bericht door lauraV »

de meeste dierenzaken hebben ook andere merken zoals , AHV , DUCK , energique en andere merken die ik vergeten ben :D
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

fijn voor de hondjes hoor :cheer:

hier heeft vriendlief helemaal geen invloed wat de honden krijgen, zal hem ook boeien, als ze maar wat te eten krijgen en hij verdiept zich erook niet in... hij voert gewoon braaf wat ik in d ekoelkast gezet heb haha
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”