Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wat is dat toch met eekhoorntjes
Moderator: moderatorteam
- xSuzannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezers
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
wat is dat toch met eekhoorntjes
dat honden daar zo verschrikkelijk fel op zijn?
cas heeft in de eerste 9 jaar van zijn leven nog nooit een eekhoorn gezien, wel katten uiteraard
bij katten die voor zijn neus weg rennen wil hij er ook wel achteraan, maar als hij aan de lijn zit en we lopen de andere kant op is er niks aan de hand.
nu zijn we de eerste eekhoorn hier tegen gekomen toen we hier net woonden, schoot zo voor zijn neus de boom in, woest was hij, blaffen, janken, tegen de boom opspringen, en sindsdien is hij altijd op zoek naar eekhoorntjes in de boom, en is zelfs fel op een ekster die in de boom zit.
net kwamen we weer een eekhoorn tegen, cas aan de lijn, hij was bijna niet mee te krijgen, woest blaffen, rondjes rennen, vergeten dat hij aan de riem zit en mij bijna omver trekken, vergeet spontaan te plassen, en is de rest van de ronde alleen nog maar bezig met die eekhoorn.
wat is het dat ze hier zo op reageren? in mijn ogen zou hij ongeveer hetzelfde moeten reageren als op een kat die voor hem weg sprint en een boom in duikt?
cas heeft in de eerste 9 jaar van zijn leven nog nooit een eekhoorn gezien, wel katten uiteraard
bij katten die voor zijn neus weg rennen wil hij er ook wel achteraan, maar als hij aan de lijn zit en we lopen de andere kant op is er niks aan de hand.
nu zijn we de eerste eekhoorn hier tegen gekomen toen we hier net woonden, schoot zo voor zijn neus de boom in, woest was hij, blaffen, janken, tegen de boom opspringen, en sindsdien is hij altijd op zoek naar eekhoorntjes in de boom, en is zelfs fel op een ekster die in de boom zit.
net kwamen we weer een eekhoorn tegen, cas aan de lijn, hij was bijna niet mee te krijgen, woest blaffen, rondjes rennen, vergeten dat hij aan de riem zit en mij bijna omver trekken, vergeet spontaan te plassen, en is de rest van de ronde alleen nog maar bezig met die eekhoorn.
wat is het dat ze hier zo op reageren? in mijn ogen zou hij ongeveer hetzelfde moeten reageren als op een kat die voor hem weg sprint en een boom in duikt?
- Bonnie F
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: wat is dat toch met eekhoorntjes
Mijn duitse herder teef had dat ook, maar die was ook fel op katten.xSuzannex schreef:dat honden daar zo verschrikkelijk fel op zijn?
Maar EEKHORNS
Ik ben er ook nooit achter gekomen waar dat nou vandaan kwam.

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
- xSuzannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezers
- Contacteer:
ja, cas is dus ook wel fel op katten buiten (als ze wegrennen), maar dat is niets vergeleken met hoe hij doet als hij een eekhoorn ziet hahahaBonnie F schreef: Mijn duitse herder teef had dat ook, maar die was ook fel op katten.
Maar EEKHORNSHelemaal woedend werd ze... Compleet gefrustreerd. Gillen en blaffen alsof ze vermoord werd. Het gekke beest
![]()
Ik ben er ook nooit achter gekomen waar dat nou vandaan kwam.
- Lucia
- Zeer actief
Milo heeft dat totaal niet, daar schieten ze voor zn neus weg, hij rent er een klein eindje achteraan maar meer ook niet.
Jolie heeft het nog niet meegemaakt.
Misschien heeft het te maken met de snelheid van zo'n beestje, het is er opeens, en het is opeens weg. Maar dat is bij katten idd ook vaak zo.
Misschien dat eekhoorns in zicht zijn maar niet in bereik zijn, dat dat de frustratie groter maakt.
Jolie heeft het nog niet meegemaakt.
Misschien heeft het te maken met de snelheid van zo'n beestje, het is er opeens, en het is opeens weg. Maar dat is bij katten idd ook vaak zo.
Misschien dat eekhoorns in zicht zijn maar niet in bereik zijn, dat dat de frustratie groter maakt.
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Het is heel erg logisch dat honden zo uitvallen naar eekhoorns, die krengen schelden namelijk honden uit voor de meest erge dingen 
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
lijkt me duidelijk:

de amerikaanse eekhoorns zijn helemaal erg, gelukkig zie je die hier bijna nooit.

je moet dit shirtje maar voor Cas kopen

de amerikaanse eekhoorns zijn helemaal erg, gelukkig zie je die hier bijna nooit.

je moet dit shirtje maar voor Cas kopen

My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Praat me niet van eekhoorns!
Die etters van mijn ouders zijn dan volledig ontoerekeningsvatbaar...
Helemaal als ze samen met de kat zo'n kreng het huis in jagen.. Ik moet oppassen omdat mn ouders op vakantie zijn en we een keuken hebben met aan de achterkant glas tot op de grond...
Klote eekhoorns! Stomme honden&kat maar vechten met dat beest...
Die etters van mijn ouders zijn dan volledig ontoerekeningsvatbaar...
Helemaal als ze samen met de kat zo'n kreng het huis in jagen.. Ik moet oppassen omdat mn ouders op vakantie zijn en we een keuken hebben met aan de achterkant glas tot op de grond...
Klote eekhoorns! Stomme honden&kat maar vechten met dat beest...
- Bons
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
Podenji schreef:lijkt me duidelijk:
je moet dit shirtje maar voor Cas kopen![]()
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! 
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Ze zijn nog hondsdol ook :N:
- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
Geen idee hoe mijn honden daar op reageren; hier op het eiland zijn geen eekhoorntjes.
Maar als ik zie hoe ze op konijnen en hazen reageren, ben ik blij dat we hier geen eekhoorntjes hebben :N:
Maar als ik zie hoe ze op konijnen en hazen reageren, ben ik blij dat we hier geen eekhoorntjes hebben :N:

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Hier was, en is, ook elke hond extreem fel op eekhoorns.Bruno dacht zelfs dat hij in bomen kon klimmen maar kreeg de laatste poot nooit mee.
- Bonnie F
- Zeer actief
@ Podenji:
Geweldig!
Het is duidelijk dat eekhoorns het slechtste bij honden naar boven halen.....
maar waarom?
Het is duidelijk dat eekhoorns het slechtste bij honden naar boven halen.....
maar waarom?

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Omdat je het liefste dát wil wat buiten je bereik ligt.
Mensen hebben er ook wel eens last van
Mensen hebben er ook wel eens last van
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Hè verd.... De enige man buiten Martin die mij de moeite waard lijkt en nu wil jij hemNanna schreef:Ik zou George Clooney wel willen hebben.Jaap* schreef:Omdat je het liefste dát wil wat buiten je bereik ligt.
Mensen hebben er ook wel eens last vanZou die ook zo'n mooie rooie pluizige staart hebben
- Bonnie F
- Zeer actief
En wat wilden jullie met zo'n pluizige staart doen? Afstoffen?Marie-Josée schreef:Hè verd.... De enige man buiten Martin die mij de moeite waard lijkt en nu wil jij hemNanna schreef:Ik zou George Clooney wel willen hebben.Jaap* schreef:Omdat je het liefste dát wil wat buiten je bereik ligt.
Mensen hebben er ook wel eens last vanZou die ook zo'n mooie rooie pluizige staart hebben
(what else...)

-
anica
- Actief
ow dat was het max dacht dat die kat een eekhoorn was en trok hem daarom uit die boom
ben nog nooit een eekhoorn tegen gekomen die mijn honden zagen.
even een btje aanvulling op mijn bovenste stukje.
vrijdag zag meneer een kat in een boom hij kijkt mijn vriend trekt het terug en KNAP alles vloog af hij vloog de boom in zo'n 1,80 hoog en trok die kat er uit.
toen hij eindelijk los had gelaten ben ik het arme beestje nog gezocht helaas, hoop echt dat hij niet erg gewond is/was.
ben nog nooit een eekhoorn tegen gekomen die mijn honden zagen.
even een btje aanvulling op mijn bovenste stukje.
vrijdag zag meneer een kat in een boom hij kijkt mijn vriend trekt het terug en KNAP alles vloog af hij vloog de boom in zo'n 1,80 hoog en trok die kat er uit.
toen hij eindelijk los had gelaten ben ik het arme beestje nog gezocht helaas, hoop echt dat hij niet erg gewond is/was.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Waarom noem je dat nou woest?
Passievol, dat is het
Die hond wil gewoon ook eens een stukje wild.
Alleen lastig dat dit stukje wild in bomen kan klimmen
Passievol, dat is het
Die hond wil gewoon ook eens een stukje wild.
Alleen lastig dat dit stukje wild in bomen kan klimmen