Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Poehbelle

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

nance
Erelid

Poehbelle

Ongelezen bericht door nance »

Zoals jullie weten is sinds 3 september Poehbelle hier komen wonen. Ik ben gelijk voor een check up naar de DA geweest en daar bleek dat ze een sterk verwaarloosd gebit had. Ze moest eerst wat aansterken en dan zou ze geopereerd worden en dat is 3 november gebeurd. Er zijn in totaal 18 :O: tanden en kiezen getrokken die echt zwaar verrot waren. Ik heb de foto's gezien en daar was geen redden meer aan. Ook was er te zien dat er al 6 kiezen uit waren, dus in totaal heeft ze nu 24 tanden en kiezen minder en dat op een totaal van 42(meen ik toch).

Ze kan praktisch niet meer kauwen en krijgt nu nog gemalen of heel klein gesneden vlees, maar ze mist het echte werk. (en ik wordt niet vrolijk van een kg pens in kleine stukjes snijden) Als de andere honden wat te kluiven hebben, pakt ze het als de kans krijgt, maar dan kan ze er niks mee.
Kippenekken lukt nu wel, dat lukte de eerste weken niet...
Wat kan ik haar nog meer geven om met eten bezig te zijn, wat niet teveel kauw werk is, maar waar ze wel de voldoening van krijgt dat ze iets gedaan heeft.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Re: Poehbelle

Ongelezen bericht door Hutsje »

bevleesde vogelkarkasjes? wat sneu voor haar zeg. en pens kan je veel beter knippen!
Afbeelding
Ayka-Zira-Honey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayka-Zira-Honey »

ik vind dat smuldier al erg klein gesneden is ... eventueel nog een paar knipjes van de schaar extra maar vinden ze normaal ook erg lekker....
Afbeelding
groetjes van Ayka,Zira en Honey
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

een kipfilet ofzo? zonder tanden moet je daar flink je best op doen en dan is ze toch lekker met haar eten bezig
Afbeelding
nance
Erelid

Hutsje schreef:bevleesde vogelkarkasjes? wat sneu voor haar zeg. en pens kan je veel beter knippen!
Vogelkarkasjes geef ik niet, dan is het net of ze de valkparkieten eten :oeps:
maar een kipkarkarkas en die wat doorknippen zou dan misschien ook gaan. Zal ik eens proberen.

massam schreef:een kipfilet ofzo? zonder tanden moet je daar flink je best op doen en dan is ze toch lekker met haar eten bezig
Dat is inderdaad ook een goed idee!

Ayka-Zira-Honey schreef:ik vind dat smuldier al erg klein gesneden is ... eventueel nog een paar knipjes van de schaar extra maar vinden ze normaal ook erg lekker....
Smuldier slobbert ze zo naar binnen, daar komt geen kauw werk bij kijken...
Ik zoek echt dingen waar ze mee bezig kan zijn. Ze mist nu het voldane gevoel van het eten.
Afbeelding
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Kwartel en visjes zoals kleine makreel en sardientjes? Is erg zacht en makkelijk te verwerken en verteert prima. Sneu dat ze zoveel tanden kwijt is. Hoe oud is ze?
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Goed bevleesde runderstrot? :idea:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Ik heb hier een ouwetje waarbij het hele gebit is getrokken, ze heeft alleen nog 1 tandje.
Ze krijgt bijna alles wat de andere honden ook krijgen. Net heeft ze bijv.een zalmkop gekregen. Ze doet er hééél lang over maar ze geniet er heel erg van. In plaats van kraken en knippen, sabbelt ze het op en het gaat dus ook echt helemaal op. :mrgreen:
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

KVV in een Kong?
nance
Erelid

SandraH schreef:Kwartel en visjes zoals kleine makreel en sardientjes? Is erg zacht en makkelijk te verwerken en verteert prima. Sneu dat ze zoveel tanden kwijt is. Hoe oud is ze?
Dat is inderdaad ook een optie. Poehbelle is nu 8 jaar en zou alles nog moeten kunnen kraken. Rambo is van de week 12 jaar geworden en heeft nergens moeite mee, maar die eet al haar hele leven vers...
wendy71 schreef:Goed bevleesde runderstrot? :idea:
Zou dat niet te hard zijn? Het is te proberen natuurlijk.
Renske schreef:KVV in een Kong?
Van een kong snapt ze helemaal niets en die laat ze dan ook rustig afpakken. Rambo gaat er dan mee aan de haal en die wordt dan weer te dik.

Vandaag heeft Poehbelle wat rundervleeslapjes gehad, die waren in de reklame. De botjes had ik er af gesneden en ze heeft goed haar best gedaan. Dat doet mij dan weer goed om haar zo te zien eten :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”