Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Renske voeding

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Renske voeding

Ongelezen bericht door lianne05 »

Wie is er bekend met renske voeding???
Zie http://renske.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik wil het niet helemaal gaan geven gewoon alleen in het weekend af en toe zeg maar....Laika verdraagt rauw erg moeilijk...
Groetjes Lianne
Cootje1963

Re: Renske voeding

Ongelezen bericht door Cootje1963 »

Ik heb het wel eens gekocht maar het is gewoon blikvoer maar dan in een plastic kuipje.En erg duur.Voor ons wat het dus eenmalig dat we het hebben gegeven.
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Maar is het niet "beter" dan blikvoer...het ziet er in elk geval niet zo chemisch uit als blikvoer...
Groetjes Lianne
Cootje1963

Ongelezen bericht door Cootje1963 »

Geen idee maar als het voor af en toe is zou ik me daar niet zo druk om maken.Ik eet ook wel eens een zak frites denk ik dan maar. :mrgreen: Jammer dat je hond niet goed tegen kvv kan want dat is ook erg lekker en gezond om mee af te wisselen.
Marielle&Jinx
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Jinx & Sadie American Staffordshire Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marielle&Jinx »

Ik neem het altijd mee op vakantie.
Thuis krijgen ze barf en kvv, maar dat is niet altijd te krijgen in het buitenland.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Marielle&Jinx schreef:Ik neem het altijd mee op vakantie.
Thuis krijgen ze barf en kvv, maar dat is niet altijd te krijgen in het buitenland.
Hm... ik ben het met je eens dat kvv niet altijd verkrijgbaar is, maar kun je voor die korte tijd dan niet volstaan met "wat kip, rund en ander plaatselijk verkrijgbaar vlees" werken? Moet je wel zeker weten dat je geen varken voert ;-) maar verder kun je je toch "behelpen" met vlees wat je gewoon in de supermarkt koopt?

Suzanne
Marielle&Jinx
Vaste gebruiker
Contacteer:

Suzanne123 schreef:
Marielle&Jinx schreef:Ik neem het altijd mee op vakantie.
Hm... ik ben het met je eens dat kvv niet altijd verkrijgbaar is, maar kun je voor die korte tijd dan niet volstaan met "wat kip, rund en ander plaatselijk verkrijgbaar vlees" werken? Moet je wel zeker weten dat je geen varken voert ;-) maar verder kun je je toch "behelpen" met vlees wat je gewoon in de supermarkt koopt?

Suzanne
Ze krijgen er wel tussen door een dag kip bij maar ik vind het voornamelijk in Denemarken en Zweden moeilijk vlees kopen, ik wil graag kunnen lezen op de verpakking wat er in zit en dat is dan vaak moeilijk.
b.v. Oostenrijk, daar ben ik vaak al blij als ik iets voor ons zelf verzonnen heb om te eten. :D
Ik heb al een hekel aan boodschappen doen en zeker op vakantie als ik overdag 20km heb gelopen. :wink:
Afbeelding
Kimeta
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Kimeta »

Ik dacht op zich dat het goed vlees was.. maar mijn hondje krijgt als ze dit langer krijgt dan een paar dagen, last van haar anaalklieren.. de ontlasting worden dunne lange sliertjes, wel minder ontlasting.. maar daardoor perst ze haar anaalklieren niet meer leeg..
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Isa kreeg dit bij de fokker (zowel de brokjes als het vlees). Omdat ik geen brokken voer, ben ik thuis meteen overgegaan op de vleesversie van Renske. Ik vind het inderdaad net blikvoer en Isa kreeg erge diarree. Ik ben toen overgestapt op Smuldier (wat Belle ook krijgt) en de diarree was meteen over.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Cootje1963 schreef:Ik heb het wel eens gekocht maar het is gewoon blikvoer maar dan in een plastic kuipje.En erg duur.Voor ons wat het dus eenmalig dat we het hebben gegeven.
Nou het schijnt wel heeel erg veel beter te zijn hoor!
*Evie*
Zeer actief
Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Evie* »

Ik geef het ook wel eens, laatst een weekje toen kane gecastreerd was, hij is een zeur met eten en vind blikvoer heeeerlijk,
maar raakt ie aan de dunne. Hij was zo zielig en wou slecht eten dus toen maar renske.
Als Renske er is koop ik het vaak op de show, voor een hond van 45 kg vind ik een bakje van
350?gram voor 1.70 wel heel duur, geen idee hoeveel die dan moet hebben per dag haha. Op de shows zijn vaak wel leuke
aanbiedingen dus had nog een tas vol staan.

Maar het ging dus super op renske een week, ook hele goede ontlasting. Ik vind het ideaal om mee te nemen naar de show enz.

Hier eten ze anders ook vers maar voor zulke dingen vind ik het ideaal
Afbeelding

http://www.Adebowale.nl
Marielle&Jinx
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ja ik vind het ook ideaal om mee te nemen hoor!
Wij zijn nu in Oostenrijk en ik heb 2 dozen mee genomen en dan af en toe koop ik hier nog een kip voor ze.
Geen problemen met de ontlasting.
Afbeelding
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Ik vind het vies voer :tongue: Gaf het een paar keer aan mijn hond.
Nature dieet vind ik persoonlijk veel beter, maar zie je steeds minder helaas.
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik geef het zo nu en dan als tractatie. Mijn honden zijn er gek op maar het is zo vreselijk duur dat het echt alleen als extraatje geldt.
't Is wel grappig om te zien hoe ze zich erop storten als een stel uitgehongerde kannibalen :mrgreen: . Het zijn allemaal wandelende kliko's die alles vreten wat maar los en vast zit, maar met Renske's voeding raken ze helemaal door het dolle heen.
Mijn honden raken er trouwens niet van aan de dunne terwijl collies meestal erg gevoelig op maag/darmen zijn.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

yuki schreef:Ik vind het vies voer :tongue: Gaf het een paar keer aan mijn hond.
Nature dieet vind ik persoonlijk veel beter, maar zie je steeds minder helaas.
Ik ben het helemaal met je eens.
Nature diet geef ik hier af en toe als tractatie, ziet er goed uit, ruikt goed en ze vinden het heerlijk.
Ook goede ontlasting etc.
Renske heb ik ook een keer gekocht, ik ging al bijna over mijn nek van de geur, het ziet eruit als blikvoer, zachte prut met gelei, en Romeo kreeg een misselijkheidsaanval, Julia diarree.
Nooit meer dus.
:zweep:
laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura86 »

Ik heb het ook ooit eens gekocht voor op vakantie. Maar ik vond het ook erg smerig ruiken, het is net blikvoer.

Mijn hond vond het ook zo smerig dat hij het niet aandurfde om te eten :ugh:
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Belle schreef:Isa kreeg dit bij de fokker (zowel de brokjes als het vlees). Omdat ik geen brokken voer, ben ik thuis meteen overgegaan op de vleesversie van Renske. Ik vind het inderdaad net blikvoer en Isa kreeg erge diarree. Ik ben toen overgestapt op Smuldier (wat Belle ook krijgt) en de diarree was meteen over.
Zelfde fokker, zelfde brokjes. :mrgreen: Snel overgestapt op een ander merk, maar helaas wat te snel: Alsnog een periode erge diarree...Maar ik vond zelf de Calcium fosfor verhouding van Renske Pup-brok niet goed, en wilde dit dus niet geven.
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Ik geef het hier wel ooit. Ligt meestal wel een pakje voor 'noodgevallen'.

Ze vinden het wel lekker en verder geen problemen met ontlasting of iets dergelijks.
Belle
Zeer actief

Anne&Taar schreef: Zelfde fokker, zelfde brokjes. :mrgreen:
Ik wist niet dat jij ook een golden van dezelfde fokker hebt. Is het de rechter uit je onderschrift? Daar zie ik wel gelijkenis in met Isa.
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Anne&Taar
Zeer actief

Klopt, das Fenna. :mrgreen: Nu bijna negen maanden... :cheer:
(ff off-topic erg nieuwsgierig naar een half-zusje :mrgreen: ...Hoe gaat t met jouw hondje? Doet ze t goed? )
Belle
Zeer actief

Anne&Taar schreef:Klopt, das Fenna. :mrgreen: Nu bijna negen maanden... :cheer:
(ff off-topic erg nieuwsgierig naar een half-zusje :mrgreen: ...Hoe gaat t met jouw hondje? Doet ze t goed? )
Leuk, ik vind de vorm van de koppies wel op elkaar lijken.
Isa doet het prima, een heerlijk speels en leergierig hondje. Vol met ondeugd, maar ook heerlijk knuffelig. Precies een golden zoals ik het me had voorgesteld.
Woon je toevallig in de buurt van Nijmegen? Anders kunnen ze elkaar misschien een keer ontmoeten, ik ben zelf ook wel nieuwsgierig naar een half zusje :D
Anne&Taar
Zeer actief

Wij wonen erg centraal, in Utrecht. :wink: Ik was sowiezo van plan om als Fenna een jaar wordt, de andere pup-kopers eens te benaderen voor een wandeling...Ik kan je dan gewoon ff een PB sturen, zijn we met een heel stel Go-Getters samen! :mrgreen:
Belle
Zeer actief

Anne&Taar schreef:Wij wonen erg centraal, in Utrecht. :wink: Ik was sowiezo van plan om als Fenna een jaar wordt, de andere pup-kopers eens te benaderen voor een wandeling...Ik kan je dan gewoon ff een PB sturen, zijn we met een heel stel Go-Getters samen! :mrgreen:
Ja, leuk!
Mary
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Mary »

Belle schreef:
Anne&Taar schreef:Wij wonen erg centraal, in Utrecht. :wink: Ik was sowiezo van plan om als Fenna een jaar wordt, de andere pup-kopers eens te benaderen voor een wandeling...Ik kan je dan gewoon ff een PB sturen, zijn we met een heel stel Go-Getters samen! :mrgreen:
Ja, leuk!
Neeee niet pb want dan ik het niet meer volgen.
Afbeelding
I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
Mary
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Mary »

Ow ja de topic
Davey krijgt nog steeds 1 x per dag Renske vers en 2 x brokken.
Ik ben nu bijna door de Renske brokken heen en deze zijn nu gemengd met Barca brokken.
Als de voorraad vers op is ga ik over op kvv + brokken.

Davey doet het goed op Renske maar ik vind de prijs kwaliteit niet helemaal in verhouding.
Daar komt bij dat Davey een moord doet voor zn Barca brokken.
Zijn jasje glanst en de drollen zijn prima.
Afbeelding
I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
Anne&Taar
Zeer actief

MenM schreef:
Belle schreef:
Ja, leuk!
Neeee niet pb want dan ik het niet meer volgen.
(Nog 1 keer off-topic, sorry! Ik zal er een apart topic voor openen tzt! :mrgreen: Gezellig! :cheer:)
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”