Vorige week zondag (8 november) kreeg Luca vanuit het niets diarree. Niet waterdun, maar wel behoorlijk dun. Ik heb dit een paar dagen aangeken maar op donderdag was er nog geen verbetering. Luca kreeg toen junior brokken van royal canin, zo'n 300 gram per dag.
We zijn toen naar de DA geweest en die voelde een hele volle buik. Niet heel raar want hij poepte alleen maar s nachts en dan ook maar kleine beetjes. We moesten er minimaal 3 x per nacht uit omdat hij jankte.
De DA heeft een rotgenfoto gemaakt waar niks op te zien was. Ja, een paar calciumvlekjes en goed gevulde darmen. Vervolgens een probiotica meegekregen en dieetvoer van Hill. Zaterdag was het nog niet beter en begon Luca ook over te geven. Pure witte slijm na het drinken kwam eruit. Wij weer naar de DA. Deze zei dat het een maagdarm kanaal irritatie/ontsteking was. Hij heeft Luca 2 injectie's gegeven waarvan 1 tegen de misselijkheid en de ander voor de darmen en we kregen medicatie mee. Maandag moest hij weer goed zijn en dan weer over na gewone brokken. Maandag was hij idd weer goed.
Maar gistermorgen wilde hij niet meer echt eten. Hij at wel, maar weinig.Toen dacht ik, dan stappen we langzaamaan over op KVV (van smuldier) Helaas at hij zijn brokken toen al direct niet meer en viste het smuldier ertussen uit.
Vannacht was hij weer aan de diarree. Het is niet heel erg dun maar gewoon niet vast.
Ik weet zelf niet zo goed wat ik ervan moet denken. Komt het nu door het beetje smuldier (zo'n 200 gram over 4 portie's) of toch door de brokken die hij niet echt wilde eten. Ben ik te snel geweest met het overstappen?
Zelf heb ik het gevoel dat het van de brokken komt. Dat hij daar niet zo goed tegen kan en dat het beetje smuldier hier weinig invloed op heeft.
Nu hebben wij besloten om Luca 7 a 10 dagen alleen maar kvv te voeren om te kijken of hij ervan opknapt.
Alle tijd (ook vorige week) is hij niet echt heel ziek geweest. Hij speelt gewoon, is druk, vrolijk en blij
Luca heeft eigenlijk vanaf het begin al geen geweldig mooie ontlasting gehad. Ik dacht dat dit kwam wegens het niet al te beste voer wat hij bij de 'fokker' kreeg. Hij kreeg daar bonzo...