Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pffff, da's schrikken...
Moderator: moderatorteam
- Enya
- Zeer actief
Pffff, da's schrikken...
Enya loopt voor me op de grond en begint opeens vanuit het niets enorm te gillen en met haar achterpoot te trekken. Ik heb haar gelijk opgepakt en gekeken naar dat pootje. Het bloedde als een rund! Zomaar opeens. Blijkt dat ze een gespleten nagel heeft, waarmee ze een ander nageltje heeft uitgetrokken.... Dat bloedt wel enorm, zeg.... Gelijk de wond dicht gedrukt en haar op schoot gehouden. Ook maar meteen de nagels geknipt, wat ze natuurlijk helemaal niet wilde. Het bloeden gestelpt en haar wat lekkers gegeven. Klimt ze bij m'n moeder op schoot en valt daar in slaap. Van mij wil ze niets meer weten
We zijn allemaal erg geschrokken. De geplande wandeling bij het water ging natuurlijk niet door; dat leek ons niet handig met een wond aan de poot.
- Youp
- Zeer actief
Re: Pffff, da's schrikken...
O, gets! Nageltjes zijn altijd vervelend!
Diesel heeft het ook een keer gehad en het bleef maar bloeden. Hij heeft toen een paar dagen met een drukverband gelopen.
Diesel heeft het ook een keer gehad en het bleef maar bloeden. Hij heeft toen een paar dagen met een drukverband gelopen.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Aantal honden: 1
Elmo heeft het ook een keer gehad, hij liep helemaal mank ermee. Het enigste nadeel was dat we de volgende dag een clubmatch hadden en hij kon niet meer meedoen 
- Enya
- Zeer actief
Enya heeft uiteindelijk de hele avond en nacht met een verbandje gelopen. Nou ja, gelopen.... Ze trok haar achterpoot helemaal omhoog en opzij tijdens het lopen. Heb er stiekem wel om moeten lachen
Vandaag is er niets meer van te zien, gelukkig. Ik ben wel benieuwd of het nageltje nog aangroeit.
- Linx
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever - Aantal honden: 7
- Contacteer:
Dat groeit weer terug.
Luca had het een paar weken geleden ook.
Haar poot werd zo dik (waarschijnlijk ontsteking) dat we uiteindelijk in het weekend bij
de dierenarts zaten. Antibiotica kuurtje en maar afwachten.. Gelukkig begint er nu dus
weer een nagel te groeien, want bij haar zat het leven er nog, en dat deed natuurlijk
hartstikke zeer om op te lopen. 2 weken geen behendigheid gedaan.. Arm dier haha.
Luca had het een paar weken geleden ook.
Haar poot werd zo dik (waarschijnlijk ontsteking) dat we uiteindelijk in het weekend bij
de dierenarts zaten. Antibiotica kuurtje en maar afwachten.. Gelukkig begint er nu dus
weer een nagel te groeien, want bij haar zat het leven er nog, en dat deed natuurlijk
hartstikke zeer om op te lopen. 2 weken geen behendigheid gedaan.. Arm dier haha.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Oh bah, erg pijnlijk.. Arme Enya.