Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dat kan ik dus niet velen...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Aantal honden: 1

Dat kan ik dus niet velen...

Ongelezen bericht door Marieta »

Rij ik net bij Valkenswaard naar de rotonde richting luikerweg, zie ik een border collie zonder baas lopen. Bij die rotonde kun je recht een zandweggetje op dus daar ben ik ingegaan en heb gewacht. Kwam ie aanlopen, ik roepen beestje liep met een boog om me heen het zandweggetje in. Ik ben erachteraan gegaan, omdat ik dacht dat daar een terrein zat waar ik hem op kon lsuiten (zat er dus niet maar een heel stuk verder pas).
Loopt ie op een gegeven moment bij een open poort binnen, dus ik denk YES! HEBBES. Ik had hem inderdaad te pakken. Maar hij had geen halsband om. Ik had daar net iemand naar binnen zien gaan en hoorde er een hond blaffen, dus ik een aantal keer goed hard geroepen, maar er kwam niemand. Dus ik denk dan neem ik m mee naar de auto.
Dus mijn hand op zijn nek en een op de hals, maarja een schichtige, eigenwijze hond, en dan een vreemde die eroverheen hangt en licht zijn vel vastheeft das niet zo prettig. En hij begon dus te grommen, lip omhoog. Dus ik bleef staan. Hij stopte en ik zet weer 2 sstappen, maar hij begon opnieuw met de lip steeds hoger en begon steeds meer te fixeren. Heb hem dus helaas moeten loslaten. Ik had ook nog een kleine in de auto zitten, dus dat durfde ik dan ook weer niet zo goed zonder riem.

Ik moet gewoon voortaan een riem in mijn auto leggen voor het geval dat. Ik kan dat dus niet velen. Heb nog geprobeerd of ik hem in een poort kon krijgen, maar is niet gelukt. Hij is terug een drukke straat op gelopen, waar ik er niet meer achteraan kon. En nu zit ik hier te hopen dat ze hem niet aanrijden.
Hij was ook niet vermist bij de amivedi. De politie had er blijkbaar ook al naartoe gebeld. Oh wat baal ik dat ik hem had, maar weer heb moeten loslaten :jank:

Groetjes Marieta
Afbeelding
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel

Re: Dat kan ik dus niet velen...

Ongelezen bericht door laura b »

Jeetje dat is wel balen inderdaad. Nu maar duimen dat ie in dat huis woont waar je het over had :ugh:
Marieta
Zeer actief

Nou daar woonde hij niet, daar liep ie bijna naar binnen. Als dat het geval was geweest had ik de poort dichtgedaan en mee naar binnen gegaan. (en dan hopen dat ik de mensen uit had kunnen leggen waarom ik ineens op hun terrein stond), maar dat deed ie net niet. Kreeg hem toen dus wel te pakken, maar toen begon ie dus te dreigen, wat ergens logisch was.
Daarna is hij dus het hele eind terug naar de drukke straat gelopen waar ik hem dus niet meer achterna kon.

Ik hoop dat ik hem een dezer dagen heelhuids op mijn werk zie. Zo niet, dan ga ik daar nog dagen over zitten peinzen.....

Groetjes Marieta
Afbeelding
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

kan je dan niet de dierenambulance bellen?
ja naar is dat, vooral als ie zn lip omhoog haalt, dan is het toch wel eng.
Afbeelding
Marieta
Zeer actief

Ja ik kan de da wel bellen, maar die komen niet als een hond niet gevangen is. Daar hebben ze geen tijd voor. Dus veel nut heeft dat niet, anders had ik dat als eerste gedaan.

Hij trok niet alleen een lipje omhoog, maar begon te fixeren en te grommen erbij. Ging steeds pittiger tot ik wel los moest laten anders had hij gegrauwd.

Groetjes Marieta
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Balen zeg, duim voor de hond dat die goed terecht komt..
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Standaard een jachtlijntje in je auto leggen.

Balen inderdaad, laten we hopen dat hij veilig thuis komt.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Oh maar een sleepkabel doet ook goed dienst als hondenriem hoor. Ook heb ik al eens honden meegenomen aan snelbinders van mijn fiets (was niet ideaal die vering, maar was gelukkig eens rustig hond)en aan een internetkabel. Ach ja alles kan dienst doen op een hond mee te nemen..... Eventueel kan je trui ook als soort van halsband en riem knopen.....
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Marieta schreef:Oh wat baal ik dat ik hem had, maar weer heb moeten loslaten :jank:
Niet doen. Ik heb de Kooiker uit de buurt ook moeten laten lopen een tijdje geleden. Liep zo de weg over, maar no way dat hij bij mij kwam. Wel z'n eigenaar gevonden gelukkig. Maar het is nou eenmaal zo dat er honden zijn die zich niet laten benaderen door vreemden.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Linx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linx »

Oh vreselijk.
Nog niet zo lang geleden zat ik bij mijn oma in de auto, samen met een klasgenoot.
En we zagen vanuit het bos een hond de weg over komen. We hadden alledrie het hart
in de keel want daar wordt echt HEEL hard gereden en het is altijd HEEL druk.
Nou hoe hij het uitkiende weet ik niet, maar hij kwam heelhuids die weg over.
Uiteraard hadden we geen riem bij ons, dus klasgenoot en ik die auto uit, hond gelokt,
en we kregen hem wel te pakken. Zelfde verhaal als jij, de hond had geen halsband om
en ik had zo gauw dus niks bij de hand wat als riem kon dienen.
We stonden midden op een vluchtheuvel, dus inmiddels kwamen er ook steeds meer auto's
omheen rijden e.d. Ik wilde de hond het liefst van die weg af dus in het nekvel gepakt en
opgestaan, maar net als bij jou wederom, begon de hond dus te grommen, tot het punt dat
ik het gewoon simpelweg niet vertrouwde. Ineens schrok hij ergens van en wist hij uit mijn handen
te glippen, en toen ging hij de weg aflopen waar wij uitgekomen waren, daar is het minder druk,
maar er wordt toch best hard gereden, en ik wist niet waar hij heen zou gaan.
Ik heb er toen voor gekozen om het bos in te lopen waar hij uitgekomen was, want ik zag al
voor me hoe iemand daar uren naar zijn/haar hond liep te zoeken.
Kwam ik daar na 10 minuten een jongeman tegen van een jaar of 18, die aan het bellen was.
Ik vroeg dus of het zijn hond was, en hij zei 'ja ik heb m'n moeder aan de telefoon want hij is thuis.'
Hij liep door en heeft verder geen woord meer tegen me gesproken.. Zucht. Nu ja ik was
in elk geval gerustgesteld want anders had ik me nog láng druk gemaakt over wat er nu met dat
hondje was gebeurd.

Ik heb ook een keer een kleine hond zo moeten benaderen.
Die stond MIDDEN op de weg, en was duidelijk niet van plan om ook maar een stap te zetten. Volgens
mij was het best een oude hond ook. Van beide kanten stonden sowieso al meerdere auto's stil, en een
bus en een vrachtwagen... Ik liep daar met m'n oppaskindje en aan de overkant stond een man te kijken.
Dus ik vroeg waarom hij die hond niet pakte, en hij zei dat de hond agressief was.
('t Was ongeveer formaat Beagle) Dus toen ben ik naar de hond gelopen, hand onder de kin aan de halsband
en een arm onder de buik, zo ver als mogelijk bij mijn gezicht vandaan gehouden, maar hij gromde alleen even
toen ik aanstalten maakte om hem te pakken, toen ik hem eenmaal beet had was er niks meer aan de hand.
Ik had op dat moment gewoon het idee dat de hond doodsbang was, en ik wilde ook niet gaan staan afwachten
tot één van de automobilisten geen zin meer had om te wachten.... :ugh:
Hebben hem toen in de dierenwinkel gebracht die daar zat, en die zijn de dierenambulance gaan bellen.

Maar goed, wij hebben sindsdien eigenlijk ook altijd een riem extra in de auto liggen, je weet maar nooit waar het
eens handig voor kan zijn.
:I: Luca, Amy*, Sora, Linx*, Lea, Jayden, Hayley, Killian*, Mason en Hype :I:
Marieta
Zeer actief

Een hele tijd terug liep er ook een hondje hier over de luikerweg. Midden op de weg. 80 km weg ook nog en ze rijden daar als gekken.
Dus ikke stoppen langs de kant. Hondje proberen het bos in te jagen, want ook die kwam natuurlijk weer es niet. Lopot ie de weg op :oohja: . Vrachtwagen die eraan kwam, dus ikke half op de weg met mn handen naar beneden. Dus hij gelukkig het hondje, boerenfox achtig ding. Dus hij toeterde, waardoor het hondje zo schrok dat ie de bossen in liep.
Dus ben ik omgedraaid en de bossen ingereden samen met nog iemand anders die het hondje zag lopen. Helaas was ook dat hondje niet benaderbaar. Dus die liep ver de bossen in. Ik hoop dat ook die het nog ooit naar zijn baas gevonden heeft.

De border heb ik niet op mn werk gezien. Wie weet woonde hij daar wel in de buurt. Je hoort nogal heel vaak mensen die hun hond zichzelf laten uitlaten. En dan pissig zijn omdat hun hond altijd terug komt en de mensen hem daarom dan moeten laten lopen. Maar doen zn dier geen halsband om en natuurlijk weet een ander niet dat hij altijd terug gaat als hij midden op straat loopt.

Laten we maar het beste hopen.

Groetjes Marieta
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”