Oh vreselijk.
Nog niet zo lang geleden zat ik bij mijn oma in de auto, samen met een klasgenoot.
En we zagen vanuit het bos een hond de weg over komen. We hadden alledrie het hart
in de keel want daar wordt echt HEEL hard gereden en het is altijd HEEL druk.
Nou hoe hij het uitkiende weet ik niet, maar hij kwam heelhuids die weg over.
Uiteraard hadden we geen riem bij ons, dus klasgenoot en ik die auto uit, hond gelokt,
en we kregen hem wel te pakken. Zelfde verhaal als jij, de hond had geen halsband om
en ik had zo gauw dus niks bij de hand wat als riem kon dienen.
We stonden midden op een vluchtheuvel, dus inmiddels kwamen er ook steeds meer auto's
omheen rijden e.d. Ik wilde de hond het liefst van die weg af dus in het nekvel gepakt en
opgestaan, maar net als bij jou wederom, begon de hond dus te grommen, tot het punt dat
ik het gewoon simpelweg niet vertrouwde. Ineens schrok hij ergens van en wist hij uit mijn handen
te glippen, en toen ging hij de weg aflopen waar wij uitgekomen waren, daar is het minder druk,
maar er wordt toch best hard gereden, en ik wist niet waar hij heen zou gaan.
Ik heb er toen voor gekozen om het bos in te lopen waar hij uitgekomen was, want ik zag al
voor me hoe iemand daar uren naar zijn/haar hond liep te zoeken.
Kwam ik daar na 10 minuten een jongeman tegen van een jaar of 18, die aan het bellen was.
Ik vroeg dus of het zijn hond was, en hij zei 'ja ik heb m'n moeder aan de telefoon want hij is thuis.'
Hij liep door en heeft verder geen woord meer tegen me gesproken.. Zucht. Nu ja ik was
in elk geval gerustgesteld want anders had ik me nog láng druk gemaakt over wat er nu met dat
hondje was gebeurd.
Ik heb ook een keer een kleine hond zo moeten benaderen.
Die stond MIDDEN op de weg, en was duidelijk niet van plan om ook maar een stap te zetten. Volgens
mij was het best een oude hond ook. Van beide kanten stonden sowieso al meerdere auto's stil, en een
bus en een vrachtwagen... Ik liep daar met m'n oppaskindje en aan de overkant stond een man te kijken.
Dus ik vroeg waarom hij die hond niet pakte, en hij zei dat de hond agressief was.
('t Was ongeveer formaat Beagle) Dus toen ben ik naar de hond gelopen, hand onder de kin aan de halsband
en een arm onder de buik, zo ver als mogelijk bij mijn gezicht vandaan gehouden, maar hij gromde alleen even
toen ik aanstalten maakte om hem te pakken, toen ik hem eenmaal beet had was er niks meer aan de hand.
Ik had op dat moment gewoon het idee dat de hond doodsbang was, en ik wilde ook niet gaan staan afwachten
tot één van de automobilisten geen zin meer had om te wachten....
Hebben hem toen in de dierenwinkel gebracht die daar zat, en die zijn de dierenambulance gaan bellen.
Maar goed, wij hebben sindsdien eigenlijk ook altijd een riem extra in de auto liggen, je weet maar nooit waar het
eens handig voor kan zijn.