Dat alle hondenpoep wordt opgeruimt?
Dat er losloop gebieden zijn?
Of, of, of??
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie verwachten wat er gedaan wordt met de hondenbelasting

Moderator: moderatorteam
Ik verwacht (nou ja, ik weet) dat het speeltuintje hiernaast voor de kinderen er van wordt onderhouden. Ik betaal best veel (Mieppie kost als 2e hond anderhalf keer zoveel als Saar, en dus 120 euro). Wij hebben minimale veldjes waar ze "mogen" poepen en los mogen lopen. Die strookjes liggen dan wel aan een drukke doorgaande weg of langs een spoorlijn.Machie schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie verwachten wat er gedaan wordt met de hondenbelasting
flamme schreef:Ik betaal geen hondenbelasting dus eigenlijk kan ik ook niet zoveel verwachten. Toch zijn hier verschillende uitlaatplekken. De een wat groter dan de ander maar goed ben er toch wel bij mee. Verder wordt hier, mits je de honden onder controle hebt wel gedoogd dat ze loslopen. Ik vind dus dat ik in een hondvriendelijk dorp woon qua beleid
Gewoon, omdat dat hier niet hoeftsmoekie schreef:niks, ze doen er niks mee, gaat allemaal in algemene pot.
Edit:flamme schreef:Ik betaal geen hondenbelasting dus eigenlijk kan ik ook niet zoveel verwachten. Toch zijn hier verschillende uitlaatplekken. De een wat groter dan de ander maar goed ben er toch wel bij mee. Verder wordt hier, mits je de honden onder controle hebt wel gedoogd dat ze loslopen. Ik vind dus dat ik in een hondvriendelijk dorp woon qua beleid
sorry hoor, maarre waarom niet als ik vragen mag?
flamme schreef:Gewoon, omdat dat hier niet hoeftsmoekie schreef:niks, ze doen er niks mee, gaat allemaal in algemene pot.
Edit:flamme schreef:Ik betaal geen hondenbelasting dus eigenlijk kan ik ook niet zoveel verwachten. Toch zijn hier verschillende uitlaatplekken. De een wat groter dan de ander maar goed ben er toch wel bij mee. Verder wordt hier, mits je de honden onder controle hebt wel gedoogd dat ze loslopen. Ik vind dus dat ik in een hondvriendelijk dorp woon qua beleid
sorry hoor, maarre waarom niet als ik vragen mag?![]()
Oh jij dacht dat ik het "bewust" niet betaalde? Nee, ik woon in een gemeente waar geen hondenbelasting betaald hoeft te worden. Daarom schreef ik ook dat ik vind dat ik in een hondvreindelijk dorp woon.
Ja dat heb ik ook gehoord jasmoekie schreef: hoogte van de hb verschilt ook nogal per gemeente trouwens.
Dan valt het bij ons nog wel meeflamme schreef:Ja dat heb ik ook gehoord jasmoekie schreef: hoogte van de hb verschilt ook nogal per gemeente trouwens.van niks (bij ons dus) tot meer dan 100 euro per hond ofzo
Zou ik maar opletten als ik jou was, want ze zijn door heel nederland heen grootschalig aan het onderzoeken of er mensen zijn die de hondenbelasting ontduikennathalie schreef:Ik woon eigenlijk sinds kort in een zeer hondonvriendelijke gemeente en ik vertik dan ook om een cent hondenbelasting te betalen.
Ten eerste omdat we hier gewoon opruimplicht hebben (wat ik ook altijd netjes doe), maar ik kan nergens lopen zondern in de stront te gaan staan. Als ze dan zoveel rekenen, mag het ook wel onderhouden worden.
En ten tweede omdat er in de buurt geen officieele losloopstukken zijn.
Er zijn bij ons eigenlijk zelfs straten waar honden helemaal verboden zijn
Maak ik me niet zo druk over, ze komen aan de deur, vragen of je een hond hebt. Nou, daar kunnen ze hier niet omheen:)smoekie schreef:Zou ik maar opletten als ik jou was, want ze zijn door heel nederland heen grootschalig aan het onderzoeken of er mensen zijn die de hondenbelasting ontduikennathalie schreef:Ik woon eigenlijk sinds kort in een zeer hondonvriendelijke gemeente en ik vertik dan ook om een cent hondenbelasting te betalen.
Ten eerste omdat we hier gewoon opruimplicht hebben (wat ik ook altijd netjes doe), maar ik kan nergens lopen zondern in de stront te gaan staan. Als ze dan zoveel rekenen, mag het ook wel onderhouden worden.
Is er ook niks aan de hand? Zij weten toch of je wel of geen hondenbelasting betaald, en als je niet betaald hebt krijg je toch een boete plus naheffing voor de tijd dat je de hond(en) in je bezit hebt gehadnathalie schreef:Maak ik me niet zo druk over, ze komen aan de deur, vragen of je een hond hebt. Nou, daar kunnen ze hier niet omheen:)smoekie schreef:Zou ik maar opletten als ik jou was, want ze zijn door heel nederland heen grootschalig aan het onderzoeken of er mensen zijn die de hondenbelasting ontduikennathalie schreef:Ik woon eigenlijk sinds kort in een zeer hondonvriendelijke gemeente en ik vertik dan ook om een cent hondenbelasting te betalen.
Vervolgens krijg je een papiertje dat je op moet sturen, doe je dat niet is er ook niks aan de hand.
En daarbij controleren ze hier maar twee maanden per jaar.
Mochten ze wel moeilijk gaan doen, geef ik ze wel op hoor