Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenbelasting, wat verwacht jij?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Hondenbelasting, wat verwacht jij?

Ongelezen bericht door Machie »

Ik betaal keurig netjes hondenbelasting. Wat mag ik hier voor verwachten?
Dat alle hondenpoep wordt opgeruimt?
Dat er losloop gebieden zijn?

Of, of, of??

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie verwachten wat er gedaan wordt met de hondenbelasting :)
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Re: Hondenbelasting, wat verwacht jij?

Ongelezen bericht door maart »

ik betaal niets, maar verwacht dat alles toch :pffff:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Nou.. ik betaal wel, maar heb eigenlijk niks :D

Alleen van die HUPs, maar die zijn zo ranzig!
Linx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linx »

Ik betaal me er scheel aan en ik verwacht er niks voor.
Ze hebben hier ook van die vreemde regels gemaakt nu, op de stukjes waar je je hond aan de lijn moet
houden maar waar ze wél mogen poepen, daar wordt opgeruimd.. En de losloopstukken (ik ken er maar één
hier in de buurt, maar goed) daar moet je het zelf opruimen.. :denken:
Je ziet voor je dat bijna niemand dat doet, dus dan loop je over 10 andere hopen heen om de rommel van je
eigen hondje op te ruimen. Maar goed, vind het allemaal niet zo erg, maar waar ik hondenbelasting voor betaal... :denken:
:I: Luca, Amy*, Sora, Linx*, Lea, Jayden, Hayley, Killian*, Mason en Hype :I:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Machie schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie verwachten wat er gedaan wordt met de hondenbelasting :)
Ik verwacht (nou ja, ik weet) dat het speeltuintje hiernaast voor de kinderen er van wordt onderhouden. Ik betaal best veel (Mieppie kost als 2e hond anderhalf keer zoveel als Saar, en dus 120 euro). Wij hebben minimale veldjes waar ze "mogen" poepen en los mogen lopen. Die strookjes liggen dan wel aan een drukke doorgaande weg of langs een spoorlijn.

Prullenbakken voor poepzakjes kennen ze hier niet, laat staan rollen met zakjes die je af kunt scheuren. Nee. Het is hier volle pond betalen, nergens mogen honden los (behalve op bovengenoemde niet-omheinde veldjes van 10 x 20 meter), en poep moet overal opgeruimd worden met eigen middelen en in eigen kliko thuis weggooien.
Oja, maar van de hondenbelasting wordt wel een fulltime "boswachter" betaalt die vrouwen met loslopende honden de schrik op het lijf jaagt. Hij pakt ze overigens buiten de bebouwde kom, in de velden. Daar waar niemand last van loslopende honden heeft. Poep op de stoep interesseert de man blijkbaar erg weinig.

Neuh. Ik woon niet in een hondvriendelijke gemeente, en ik wéét dus dat mijn 200 euro per jaar naar de Algemene middelen gaat.
Machie
Zeer actief

Zo is het dus per gemeente wel heel erg verschillend...

In enschede hebben ze hups voor een speelveld voor honden. Het zijn daar ook vrij grote speelvelden, met mooie hekken erom heen, waar de honden heerlijk kunnen rennen...

Ik weet hier in de buurt eigenlijk geen losloopgebieden. Op de Holterberg mag het iig niet :D In het park mag het niet... verder geen idee waar het wel mag...
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Hondenpoep opruimen door de gemeente hoeft niet van mij. Ik vind het schandalig dat mensen dat zelf niet doen als hun hond midden op een grasveldje ofzo gaat zitten poepen.

Losloopgebieden wil ik wel erg graag, en wat dat betreft heb ik hier niet te klagen. Ik vind dat de gemeente erg zijn best doet om zoveel mogelijk losloopplekken te maken. Op zo'n 5-10 min lopen heb ik hier al 3 verschillende 'parkjes' (soort stukken groen met wat bruggetjes en water in de wijk) waar ze officieel los mogen lopen. Je moet er geen uren willen struinen, maar voor een dagelijks rondje van zo'n drie kwartier is het meer dan prima. En dat is alleen in de wijk dus.
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Ik betaal geen hondenbelasting dus eigenlijk kan ik ook niet zoveel verwachten. Toch zijn hier verschillende uitlaatplekken. De een wat groter dan de ander maar goed ben er toch wel bij mee. Verder wordt hier, mits je de honden onder controle hebt wel gedoogd dat ze loslopen. Ik vind dus dat ik in een hondvriendelijk dorp woon qua beleid :ok:
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Reny »

De gemeente heeft hier per 1-1-2010 de hondenbelasting afgeschaft. Men heeft opruimplicht (overal) en hier in de wijk zijn grote losloopstroken en regelmatig speciale poepzakdeponeerbakken.

Ik weet niet of dit in de hele gemeente Heerhugowaard is (die stroken en bakken) ik woon nml in een grote nieuwbouwwijk
En de groeten van de mannen :zwaai
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Volgens mij komt de hondenbelasting gewoon in de pot Algemene middelen bij de gemeente en hoeft het niet eens aan hondenfaciliteiten uitgegeven te worden.

Ik betaal wel en de gemeente doet redelijk zijn best hier. Alleen nog wat grotere losloopgebieden, maar daar wordt ook aan gewerkt.
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Hier geen belasting en toch veel wandelgebied waar honden los kunnen, zwemvijver voor honden en poepzakbakken, goed onderhouden parkje waar veel mensen de kleine uitlaatrondjes doen.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

wij hebben geen hondenbelasting en toch ligt er nauwelijks poep op straat, mogen honden in alle parken, zijn er losloopgebieden en staan er overal aparte afvalbakken voor hondenpoep naast de gewone prullebakken.

Als je er op betrapt wordt dat je de poep van je hond niet opruimt kun je een behoorlijke boete verwachten (zo rond de 100 pond) die je meteen moet betalen.
Sinds dat beleid hier ingesteld is is de poep op straat, grasvelden en in de parken ook praktisch verdwenen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

niks, ze doen er niks mee, gaat allemaal in algemene pot.

Edit:
flamme schreef:Ik betaal geen hondenbelasting dus eigenlijk kan ik ook niet zoveel verwachten. Toch zijn hier verschillende uitlaatplekken. De een wat groter dan de ander maar goed ben er toch wel bij mee. Verder wordt hier, mits je de honden onder controle hebt wel gedoogd dat ze loslopen. Ik vind dus dat ik in een hondvriendelijk dorp woon qua beleid :ok:

sorry hoor, maarre waarom niet als ik vragen mag?
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

hier ook geen hondenbelasting
en ze hebben hun best gedaan voor uitlaatplekken
alleen het onderhoud is moeilijk blijkbaar
omheining die kapot is en niet wordt gemaakt
poorten die er uit zijn gesloopt en niet worden gemaakt
bosjes als omheining waar je nu in de winter zelf zelfs dwars doorheen kunt lopen
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Ik verwacht dat de gemeente alle euro's die ze vangen aan hondenbelasting ook daadwerkelijk besteden aan het zg. hondenbeleid. En dan heb ik het niet over aanlijnplicht en opruimplicht maar wel over het plaatsen van ruim voldoende hondenpoepbakken, omheinde losloopvelden.
En zakjesautomaten verwacht ik niet, elke hondenbezitter kan wel een paar boterhamzakjes in de jaszak stoppen maar die bakken waar je je zakje in kwijt kunt zijn toch echt wel een must (al is het maar om mensen te motiveren om die stront op te ruimen).
Tevens kan er best wat meer toezicht zijn op het loslaten van honden op plekken waar dat absoluut niet mag ...... (bijv. parken waar aanlijnplicht geldt).
Maar ik weet dat ik kan "verwachten" wat ik wil ...... het gebeurt toch nietAfbeelding
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

smoekie schreef:niks, ze doen er niks mee, gaat allemaal in algemene pot.

Edit:
flamme schreef:Ik betaal geen hondenbelasting dus eigenlijk kan ik ook niet zoveel verwachten. Toch zijn hier verschillende uitlaatplekken. De een wat groter dan de ander maar goed ben er toch wel bij mee. Verder wordt hier, mits je de honden onder controle hebt wel gedoogd dat ze loslopen. Ik vind dus dat ik in een hondvriendelijk dorp woon qua beleid :ok:

Gewoon, omdat dat hier niet hoeft :denken:

Oh jij dacht dat ik het "bewust" niet betaalde? Nee, ik woon in een gemeente waar geen hondenbelasting betaald hoeft te worden. Daarom schreef ik ook dat ik vind dat ik in een hondvreindelijk dorp woon.
Arline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

Ik betaal niks en ik verwacht niks. Hier is niks voor honden, we moeten het gewoon doen met de prachtige natuur :D (je moet de plekjes wel kennen, ander zit je weer met van die opgefokte boswachters in de maag, die kunnen zich echt vreselijk en onredelijk gedragen)
Oh ja wel hebben ze binnen de bebouwde kom super veel poepprullebakken geplaatst maar die gebruik ik niet of nauwelijks want ik loop amper binnen de bebouwde kom.
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
smoekie
Zeer actief

flamme schreef:
smoekie schreef:niks, ze doen er niks mee, gaat allemaal in algemene pot.

Edit:

Gewoon, omdat dat hier niet hoeft :denken:

Oh jij dacht dat ik het "bewust" niet betaalde? Nee, ik woon in een gemeente waar geen hondenbelasting betaald hoeft te worden. Daarom schreef ik ook dat ik vind dat ik in een hondvreindelijk dorp woon.

Nee, ik vroeg me gewoon af waarom jij geen hondenbelasting betaalde :19: Of dat nou bewust of niet bewust is maakt niet uit. Zouden ze hier ook wel mogen doen, maar ja, ik woon net als vele andere mensen niet in een hondvriendelijk dorp :ugh:

hoogte van de hb verschilt ook nogal per gemeente trouwens.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

hier betaal ik best veel, rond de 300 euro voor 3 honden maar ik krijg daar niks van terug , geen hondentoilet hier in de buurt helemaal niks, losloopgebied moet ik 25 minuten voor lopen om daar tekomen en dan nog is deze vrij beperkt en niet zo geschikt voor windhonden.
Hier is de belasting vooral voor het vullen van de gaten in de begroting.
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

smoekie schreef: hoogte van de hb verschilt ook nogal per gemeente trouwens.
Ja dat heb ik ook gehoord ja :oeps: van niks (bij ons dus) tot meer dan 100 euro per hond ofzo :eek:
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik woon eigenlijk sinds kort in een zeer hondonvriendelijke gemeente en ik vertik dan ook om een cent hondenbelasting te betalen.
Ten eerste omdat we hier gewoon opruimplicht hebben (wat ik ook altijd netjes doe), maar ik kan nergens lopen zondern in de stront te gaan staan. Als ze dan zoveel rekenen, mag het ook wel onderhouden worden.
En ten tweede omdat er in de buurt geen officieele losloopstukken zijn.
Er zijn bij ons eigenlijk zelfs straten waar honden helemaal verboden zijn :piew:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
smoekie
Zeer actief

flamme schreef:
smoekie schreef: hoogte van de hb verschilt ook nogal per gemeente trouwens.
Ja dat heb ik ook gehoord ja :oeps: van niks (bij ons dus) tot meer dan 100 euro per hond ofzo :eek:
Dan valt het bij ons nog wel mee :ugh:
voor de eerste hond
€ 77,76
voor de tweede hond
€ 148,44
derde en volgende hond
€ 203,52
voor een kennel
€ 226,68 per jaar
smoekie
Zeer actief

nathalie schreef:Ik woon eigenlijk sinds kort in een zeer hondonvriendelijke gemeente en ik vertik dan ook om een cent hondenbelasting te betalen.
Ten eerste omdat we hier gewoon opruimplicht hebben (wat ik ook altijd netjes doe), maar ik kan nergens lopen zondern in de stront te gaan staan. Als ze dan zoveel rekenen, mag het ook wel onderhouden worden.
Er zijn bij ons eigenlijk zelfs straten waar honden helemaal verboden zijn :piew:
Zou ik maar opletten als ik jou was, want ze zijn door heel nederland heen grootschalig aan het onderzoeken of er mensen zijn die de hondenbelasting ontduiken :ugh:
Joswolf
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarloos Wolfhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Joswolf »

De honden belasting wordt misschien gebruikt om lang werklozen aan de bak te houden als hondenwacht. Je krijgt er niets voor terug maar helpt de maatschappij omdat je honden hebt en ze moeten toch iemand pakken. Ik heb 13 hondachtigen en een opvang. Hier kwamen ze ook eens vragen hoeveel ik er had want ik betaal maar voor 2 honden belasting. De opvang dieren leven in verblijven en ik ruim alles zelf op dus betaal toch niet voor opvang honden die de maatschappij gedumpt heeft. Buiten dat de meeste dieren geen honden zijn maar wolven en de kruisingen een beetje van beiden. En wolven belasting kennen ze nog niet.
Jos
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

smoekie schreef:
nathalie schreef:Ik woon eigenlijk sinds kort in een zeer hondonvriendelijke gemeente en ik vertik dan ook om een cent hondenbelasting te betalen.
Zou ik maar opletten als ik jou was, want ze zijn door heel nederland heen grootschalig aan het onderzoeken of er mensen zijn die de hondenbelasting ontduiken :ugh:
Maak ik me niet zo druk over, ze komen aan de deur, vragen of je een hond hebt. Nou, daar kunnen ze hier niet omheen:)
Vervolgens krijg je een papiertje dat je op moet sturen, doe je dat niet is er ook niks aan de hand.
En daarbij controleren ze hier maar twee maanden per jaar.
Mochten ze wel moeilijk gaan doen, geef ik ze wel op hoor
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
smoekie
Zeer actief

nathalie schreef:
smoekie schreef:
Maak ik me niet zo druk over, ze komen aan de deur, vragen of je een hond hebt. Nou, daar kunnen ze hier niet omheen:)
Vervolgens krijg je een papiertje dat je op moet sturen, doe je dat niet is er ook niks aan de hand.
En daarbij controleren ze hier maar twee maanden per jaar.
Mochten ze wel moeilijk gaan doen, geef ik ze wel op hoor
Is er ook niks aan de hand? Zij weten toch of je wel of geen hondenbelasting betaald, en als je niet betaald hebt krijg je toch een boete plus naheffing voor de tijd dat je de hond(en) in je bezit hebt gehad :scratch: (edit, tenminste dat is wat mij verteld is)
Laatst gewijzigd door smoekie op 12 nov 2009 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Machie
Zeer actief

Hondenbelasting heffen, eerste hond € 41,80
Hondenbelasting heffen, elke volgende hond € 61,40
Hondenbelasting heffen, kenneltarief € 103,20

De kosten zijn laag bij ons, maar ze doen ook niks voor honden :D
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

bij ons veel hondenbelasting en het enige wat we hebben zijn poepbakken!
Nog geen losloop gebied in de buurt waar je heen kunt lopen. Overal moeten ze aan de lijn. sindskort ook een hondenwachten die er ook voor zorgt dat Zazoe bij de korte rondjes dus ook niet meer los kan!

Bedankt!
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

niks, betaal ook (nog) niks :D
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

In nieuw weerdinge betaalde ik niks aan hondenbelasting. Sinds we in apeldoorn wonen, moeten we per jaar € 599,12 betalen. Voor 4 honden dan wel. Zodra er een 5e bij komt word het gelijk: € 932,64 :ugh: :piew:

Nu klaag ik niet hoor. Ik heb het leesten om de hoek zitten, dus dat is ideaal, en het scheelt me kilometers rijden (dus geld) naar het leesten vanuit nieuw weerdinge. Maar die HUP's hier, die stellen niet zoveel voor. En ja je kan er best je hond uit laten, maar dat doen wij niet. De honden komen in de tuin, en 1 x per dag gaan ze er uit naar het hondenbos, om heerlijk hun energie kwijt te kunnen. Last van mijn honden hun ontlasting heeft men dus eigenlijk niet, want die ruim ik zelf weer op.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”