Waarom mogen honden niet los lopen?
Er loopt hier sinds kort een hondenwachter rond maar waarom nou eigenlijk mogen ze niet los? Dat ze mensen gaan bekeuren die de strond van hun hond niet opruimen dat kan ik nog begrijpen maar op het los lopen als ze goed luisteren?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraag
Moderator: moderatorteam
- Linx
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever - Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: Vraag
Omdat niet alle honden goed luisteren?
Dan zal er ruzie komen want dan moet je dus onderscheid gaan maken tussen de honden en baasjes.
Vaak mogen ze ook niet los vanwege verstoring van wild, of de openbare orde...
Ik vind het ook jammer dat ze niet overal los mogen, ik heb 3 van de 4 zo bij me als het nodig is, en de
4e loopt niet los, op plekken waar ik dat niet vertrouw (hij luistert wel, maar het duurt even).
Maar ik snap zelf ook nog net dat ze het niet kunnen maken om mij wel het recht te geven de honden
los te laten, en de buurvrouw vervolgens niet..
Dan zal er ruzie komen want dan moet je dus onderscheid gaan maken tussen de honden en baasjes.
Vaak mogen ze ook niet los vanwege verstoring van wild, of de openbare orde...
Ik vind het ook jammer dat ze niet overal los mogen, ik heb 3 van de 4 zo bij me als het nodig is, en de
4e loopt niet los, op plekken waar ik dat niet vertrouw (hij luistert wel, maar het duurt even).
Maar ik snap zelf ook nog net dat ze het niet kunnen maken om mij wel het recht te geven de honden
los te laten, en de buurvrouw vervolgens niet..
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Zodat mensen die bang zijn voor honden ook met een enigszins veilig gevoel over straat kunnen?Sanne!! schreef:het is oo kniet dat ik het niet snap maar wat de echte reden is...
En mensen die graag schoon op hun werk verschijnen zonder liefdevolle modderpoten op hun kleren (want tja het is nou eenmaal een "onbehouwen maar wel heel lieve hond"
De straat is voor iedereen, niet alleen voor hondenbezitters.
En in het "vrije veld" is het voor het wild toch ook wel prettig dat ze niet overal door honden worden nagezeten.............
- Moos
- Zeer actief
Omdat er teveel asociale mensen zijn met honden, die hun hond maar aan laten klooien (tegen mensen opspringen, broodjes jatten, kinderen omver denderen, om over de hond maar wat aan laten jagen nog maar niet te spreken) dat de goede onder de kwade moeten lijden