Aangezien hier een hoop mensen zijn die ervaring hebben met asielen wil ik eens vragen mee te denken over het volgende;
Kimba (dierenasiel in Zuid-Spanje)is de laatste jaren drukker geworden. Er zijn meer kennels, dus meer plekken voor honden. Super zul je zeggen, maar ik ben niet onverdeeld enthousiast.
De honden mogen als er iemand is vaak los en zo lopen er soms meer dan 100 honden over een ruim voetbalveld. Helaas bereiken ons steeds vaker berichten van serieuse knokpartijen en als je er bent is er op momenten ook echt een spanning voelbaar.
We zijn aan het denken hoe we het terrein veiliger kunnen krijgen.
De simpelste oplossing lijkt het terrein opdelen in kleinere stukken met hekken ertussen waar je roedeltjes plaatst met ongeveer gelijke grote honden.
Nu lopen de chi-mixjes tussen de grote honden en dat is weinig ideaal.
Echter, met hekken zal de verdedigingsdrang van de eigen plek toenemen en krijg je dus mogelijk veel meer onrust en conlicten langs de hekken. Verder is de kans dat er honden doorglippen groot en is ieder gebiedje minder toegankelijk door de afscheidingen.
Kortom, mogelijk toch niet zo geweldig.
Ik ben eens benieuwd hoe andere asiels dit doen en of er ideeen zijn om afscheidingen te maken waarbij je toch overzicht kan houden en geen gevechten op de grens kan krijgen.
Ik zou het fijn vinden om hierover eens van gedachten te wisselen.
Ik heb het maar even neergezet in de discussiehoek, want ik zou zo snel geen andere plek weten