We hebben hier in de buurt een kruising Rottweiler x Herder lopen, een paar weekjes ouder als Nilo, ongecastreerde reu. Als pups konden ze heerlijk spelen samen maar nu ze allebei bijna twee jaar zijn, zijn ze allebei nogal..hormoongedreven zeg maar. Een paar maand geleden merkte ik al dat Nilo die reu ging ontwijken. Gewoon op een neutrale manier, hij had geen zin in contact met die hond. Voor mij dus heel makkelijk want Nilo zal niet zo naar hen toe lopen, daar heeft hij geen behoefte aan. Maar voor de eigenaren van die reu ligt dat wat anders. Hun hond is echt een goedzak hoor, maar wel heel groot, sterk en enthousiast. En in deze hormoongedreven leeftijd let hij niet echt op de lichaamstaal van andere honden.
Dus als we ze tegen komen komt die hond al op ons af gestormd, zijn baasjes achter hem aan gesleept. Hij rent dan vol op Nilo af om recht voor zijn neus ineens te stoppen
Maar helaas, mevrouw kan de hond niet houden en rent er constant achteraan terwijl de hond op zijn doelwit af stormt, om hem vervolgend liefdevol toe te spreken dat hij dit asjeblieft niet weer moet doen. En meneer vind zijn hond heel stoer en laat hem overal loslopen zodat dit niet voorkomen kan worden. Nou is Nilo van zichzelf ook een enorme goedzak, maar dat word aardig minder als dit dagelijks voorkomt. En laatst dacht ik dat het echt mis ging tussen hun. Ik was een balletje aan het gooien met Nilo terwijl die reu plotseling op ons af kwam. Hij liep los en kwam van achter ons aan rennen waardoor we hem geen van beiden zagen aan komen. Nilo begon dus weer te brommen want die zag de bui al hangen en het eerste wat in mij op kwam was om de bal weg te halen zodat daar geen strijd over kan ontstaan. Maar op het moment dat ik de bal in mijn jaszak wil stoppen springt die hond tegen mij aan en grist die bal uit mijn handen, om vervolgens een vreugdedansje om Nilo heen te doen
Maar de eigenaar is zich nog steeds van geen kwaad bewust. Het zijn reuen en volgens hem moeten ze dat maar zelf uitzoeken. Typisch reuengedrag of zo. Hij vind het ook erg grappig als ze naar elkaar staan te grommen. Ik ben heel benieuwd hoe lang dit nog goed gaat..