Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dat word nog wat: twee puber reuen.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Dat word nog wat: twee puber reuen.

Ongelezen bericht door Maeve »

Pff, dit gaat weer leuk worden hier in de buurt.

We hebben hier in de buurt een kruising Rottweiler x Herder lopen, een paar weekjes ouder als Nilo, ongecastreerde reu. Als pups konden ze heerlijk spelen samen maar nu ze allebei bijna twee jaar zijn, zijn ze allebei nogal..hormoongedreven zeg maar. Een paar maand geleden merkte ik al dat Nilo die reu ging ontwijken. Gewoon op een neutrale manier, hij had geen zin in contact met die hond. Voor mij dus heel makkelijk want Nilo zal niet zo naar hen toe lopen, daar heeft hij geen behoefte aan. Maar voor de eigenaren van die reu ligt dat wat anders. Hun hond is echt een goedzak hoor, maar wel heel groot, sterk en enthousiast. En in deze hormoongedreven leeftijd let hij niet echt op de lichaamstaal van andere honden.

Dus als we ze tegen komen komt die hond al op ons af gestormd, zijn baasjes achter hem aan gesleept. Hij rent dan vol op Nilo af om recht voor zijn neus ineens te stoppen :ugh: Maar aangezien Nilo die hond normaal gesproken al ontwijkt, is hij niet zo gecharmeerd van dit gedrag. Het is dus al een paar keer gebeurt dat Nilo op zo'n moment wat begon te grommen. Ik heb de eigenaren er toen ook al op gewezen dat ze hun hond misschien bij Nilo weg moesten houden want hij vind dit duidelijk niet leuk. En dit gebeurt wanneer beide honden aangelijnd zijn, dus weglopen kan Nilo niet in dit geval.

Maar helaas, mevrouw kan de hond niet houden en rent er constant achteraan terwijl de hond op zijn doelwit af stormt, om hem vervolgend liefdevol toe te spreken dat hij dit asjeblieft niet weer moet doen. En meneer vind zijn hond heel stoer en laat hem overal loslopen zodat dit niet voorkomen kan worden. Nou is Nilo van zichzelf ook een enorme goedzak, maar dat word aardig minder als dit dagelijks voorkomt. En laatst dacht ik dat het echt mis ging tussen hun. Ik was een balletje aan het gooien met Nilo terwijl die reu plotseling op ons af kwam. Hij liep los en kwam van achter ons aan rennen waardoor we hem geen van beiden zagen aan komen. Nilo begon dus weer te brommen want die zag de bui al hangen en het eerste wat in mij op kwam was om de bal weg te halen zodat daar geen strijd over kan ontstaan. Maar op het moment dat ik de bal in mijn jaszak wil stoppen springt die hond tegen mij aan en grist die bal uit mijn handen, om vervolgens een vreugdedansje om Nilo heen te doen :oohja: Dus Nilo, die normaal echt heel erg geduldig is, rende nu al blaffend en grommend achter hem aan. Toen hij hem eenmaal bereikt had deed hij overigens niets, daar was ik erg blij mee. Hij ging voor hem staan met een erg hoge, zelfverzekerde houding. Staart in de lucht en verder deed hij eigenlijk niets. Daarop liet de reu de bal toch maar vallen en ging er van door.

Maar de eigenaar is zich nog steeds van geen kwaad bewust. Het zijn reuen en volgens hem moeten ze dat maar zelf uitzoeken. Typisch reuengedrag of zo. Hij vind het ook erg grappig als ze naar elkaar staan te grommen. Ik ben heel benieuwd hoe lang dit nog goed gaat..
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Re: Dat word nog wat: twee puber reuen.

Ongelezen bericht door _Leonie »

Nou met die instelling van die man gaat het vast niet lang goed, balen zeg.. :N:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Wat vervelend zeg...

Je kan er idd donder op zeggen dat het een keertje fout gaat...
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

gewoon toch even daar langs gaan en het gesprek even aangaan dat dit niet heel lang goed gaat.
lijkt me de enige manier :denken:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Heel vervelend maar zover ik lees zit er geen greintje agressie in die hond. Dus als jouw hond al een keer uitvalt is er waarschijnlijk nog niks aan de hand. Ik denk dat ze ook een heel eind komen als ze het zelf mogen regelen. Mijn honden zijn maanden lastig gevallen door een labradorteef. Elke keer kwam ze weer aan rennen om blaffend om mij en de honden heen te denderen. Baasje zei niks en kon ook niks doen want die hond had niet eens door dat ze een baasje heeft. Op een dag heb ik Cleo losgelaten want ik was het totaaaaal zat! Ik had een pup die leerde uitvallen en daar had ik nu net geen zin in. Dus ik wilde dat die hond op zou tiefen en daar ook iets uit zou leren. :ok:

Die is zo hard op die hond ingerent en daarna heeft ze die hond tot tegen de benen van de bazin aan grauwend opgejaagd. Dat had die hond dus niet verwacht. Het spelletje was rondjes rennen en net buiten bereik van mijn riemen heel hard gaan blaffen tegen mij en de honden. Cleo en Eva flipten dan dus echt helemaal door. Maar het was wel meteen klaar nadat Cleo haar op heeft gejaagd. Elke keer als die hond nu komt stopt ze op 30 meter afstand als ze ziet dat wij het zijn. :E:

Wat ik hiermee wil zeggen is dat de enige oplossing bij jou waarschijnlijk ook is dat de honden het zelf regelen. Die mensen gaan geen jaren een normaal poeslieve hond vasthouden. Dat is al duidelijk. Dan kun jij of elke dag schrikken of kijken wat die hond en Nilo er zelf van maken. Dat geeft op den duur de beste uitkomst. Maargoed, ik begrijp je zorg als je bang bent dat ze evt wel zouden kunnen gaan vechten. :19:
Afbeelding
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

Dit is precies een voorbeeld van een puberreu die zoekende is en dat gedrag moet in banen worden geleid zodat de hond leert om niet over de grens van andere honden te gaan . Het kan best goed gaan maar een hond kan ook succesvol worden in het plagen en overal doorheen beuken. Dit soort gedrag kan een andere hond bv Nilo in dit voorbeeld leren dat het geen nut heeft om lichaamstaal te gebruiken omdat er toch niet op gereageerd wordt.
Dit is een periode waar je doorheen moet komen zonder dat je hond "vervelend gedrag" aanleert.
Het de honden laten uitzoeken vind ik geen goed idee wel als de andere hond een bekende stabiele volwassene is. Maar het beste zou zijn dat de eigenaren van de hond stabiele volwassenen worden en hun hond door deze lastige periode heen begeleiden.

Misschien kun je het volgende voorbeeld geven: Als je 2 kinderen hebt van dezelfde leeftijd( 2 pubers dan laat je ze het ze ook niet uitzoeken maar dan begeleid je het als volwassene. Het kan ook zijn dat de mensen wel willen maar niet weten hoe daar moet je achterkomen als dat zo is dan is het een kwestie van de juiste handvaten aangeven.
Laatst gewijzigd door nana op 06 nov 2009 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
Quibus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldogs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Quibus »

Nou ja zeg...hier zou ik toch echt niet van gedient zijn.....als het zo door gaat dan kan het bijna niet anders dan dat het een keer fout gaat en daar zit je toch echt niet op te wachten.
hij moet zijn hond gewoon aan de lijn houden en niks die honden zelf maar uit laten zoeken.....beetje hondeneigenaar weet gewoon dat het heel vaak niet acedeert tewee reuen bijelkaar....vechtpartijen moet je dus voorkomen en niet opzoeken zoals die sukkel.
Zit hier nu al kwaad te worden zeg. :devil:
Groetjes Alie.

Afbeelding
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Waarom nemen mensen een hond die ze niet eens aan kunnen :denken: ik moet altijd lachen als ik weer een hondenbaasje achter een riem zie hangen .
Nog duffer vind ik de gesprekjes die die zelfde mensen aangaan met hun honden , op de knieën en dan praten tegen hun hond.
"Wat ben jij een stout hondje, foei..... dat doen we niet meer anders krijg je geen koekje als we thuis zijn " :lol:
Zitten ze tegen een enorme hond te praten alsof ie een peuter is :smile: .

Hier zit trouwens een oud duitse herder, het is een kalf waar je enorm van schrikt als ie ineens voor je neus staat :N: loopt ook altijd los omdat ie zo graag speelt, erg leuk ook als je daar zelf loopt met jou niet erg sociale hond aan de lijn.
Ik heb hem al meerder keren vriendelijk verzocht die hond bij die van mij weg te houden maar je praat tegen een muur !
Zijn hond is leuk en sociaal dus daar moeten wij allemaal maar in meegaan, ik loop daarom de andere kant op als ik hem zie aankomen.
Soms loopt ie los langs een school en dan zie je een hele hoop kinderen de struiken in duiken omdat ze bang zijn .
Nu hoop ik maar niet dat hij dat misselijke ventje tegen komt met zijn Stafford en zijn Bull terriër die loopt zijn honden op te fokken tegen iedereen ( ook mensen ) ik denk dat de herder dan een hoop gaten heeft :ugh: .
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”