Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Vandaag voor het eerst het paard van een collega op de foto gezet. toen ik daar kwam waren er nog twee meiden met hun paarden bezig in de bak om ze uit te laten razen. Toen ik vroeg of ik foto's mocht maken vonden ze dat erg leuk en hebben ze ze nog wat extra laten lopen. daarna hebben we het paard van mn collega ook nog even in de bak laten rennen.
daarna zijn we nog een klein stukje wezen lopen.
Ik ben nog niet helemaal tevreden,maar voor een eerste keer denkikd at er wel wat leuks tussen zit.
ik wil dit zowiezo vaker gaan doen.
helaas had ikin de bak mn iso veel te hoog staan waardoor ze behoorlijk ruisig zijn geworden
hey, das die stal langs de brasserskade, toch??? en de foto's bij de brug vlak bij het thee-huisje (langs t paadje af)?
alleen nog niet wat je eerder vroeg met haar zwangere buik duidelijk in beeld.....maar mooie foto's en ja, t blijven dieren, is altijd apart als je ze nog niet eerder gefotografeerd hebt....
crutz schreef:hey, das die stal langs de brasserskade, toch??? en de foto's bij de brug vlak bij het thee-huisje (langs t paadje af)?
alleen nog niet wat je eerder vroeg met haar zwangere buik duidelijk in beeld.....maar mooie foto's en ja, t blijven dieren, is altijd apart als je ze nog niet eerder gefotografeerd hebt....
klopt idd de ypenburghoeve
Met de buik lukte nu niet, en haar buik was daar eigenlijk nog niet groot genoeg voor, maar voor ze bevallen is ga ik nog wel een paar keer langs.
ik vind ze hier en daar wat krap gekaderd en af en toe staan de voeten er niet op (ik vraag me ook af wat hij met zijn voorvoeten heeft maar dat heeft met de foto's niets te maken ). de achtergrond in de bak stoort erg maar daar kan je weinig aan doen. de foto's buiten vind ik het mooist.
Hutsje schreef:ik vind ze hier en daar wat krap gekaderd en af en toe staan de voeten er niet op (ik vraag me ook af wat hij met zijn voorvoeten heeft maar dat heeft met de foto's niets te maken ). de achtergrond in de bak stoort erg maar daar kan je weinig aan doen. de foto's buiten vind ik het mooist.
hij heeft in ieder geval achterijzers voor om
en foto tips ben ik het met jessica eens
ik heb gisteren ook paarden foto's gemaakt en t is moeilijk
Welk F getal heb je hier gebruikt? Ik denk dat je nog wel lager had gekund? Dan had de achtergrond ook wat minder storend geweest. Maar ga zo verder zou ik zeggen
thanks voor de tips, het is idd krap gekaderd, had wat problemen met een lens waardoor ik die niet kon gebruiken, dat was net degene waardoor ik wat dichterbij kon blijven staan. het F getal lag wat hoger idd rond de 10 zal die volgende keer wat omlaag doen. de foto's buiten vond ik ook het mooiste.
Het paard heeft in ieder geval artrose begreep ik van haar.
Inderdaad zijn de buitenfoto's het mooist.
Als je je diafragmawaarde lager zet krijg je niet alleen een mooiere scherptediepte, maar ook een snellere sluitertijd, zodat je iso waarschijnlijk naar beneden kan.
Elly* schreef:Inderdaad zijn de buitenfoto's het mooist.
Als je je diafragmawaarde lager zet krijg je niet alleen een mooiere scherptediepte, maar ook een snellere sluitertijd, zodat je iso waarschijnlijk naar beneden kan.
De ISO was meer een foutje van mij, bij de actie foto's heb ik hem altijd op sluitertijd staan.
was nog van de vorige keer
Hutsje schreef:
ik vind ze hier en daar wat krap gekaderd en af en toe staan de voeten er niet op (ik vraag me ook af wat hij met zijn voorvoeten heeft maar dat heeft met de foto's niets te maken ). de achtergrond in de bak stoort erg maar daar kan je weinig aan doen. de foto's buiten vind ik het mooist.
hij heeft in ieder geval achterijzers voor om
Valt wel mee, is zo te zien een equi librium beslag en echt geen standaard achterijzer. Wordt tegenwoordig vaak toegepast om paarden wat makkelijker over de toon en iets naar links/rechts te laten afrollen en zorgt dat de voorvoet wat sneller ''weg'' is. De meningen over de werking verschillen maar ben er zelf wel tevreden over.
on topic; fototechnisch heb ik er geen verstand van, paardtechnisch vind ik ze best o.k. voor een eerste keer.
Jammer dat het paard op de standfoto's zo scheef staat. Dus achter een stuk lager dan voor.
Misschien volgende keer op een rechte ondergrond?
Verder mooie foto's, zeker voor de eerste keer!