Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat hebben ooit jouw hond(en) aangericht? (andere hond)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Aantal honden: 2

Wat hebben ooit jouw hond(en) aangericht? (andere hond)

Ongelezen bericht door Asterix »

Titel is wat omslachtig maar ik vraag mij af wat jullie hond(en), dus ook in het verleden hebben aan gericht bij andermans hond(en).

Toen ik hier de deur uit liep met destijds Q en Queen, kwam er een vrouw voorbij gefietst met een stafford-reu. Ik kon ze tegelijkertijd niet houden :oeps: en ze zijn er beiden bovenop gedoken. Stafford had niets (later even een AB-kuur gehaald bij een DA). Q had een flinke wond. Sindsdien laat ik de doggen apart uit omdat ik nu weet dat ik ze in het heetst van de strijd niet kan houden.

Ludo en Q waren los in het bos bij een parkeerplaats. Ludo dook op een RR-teef? 'Sirene' was hierbij en we hebben de RR-teef uiteraard onderzocht. Adres en alles netjes achter gelaten. RR-teef heeft toch een antibiotica-kuur gekregen. En gelukkig met de schrik vrij gekomen. Het was niet de eerste aanval op zijn hond maar dat vergoelijkt de zaak uiteraard niet!

Ludo en Q: zaten beiden in de auto te wachten voor een wandeling bij Whera in de buurt. Ludo was behoorlijk opgefokt en 'pakte' de eerste beste hond die hij zag. Na een brul van Whera, was dit ook meteen over en later hebben beide honden nog met elkaar los gelopen.

Lering uit hier: Hummer loopt alleen in het donker samen met Queen en wij er bijna voor 100% zeker zijn dat ze de enige honden zijn. Wij willen niet dat Hummer 'aanvalgedrag' aan leert.
Laatst gewijzigd door Asterix op 04 nov 2009 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: Wat hebben ooit jouw hond(en) aangericht? (andere hond)

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Osa heeft een stukje van een oor afgehapt bij een reu
die haar maar bleef belagen. Wie niet horen wil moet maar voelen zullen we maar zeggen :mrgreen:
Zelfs heeft ze 1 keer gaatjes gehad van een rottweiler reu waar ze toen logeerde, dat was dus alleen van korte duur dat logeerpartijtje.

Ben, Cane Corso reu op de training, ketting van de andere reu brak, beiden hadden elkaar te pakken bij het oor.
Gevolg : Ben een gaatje, reu 2 gaatjes, baas een gaatje.
Labrador pup op labrador training, doordat men verplicht werd te trainen met leren band, kon hij losschieten, waarop een wat oudere pup dacht, leuk spelen! En op hem af liep. Gevolg 1 gaatje bij pup.
Cairn terrier, beiden los en zaten mekaar op te fokken, rollijn schiet kapot ( rem kapot ) en het was hap in de rug, en niet meer lossen. Gevolg een ritje DA voor de cairn, en een heleboel hechtingen.
Cocker Spaniel, Ben liep los rond 2 uur 's nachts in Zweden in the middle of nowhere, en toevallig liepen er een stel Duitsers met hun cocker spaniel, en Ben greep haar verder zonder aanleiding in mijn ogen. Gevolg een paar gaatjes en baas een gaatje.
Eerste keer logeren bij de fokkers van Osa, heeft hij ruzie gemaakt met de golden reu, paar kleine gaatjes. Hebben we dus ook nooit meer gedaan, logeren in een roedel.
In het pension heeft hij ook een keer de kans gehad te vechten met een leonberger, maar iemand had hem op een veld gezet samen met een reu, wat natuurlijk absoluut niet de bedoeling was. :scratch:
christina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door christina »

Mijn hond heeft een cavia van de buren opgegeten :ugh: en een kip van mijn schoonmoeder.
Daarnaast heeft ze een tepel van een golden gehapt en gaatjes in een teckel gemaakt die gehecht moesten worden.
Verder nog wel wat voorvallen gehad, gelukkig de laatste jaren niet meer, ze krijgt de kans niet meer.
Lijkt misschien een beetje plastisch :S: omschreven maar op de momenten dat het gebeurde was ik nogal van slag.
Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

storm heeft de gecastereerde reu van mijn ouders gebeten en heeft het oortje te pakken gehad..
die is nu half... het ging eigenlijk best goed storm liet alles bij zich doe.. het is een terrier die van mijn ouders
dus proberde van alles om storm te domineren.. maar storm ging daar niet op in..

tijdens het lopen in het donker.. viel hij storm aan aan de riem. en storm heeft hem toen ook gegrepen..

verder heeft ie de hond van de buurvrouw te pakken gehad (was niet gewond)
maar die was ontsnapt en liep binnen de omheining op ons erf.. en wij lieten storm net buiten.. (los natuurlijk)
iemand had het hekje opengelaten en zo was ie binnen gekommen..
verder nog niets.. met de teef van mijn ouders gaat het goed.. en is storm lagere in rang..
en met andere teefjes gaat het ook goed..

alleen niet zo met reutjes.. dus die kans geven we hem verder ook niet..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Asterix
Zeer actief

In mijn jonge tienerjaren, denk dat ik een jaar of 12 was. trof ik bij thuiskomst onze DH aan, incl. 'raar' gedrag en witte vlokken om zich heen. Wist nauwelijks iets van hondentaal maar miste wel mijn witte konijn. Ik ging er meteen vanuit dat DH hem had opgevreten en gaf hem flink op zijn sodemieter :eek:
Later bleek konijn zelf het hok uit geklommen te zijn, heeft DH deze waarschijnlijk in zijn bek gehad en is gevlucht.
Nijn zat bibberend onder een bank.
Afbeelding Afbeelding

nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

Ik heb een flatc reu van 7 en een berghond van 6 beide reu.

Ik belde aan bij mensen omdat ik iets wilde vragen ik had de flatc bij me, de vrouw nodigde me uit om naar binnen te komen, er liep een hond bij haar in de tuin (jachthond). Ik vroeg haar of haar hond er geen problemen mee had als er een vreemde hond zijn terrein op kwam...nee hoor geen probleem. Ik dus naar binnen mijn flatc mee en in de keuken grijpt die hond mijn hond ik sprong er tussen en de hond beet mij in mijn heup (niet erg klein wondje), de vrouw pakt haar hond en zet hem rustig in de tuin en vraagt "heb je suiker in je koffie? :lol1: en ze vroeg me of mijn hond vaker onvriendelijk was :o
In al die jaren heeft mijn hond nooit tegen een hond gegromd of zelfs maar geblaft.

De berghond heeft totdat hij 3 jaar was nooit iets gedaan, hij werd zelf wel vaak omver gelopen, begromd of bedreigd en zelfs gebeten maar hij heeft een erg dikke vacht en gelukkig nooit schade. Hij was altijd wel erg onzeker en als er een hond naar hem gromde dan rende hij snel weg.
Totdat ik hier ging wonen. Op een dag liep ik op de oprit (die we delen met de buren) ineens kwam de austr.sh van de buren eraan en greep de berghond vanachteren in zijn billen, mijn hond viel en was erg geschrokken en deed niets. Toen we de straat uitliepen kwamen we langs een hek waar altijd 2 druk blaffende honden zitten, normaliter liep mijn hond hier met een grote boog omheen maar nu blafte hij naar ze terug en ik was eigenlijk wel opgelucht omdat hij echt een mietje was en zich maar liet omgooien en bijten. Toen we de andere straat in liepen kwam mij een man tegemoet met een kleine terrier aan de lijn. Mijn honden liepen los dat mocht daar, uit beleefdheid laat ik mijn honden altijd volgen als er iemand aankomt met en aangelijnde hond. De honden liepen naast mij en ophet moment van passeren loopt de berghond toch iets de kant van het hondje op, de eigenaar schrikt ervan en begint zijn aan de lijn als een prooi over de grond te slepen. Ik zie mijn hond ineens heel fantiek worden en op het moment dat die man zijn hondje aan de lijn als een visje ophangt bijt mijn hond in het hondje,het hondje raakt van de lijn en rent weg en de eigenaar er achteraan. Heb mijn honden naar huis gebracht en heb die man opgezocht het hondje had 2 gaatjes ben er mee naar de dierenarts geweest en de rekening betaald mensen waren niet boos.

Paar weken later honden aan de lijn en er komt een vrouw tegemoet lopen met een zwarte terier die erg fixeert en gromt, mijn honden kennen deze hond en hebben hem vaker ontmoet maar ik ga van de weg af op een oprit staan totdat ze voorbij zijn en laat beide honden zitten, op het moment dat ze me passeert met een grommend hondje laat ze de rollijn los en komt het hondje onze kant uit, 1 sprong en mijn hond bijt het hondje, 2 gaatjes erin, rekening betaald, vrouw erg geschrokken.

Vanaf toen gaat mijn grote hond nooit meer los en mag hij geen onbekende honden meer ontmoeten. Ik spreek met mensen af die ik ken en laat de honden rustig kennis maken en dan gaat het altijd goed.
Laatst gewijzigd door nana op 25 nov 2009 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Tot nog toe niks :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

Pablo heeft een labreu, door het openlaten van de poort door me zoon, gegrepen
kosten zijn door mij betaald
pablo zat aan de lijn, en een amerikaanse stafford kwam op hem afgerend, die kosten heb ik niet betaald
en een keer in een weiland kwam er een herder aangestormd al grommend, pablo schudde ermee, na een fikse brul en me jas erover heengegooid liet ie los
de rest van me rotties nooit gevochten, en niemand krijgt nu trouwens nog een kans
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Elena

Mn konijn doodgespeelt

Kenji te pakken gehad , die had een paar gaten in dr poot, borst en schouder. Werd ritje da

Nog een x Kenji te pakken gehad, paar oppervlakkige wondjes

Vorig jaar weer aan de knok gegaan met Kenji ( met dank aan de de klootzak die mn honden samen losgooide terwijl ik niet thuis was :devil: ).
Kenji weer wat gaten in dr poot

Maltezer dood gebeten die grommend op haar afvloog

Een of ander kruising ding bij de strot gehad, die had een klein gaatje verder niets

Kenji

Mij een hoop blauwe plekken en grote krassen

Tijdens de laatste knokpartij met Elena ; Elena bij de strot gehad. Werd ritje da , keel lag open, bloedvat flink kapot en spier door. Had ook een flinke scheur in dr lip

Ditch
Voor zover ik weet alleen mij een paar x een erg pijnlijke knie en veel blauwe plekken
Owja en een tand door mn lip
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

marian* schreef:Tot nog toe niks :ok:

Same here, hoewel ik ergens anders hier las dat tekkels vaker bijten dan staffjes :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Asterix
Zeer actief

tekkel schreef:

Same here, hoewel ik ergens anders hier las dat tekkels vaker bijten dan staffjes :mrgreen:
Ssssttt, daar is dit topic niet voor bedoeld :evil: :mrgreen:

On-topc graag! :lol1:
Afbeelding Afbeelding

Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Aidan heeft vermoedelijk één keer gaatjes gebeten in de poot van een hond, maar het was de andere hond die hem aanviel. Heeft zich op datzelfde stuk een week later grauwend gestort op een vreemde hond die voorbijkwam, geen gaatjes, duizendmaal excuses. Daarvoor, voor zijn castratie, ook alleen grauw en snauw partijen.

Durga heeft menig egootje gedeukt, geen gaatjes.

Christo is de vredelievendheid zelve, heeft alleen Aidan wat wondjes toegebracht, vnl in het oor, maar dat had Aidan dik verdiend. Naar vreemde honden, geen greintje agressie, vrouwtje regelt het wel.
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Ze hebben beide wel schermutselingen gehad, maar nog nooit schade toegebracht aan een andere hond.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Lieke87
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.

Ongelezen bericht door Lieke87 »

Layka heeft een paar keer met een staff reu hier uit de buurt gevochten waarbij layka altijd aan de riem zat en de staff los :S:. Waar beide partijen alleen wat gaatjes aan overhielden, niet door het optreden van de andere eigenaar overigens. Maar dat is een verhaal opzich.

En één keer door een dalmatier, ik zag de hond al van een afstandje en heb mijn hond aangelijnd aangezien die twee elkaar niet kunnen luchten of zien. Ik moest de dalmatier wel passeren omdat omkeren geen optie was. Dus wilde ik de eigenaressen van de dalmatier erop attenderen dat ik iets verderop stond met mijn hond want ze was druk aan het kletsen met iemand, maar daarbij atttendeerde ik dus ook de dalmatier :oohja:. Layka had niets maar de dalmatier had een paar gaatjes
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Niks, behalve een gekrenkt ego hier en daar.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Asterix
Zeer actief

Cleo schreef:
tekkel schreef:

Ssssttt, daar is dit topic niet voor bedoeld :evil: :mrgreen:

On-topc graag! :lol1:
Voor de minder bekenden van mij (ons), Q en Ludo scheelden 13 maanden. Beiden bijna gelijkertijd in huis genomen en toen Q ca ruim 2,5 jaar was, vochten ze elkaar de tent uit. Q gecastreerd..hij was de langlaagste. Echter bij thuiskomst...waar hij nog suf was van de narcose, werd hij direkt aangevallen door Ludo. We hebben dit nog een aantal dagen aan gezien maar met de beste muilkorven vloog Ludo alsnog Q aan waarbij Q terug vochtte.
Gescheiden houden konden wij ze niet.
Gelukkig konden we op de dag van het besluit, dat het niet verder meer ging, Ludo terug brengen naar de fokker.
Afbeelding Afbeelding

Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Hier heeft ze een paar keer een kleiner hondje(s) te grazen genomen, omdat die 1: haar balletje gejat hadden, en 2: omdat ze gewoon opdringerig gedrag vertoonde. En dan ben je hier al gauw aan het verkeerde adres als hond zijnde :)
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

tekkel schreef:

meen je :O:

ondanks dat die van mij een felle trut is nog nooit iets noemenswaardigs gedaan bij een ander.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

bob nog nooit meer als wat haren spugen en schrik bezorgt

baukje een paar kleine gaatjes rond het oor van een andere staff

bente weet niet dat ze dr bek open moet doen om te bijten
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Asterix
Zeer actief

Al zeg ik hetzelf, ik vind dit best een interessant topic: hoe kom je je er inmiddels achter dat een hond van jou niet samen gaat met een andere hond? Welk geslacht e.d.?

Daarbij de excessen uiteraard buiten gelaten en dan doel ik op o.a. ras gedecanteerd. (Daar hoort 'mijn' ras niet onder maar 2 herplaatsers en 1 gefokte, gehaald met 12 weken, waren niet goed in het koppie naar anderen honden)
1 Herplaatser hebben we gelukkig nog zelf, de ander moesten wij wel herplaatsen...
Het 1e 'gestoorde' puppy hebben we zelf goed onder appel gekregen. Helaas overleed hij vlak daarna.
Afbeelding Afbeelding

nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

RAyda airedale: het hondje van mijn zus gesnipt. Geen gaatjes.
Rayda beet nooit door. Wel eens grr bij de strot, maar dan was het ook klaar.

Brand reu Wetterhoun: Op schier .. werd dominand gedekt door een andere Rothweiler reu... Ik liep weg maar het vrouwtje moest de rothweiler zo nodig roepen. Datt was snap, en niet ten voordele van de Rothweiler. Gaatjes in de neus.
Brand was iemand... Veel gevechten met Frans kruising Rothweiler Dobermann. Ooozaak pubers, die wilden weten wie de sterkste was. Voorheen dikke vrienden. KLOTE!! Rothdob heeft veel gaatjes gehad een maal naar de DA.

Lobke de nieuwste Airedale is vriendjes met elke hond tot nu toe. Ze wil graag spelen. Ik moet in de gaten houden, dat ze sommige bekende honden eerst fixeerd. Maar dan is het alleen maar pret. Dat fixeren heeft mijn prioriteid...
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Marouck....half oor afgescheurd bij Nika.....dus hechten
Biène....punt van het oor van Marouck afgebeten, dus hechten

Verder Marouck en Biène elkaar over een weer wat wondjes toebedeeld, maar zonder dierenarts-interventie weer genezen :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Jamey heeft in haar schermutselingen voor zover ik weet nooit een nadere hond gaten bezorgd, alleen mij een keer, toen ik zo snugger was haar bij de halsband te pakken terwijl ze aan het knokken was...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Rambo heeft voordat ze bij mij kwam haar nestzus doodgeknokt. Die mensen dachten leuk 2 JR teefjes uit hetzelfde nest te nemen, want dat was zo gezellig voor de honden...
Rambo kwam bij mij ter heropvoeding en is nooit meer weggegaan. Ze heeft nog wel eens geknokt, maar altijd zonder gaatjes. Ik kan haar ook zonder meer terug roepen als ik zie dat er een hond aankomt waar het mis mee zou kunnen gaan.

Verder zijn Rambo en Loddie diverse keren gepakt door andere honden. Rambo een paar keer echt van achteren door een DH en daar geeft ze nu een hekel aan.
Loddie wordt nogal eens in haar rug gepakt en daar ben ik uiteraard niet blij mee. ik blijf nu bij ze in de buurt als er een andere hond aankomt zodat ik in kan grijpen, want de andere baas hoef ik niet op te rekenen...
Afbeelding
Asterix
Zeer actief

Inge schreef:Marouck....half oor afgescheurd bij Nika.....dus hechten
Biène....punt van het oor van Marouck afgebeten, dus hechten

Verder Marouck en Biène elkaar over een weer wat wondjes toebedeeld, maar zonder dierenarts-interventie weer genezen :wink:
Goed van je dat je na die schermutselingen elkaar weer bij elkaar durfde te laten. Ondanks oor-ellende. Het lijkt mij niet eenvoudig om 2 vechtende herders uit elkaar te halen. Ze wegen toch rond een kilo of 30?

Maakt ook eigenlijk wellicht niet uit. Als ik 2 terriërs midden in een gevecht uit elkaar zou willen halen...Hmmzz...
Afbeelding Afbeelding

danifa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder

Ongelezen bericht door danifa »

met Milan tot nog toe niets al hoewel hij alwel 3x gebeten is
met Sidney 1 maal een gescheurd oor bij een flatc.
fl.c. liep los en viel Sidney (aan de lijn, in een woonwijk) van op zij aan,
ze reageerde onmiddellijk. eigenaren van de flat.c. haalden hem op en zeiden
soms gaat het wel goed :scratch: :mep: :mep: :mep:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Baco heeft een gaatje gemaakt in een Portugese waterhond, ( die hem de week ervoor had aangevallen)daarna zijn we die mensen maar ontlopen
en hij heeft een hond behoorlijke kneuzingen en stijfheid bezorgt, die was een bekende hond, die achteraf gezien ziek was, en zich dus anders gedroeg( maar dat maakt het niet goed natuurlijk. :U:
DuCain heeft nog nooit een hond beschadigt( die kan gewoon niet met andere honden dus dat probeer ik aar niet eens) :oeps:
en Van Gils moeten we maar afwachten :engel:
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

hier nog geen een hond, bij een andere hond als de onze zelf

oh jawel, Shadow heeft een keertje een rottie vast gehad
hij liep aan de lijn, de rottie los (was nog een politievrouw ook :eek: )
rottie wilde enkel ff snuffelen, maar Shadow is daar niet van gedient

Darko, Guapa en Zena hebben eignelijk nog nooit niet gevochten, niet
met elkaar en niet met vreemde honden, elkaar "verwond" met spelen al wel

Shadow heeft Zena al te pakken gehad, toen Zena dacht haar al opgegeten
beentje te verdedigen tov Shadow
Shadow heeft Darko een keertje te pakken gehad, toen die ff dacht te kunnen
patsen op de leeftijd van 8 maanden, Shadow was er niet van gedient
Shadow heeft een keertje onze argentijn te apkken gehad, zelfde reden als
wat Darko deed
Shadow heeft een keertje onze berner te pakken gehad en zo goed als doodgebeten :N:
toen die eerst Jan beet (hebben we ze uit elkaar gehaald) en een paar dagen later
mij beet en ik Shadow er alleen niet meer afkreeg :cry: :cry: berner is achteraf ingeslapen

sindsdien komt Shadow dus niet meer bij andere honden, niet de onze en geen vreemde
pups gaat tot een maand of 5 en dan is het gedaan, hij corrigeert VEEL te hard

Darko is een keertje zelf aangevallen geweest in soesterduin door een malamute, mensen
liepen er een heel eind achter, ik had Darko aan de lijn omdat er een fietsen course was en
wij aan het bespreken waren wat we gingen doen
resultaat een gaatje of 6 om en rond zijn kop
Afbeelding
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Gizmo heeft 1x een Boxerreu te pakken gehad die had een bloedlip eraan over gehouden. Het baasje van de Boxer was te beroerd om zijn hond bij zich te roepen (Gizmo zat aan de riem) hij dacht dat het wel ging omdat Gizmo een teef was, maar baasje wist niet dat Gizmo een hele dominante teef is, die ook met reuen vecht.
Verder heeft ze in die 14 jaar niks ernstigs aan kunnen richten want ze zit altijd aan de riem of word aan de riem gedaan als ik een hond zie aankomen.
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
Aphraell
Zeer actief

Ongelezen bericht door Aphraell »

Nog niks.. Rebel gaat nog niet verder dan waarschuwen...

hij werd flink bedreigd door een herder, gaat stijf staan, haren recht overend, gromt en kijkt vervolgens naar ons van "doe er ns wat aan" ... in dit geval klapte de herder erin ondanks dat we het baasje gewaarschuwd hadden, we konden m niet meer ontwijken dus de enige optie was maat 46 eronder...
Rebel zat trouwens aan de lijn, herder niet...

Hij heeft 1x z'n speelmaatje van pup af aan ( een dobermann) een correctie (alleen geluid) gegeven omdat die aan kwam rennen , niet stopte tegen m aan en over m heen knalde.. sindsdien gaan die 2 niet meer samen los...
de dober blijft zo lomp en Rebel waarschuwd sindsdien al vantevoren... we gaan het dus niet meer proberen..

Hij is een keer gepakt door een witte herder... baasjes stonden te praten en niet op te letten, herder klapt erboven op... allebei de baasjes grijpen gelijk in... niks aan de hand verder dachten we... tot we een paar dagen laten bij de DA zaten voor een kuur omdat hij een giga bult in z'n nek had...
Daar steken we dus ook de straat voor over.. en zwaaien we van een afstandje naar het baasje

Hij speelt trouwens erg leuk met de teckel van de buren :mrgreen:

Met Kaya niks bijzonders ... die krijgt nu een beetje last van grootheidswaanzin of iets wat er op lijkt..
Hij ging altijd andere honden uit de weg (beetje een loner..moet weinig hebben van honden of vreemde mensen) maar sinds hij doorheeft dat er toch wel een erg sterke staf achter m loopt gaat ie andere honden aanblaffen.
Best irritant ... hij krijgt dan ook gewoon een (stem) correctie... waarop hij weer reageert alsof ie geslagen is...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”