Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond "beschadigd"

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

wenche
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising mechelaar
Aantal honden: 2

hond "beschadigd"

Ongelezen bericht door wenche »

Kreeg net een telefoontje van mijn hondentrainer dat mijn hond 1 van de andere honden "beschadigd" zou hebben op de training...
Mijn vriend was gisteravond met DeeJay naar de training en volgens zijn verhaal (die ik dus net ook pas hoorde) had DeeJay afgelegen, was de andere hond langs hem gerend en was DeeJay mee gaan rennen... Toen de betreffende hond weer bij de baas was, is DeeJay nog een paar keer blaffend terug gerend en toen toch maar naar mijn vriend gegaan... In het hele verhaal geen gehap...
De eigenaresse van de hond heeft dus mijn trainer opgebeld met het verhaal dat DeeJay op haar hond geklapt zou zijn en dat haar hond nu een gaatje in haar flank heeft (ontdekte ze vanochtend pas)

Ik hoor het hele verhaal dus van 2 kanten (de eigenaresse zou mij nog bellen, maar mijn trainer vond dat ie me even op de hoogte moest brengen) de trainer heeft het zelf niet gezien, want die was met 1 op 1 begeleiding met het speuren bezig, dus die weet niet wat er gebeurd is, maar kan wel met zekerheid zeggen dat DeeJay geen hond is om andere honden te "beschadigen" (DeeJay heeft regelmatig ruzie gehad, maar was altijd degene die afdroop zonder de andere iets te doen)

Weet niet wat ik nu met dit hele verhaal moet... Als daadwerkelijk blijkt dat DeeJay schade heeft aangebracht aan de andere hond en die andere hond zou daar voor behandeld moeten worden, wil ik het best betalen... Maar het probleem is dat het haar woord tegen dat van mijn vriend is, en ik dus helemaal niks weet van de situatie...

Ik vind het een beetje jammer dat ze het er niet gisteravond met mijn vriend over heeft gehad... En dat ik nu degene ben die het hele verhaal krijgt en het maar weer moet "oplossen"

Klote zooi....
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: hond "beschadigd"

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Als je vriend het niet eerderheeft gezegd, klinkt dat iet alsof de hond ergens "op was geklapt".
Dat had je vriend dan toch wel meteen verteld?

Ik vind het maar vreemd.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hm....

WAt ik zou doen?

Ik zou het op papier laten zetten, met getuigenverklaringen van medecursisten erbij en dan doorsturen MET het verhaal van jouw vriend naar je verzekering.

Kijk, laten we wel zijn ;-) als honden spelen kan daar ook een tandje bij komen kijken, een speels hapje e.d. Hoeft nog geen "bijten" te zijn in de zin van bijten.

Het wordt nu lastig 1 partij zegt dat haar hond gebeten is door jouw hond. Het feit dat jouw hond "geen hond is om dat te doen' is prachtig ;-) maar geen vrijbrief dat het nu niet gebeurd kan zijn natuurlijk ;-)

Dus: verzekeringswerk van laten maken, laten ZIJ het maar onderling uitzoeken.

(Alternatief, voor de lieve vrede betalen, zou ik geloof ik in dit geval niet doen... beide honden waren los en speelden samen; ik begrijp toch goed dat er van geen van beiden ook maar een spoortje van agressie was?)

Suzanne
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

ik ben nooit zon fan van dat achteraf verhaal..

zo kwam de buurman een keer mee aan dat storm
zijn hond schade had aangebracht..

ten eerst liep storm toen aan de lijn en de zijne niet..
en hij kwam 2 weken later met de rekening aan ..

mooi niet dat ik voor zo iets ga betalen
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Jij moet helemaal niks oplossen. Dat moet je vriend aangezien hij degene was die met de hond erbij was en is hij dus verandtwoordelijke van de hond op dat moment. Daar moet jij niet tussen gaan staan, anders kan ze je van alles wijsmaken. Laat haar dus contact opnemen met je vriend, die was erbij.
Daarbij liepen beide honden los en heeft ze niks om op te staan. En wie zegt dat het wondje dat ze vanochtend ontdekte daar van jullie hond was? Misschien heeft de hond vanacht wel iets opgelopen.... Nee daar had ze op dat moment mee moeten komen, dat kan niet achteraf (al proberen veel mensen dat wel)
Afbeelding
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Misschien tijdens het rennen met een tand in het vel terecht gekomen.
Heb zelf zoiets een keer gehad met m'n vorige honden.
Ko rende weg, Zoë rende eropaf en botste (niet hard) tegen Ko aan.
Bij terugkomst bleek Ko een klein scheurtje in de flank te hebben :19: .

Zou me er niet te druk over maken, je bent toch WA verzekerd?
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik zou het inderdaad overlaten aan je verzekering, ik neem aan dat je WA verzekerd bent? Laten zij het maar uitzoeken dan.
indiera
Zeer actief

Ongelezen bericht door indiera »

gwoon niets doen ,iedereen loopt op een trainingveld op eigen risico en dan kunnen er wel eens dingen gebeuren, daarbij waren beide honden los, het gaat wat er zit bij de andere hond kan dus heel goed door wat anders gekomen zijn ,als de honden hadden gevochten dan had je vriend en trainer het hues wel gehoord en gezien hoor
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”