Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nieuwe eiwitbron!

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Amber
Zeer actief
Contacteer:

Nieuwe eiwitbron!

Ongelezen bericht door Amber »

Ik heb onlangs wat nieuws gescoord bij de dierenwinkel,
Het heet dogsense, er zit geen rund in, geen graan , geen chemische geur, kleur en smaakstoffen.
geen vismeel,geen etoxyquin, geen suiker ,geen soya.
Hoofdbestanddeel is struisvogel,, het schijnt goed te werken voor honden met gevoelige darmen, en vachtproblemen.
Eigenlijk is het een voer voor honden die voor nogal veel allergisch zijn,,

Ik heb nu in totaal 6 kilo gevoerd, en heb nu de grote zak aangeschaft (10 kilo)
Het is net nieuw,, ik ben de eerste bij de dw die het aan het uitproberen is.
Ben tot nu toe tevreden, word goed gegeten, ontlasting is prima.
:D
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
S@ndr@
Zeer actief

Re: Nieuwe eiwitbron!

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

super dat het er zo goed ingaat en dat het zo goed lijkt te gaan ik las net in het andere topic de RC ook geen echt goede optie was, misschien is dit wat je hebt gezocht :ok:
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Is Dogsense van WH Pet Products in Duitsland? Ik heb daar tijdens mijn vakantie ingekocht en verkooppunten in Nederland kunnen daarvan betrekken. Ze hebben nog veel meer in andere diersoorten. Op een nederlandse site wordt ook Caniland verkocht samen met Dogsense.
http://www.wh-petproducts.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Amber
Zeer actief
Contacteer:

SandraH schreef:Is Dogsense van WH Pet Products in Duitsland? Ik heb daar tijdens mijn vakantie ingekocht en verkooppunten in Nederland kunnen daarvan betrekken. Ze hebben nog veel meer in andere diersoorten. Op een nederlandse site wordt ook Caniland verkocht samen met Dogsense.
Ik heb er even gekeken ik kon zo gauw Dogsense niet vinden,, op de site die je noemt, :D ik ga even op de zak koekeloeren.,
Ik kan alleen vinden AquaNutro South Africa.
Het is een blauwe zak van 10 kilo..
Amber
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:super dat het er zo goed ingaat en dat het zo goed lijkt te gaan ik las net in het andere topic de RC ook geen echt goede optie was, misschien is dit wat je hebt gezocht :ok:
Als de zak Van RC op is, ga ik ook Kay hierop over proberen te zetten,,, want hij eet de RC,, echt met lange tanden,,
Als ik er wat Kvv doorheen frut ,, dan eet ie het wel.

Mack valt echt aan op de struisvogelbrokjes, of ie nooit wat krijgt.
:D maar hij is ook eigenlijk niet moeilijk met eten,, elke koekje of kluifje pakt ie graag aan,, de Herder is echt een zeur,, die ruikt zelfs eerst aan een worstje voor ie het pakt... Pfft
mwillow

Amber schreef:
SandraH schreef:Is Dogsense van WH Pet Products in Duitsland? Ik heb daar tijdens mijn vakantie ingekocht en verkooppunten in Nederland kunnen daarvan betrekken. Ze hebben nog veel meer in andere diersoorten. Op een nederlandse site wordt ook Caniland verkocht samen met Dogsense.
Ik heb er even gekeken ik kon zo gauw Dogsense niet vinden,, op de site die je noemt, :D ik ga even op de zak koekeloeren.,
Het is van:
http://www.nutroscience.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Daaronder valt ook AquaNutro South Africa. Als je daarop googled zijn ze in 2006 betrokken geweest bij een recall, omdat er antivries in het voer zat. Veel honden zijn toen ook dood gegaan. Jammer dat er op de site niets van de inhoud vermeld staat.
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Hm, ik moet het nog maar even afwachten denk ik zo,, ben niet meer zo enthousiast als in het begin!
Hij verhaard echt vreselijk op het moment,, en ik vind ook dat zijn vacht ruikt...
Ik heb 10 kilo staan, wou er eigenlijk de brui al aan geven :19: :19: maar ga het toch maar op maken.
Het was best prijzig 49 euro voor 10 kilo :roll:. (voordeel ontlasting is goed)
En hij vind het erg lekker,,, maar als dit zo blijft ga ik toch weer wat anders proberen! Wat weet ik nog niet , heb al heel veel geprobeert. :scratch:
Hij is nu vier en ik ben echt al bijna altijd aan het modderen met zijn eten.
Kvv ook al geprobeert,, het gaat een tijdje goed, en dan weer niet.
Nu kreeg ik ook weer de tip om een eiwitvrij voer te gaan geven,, ik weet het niet hoor, zou dat kunnen werken?

Wordt zo langzaam aan echt moedeloos, hiervan.
Ik weet niet of iemand anders nog tips heeft,, ga in ieder geval wat schapenvet halen!
En daar voorlopig even elke dag een blokje van geven,
Cootje1963

Ongelezen bericht door Cootje1963 »

Bij onze vroegere hond gaven we nooit maar 1 merk.We wisselde soms wel maandelijks van voer.De ene keer Royal Canin dan weer Eukanuba,gewoon steeds gekocht wat in de aanbieding was.En hij is zijn hele leven een grage eter geweest.Ik zou me niet blind staren op dat ene perfecte merk maar afwisselen zoveel je kan.Mits je hond het natuurlijk verdraagt.Zo blijft eten leuk.Dus niet te veel zorgen maken hoor :D

PS:ik lees dat je hond soms kvv wel lekker vind en na een poosje weer niet meer.Waarom voer je niet bv op Woensdag en dan weer op Zaterdag kvv en daar tussen brokken?Dus 2-3xper week kvv.Van alles wat dan blijft het steeds een verassing wat ie krijgt. :cheer:
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Geef het even tijd, Amber. Dat ie nu zijn rui in gaat is wellicht opschonen van het lichaam, naast dat het er ook de tijd voor is. Kijk het minstens 2 maanden aan. Toen ik destijds mijn honden overzette van standaard brokjes op vlees gingen ze ook vreselijk ruien, stinken, de vacht die ze nog hadden werd snoeihard. En er kwam binnen 1,5 maand een prachtige niet-ruikende vacht voor terug. Het lichaam ageert op de nieuwe voedingstoffen en daar gaat even wat tijd over heen. Als het met een maand nog echt niks beter is, dan kan je altijd nog stoppen. :ok:|
Ga even geen extra dingen toevoegen, laat het lijf het gewoon maar even opschonen. Dus ook geen vetblokjes. Want dan weet je niet waardoor hij nu wel of niet een slechtere/betere vacht krijgt. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
mwillow

Op zich ben ik het wel eens met Roelfien, maar ik heb toch mijn twijfels bij deze brok.

Vrij van:

* Kunstmatige kleuren en flavorings
* By-producten (rundvlees)
Vismeel *
* Etoxyquin
* Toegevoegde suiker
* Soy

Samenstelling: Yellow Corn, Strauss (min. 14%), maïsgluten, tarwezemelen, gepolijst rijst (ten minste 4%), vet van gevogelte, canola olie, zonnebloemolie, kip-extract, natriumchloride, kaliumcarbonaat, goedgekeurd vitaminen en sporenelementen.

http://www.barbaras-dog-service.de/shop ... 0&skat=154" onclick="window.open(this.href);return false;

De struis is niet bepaald een hoofdingrediënt en het is niet bepaald graanvrij. Yellow Corn staat zelfs als eerste genoemd.

Schapenvet om een vacht mee goed te krijgen, is niet aan te bevelen. Als je al zoiets wilt verstrekken als supplementering, is het beter om een koudgeperste visolie van minstens 3 soorten vis te geven met alleen omega 3.
Wat zijn exact de klachten van jouw hond dat je zoveel moet wisselen van voer?
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

Amber schreef:Hm, ik moet het nog maar even afwachten denk ik zo,, ben niet meer zo enthousiast als in het begin!
Hij verhaard echt vreselijk op het moment,, en ik vind ook dat zijn vacht ruikt...
Ik heb 10 kilo staan, wou er eigenlijk de brui al aan geven :19: :19: maar ga het toch maar op maken.
Het was best prijzig 49 euro voor 10 kilo :roll:. (voordeel ontlasting is goed)
En hij vind het erg lekker,,, maar als dit zo blijft ga ik toch weer wat anders proberen! Wat weet ik nog niet , heb al heel veel geprobeert. :scratch:
Hij is nu vier en ik ben echt al bijna altijd aan het modderen met zijn eten.
Kvv ook al geprobeert,, het gaat een tijdje goed, en dan weer niet.
Nu kreeg ik ook weer de tip om een eiwitvrij voer te gaan geven,, ik weet het niet hoor, zou dat kunnen werken?

Wordt zo langzaam aan echt moedeloos, hiervan.
Ik weet niet of iemand anders nog tips heeft,, ga in ieder geval wat schapenvet halen!
En daar voorlopig even elke dag een blokje van geven,
Amber, je hond is aan het ontgiften zoals Roelfien ook al aangaf. Het enige wat je nu kunt doen, is terug gaan naar de meest eenvoudige vorm van barf die er is. ALLEEN GEMALEN BOTTEN MET GEMALEN VLEES - of als geheel voeren. Alle vet vermijden en verwijderen.

Alsjeblieft geen schapenvet geven in dit stadium, daarmee kun je problemen met de alvleesklier oproepen en veroorzaken.

Je kunt wel een vit B complex en extra vitamine C toevoegen aan het eten. De vacht stinkt, omdat de huid gebruikt wordt om stoffen naar buiten te werken, die niet via andere kanalen naar buiten kunnen. De huid kun je baden met een oplossing van half appelazijn en half water, dan verdwijnen alle nare luchtjes.

Ik heb dit ontelbare keren meegemaakt bij logeerhonden en het duurt meestal niet langer dan een paar weken, hangt af van de leeftijd van de hond en wat voor troep er in zijn lichaam zit. Soms lijkt het ook nog of ze kaal worden - en dan ineens komt er een prachtige, nieuwe vacht.

Geef je hond alsjeblieft de kans om zich te reinigen - en jezelf de kans om iets heel moois mee te maken. Zolang hij vrolijk is en alert en kwiek uit zijn ogen kijkt, is er niets aan de hand.

Vriendelijke groet,
Ignit Bekken
http://www.barf-natuurlijk.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Oke, bedankt voor de tips.
Schapenvet doen we voorlopig even niet, hij krijgt gewoon zijn voer, en meer niet!
Ik hou het nog wel even vol, zo lang het maar niet erger wordt, hij zit wat vaker ook buiten nu en ik denk dat dit zijn vacht ook ten goede komt, Hij lust het nog steeds graag, is vrolijk en heeft tot op hede nog geen last van de gebruikelijke kwalen die ie meestal krijgt na verloop van tijd!

Dus kijken we het nog even aan. :D
Amber
Zeer actief
Contacteer:

SandraH schreef:Op zich ben ik het wel eens met Roelfien, maar ik heb toch mijn twijfels bij deze brok.

Vrij van:

* Kunstmatige kleuren en flavorings
* By-producten (rundvlees)
Vismeel *
* Etoxyquin
* Toegevoegde suiker
* Soy

Samenstelling: Yellow Corn, Strauss (min. 14%), maïsgluten, tarwezemelen, gepolijst rijst (ten minste 4%), vet van gevogelte, canola olie, zonnebloemolie, kip-extract, natriumchloride, kaliumcarbonaat, goedgekeurd vitaminen en sporenelementen.

http://www.barbaras-dog-service.de/shop ... 0&skat=154" onclick="window.open(this.href);return false;

De struis is niet bepaald een hoofdingrediënt en het is niet bepaald graanvrij. Yellow Corn staat zelfs als eerste genoemd.

Schapenvet om een vacht mee goed te krijgen, is niet aan te bevelen. Als je al zoiets wilt verstrekken als supplementering, is het beter om een koudgeperste visolie van minstens 3 soorten vis te geven met alleen omega 3.
Wat zijn exact de klachten van jouw hond dat je zoveel moet wisselen van voer?
Hij krijgt telkens na verloop van tijd, weer last van de Hotspot deze is helaas chronisch geworden, net als zijn oren, ik heb standaard zalf en spuitbus in huis, van vetaderm, en heb altijd Prednison in huis, zodra het weer begint gaat hij op de onderhouds-dosering, dit om te voorkomen dat er weer zware antibiotica kuren nodig zijn., (dit is in overleg met meerdere dierenartsen besloten) zodra er ook maar een plekje weer zichtbaar is, scheren / knippen we het weer , zodat het schoon blijft., en dan spuiten we het weer in.
Dus dat tot op hede deze problemen er nog niet zijn, is al een heel groot pluspunt, en hou ik het kwa voer nog even zo!
mwillow

Amber schreef:Dus dat tot op hede deze problemen er nog niet zijn, is al een heel groot pluspunt, en hou ik het kwa voer nog even zo!
Ik duim voor je dat het zo blijft op dit voer. Ben je al eens naar een holistisch DA geweest hiervoor, om te ondersteunen op zijn weerstand, ontgiften etc.?
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Amber schreef:Oke, bedankt voor de tips.
Schapenvet doen we voorlopig even niet, hij krijgt gewoon zijn voer, en meer niet!
Ik hou het nog wel even vol, zo lang het maar niet erger wordt, hij zit wat vaker ook buiten nu en ik denk dat dit zijn vacht ook ten goede komt, Hij lust het nog steeds graag, is vrolijk en heeft tot op hede nog geen last van de gebruikelijke kwalen die ie meestal krijgt na verloop van tijd!

Dus kijken we het nog even aan. :D
Succes, want ik snap best dat je bang bent dat hij weer hotspots krijgt. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Cootje1963

Door reacties van Roelofien,SandraH en Ignit ben ik een beetje in de war.Het gaat toch om brokken?Of niet?Omdat sommige zeggen ontgiften en botten,vlees enzo.
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Cootje1963 schreef:Bij onze vroegere hond gaven we nooit maar 1 merk.We wisselde soms wel maandelijks van voer.De ene keer Royal Canin dan weer Eukanuba,gewoon steeds gekocht wat in de aanbieding was.En hij is zijn hele leven een grage eter geweest.Ik zou me niet blind staren op dat ene perfecte merk maar afwisselen zoveel je kan.Mits je hond het natuurlijk verdraagt.Zo blijft eten leuk.Dus niet te veel zorgen maken hoor :D

PS:ik lees dat je hond soms kvv wel lekker vind en na een poosje weer niet meer.Waarom voer je niet bv op Woensdag en dan weer op Zaterdag kvv en daar tussen brokken?Dus 2-3xper week kvv.Van alles wat dan blijft het steeds een verassing wat ie krijgt. :cheer:
Hij heeft zelfs langere tijd Kvv gehad, maar ondanks de Kvv, had ik nog steeds de problemen die ik al had, komt nog eens bij dat de ontlasting echt nooit echt super is geweest,, hij heeft denk ik wel bijna half jaar tot jaar uitsluitend Kvv gehad, Carnibest eerst de eend vanwege alle problemen, toen dat goed ging over gegaan op de natuur en de Lam Rijst.
Ben ik Kivo gaan proberen,, dat ging goed tot de samenstelling iets veranderde toen heeft ie ruim anderhalve week verstopt gezeten,,, ook weer niet goed.
Smul, korte tijd gaat het goed,, dan wordt zijn ontlasting weer zacht,, en ook weer last van de al genoemde problemen.

Het ligt niet aan de smaak,,, want hij lust echt alles, en eet ook alles.
Heb hier ook nog een herder rondlopen,, dat is echt een zeur,, die eet zelfs geen koekje op,, gaat ie eerst een uur snuffelen.. dan is het weg natuurlijk want er lopen er nog twee :D
Dus al met al best lastig..
mwillow

Cootje1963 schreef:Door reacties van Roelofien,SandraH en Ignit ben ik een beetje in de war.Het gaat toch om brokken?Of niet?Omdat sommige zeggen ontgiften en botten,vlees enzo.
Het natuurlijke ontgiftingsproces gebeurt niet enkel bij een overgang naar rauwe voeding (dit is niet hond gerelateerd, maar geldt voor alle organismen). Als een bewerkte of verhitte voeding verstoten is (voor zover als mogelijk...) van foute anti-oxidanten, geur-, kleur- en smaakstoffen, foute bijproducten zoals soja en bv. graanvrij is of er is een dierlijke eiwitbron met toevoeging van andere aminozuurbronnen die niet standaard in de daarvoor gegeven brok voorkomt, dan vindt automatisch een natuurlijk ontgiftingsproces plaats. Dit ontgiftingsproces is natuurlijk ook vaak merkbaar bij de overgang van een verhitte voeding naar rauwe voeding. Het lichaam kan daar prima mee overweg en soms is het nodig om dit proces te ondersteunen.
Cootje1963

SandraH schreef:
Cootje1963 schreef:Door reacties van Roelofien,SandraH en Ignit ben ik een beetje in de war.Het gaat toch om brokken?Of niet?Omdat sommige zeggen ontgiften en botten,vlees enzo.
Het natuurlijke ontgiftingsproces gebeurt niet enkel bij een overgang naar rauwe voeding (dit is niet hond gerelateerd, maar geldt voor alle organismen). Als een bewerkte of verhitte voeding verstoten is (voor zover als mogelijk...) van foute anti-oxidanten, geur-, kleur- en smaakstoffen, foute bijproducten zoals soja en bv. graanvrij is of er is een dierlijke eiwitbron met toevoeging van andere aminozuurbronnen die niet standaard in de daarvoor gegeven brok voorkomt, dan vindt automatisch een natuurlijk ontgiftingsproces plaats. Dit ontgiftingsproces is natuurlijk ook vaak merkbaar bij de overgang van een verhitte voeding naar rauwe voeding. Het lichaam kan daar prima mee overweg en soms is het nodig om dit proces te ondersteunen.
Bedankt voor je uitleg.Dit wist ik niet.Ik dacht dat het alleen gebeurde bij van brok naar rauw.Weer wat geleerd. :ok:
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Cootje1963 schreef:
SandraH schreef:
Bedankt voor je uitleg.Dit wist ik niet.Ik dacht dat het alleen gebeurde bij van brok naar rauw.Weer wat geleerd. :ok:
Dat wist ik ook niet, bedankt ook weer wat geleerd :D :D
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Waarom stoppen met de carnibest als dat goed ging?
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Gebeurt ook bij verandering van brokken, Cootje. Zolang het lichaam zich herstelt, blijven de hotspots weg. Als deze brokken ook niet goed gebalanceerd zijn voor de hond, begint de ellende over een tijdje weer.... Hoe gaat het trouwens met jouw hond?

Amber, er zijn honden die na een periode van ontgiften helemaal genezen. Er zijn ook honden die met barf of commercieel versvlees niet van de hotspots afkomen en af en toe een dosering prednison nodig hebben. Het is een kwestie van uitproberen, voorzichtig bijstellen, afwachten en overleggen. En er zijn ook honden, die uiteindelijk beter af zijn met een goede brok en af en toe een prednison. Ik heb het allemaal meegemaakt hier. Belangrijk is dat je goed kunt praten en overleggen met je eigen dierenarts hoe je verder gaat zonder dat de zaak verergert.

Succes! :ok:
Ignit Bekken.
http://barf-natuurlijk.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Cootje1963

ignit schreef:
Gebeurt ook bij verandering van brokken, Cootje. Zolang het lichaam zich herstelt, blijven de hotspots weg. Als deze brokken ook niet goed gebalanceerd zijn voor de hond, begint de ellende over een tijdje weer.... Hoe gaat het trouwens met jouw hond?

Amber, er zijn honden die na een periode van ontgiften helemaal genezen. Er zijn ook honden die met barf of commercieel versvlees niet van de hotspots afkomen en af en toe een dosering prednison nodig hebben. Het is een kwestie van uitproberen, voorzichtig bijstellen, afwachten en overleggen. En er zijn ook honden, die uiteindelijk beter af zijn met een goede brok en af en toe een prednison. Ik heb het allemaal meegemaakt hier. Belangrijk is dat je goed kunt praten en overleggen met je eigen dierenarts hoe je verder gaat zonder dat de zaak verergert.

Succes! :ok:
Ignit Bekken.
http://barf-natuurlijk.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Met mijn hond gaat het (afkloppen)erg goed.Zo goed dat we voorzichtig aan durven te hopen dat we het onder controle hebben.Toch denken we zelf kijkend naar de afgelopen twee jaar dat vlooienbeten of tekenbeten ook wel een rol zouden kunnen spelen.We voeren nog steeds Carnibest en ter afwisseling nu soms Smuldier maar laten alle andere extra dingen achterwege.Dus geen koek meer maar een stukje kip als extraatje.We hopen dus dat als het voorjaar komt en dus ook weer de teken en vlooien dat we niet weer met de gebakken peren zitten.Maar eerst genieten we nog flink van hem hoe het nu zo goed gaat.Wat later komt zien we wel weer.Ik mag alleen van manlief geen brokken meer voeren enkel kvv.Dus daar hou ik me dan maar aan. :blah: :mrgreen: (Sorry Amber dat ik je topic verpest)Wel nog een vraag die een beetje in dit topic past:Hoe lang kan een hond er over doen om echt helemaal ontgift te zijn?
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Dat hangt af van de leeftijd, de conditie, wat hij allemaal binnen gekregen heeft en wat het lichaam (nog) kan herstellen - kan een paar dagen of een paar weken duren maar ook wel een half jaar of een jaar voor alles weer oke is.
Het gaat in fases, het lichaam werkt iets naar buiten, gaat vooruit en als de conditie weer optimaal is, begint de volgende opruiming. Soms lijkt het of alles weer terugkomt. :roll:
Sorry, klinkt weer vaag maar kan het niet beter uitleggen. :smile:
Vriendelijke groet,
Ignit Bekken.
http://www.barf-natuurlijk.nl/forum/php ... .php?t=388" onclick="window.open(this.href);return false;
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Valerie schreef:Waarom stoppen met de carnibest als dat goed ging?
Zie bericht hierboven,,
In het begin gaat alles goed,, na verloop van tijd begint alles weer van voren af aan., :D
Amber
Zeer actief
Contacteer:

http://barf-natuurlijk.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;[/quote]
(Sorry Amber dat ik je topic verpest)[/quote]

Ben niet boos :D :D :D
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

SandraH schreef:
Amber schreef:
Het is van:
http://www.nutroscience.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Daaronder valt ook AquaNutro South Africa. Als je daarop googled zijn ze in 2006 betrokken geweest bij een recall, omdat er antivries in het voer zat. Veel honden zijn toen ook dood gegaan. Jammer dat er op de site niets van de inhoud vermeld staat.
Nutro is blijkbaar wel vaker negatief in het nieuws. http://www.consumeraffairs.com/news04/2 ... _foia.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik neem tenminste aan dat dit hetzelfde bedrijf is?
mwillow

Shima schreef: Nutro is blijkbaar wel vaker negatief in het nieuws. http://www.consumeraffairs.com/news04/2 ... _foia.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik neem tenminste aan dat dit hetzelfde bedrijf is?
Nee, de link die jij laat zien is de Nutro Choice van Mars die (net als vele andere bekende brokkenmerken) ook in 2007 betrokken was bij 1 van de grootste langdurige brokkenschandalen in Amerika en daarbuiten waarbij heel veel honden zwaar ziek en dood bleven. De claims lijken niet meer op te houden....
http://www.nutroproducts.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nutro.eu/nl/home.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ik snap best dat niet iedereen dezelfde mening deelt ivm het voer van zijn of haar hond.
Maar vind het wel een beetje jammer dat in een topic over een andere "eiwitbron" want daar ging het om, dus een andere soort brok dan gebruikelijk men gelijk maar met gruwelverhalen komt over de desbetreffende brok, en "vele andere brokken merken" op deze manier heb je grote kans dat men hier zijn of haar mening over voeding niet meer durft te geven,, en dat vind ik jammer , want er zijn nu eenmaal honden die het niet goed doen op barf en kvv,,
Ik ben zelf ook altijd voorstander geweest en nog, van Kvv of barf,, maar soms heb je geen opties meer.
En moet je wat anders proberen.. Ik zal zelf in ieder geval denk ik, niet meer zo gauw een topic openen over welk voer dan ook.
mwillow

Zoals je wellicht weet, beheer ik ook een erg informatief voedingsforum waar in een aparte rubriek ook ruimte is voor een 'eerlijk' brokkenmerk. Vandaar dat ik meer info wilde over dit merk, dat ik dus niet ga opnemen in mijn lijst. Dat jij het jammer vindt of wellicht jouw interpretatie ervan, dat mijn reacties bedoelt zijn om brokkenvoerder te tergen, is jouw probleem. Als ik dat al van plan was, had ik dat eerder op een hele andere manier in gedachten. En oogkleppen ophouden in een zaak die nu heden ten dage nog steeds speelt, is wel het minste wat ik zou doen als het gaat om een gezonde voeding voor mijn honden. Het lijkt me toch prettig voor brokvoerders om hier wel van op de hoogte te zijn en te blijven. Maar goed, dat is uiteraard ieder voor zich.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”