Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kennel de leemberg
Moderator: moderatorteam
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
kennel de leemberg
Is hier iemand bekend met kennel de Leemberg? een stalgenoot gaat daar kijken voor een pup.
ik heb mijn vraagtekens
ik heb mijn vraagtekens

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Re: kennel de leemberg
Voor wat voor een ras willen ze gaan kijken?
Laatst gewijzigd door samantha! op 02 nov 2009 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Als ik zie dat ze zowel Labradors als Boomers, Golden Retrievers en Duitse Herders fokken, en van bijna al deze rassen momenteel pups hebben, dan zou ik niemand adviseren daar heen te gaan voor een pup.
Maar persoonlijke ervaring heb ik niet met deze kennel.
Maar persoonlijke ervaring heb ik niet met deze kennel.
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Als het inderdaad die is kan ik alleen maar zeggen: niet doen!
Ze fokken veel en volgens mij ook van alles door elkaar.
Ze fokken veel en volgens mij ook van alles door elkaar.
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik zou het niet aanraden...........
Lang geleden (begin jaren 80) heeft mijn leonberger reu eens een teef van hen gedekt en zoals het toen al leek ging het puur om de productie van pups en niet om kwaliteit en tevreden pupeigenaren.
Wrang genoeg kwam ik zelf jaren later notabene in een straat te wonen die Leemberg heet
Lang geleden (begin jaren 80) heeft mijn leonberger reu eens een teef van hen gedekt en zoals het toen al leek ging het puur om de productie van pups en niet om kwaliteit en tevreden pupeigenaren.
Wrang genoeg kwam ik zelf jaren later notabene in een straat te wonen die Leemberg heet
Sandra

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
zo te lezen fokken ze met honden die in bezit zijn van stamboom maar vragen ze vanwege de prijs geen stamboom voor de pups aan zodat ze de kosten laag kunnen houden
Sinds 1985 zijn wij erkent en een geregistreerde kennel
Door de loop der jaren heen, zijn wij uitgegroeid tot een zeer moderne en professionele kennel.
Ons doel is vooral een mooie en natuurlijk een gezonde en lieve hond te fokken.
De honden waar wij mee fokken staan onder controle van onze dierenarts.
Tevens hebben al onze honden een originele stamboom van de raad van beheer .
Wij fokken bewust een hond voor het gezin waar de hond zijn hele leven zal mogen blijven.Tevens fokken wij absoluut geen honden voor perfectionisten.
Het aanvragen van de stambomen laten wij dan ook niet gebeuren ,omdat wij een gezins hond willen fokken. De prijs van een pup is dan ook aanzienlijk veel minder als een pup met stamboom . Al onze pups worden voor dat deze naar de nieuwe baasjes gaan meerdere keren goed ontwormd,ingeënt, gechipt, en gekeurd met een dierenarts verklaring. De koper word eerst in de gelegenheid gesteld de pup bij zijn/haar eigen dierenarts te laten keuren ,daarna is de koop pas definitief. Hier is ten tijde van aankoop een overeenkomst van aanwezig.Ondanks dat het moeilijk is garantie te bieden op een levend dier, bieden wij u aan , als de pup geen goede levens kansen heeft, zodat een pup (hond) in de garantie periode een negatieve uitslag heeft van uw dierenarts zodat de pup (hond) zal moeten inslapen (wat natuurlijk een zeer ernstige zaak is) , dan word er zonder aarzelen het betaalde pup geld aan u terug betaald of een andere pup aangeboden . Let op ... dierenarts kosten worden nooit of te nimmer door kennelhouder vergoed. Ook niet in de garantie periode.
Sinds 1985 zijn wij erkent en een geregistreerde kennel
Door de loop der jaren heen, zijn wij uitgegroeid tot een zeer moderne en professionele kennel.
Ons doel is vooral een mooie en natuurlijk een gezonde en lieve hond te fokken.
De honden waar wij mee fokken staan onder controle van onze dierenarts.
Tevens hebben al onze honden een originele stamboom van de raad van beheer .
Wij fokken bewust een hond voor het gezin waar de hond zijn hele leven zal mogen blijven.Tevens fokken wij absoluut geen honden voor perfectionisten.
Het aanvragen van de stambomen laten wij dan ook niet gebeuren ,omdat wij een gezins hond willen fokken. De prijs van een pup is dan ook aanzienlijk veel minder als een pup met stamboom . Al onze pups worden voor dat deze naar de nieuwe baasjes gaan meerdere keren goed ontwormd,ingeënt, gechipt, en gekeurd met een dierenarts verklaring. De koper word eerst in de gelegenheid gesteld de pup bij zijn/haar eigen dierenarts te laten keuren ,daarna is de koop pas definitief. Hier is ten tijde van aankoop een overeenkomst van aanwezig.Ondanks dat het moeilijk is garantie te bieden op een levend dier, bieden wij u aan , als de pup geen goede levens kansen heeft, zodat een pup (hond) in de garantie periode een negatieve uitslag heeft van uw dierenarts zodat de pup (hond) zal moeten inslapen (wat natuurlijk een zeer ernstige zaak is) , dan word er zonder aarzelen het betaalde pup geld aan u terug betaald of een andere pup aangeboden . Let op ... dierenarts kosten worden nooit of te nimmer door kennelhouder vergoed. Ook niet in de garantie periode.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Ik krijg kriebels van de website, vind het niet prettig klinken. De teksten staan ook bol van tegenstrijdigheden: ze zijn een 'erkende kennel', maar erkend door wie of wat? Ze geven geen stambomen af, dus het zal geen RvB erkende kennel zijn.
Verder vind ik het allemaal een beetje louche eruit zien... het zou niet mijn keuze zijn obv de website.
Verder vind ik het allemaal een beetje louche eruit zien... het zou niet mijn keuze zijn obv de website.

Iedere dag feest!
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
-
kiki78
- Zeer actief
stalgenoot net gebeld en ze is verstandig. ze hadden zelf al hun twijfels en vandaar dat ik het hier even vroeg. ze gaan rustig verder kijken

- Ellepel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...
-
irmaLeo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhond
klopt, maar dat was toen ook al een zeer dubieuze "fokker" en iedereen wist dit.. waarom jij dan je reu toch liet gebruiken is mij ook een raadsel.....empyree schreef:Ik zou het niet aanraden...........
-
empyree
- Zeer actief
- Contacteer:
Omdat het toen nog niet zo grootschalig was als nu en zich men ook nog niet met de zogenaamde moderassen bezighield en het nog wel serieus leek en men nog gewoon stambomen aanvroeg voor hun pups (kortom: het nog niet alleen om de centen ging)Nanna schreef:Waarom sta je dan die dekking toe?empyree schreef: Lang geleden (begin jaren 80) heeft mijn leonberger reu eens een teef van hen gedekt en zoals het toen al leek ging het puur om de productie van pups en niet om kwaliteit en tevreden pupeigenaren.Never nooit dat mijn reu op een teef van een dergelijke productiekennel mocht kruipen.
Toen was ik nog een jong onwetend meisje maar nu zou ik het ook zeker niet meer doen ! Ik schrijf ook 'zoals het toen al leek' en dan doel ik puur op de dekking, de teef kwam de auto uit en moest meteen gedekt worden en er mocht niet eerst even wat 'geoefend' of verleid worden.
Toen was er nog geen internet en moest je afgaan op wat je van iemand kon ontdekken via een telefoongesprek. Nu gaat dat een stuk makkelijker met fora zoals deze............
Sandra

- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Eens, ik zou er echt geen pup halen.LongFields schreef:Als ik zie dat ze zowel Labradors als Boomers, Golden Retrievers en Duitse Herders fokken, en van bijna al deze rassen momenteel pups hebben, dan zou ik niemand adviseren daar heen te gaan voor een pup.
.
1 a 2 rassen fokken kan nog wel maar zodra ik zie dat er veel meer rassen *gefokt* worden haak ik af..

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
empyree
- Zeer actief
- Contacteer:
Toen wist ik het dus nog niet ! Zie mijn voorgaande reactie.......irmaLeo schreef:klopt, maar dat was toen ook al een zeer dubieuze "fokker" en iedereen wist dit.. waarom jij dan je reu toch liet gebruiken is mij ook een raadsel.....empyree schreef:Ik zou het niet aanraden...........
Sandra

-
Clauwtje87
Tot mijn spijt hoorde ik vandaag dat mijn schoonmoeder ook een pup heeft gekocht bij leemberg.
Morgen laat ze hem nakijken door de dierenarts en tot ik daar wat meer van weet ga ik maar niet meer met Spike daarheen.
Liever extra voorzichtig dan dat hij ook wat oploop
Morgen laat ze hem nakijken door de dierenarts en tot ik daar wat meer van weet ga ik maar niet meer met Spike daarheen.
Liever extra voorzichtig dan dat hij ook wat oploop
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wat voor ras zoekt ze? Ik weet toevallig een heel leuk nestje Goldens waar een paar weken geleden nog 2 pups "over" waren. Mijn schoonvader gaat een pup uit dat nest nemenkiki78 schreef:Is hier iemand bekend met kennel de Leemberg? een stalgenoot gaat daar kijken voor een pup.
ik heb mijn vraagtekens

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
-
kiki78
- Zeer actief
ze heeft al weer een tijdje een herplaatser, via een fokker.MirandaH schreef:Wat voor ras zoekt ze? Ik weet toevallig een heel leuk nestje Goldens waar een paar weken geleden nog 2 pups "over" waren. Mijn schoonvader gaat een pup uit dat nest nemenkiki78 schreef:Is hier iemand bekend met kennel de Leemberg? een stalgenoot gaat daar kijken voor een pup.
ik heb mijn vraagtekens