Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Niet eten?
Moderator: moderatorteam
- TvanEmst
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie x Dobermann
Niet eten?
Ik geef Moos zo'n driekwart jaar vers voer, geen kvv maar barf/nrv. Hij doet het er goed op, maar vind het totaal niet lekker. Brokken heeft hij nooit veel beter gevonden. Hij heeft afgelopen week van mij pens aangeboden gekregen, dat nam hij niet aan. Volgende dag weer aangeboden, weer geen trek. De volgende dag vond ik het er niet meer zo appetijtelijk uitzien, dus heb hem toen een kippetje van de aldi aangeboden. Ook geen succes. Zo gaat het nu al een week: hij wil niet eten. Nou ben ik echt niet zo'n stresskip qua hoeveel hij eet, maar hij zit nu toch wel duidelijk tegen ondergewicht aan en zo kan het niet doorgaan. Vanochtend heb ik hem dus een bakje Farmfood gegeven. Vond 'ie ook niks, toch heeft hij een paar hapjes gegeten. Verder speelt hij, rent hij, en is vol levenslust. Alleen dat eten :N: Alleen frolicjes gaan er nog in. Geen gedroogde long (waar ik normaal mee train), kaas, knakworst, rodi worst, of andere lekkernijen. Iemand een idee?

Groetjes van Tess en een poot(je!) van Moos!
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Niet eten?
Bloedonderzoek laten doen door de dierenarts en het gebit na laten kijken.
Dat is het eerste dat ik zou doen als mijn hond niet meer zou eten.
Groetjes van Charlotte

- TvanEmst
- Zeer actief
Al gedaan, gister, DA kon niks vinden bij zijn gebitSjalot schreef:Bloedonderzoek laten doen door de dierenarts en het gebit na laten kijken.
Hij is sowieso altijd een moeilijke eter geweest en vasten heeft hij nooit erg gevonden, maar het wordt nu toch wel heel gek.
Hij heeft net een beetje carocroc op.

- TvanEmst
- Zeer actief
Zou inderdaad kunnen, da's ook door mijn hoofd heengegaan. Helaas voor hem, krijgt hij (als er blijkt dat er niks mis met hem is) niks beters.Nanna schreef:Misschien ben je teveel bezig met wat en hoeveel hij eet? Sommige honden gaan steeds beter niet eten als ze in de gaten krijgen dat het jou nogal bezighoudt en je dan wel met iets anders (lekkerder?) op de proppen komt.TvanEmst schreef: Hij heeft afgelopen week van mij pens aangeboden gekregen, dat nam hij niet aan. Volgende dag weer aangeboden, weer geen trek. De volgende dag vond ik het er niet meer zo appetijtelijk uitzien, dus heb hem toen een kippetje van de aldi aangeboden. Ook geen succes. Vanochtend heb ik hem dus een bakje Farmfood gegeven. Vond 'ie ook niks, alleen frolicjes gaan er nog in. Geen gedroogde long (waar ik normaal mee train), kaas, knakworst, rodi worst, of andere lekkernijen. Iemand een idee?

- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
- TvanEmst
- Zeer actief
Ik haal het weg na een half uurSjalot schreef:Blijft het voedsel altijd staan of haal je het weg?

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Heeft Moos toevallig nog ballen? 't Klinkt mij in de oren als een hond die wat anders aan zijn hoofd heeft. Hij meldt zich wel weer, als hij aan eten kan denken.
- TvanEmst
- Zeer actief
Moos heeft ballen, ja. Hij is anderhalf en wel geïnteresseerd in de dames ja, hij heeft alleen nog nooit geprobeerd te rijden/gereden op een teefje. Wel op zijn kussen in zijn mandRosita Compagner schreef:Heeft Moos toevallig nog ballen? 't Klinkt mij in de oren als een hond die wat anders aan zijn hoofd heeft. Hij meldt zich wel weer, als hij aan eten kan denken.
@Inge: Als het zou kunnen zou die er al over een half jaar zijn. Gaat alleen niet gebeuren, 2 honden kunnen we (nog) niet geven wat ze nodig hebben. Over een jaar of 5, krijgen we een tweede hond als alles goed gaat..

- TvanEmst
- Zeer actief
Even een update: Ik weet niet wat er is, en er was volgens mij echt niks, maar hij eet weer en zit weer (niet zo heel ruim) op gewicht.
Hij is nog steeds moeilijk met eten, maar dat was hij hier voor ook al. 

- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Frenk is ook een slechte eter. Hij vindt maar weinig *echt* lekker. Het enige wat hij altijd wel wil eten is smuldier pens compleet en een verse runderlap ofzo. Maar zelfs kippenpoten laat hij wel eens staan. En zeker als er in de buurt een dame lekker ruikt, dan kan ik er donder op zeggen dat die bak niet leeg gaat... 

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Ik ben zelfs weer overgestapt op brokken (cavom) Napoleon eet ook heel slecht en versvlees (welke variant dan ook) moet hij niet, ja soms een hapje maar meer niet. Gewoon vlees/vis eet hij wel maar dan moet ik daar echt niets bij doen, dus groente fruit joghurt enz dan eet hij niet, nu heb ik gewoon een bak Cavom neergezet (dat kan je iig laten staan) en hij eet nu naar behoefte en is gelukkig ook weer op gewicht.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
Job
- Zeer actief
misschien een loopse teef in de buurt gehad?
Job is pas goed gaan eten na zijn castratie,
wat een opluchting was dat.
Job is pas goed gaan eten na zijn castratie,
wat een opluchting was dat.
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.