Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dino heeft een ontstoken anaalklier (abces) vraagje

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Dino heeft een ontstoken anaalklier (abces) vraagje

Ongelezen bericht door Jackira »

Dino is gisteren naar de dierenarts geweest i.v.m. een doorgebroken abces bij anaalklier. Pijn natuurlijk en het leegmaken bij de dierenarts was geen pretje. Muilkorf gedoe enzo.

Nu is het al minder vurig. Hij heeft medicijnen mee, metacam voor de pijn, wat natuurlijk ook enigszins ontstekingsremmend is dacht ik, Metrazol a.b. en een of andere onmogelijke spuit met zalf dat "in de gaat van de wondje moet" :mrgreen: (buitenlandse dierenarts :wink: )

Dat laatste wordt hem dus niet. Ik zou met alle geweld dat wel voor elkaar kunnen krijgen maar het vertrouwen van Dino in mij wordt er niet groter op (door voorgeschiedenis) En dat is best jammer.

Zou ik hem niet gewoon in een teiltje met een biotex sopje kunnen zetten en "zit" zeggen terwijl hij volgestopt wordt met stukjes worst? Of zou dat niet genoeg ontsmetten in vergelijking tot de gewraakte spuit met a.b. zalf. Zeg alstublief ja dat dat wel kan :mrgreen:
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Re: Dino heeft een ontstoken anaalklier (abces) vraagje

Ongelezen bericht door Badu »

Met ontstoken anaalklieren heb ik geen ervaring. Wel met honden en wondjes.
Een badje met een schep soda doet het hier altijd erg goed. 3 keer daags een paar minuten. Als je dat voor elkaar krijgt zou ik het eerst zo proberen. Zeewater is ook een aanrader.

Als mijn ratjes een abces hadden smeerde ik er vloeibare honing op. Werkt ook heel goed!

Succes!
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Als mensen in die regionen worden geopereerd, mogen ze ook drie maal daags in een bakje Biotex.
Dus ik zou niet weten waarom dat met Dino niet zou kunnen, als je hem zover krijgt.
Een foto zou worden gewaardeerd :mrgreen:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Marjoleine schreef:Als mensen in die regionen worden geopereerd, mogen ze ook drie maal daags in een bakje Biotex.
Dus ik zou niet weten waarom dat met Dino niet zou kunnen, als je hem zover krijgt.
Een foto zou worden gewaardeerd :mrgreen:
Oke dan ga ik dat doen. Ik heb nog een onderbak van een grote konijnenkooi. Hij is gek op konijnen dus ik weet zeker dat hij daar zo in stapt. En dan met de clicker uiteindelijk zo ver krijgen dat hij er in gaat zitten met een laagje water met biotex er in. Als het lukt, en ik nog handen over heb om een foto te maken tussen het stukjes worst voeren door, plaats ik morgen een foto :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”