Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

slachtafval kip

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

slachtafval kip

Ongelezen bericht door blondie »

Even een vraag.. ik was bij de poelier en vroeg naar kippenekken.. ik denk ach ik hoor daar veel mensen over die dat geven dus wellicht kan ik dat ook geven..
Dat had de poelier niet... wel zei hij dat sommige mensen het slachtafval meenamen voor honden en vossen, dat zijn botjes en knoken die hij overheeft als hij de kip ontdaan heeft van alle botten ed om rollade van te maken..
Mij lijken dat soort kleine botjes en splintertjes niet echt goed ... ik heb het niet gekocht, ging voor de kippen hartjes.. die de katten en honden na kort gekookt te hebben met smaak hebben opgegeten.

ben ik te angstig mbt dat slachtafval van de kip bij de poelier.. of ben ik verstandig om dat niet aan mijn honden te geven?

Een rauwe kippebout geef ik nl wel eens, of been van een koe..
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Re: slachtafval kip

Ongelezen bericht door Hutsje »

dat slacht afval zou ik wel geven, even kijken of het niet teveel bot is, anders er wat spiervlees bij doen. een koeienpoot geef ik weer niet, veel te hard.
Afbeelding
Cedhil
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder

Ongelezen bericht door Cedhil »

Mijn poelier geeft sindskort voor een prikkie veel slachtafval mee. Bestelde eerst altijd karkassen, maar hij dacht dat dit er ook wel in zou gaan, en dat klopt. Heren zijn er blij mee :D
Nu moet ik wel zeggen dat onze poelier er veel vlees aan laat zitten als het voor onze honden is, topvent dus :ok:
Afbeelding
Lindsey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lindsey »

Als het afval alleen vellen en briebels zijn hoef ik het niet. Maar ik heb een uitstekende relatie met onze poelier :I: en krijg altijd mooie karkassen met veel vlees eraan :ok:
theab
Actief
Mijn ras(sen): Duitseherders uit de werklijn
Contacteer:

Ongelezen bericht door theab »

Ik koop op de markt altijd soeppakketten (meestal 12 tegelijk) voor 50 cent de kilo. Ze vinden het heerlijk en hebben nooit ergens last van.
groetjes van Thea, Saartje, Atlas, Blufie en Coca
http://www.burgerboschoase.nl
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”