Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Foute vis?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Foute vis?

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

De honden hadden gisteren makreel. Vers gekocht bij de viswinkel. Een nachtje ingevroren en daarna weer ontdooid. Izzie had 's ochtends een stuk. Ze kotste het uit en at het opnieuw op. Ik dacht er niet veel van, want dat doet ze wel vaker. Volgens mij eet ze dan te snel.

Gisteravond kregen zowel Izzie als Bram een portie. Alletwee met een aantal toevoegingen zoals yoghurt. Een paar uur later begon Bram te kotsen. Wel acht keer, en vooral op het kleed natuurlijk :ugh: Hij voelde zich erg beroerd. Izzie heeft de maaltijd er ook uitgegooid, maar die maakte niet een zieke indruk. Ze was vooral boos dat ze de kots niet meer op mocht eten (en die van Bram ook al niet :boos: ). Ik heb beneden geslapen, maar toen alles er uit was, hebben ze heerlijk liggen slapen.

Ik heb nog nooit eerder gehad dat de honden ziek waren van iets dat ik ze heb gegeven. Wat kan er nou mis zijn met zo'n vis dat het zo misgaat? Ik heb nog een makreel in de vriezer van dezelfde aankoop, die gaat de afvalbak in.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Re: Foute vis?

Ongelezen bericht door yamie »

tja :19: er kan natuurlijk best eens iets niet helemaal goed vallen of goed zijn, ik had laatst een rol smuldier ( pens) alle honden hebben gekotst ( is ook erg leuk hoor, 6 honden die overal en nergens in huis staat de spugen :ugh: ) volgende dag weer zo'n rol, niks aan de hand, wat er nou met die ene was? geen idee , rook ook niet anders dan anders, zag er hetzelfde uit.

ik moet zeggen, dat vis hier zoiezo niet zo lekker gaat, sardientjes, "visafval"? dat gaat eigenlijk altijd wel goed, maar zalm of makreel? dikke kans dat er zeker 1 of 2 honden spugen.
ik heb wel eens gekeken, wanneer ik ze dat geef, wat ik de dag ervoor gevoerd heb, of dat ze eerst een bodempje van iets anders moeten voordat ze vis krijgen, dat laatste lijkt wel beter te gaan, op een lege maag valt vis hier niet zo goed, maar of dat ook werkelijk de reden is? :19:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

vis valt hier ook niet altijd even goed, en wat vaker minder als ze het een tijd niet gehad hebben. als ze willen mogen ze het wel opeten van mij en dan blijft het er wel in.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Vis is hier nog nooit een probleem geweest. Ze krijgen het elke week. Circa eens per maand is dat makreel. Ik denk echt dat er iets mis wat met het beest, zou wel heel toevallig zijn dat het bij beide honden ineens niet goed valt toch?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik zou niet weten wat er echt mis is met die vis. Makreel is heel vet, kan het niet zijn dat het daardoor verkeerd viel? Hier struinen ze wel eens in de pufbakken en zijn er nooit ziek van terwijl dat pas bende is en je maag draait er van om als je er te dicht bij komt :mrgreen:
Verder geef ik eigenlijk nooit melkproducten als zij vis krijgen, misschien dat die combi de maag van streek maakte?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”