Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gooi-kluns.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Gooi-kluns.

Ongelezen bericht door Moos »

Ik kan dus gewoon niet goed gooien. Ballen, dummy's, waterkongen, ik ben hopeloos qua mikken :oeps:
Vanochtend was ik dat weer even vergeten en gooide vol goede moed met de waterkong (aan het touwtje), met de bedoeling op het gras te gooien. Dat ging dus mis (nah hoe kan dat nou :roll: ) en die kong belande op een heel smal houten bruggetje. Vera denkt natuurlijk niet "oh bruggetje, het regent, kan glad zijn, even oppassen", nee die neemt een aanloop en springt in volle vaart op het hout. Maakte een paar slidings, donderde nog net niet van de brug af, en bracht netjes de waterkong terug.
Dan realiseer ik me dus weer dat ik na moet denken tijdens het gooien omdat ik niet gooien kan, en gaat het weer even iets beter. Het is een wonder dat die hond nog nooit maar een uurtje mank heeft gelopen gezien de gooi-kwaliteiten van de baas :roll:

Nog meer van die gooi-klunsen hier? En eventueel nog tips om dat te verbeteren? :mrgreen:
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Re: Gooi-kluns.

Ongelezen bericht door fenneke »

ja ik :oeps:

buster zijn bal aan touwtje hangt sinds deze week hoog in een boom :(:

en buster steeds maaar terug lopen

vrouwtje we vergeten wat :ugh:

hij moet ergens zijn :U: :U:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Moos
Zeer actief

fenneke schreef:ja ik :oeps:

Oh ja die zijn het ergste! Dat je als baas het 'gooi-ding' zodanig gooit dat niemand er meer bij kan. En de hond dan maar kijken van "waar is ie nou?" :jank:
Afbeelding
fenneke
Zeer actief

ja en dat voor een complete ballengek :mrgreen:

heb vandaag weer eeen nieuwe gekocht alleen volgens de winkel was zijn oude niet meer verkrijgbaar
zo'n bal met pukkels?

nou ja deze is wel goed gekeurd door buster gelukkig :mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
magnum
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 x-mechelse herders

Ongelezen bericht door magnum »

Hier nog zo een gooi kluns, meestal gaat het wel goed.
Alleen soms wil vooruit gooien, en komt de bal achter me terecht.
Of een bal vooruit gooien en dan enorm de bal naar links of rechts krijgen enz....

Gelukkig heb ik een hond met een goede neus en die het ook niet eens erg vind om te moeten zoeken naar zijn bal/speeltje.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ja, die ballen aan touwtjes...
Er hangen er wel wat in bomen zo verspreid door het land :mrgreen:

Gooistokken zijn ook niet altijd ideaal.
Soms mis ik iemand op een haartje :N:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Moos
Zeer actief

magnum schreef:
Gelukkig heb ik een hond met een goede neus en die het ook niet eens erg vind om te moeten zoeken naar zijn bal/speeltje.
Zo is Vera inderdaad ook. Die blijft ook gewoon een uur zoeken als ik haar zou laten. Nadeeltje is dan dus dat ze zoals vanochtend gewoon zonder nadenken zich op zo'n nat heel smal bruggetje stort. Gelukkig gaat dat altijd uiteindelijk wel goed (afkloppen!).
Afbeelding
ChantalBos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door ChantalBos »

Moos schreef:

Oh ja die zijn het ergste! Dat je als baas het 'gooi-ding' zodanig gooit dat niemand er meer bij kan. En de hond dan maar kijken van "waar is ie nou?" :jank:
Dat is mij ook eens overkomen..... :cry:
Totdat na een flinke storm de bal ineens onder de boom lag, compleet verweerd, maar Giada
was compleet happy toen ze haar bal weer zag.
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Gut, dat heb ik ook een keer gehad.
Donna was altijd al gek op tennisballen, maar Megan vond die tennisballen niet zo leuk.
Ik naar de dierenspeciaalzaak en een bal aan een touw gekocht. Nou..., dat vond Megan wel leuk... en in huis ging het ook hartstikke goed.
Tot de allereerste worp buiten :S: .
Dat ging dus niet goed, want tijdens de eerste welgemikte worp hing de bal aan het touwtje in een hoge boom :oeps: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Erm ja, daarom is Nilo tegenwoordig steady. Want ik heb hem een paar keer per ongeluk een apporteerblok op zn hoofd gegooit. Niet altijd mijn fout trouwens. Het was een combinatie van mijn gooi-kunsten en zijn enthousiasme, hij rende er gewoon onder. Dus nou moet hij eerst wachten tot het blok de grond heeft geraakt en dan mag hij hem halen :mrgreen:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik weet dat ik niet kan gooien, dus doe ik het niet. En heb ik bepaald dat mijn honden niet van gooien houden :pffff:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

kost me soms kapitalen... ballen die niet drijven toch het water in flikkeren... al dan niet door mijn fout of dat de honden denken dat het ding kan drijven.. gister nog 1 inderdaad de boom in gegooid... net gekocht.. 7.95 euri.. gelukkig snoof Finn de lucht op en liet me weten dat hij ergens hing.. ik zag hem echter nog niet maar hij heeft de bal op 1 of andere manier toch uit die boom/struik weten te krijgen..
Ballen gooien in woelige zee.. en dan niet de tennisballen.. nee natuurlijk ook weer de duurdere.. hoppa.. kwijt.. door de stroming en honden die dachten dat ik stiekum niet had gegooid... :oohja:
Blok... ook door de stroming meegenomen.. maar ook daar weer speurneus Finn.. die ging de waterlijn af en hoppa na een tiental minuten had hij het blok weer..
Maar ja.. ik ben dus ook een kluns af en toe..

en het lullige.... ik weet waar er een gele trainingsbal moet liggen tussen de braamstruiken...ik blijf daar dus telkens loeren of ik hem zie.. ik weet waar de kong die niet drijft ligt... en ook daar blijf ik steeds kijken of ik hem zie... :denken: is een beetje obsessie geworden.. maar terug uit het water vissen en uit de struiken zal ik ze!
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Maeve schreef:Erm ja, daarom is Nilo tegenwoordig steady. Want ik heb hem een paar keer per ongeluk een apporteerblok op zn hoofd gegooit. Niet altijd mijn fout trouwens. Het was een combinatie van mijn gooi-kunsten en zijn enthousiasme, hij rende er gewoon onder. Dus nou moet hij eerst wachten tot het blok de grond heeft geraakt en dan mag hij hem halen :mrgreen:
Oh.. dat had ik een keer met een hele grote balk.. had Finn gevonden op strand.. ik wil hem het water inwerpen.. die balk.. en Finn bleek dus ook links van mij te springen toen ik die balk een zwieper wilde geven....oei die kreeg m toch loeihard voor zijn harses... :(
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Ik kan redelijk goed gooien alleen interesseert mijn honden dat voor geen meter. Ze gaan er niet achteraan als ik goed gooi maar ook niet als ik slecht gooi :smile:
Moos
Zeer actief

Tamara. schreef:Ik kan redelijk goed gooien alleen interesseert mijn honden dat voor geen meter. Ze gaan er niet achteraan als ik goed gooi maar ook niet als ik slecht gooi :smile:
Nah, kan je tenminste een beetje gooien, heb je er niks aan :smile:
Afbeelding
fenneke
Zeer actief

MoniqueDM schreef:

Gut, dat heb ik ook een keer gehad.
Donna was altijd al gek op tennisballen, maar Megan vond die tennisballen niet zo leuk.
Ik naar de dierenspeciaalzaak en een bal aan een touw gekocht. Nou..., dat vond Megan wel leuk... en in huis ging het ook hartstikke goed.
Tot de allereerste worp buiten :S: .
Dat ging dus niet goed, want tijdens de eerste welgemikte worp hing de bal aan het touwtje in een hoge boom :oeps: .
oh gelukkig

ik deed er al een half jaar mee :pffff: :smile:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Inge O schreef:
Tamara. schreef:Ik kan redelijk goed gooien alleen interesseert mijn honden dat voor geen meter. Ze gaan er niet achteraan als ik goed gooi maar ook niet als ik slecht gooi :smile:
je liegt dat het gedrukt staat - we kunnen allemaal je onderschrift zien :hmmm: :smile2: .

Hahaha! Toen ik het opschreef moest ik inderdaad aan mijn onderschrift denken :smile: Maar je moest eens weten wat ik dáár voor heb moeten doen om ze er achterna te laten gaan :ugh: :mrgreen:

Ik had het touwtje wat aan de bal zit aan een heel lang touw vastgeknoopt en daarmee over de grond gesleept en fien er maar achteraan laten rennen/jagen. Toen ze zo hysterisch werd op dat ding wat ze maar niet te pakken kreeg heb ik 'm weggegooid en toen was mevrouw genegen om er achteraan te gaan en vast te pakken :cheer: Dus zó makkelijk zomaar een balletje weggooien gaat hier niet op :pffff:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Tamara. schreef:Hahaha! Toen ik het opschreef moest ik inderdaad aan mijn onderschrift denken :smile: Maar je moest eens weten wat ik dáár voor heb moeten doen om ze er achterna te laten gaan :ugh: :mrgreen:

Ik had het touwtje wat aan de bal zit aan een heel lang touw vastgeknoopt en daarmee over de grond gesleept en fien er maar achteraan laten rennen/jagen. Toen ze zo hysterisch werd op dat ding wat ze maar niet te pakken kreeg heb ik 'm weggegooid en toen was mevrouw genegen om er achteraan te gaan en vast te pakken :cheer: Dus zó makkelijk zomaar een balletje weggooien gaat hier niet op :pffff:
Maar wel van alles over voor je onderschrift :mrgreen:
Nou ja, die moet dan ook maar een paar jaar blijven staan :pffff:
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Ik mik ook altijd alles in de bomen... :oohja: :mep:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

M@rleen schreef:Ik mik ook altijd alles in de bomen... :oohja: :mep:
Ik ook! En als ik het met opzet zou doen zou ik geen boom raken. Maar ALTIJd als ik gooi gaat de stok tegen een boom. :scratch:
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Net als een paar anderen......................
Ballen aan touwtjes en dummy's die ik op een eilandje wil gooien.............

Eindigen bijna allemaal in een boom :oeps: :jank:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
fenneke
Zeer actief

basil schreef:

:smile2: :smile2: :smile2:
pas op

ik kan ook heel ver gooien :tong: :tong: :smile:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

blondie schreef:
Maeve schreef:Erm ja, daarom is Nilo tegenwoordig steady. Want ik heb hem een paar keer per ongeluk een apporteerblok op zn hoofd gegooit. Niet altijd mijn fout trouwens. Het was een combinatie van mijn gooi-kunsten en zijn enthousiasme, hij rende er gewoon onder. Dus nou moet hij eerst wachten tot het blok de grond heeft geraakt en dan mag hij hem halen :mrgreen:
Oh.. dat had ik een keer met een hele grote balk.. had Finn gevonden op strand.. ik wil hem het water inwerpen.. die balk.. en Finn bleek dus ook links van mij te springen toen ik die balk een zwieper wilde geven....oei die kreeg m toch loeihard voor zijn harses... :(
Ja, stom is dat he. Ze rennen er gewoon onder :ugh: Nilo kreeg hem ook regelmatig op zn tenen en toen was het apporteerblok volgens hem de boosdoener dus nou moet ie wachten tot ie stil ligt :mrgreen:
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Met heel veel oefenen wordt het langzaam beter. Maar hier zijn heel regelmatig ballen in bomen beland. Zo erg zelfs dat als mijn honden de bal niet gelijk kunnen vinden dat ze maar vast in de bomen en struiken gaan zoeken en dat heb ik ze niet geleerd :oeps:
Maar inmiddels kan ik de richting wel redelijk zelf bepalen. Ik heb al tijden geen mensen meer geraakt en ook de afstand kan ik steeds beter zelf beheersen. Maar sinds een paar weken heb ik ook zo'n waterkong en die is toch wel even wat moeilijker :ugh:
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Maartje schreef: Maar sinds een paar weken heb ik ook zo'n waterkong en die is toch wel even wat moeilijker :ugh:
Ja, dat lange touw maakt het lastig he? :mrgreen:
Ik heb een nieuwe dummy gekocht van de week, nadat van de oude het touwtje stuk was gegaan, en ben nu moed aan het verzamelen die eens te gaan gooien :smile:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik kan ook beroerd gooien, ik moet in de tuin echt op mijn hurken gaan zitten en een bal oid meer rollen dan gooien, anders ligt ie bij de buren ( of 2 buren verder, kan ook) ook bomen, struiken e.d staan altijd in de weg :pffff:
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Er hangen hier ook aardig wat speeltjes met touwen in de boom door mijn gooien.
Met de ballenwerper en frisbee gaat het gelukkig beter.
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ik heb ook zeer regelmatig dat ik 'stoer' een bal weggooi..Recht omhoog. :roll: Duss...Die komt dan met een noodgang praktisch op mijn hoofd terecht. Das de reden dat ik altijd effe kijk of niemand me ziet als ik ineens tot gooien overga. Wat dus niet vaak is. :roll:
Ellepel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...

Ongelezen bericht door Ellepel »

:hmmm: ik kan best goed gooien, alleen mijn links rechts co-ordinatie hapert wel eens een beetje...dus ik sta braaf een bal vast te houden, en smijt mn sleutelbos het water in.Of een bos riemen met halsbanden...achteruit loslaten kan ik ook goed, heb al eens een volkomen onschuldige mevrouw op de fiets omver gekogeld...
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Hier ook zo'n kluns.
Er hangen al heel wat ballen aan touwtjes in bomen door heel Groningen.
Of ik gooi ze op daken.
Je hebt hier een groot grasveld waar ik regelmatig met de hondjes even ga ballen. Soms staan daar weleens busjes langs geparkeerd. En verdomd dat ik natuurlijk een ker keihard die bal op zo'n busje sloeg.

Het ergste wat ik mee heb gemaakt was tijdens een wandeling aan een groot meer.
We liepen aan het water en een behoorlijk eind verderop liep een mevrouw met een paraplu.
Ik kreeg het dus voor elkaar om die bal loei hard op die paraplu te mikken. Gelukkig deed ze die paraplu net op dat moment naar voren anders had die bal tussen dr ogen gezeten. :sst: :ugh:

Sinds die tijd nemen mensen die mij kennen afstand zodra ik ga gooien. :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”