Maar.......de eigenares is blijkbaar van mening dat haar hond dan ook maar naar alle honden toe moet kunnen en mogen wat inhoudt dat de hond vrijwel nooit aangelijnd loopt en dus naar andere honden toe gaat tenzij hij terug geroepen wordt.Dat die daar lang niet allemaal van gediend zijn lijkt niet door te dringen
Ik moet zeggen dat de hond heel goed luistert en dus op zich inderdaad geen gevaar vormt.Maar toen ik daarstraks de honden uitliet hoorde ik ineens een boel kabaal achter me in de vorm van in elk geval één flink opgewonden hond met eigenaar.Ik keek achterom en jawel:de betreffende hond had weer -rechtstreeks vanuit huis waar de deur nog open stond-mogen buurten bij een hond die er niet van gediend was.Ik heb het ook een keer gehad en heb die mevrouw gezegd dat ik het niet prettig vind als haar hond zomaar op de mijne af komt denderen en dat er veel honden zijn bij wie dat niet kan.
"Oh,maar de mijne doet niks hoor en hondjes moeten gewoon leuk sociaal omgaan met elkaar toch?" Het was haar niet aan het verstand te prutsen dat honden daar vaak anders over denken.
Potverdorie,wat is het nou voor moeite om je hond aan te lijnen als je gewoon even een p+p-rondje bij je huis doet???????