Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dan heb je toch een bord voor je hoofd?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Dan heb je toch een bord voor je hoofd?

Ongelezen bericht door marian* »

Hier in de omgeving woont iemand met een heel sociale hond.Leuk voor de eigenaren,leuk voor de hond.
Maar.......de eigenares is blijkbaar van mening dat haar hond dan ook maar naar alle honden toe moet kunnen en mogen wat inhoudt dat de hond vrijwel nooit aangelijnd loopt en dus naar andere honden toe gaat tenzij hij terug geroepen wordt.Dat die daar lang niet allemaal van gediend zijn lijkt niet door te dringen :oeps:
Ik moet zeggen dat de hond heel goed luistert en dus op zich inderdaad geen gevaar vormt.Maar toen ik daarstraks de honden uitliet hoorde ik ineens een boel kabaal achter me in de vorm van in elk geval één flink opgewonden hond met eigenaar.Ik keek achterom en jawel:de betreffende hond had weer -rechtstreeks vanuit huis waar de deur nog open stond-mogen buurten bij een hond die er niet van gediend was.Ik heb het ook een keer gehad en heb die mevrouw gezegd dat ik het niet prettig vind als haar hond zomaar op de mijne af komt denderen en dat er veel honden zijn bij wie dat niet kan.
"Oh,maar de mijne doet niks hoor en hondjes moeten gewoon leuk sociaal omgaan met elkaar toch?" Het was haar niet aan het verstand te prutsen dat honden daar vaak anders over denken.
Potverdorie,wat is het nou voor moeite om je hond aan te lijnen als je gewoon even een p+p-rondje bij je huis doet???????
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Re: Dan heb je toch een bord voor je hoofd?

Ongelezen bericht door renee-uk »

Tja dan krijg je weer die eeuwige discussie denk ik.....

Van mij kreeg ie een schop onder zn kont en zn baas erbij als ik de kans kreeg.
Kan ook mijn aangelijnde honden hun gang laten gaan, alleen zit ik dan zelf met de gebakken peren en daar zit ik niet op te wachten.....
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Je vraagt het je af dan he? Wat er zo moeilijk aan is om er of een lijntje om te gooien of die hond dus weg te houden bij honden die wel netjes aangelijnd zijn in de wijk :roll:

Ik kwam gisteren langs de drukste weg hier iemand tegen met een loslopende Golden reu. Die kwam, ondanks roepen van de baas, uiteraard op mijn honden af. Nou vind ik dat niet zo erg, maar ik erger me dan al aan het feit dat die hond (die dus niet luisterde) los loopt pal langs een hele drukke weg. Maar goed, hij en Vera vonden elkaar erg leuk, en voor het eerst in een paar weken wilde Vera spelen met een voor haar vreemde hond. Dus ik zeg "als we nou even daarheen lopen (wijzende naar het losloopstuk, ver van de weg) dan kunnen ze wel even samen rennen. Maar nee dat hoefde niet, dat kon toch ook hier. Dus ik zeg weer "zo naast de weg lijkt me niet" waarop die baas weer zegt "ohh daar heb ik geen problemen mee hoor".
Ik heb dus maar geantwoord dat ik dat wel had en ben toen doorgelopen.
Ook zo'n gevalletje "wat denken die mensen nou toch in godsnaam??" :19:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Moos schreef: Ook zo'n gevalletje "wat denken die mensen nou toch in godsnaam??" :19:
hondje plat, ach jammer nou maar we halen wel weer een andere van marktplaats?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

ben zeer blij dat ik niet daar woon
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Zucht.. Sommige mensen leren het nooit. :ugh:
marian*
Erelid
Contacteer:

pammetje schreef:ben zeer blij dat ik niet daar woon

De over zijn toeren zijnde hond was geen Amstaff of zo maar van een ander ras dat over het algemeen slecht met andere honden kan.Ik begrijp de kwaadheid van die eigenares dus heel goed.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik zou ook furieus zijn is ze nu helemaal, wat een instelling :oeps:
marian*
Erelid
Contacteer:

Moos schreef:Je vraagt het je af dan he? Wat er zo moeilijk aan is om er of een lijntje om te gooien of die hond dus weg te houden bij honden die wel netjes aangelijnd zijn in de wijk :roll:
Ja,ik snap dat niet.Ten eerste moet je hond gewoon aangelijnd zijn in de bebouwde kom en ten tweede kun je weleens de verkeerde treffen.Deze hond woont trouwens ook nog eens aan een straat waar de bus doorheen rijdt :roll:
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ik kan me voorstellen dat dat irritant is. kleine moeite om even een riem aan je hond te bevestigen. en blijkbaar een groot plezier voor andere mensen.

waarom zou je ook je hond los hebben, terwijl de omgeving er niet naar is om lekker uit te rennen of te spelen. :denken: ga dan naar een echt lekker losloopgebied toe. dan kan die hond tenminste nog spelen met andere loslopende honden. i.p.v aangelijnde honden, wat dus niet lekker speelt :19:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Totdat ze(of eigenlijk haar hond :ugh: ) eens de verkeerde tegenkomt.
Dan kan ze haar hondje wat zo goed luistert in stukjes van de straat af rapen.
Eigenaars.., je zou ze soms. :mep:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

wendy71 schreef:Totdat ze(of eigenlijk haar hond :ugh: ) eens de verkeerde tegenkomt.
of nog erger haar hond wordt eens gebeten en een andere hond is daardoor de klos.
Ik vraag me echt af wat die mensen denken dat honden onschuldige knuffelbeertjes zijn :denken: die allemaal maar leuk met elkaar kennis willen maken en spelen.
Als ik met mijn honden op straat loop dan loop ik daar niet om mijn honden met andere honden kennis te laten maken of ze te laten spelen, als ik dat wil dan ga ik wel naar een losloopgebied.

Het probleem met dit soort mensen is dat hun hond niets doet dus ze zijn niet aansprakelijk als er iets gebeurt.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
shadow1
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door shadow1 »

wendy71 schreef:Totdat ze(of eigenlijk haar hond :ugh: ) eens de verkeerde tegenkomt.
Dan moet ze Bo van mij maar eens tegen komen,die klapt op alles

Ik begrijp dat soort mensen niet he!!,ik maak het hier ook zo vaak mee
En als je dan zegt:wil je je hond bij je houden dan krijg je het geeikte''ja maar de mijne doet niks'',nee maar die van mij wel :devil:
Maar als er dan wat gebeurd krijg jij de schuld
Ik gooi ze meestal nog na,duur he zo'n honden riem :pffff: :mrgreen:
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

ik maak het hier ook regelmatig mee, mensen staan op straat te kletsen en hondje(s) ook gezellig los erbij... of ze komen idd uit een voordeur stuiven, of lopen het p&p rondje los. en ik maar proberen alle partijen heel te houden als ze op mijn honden af komen (denk niet dat mijn honden echt schade zouden toebrengen maar ik wil ze ook de kans niet geven, gezellig wordt het sowieso niet)

als je dan vraagt of iemand de hond even bij wil houden is het idd "hij doet niets", pas als je zegt "de mijne wel" dan roepen ze de hond terug. volgens mij zien ze inderdaad geen enkel gevaar :19:

het zou leuk zijn als alle honden sociaal waren, maar da's echt een illusie. ik ben al blij als ik Kiba zo ver krijg dat ie andere honden negeert - leuk sociaal ermee omgaan heb ik al zo'n beetje opgegeven :(
en ook Ragyo die best sociaal is moet echt niet zomaar elke onbekende hond in zijn personal space hebben.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Reny »

Het vervelende hier is dat het bij mij voor de deur een losloopplaats is, gewoon een strook gras langs een (niet al te drukke) weg. Niet praktisch als ik straks pup Bob ga uitlaten. :jank:
En de groeten van de mannen :zwaai
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Maar wat zeggen jullie dan? Want dat vind ik altijd moeilijk, als mensen zeggen "maar hij doet niets". Nanni kan wel wat doen maar Noah doet dus ook niets, dan gaat verhaaltje ook niet op "deze doet wel wat" :mrgreen: Maar toch vind ik het irritant
Perry en Noah

Afbeelding
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Ik had het vanmiddag nog, ik loop met Belle aan de lijn en mijn zoon had puk vast komt er in ene een enorme herder uit de struiken vandaan :N:
Waaaaaa schrik stond ineens voor je neus, de man die er een meter of 50 achter liep riep "hij wil alleen spelen" ik zei nog oke Belle wil dat wel maar die andere niet kunt uw de hond even aanlijnen?
Sjokt ie zo naar zijn hond maar die kreeg natuurlijk puk in de gaten en zoonlief stond stijf van de schrik en liep al wat naar achter toen begon de man toch wat meer haast te maken en trok zijn hond bij puk weg..
Ik dacht nog leuk zo,n hond die maar op iedereen afloopt :denken: en dan niet even een heel klein exemplaar :eek: zelfs zijn piemel was nog groter als puk :mrgreen:

Fijn zo,n sociale hond, maar helaas is die kleine van mij dat niet vandaar dat ie aan de lijn loopt en zeker daar waar heel veel kleine kinderen spelen.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

duitse herder schreef:Maar wat zeggen jullie dan? Want dat vind ik altijd moeilijk, als mensen zeggen "maar hij doet niets". Nanni kan wel wat doen maar Noah doet dus ook niets, dan gaat verhaaltje ook niet op "deze doet wel wat" :mrgreen: Maar toch vind ik het irritant
Als de loslopende hond gewoon vriendelijk/neutraal aan komt gelopen zeg ik niks eigenlijk. Mijn honden vinden dat niet erg, dus nou ja, toe maar dan (behalve als Vera loops is, dan roep ik al van afstand "ze is loops!!' :mrgreen: ). Vind ik de andere hond irritant dan loop ik snel door met die van mij. Vertrouw ik het echt niet dan ga ik ook wel roepen of ze die hond bij zich kunnen houden, maar tot nog toe heb ik dat eigenlijk nog niet gehad met loslopende honden in de wijk hier.
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

duitse herder schreef:Maar wat zeggen jullie dan? Want dat vind ik altijd moeilijk, als mensen zeggen "maar hij doet niets". Nanni kan wel wat doen maar Noah doet dus ook niets, dan gaat verhaaltje ook niet op "deze doet wel wat" :mrgreen: Maar toch vind ik het irritant
Dan zeg ik dat de mijne niet altijd vriendelijk zijn en vraag of die persoon zijn hond even wil aanlijnen.En dan ligt het aan de reactie van de andere kant wat ik doe als de hond niet vast gaat.
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

marian* schreef:
Dan zeg ik dat de mijne niet altijd vriendelijk zijn en vraag of die persoon zijn hond even wil aanlijnen.En dan ligt het aan de reactie van de andere kant wat ik doe als de hond niet vast gaat.
Ja maar dan staan je honden ondertussen vrolijk te kwispelen en dan gaat het verhaal niet op :mrgreen:
Perry en Noah

Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

duitse herder schreef:
marian* schreef:
Ja maar dan staan je honden ondertussen vrolijk te kwispelen en dan gaat het verhaal niet op :mrgreen:
Dan zeg je toch gewoon dat je het zelf niet prettig vindt?
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

ik roep van te voren dat ie bijt
dat helpt wel
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Dan zeg je dat je hond besmettelijk ziek is :lol: en graag de hond van meneer of mevrouw ook wel wil besmetten :engel (mij part heeft ie mexicaanse griep en dus zeer dodelijk :blah: )
Afbeelding
Kristina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kristina »

Oh vreselijk zulke mensen. Taiga is ook echt niet gecharmeerd van andere honden (behalve Bram) en voorheen liep ik altijd meteen weg met haar als een hond zo aan kwam rennen/lopen. Er liep hier altijd een herder los en de baas liep op een km achter hem. Inderdaad zijn hond doet over het algemaan niets, maar de mijne wel! Ik loop dus niet meer weg, ik vervolg gewoon mijn pad en probeer Taiga in het gareel te houden. (het is altijd weer over zodra ze voorbij gelopen is) En dan altijd mij aankijken met een vieze blik van "jij hebt een gevaarlijke hond, dus dan moet je maar niet buiten komen" :boos: Terwijl ik haar wel netjes aan de lijn heb...altijd.

Voorheen riep ik altijd of hij zijn hond wilde aanlijnen...hij verdomd het...Nou ja dan niet. Maar als de hond te dichtbij komt kan Taiga weleens gaan happen... :19:
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”