Sinds enkele uren hebben we Samba hier te logeren. Samba is een labradongeveer-teef van 11 jaar, normaliter woonachtig bij mijn vader. Het is de hond waar ik min of meer (vanaf m'n 13e tot m'n 19e) mee ben opgegroeid en een doedeltje. Ze blijft een week, t/m volgende week zaterdag. Hades wringt zich in allerlei bochten om de oude bes aan het spelen te krijgen, tot nog toe zonder veel resultaat. Maar ik geloof dat Samba Hades toch stiekem wel leuk vindt, ze zoekt hem wel steeds op en vlucht niet voor 'm ofzo.
Over botjes wordt niet moeilijk gedaan, Hades is niet zo van het bezitterige en Samba ook niet gelukkig. Hades probeert wel af en toe of hij op haar kan rijden, dát wordt niet gewaardeerd maar dat laat Samba ook duidelijk weten. Verder negeert Sammetje de kat volledig, hetgeen zeer gewaardeerd wordt door de kat

. Ik vermoed dat het een hele drúkke week gaat worden, want samen uitlaten gaat 'm echt niet worden, dus dat moet apart. Godzijdank kan Samba aan de fiets, dat maakt het al iets makkelijker. Met Hades zijn we daar nog niet mee begonnen.
Ik was helemaal vergeten wat een verademing het is om met een teef te wandelen

. Geen eindeloos gesnuffel, geen poten omhoog, gewoon lekker doorstappen.
Ik ben heel benieuwd hoe gesloopt we allemaal zijn na deze week, maar ik vind het wel heel erg leuk om Samba hier te hebben, soms mis ik 't dametje wel een beetje. En het is echt zo'n engeltje wat nooit ergens over zal klagen (behalve dan over pubers die de ouwe fiets eens willen uitproberen

, maar Hades is de enige hond waar ze ooit tegen heeft gegromd/geblaft) en gewoon alleen maar lief is. En een vreetbak natuurlijk. Nu ligt ze in de gang heerlijk in haar mandje uit te rusten van alle heisa. Foto's volgen nog, even een ouwe om te laten zien over welke dame we 't hebben: