Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verstoppen

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Verstoppen

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Als pup was Izzie erg van het begraven/verstoppen van eten voor een later moment. Dat is inmiddels minder (ze heeft altijd honger volgens mij), maar zo nu en dan doet ze het nog.

Afgelopen dinsdag bijvoorbeeld. Ze had een stuk fazant in de tuin gekregen en binnen een paar minuten stond ze weer voor m'n neus. Ik dacht al 'dat is wel heel snel'. Maar ja, het zal wel. 's Avonds komen we thuis van trainen en direct als ik haar losklik in de tuin rent ze naar achteren om daar het stuk vlees te halen en het alsnog op te eten.

Van mij mag ze hoor. Ze is mooi op gewicht en wanneer ze haar eten naar binnen werkt, moet ze zelf maar uitmaken. Maar het verbaasde me wel dat ze direct bij thuiskomst aan het eten dacht. Alsof ze het zo van plan was. Doen andere honden dit ook?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Fin
Zeer actief

Re: Verstoppen

Ongelezen bericht door Fin »

Durga en Christo doen het. Dan schuiven ze hun dekbed eroverheen.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

buster kan ook snel klaar zijn met zijn penslappen :mrgreen:

en de volgende dag een heerlijke zandsnoet oja daar is de lap :smile:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

ja hoor, lijf doet het heel veel. in de winter begraaft ze het in de mesthoop als de grond te hard is. zij vast ook vaak niet, want na haar yoghurtje komt ze heel vaak met een stuk vleesbot of pens aan :N: :smile: .
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Tapas doet het met haar botten, bij voorkeur in een zelfgegraven gat in de tuin.
Als ze niet in de tuin kan, wil ze nog wel eens gewoon in de kamer "begraven". Dan legt ze het bot ergens neer en gaat met haar neus schuiven om het denkbeeldige zand er overheen te doen. En dan verbaasd opkijken als even later 1 van de andere honden met de buit er vandoor gaat! :smile:
Bonnie F
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Zappa verstopt ook vaak zijn kluiven in de huiskamer, om de kluif dan 5 minuten later "per ongeluk" te ontdekken. :roll: Je ziet het aankomen. En een lol dat tie dan heeft. Raar beest, maar zo leuk...
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Zoek stok!
Zeer actief

LongFields schreef:Tapas doet het met haar botten, bij voorkeur in een zelfgegraven gat in de tuin.
Als ze niet in de tuin kan, wil ze nog wel eens gewoon in de kamer "begraven". Dan legt ze het bot ergens neer en gaat met haar neus schuiven om het denkbeeldige zand er overheen te doen. En dan verbaasd opkijken als even later 1 van de andere honden met de buit er vandoor gaat! :smile:
En daarom mag Izzie niet binnen komen als ze eet. Ik heb al een keer de stukken lever op het tapijt terug gevonden, vond ik een minder goed idee :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Orpa deed het toen ze pups had.
En dan de boel opgraven voor de kinders :I:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Hutsje
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
LongFields schreef:Tapas doet het met haar botten, bij voorkeur in een zelfgegraven gat in de tuin.
En daarom mag Izzie niet binnen komen als ze eet. Ik heb al een keer de stukken lever op het tapijt terug gevonden, vond ik een minder goed idee :wink:
moet je eens kijken hoe leuk het is als je deuren altijd open staan en een basset ineens met een bedorven stuk vlees onder het zand naar binnen komt zetten :jank:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Hutsje schreef: moet je eens kijken hoe leuk het is als je deuren altijd open staan en een basset ineens met een bedorven stuk vlees onder het zand naar binnen komt zetten :jank:
Heel gezellig haha. Ik doe de deuren in de zomer speciaal dicht als ze gaat eten. Als het regent, eet ze in de bijkeuken. Anders zit hier binnen alles onder de vleesresten, er zijn grenzen :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Hutsje
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Hutsje schreef: moet je eens kijken hoe leuk het is als je deuren altijd open staan en een basset ineens met een bedorven stuk vlees onder het zand naar binnen komt zetten :jank:
Heel gezellig haha. Ik doe de deuren in de zomer speciaal dicht als ze gaat eten. Als het regent, eet ze in de bijkeuken. Anders zit hier binnen alles onder de vleesresten, er zijn grenzen :mrgreen:
voor de duidelijkheid: lijf at ook buiten hoor ;). we hebben het hier over wéken oud vlees dat opgevraven wordt op onverwachte momenten :ugh: . sinds ze dit zo vaak doet eet ze dus binnen, kan ze het niet begraven.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Hutsje schreef:
Zoek stok! schreef:
voor de duidelijkheid: lijf at ook buiten hoor ;). we hebben het hier over wéken oud vlees dat opgevraven wordt op onverwachte momenten :ugh: . sinds ze dit zo vaak doet eet ze dus binnen, kan ze het niet begraven.
O gadver, da's helemaal ranzig. Zo 'erg' is het hier niet. Vlees wordt dezelfde of de volgende dag opgegeten.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Hutsje
Zeer actief

oh nee, het moet wel goed stinken en bijna zelf al bewegen :kotz:
Afbeelding
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Zoek stok! schreef:

Fenja eet om dezelfde rede als Izzie niet meer binnen. Fenja eet alles het liefste op mijn stoffen bank op :ugh:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik ben er sinds kort achter dat Jakko het ook doet. :D
Geweldig gezicht om te zien hoe voorzichtig hij zijn bot aan het begraven was. :I:
Dat deed hij heel voorzichtig.., beetje zand wegschrapen met zijn poot en dan met zijn neus het bot weer bedekken.
Zo was ie wel 15 minuten bezig, het was voor mij de eerste keer dat ik het zag, ik heb staan genieten achter het raam.. :mrgreen:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Hetty2501
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door Hetty2501 »

Ja Binky doet het ook. Laatst op een avond kreeg hij lap pens. S'morgens doe ik de achterdeur open en meneer rent er direct op af en begon aan de rest.
Inderdaad verbazend hoe ze het onthouden. Tja ik zit er ook niet zo mee.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”