Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond in tuin als je weg bent/hondenluik?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Hond in tuin als je weg bent/hondenluik?

Ongelezen bericht door Moos »

Ik heb hier in het nieuwe huis een soort van binnentuin. Dat wil zeggen, mijn tuintje is ingesloten door de twee tuinen van de buren. Ik heb dus ook geen achterom, en om bij mijn tuintje te komen zal je eerst in de tuinen van de buren moeten gaan staan. Ik heb het idee van honden in de tuin als je er zelf niet bent altijd wat eng gevonden vanwege mensen die mogelijkerwijs iets in de tuin zouden kunnen gooien, of bij de schutting gaan staan klieren. Maar goed, dat kan hier dus niet.

En dan lijkt het me eigenlijk wel onzettend lekker voor de honden als ze als ze alleen thuis zijn ook de tuin in zouden kunnen. Zeker in geval van ziek/diarree etc. Ze waken niet, dus voor blaffen in de tuin hoef ik ook niet bang te zijn.
Er zijn hier volgens mij wel mensen waarvan de honden ook in de tuin kunnen als ze weg zijn toch? Hoe doen jullie dat? Staat de deur dan open, of is er iets van een hondenluik? En in het geval van een hondenluik, bevalt dat, werkt dat een beetje leuk? En geeft het geen problemen dat de honden ook naar buiten kunnen?
Veel vragen he? :mrgreen:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: Hond in tuin als je weg bent/hondenluik?

Ongelezen bericht door M@scha »

ik heb dat altijd gehad in mijn oude huis. om en om omdat mijn honden niet bij elkaar zijn als ik er niet bij ben.

nu heb ik een hoekwoning.. daar hebben we voor 2500 euro hekwerk laten plaatsen en dus had ik van de zomer lola buiten gelaten.. de tweede dag belde mijn buurvrouw op dat ze lola van de weg geplukt hadden en haar nu aan de lijn gedaan hadden maar sam binnen zagen en lola dus niet naar binnen konden doen (ze hebben een sleutel en weten ervan dat ze niet samen mogen) dus ben ik van kantoor naar huis gegaan en heb alles geregeld.

nu denk ik aan een schrikdraadje zodat ze misschien toch weer buiten kan blijven
Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

ik ben er helemaal voor honden in de tuin als je weg bent.. die van ons vrijwel altijd tenzijn het slecht weer is..
wij hebben een heel hok gemaakt voor ze waar ze droog kunnen zitten.
het is eigenlijk geen hok maar een behoorlijk uitbouwsel van iets wat een hok moet zijn.. ook staat er een hondenhok..
ze kunnen dus altijd schuilen mocht het wel gaan regenen en uit de wind zittten kunnen ze ook...

mijn ouders hebben een tuinhuisje waar een honden hok instaat waar ze inkunnen...
(mss iets voor jou alleen dan met een hondenluik er in)

onze honden vindhen het heeerlijk buiten.. lopen ook altijd direct naar de tuin.. kunnen ze lekker ravotten slopen en spelen zonder dat iemand boos word..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Moos
Zeer actief

massam schreef:ik heb dat altijd gehad in mijn oude huis. om en om omdat mijn honden niet bij elkaar zijn als ik er niet bij ben.

nu heb ik een hoekwoning.. daar hebben we voor 2500 euro hekwerk laten plaatsen en dus had ik van de zomer lola buiten gelaten.. de tweede dag belde mijn buurvrouw op dat ze lola van de weg geplukt hadden en haar nu aan de lijn gedaan hadden maar sam binnen zagen en lola dus niet naar binnen konden doen (ze hebben een sleutel en weten ervan dat ze niet samen mogen) dus ben ik van kantoor naar huis gegaan en heb alles geregeld.

nu denk ik aan een schrikdraadje zodat ze misschien toch weer buiten kan blijven
Oh da's minder :N: Als ze hier over de schutting zouden gaan staan ze dus in de tuin van de buren, dat scheelt alweer...

Maar had je 1 van de honden dan de hele dag buiten zonder mogelijkheid om binnen te komen ook?
Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

massam schreef:ik heb dat altijd gehad in mijn oude huis. om en om omdat mijn honden niet bij elkaar zijn als ik er niet bij ben.

mijn tante gebruikt voor erfascheiding een halsband met schokjes ipv een schok draadje..
dit werkt als volgt er loopt een onzichtbare lijn en als ie daar een meter van in de buurt komt krijgt ie eerst een waarschuwing hoe dichter bij hoe meer schok natuurlijk (dit is statische elektrischetijd..)...

het werkt heel goed.. en je hebt geen gerommel met een draadje maar wel het zelfde effect..

Afbeelding
Moos
Zeer actief

StormenRoxy schreef:ik ben er helemaal voor honden in de tuin als je weg bent.. die van ons vrijwel altijd tenzijn het slecht weer is..
het is eigenlijk geen hok maar een behoorlijk uitbouwsel van iets wat een hok moet zijn.. ook staat er een hondenhok..
ze kunnen dus altijd schuilen mocht het wel gaan regenen en uit de wind zittten kunnen ze ook...

mijn ouders hebben een tuinhuisje waar een honden hok instaat waar ze inkunnen...

onze honden vindhen het heeerlijk buiten.. lopen ook altijd direct naar de tuin.. kunnen ze lekker ravotten slopen en spelen zonder dat iemand boos word..
Ik wil ze niet helemaal buiten hebben hoor, ze moeten echt ook gewoon binnen kunnen. Saar heeft helemaal geen vacht om buiten te kunnen blijven :wink: En daarnaast, ik wil eigenlijk dus dat ze binnen 'alleen blijven', maar ook naar buiten kunnen zouden ze dat willen. Zoiets :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Ik laat 's zomers mijn achterdeur openstaan, idd voor de redenen die jij noemt. Ik heb drie bovenburen, en daarbij alleen een buurvrouw links van me.

Ze talen er niet zo naar, zijn liever binnen.
Moos
Zeer actief

christo schreef:Ik laat 's zomers mijn achterdeur openstaan, idd voor de redenen die jij noemt. Ik heb drie bovenburen, en daarbij alleen een buurvrouw links van me.

Achterdeur open vind ik toch wel een beetje eng...Niet voor een half uurtje ofzo, maar voor uren lang, hmm.
Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

Moos schreef:
StormenRoxy schreef:ik ben er helemaal voor honden in de tuin als je weg bent.. die van ons vrijwel altijd tenzijn het slecht weer is..

Ik wil ze niet helemaal buiten hebben hoor, ze moeten echt ook gewoon binnen kunnen. Saar heeft helemaal geen vacht om buiten te kunnen blijven :wink: En daarnaast, ik wil eigenlijk dus dat ze binnen 'alleen blijven', maar ook naar buiten kunnen zouden ze dat willen. Zoiets :mrgreen: :wink:
okee..

Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Moos schreef:
christo schreef:Ik laat 's zomers mijn achterdeur openstaan, idd voor de redenen die jij noemt. Ik heb drie bovenburen, en daarbij alleen een buurvrouw links van me.

Achterdeur open vind ik toch wel een beetje eng...Niet voor een half uurtje ofzo, maar voor uren lang, hmm.
Is met mijn honden niet eng :F: zou ik met een golden en een witje ook niet doen hoor.

Ik heb me wel eens af zitten vragen of ik voor een evt. inbreker die achterom wil komen geen bordje op moet hangen van 'hier waken wij'. Maar dan is de verrassing eraf. :mrgreen:
Moos
Zeer actief

christo schreef:
Is met mijn honden niet eng :F: zou ik met een golden en een witje ook niet doen hoor.

Ik heb me wel eens af zitten vragen of ik voor een evt. inbreker die achterom wil komen geen bordje op moet hangen van 'hier waken wij'. Maar dan is de verrassing eraf. :mrgreen:
Ja haha, ik zat ook al te denken "oke, als ik twee Dobers had zou ik het ook wel durven" :mrgreen:
Ik wil nog zo'n waakbordje hebben, misschien maar beter zonder foto erop, dat inbrekers niet weten wat er binnen zit :F:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

christo schreef:Is met mijn honden niet eng :F: zou ik met een golden en een witje ook niet doen hoor.
Twee goldens hier, maar ik laat rustig een hele dag de tuindeur open. Niet dat ik denk dat ze er veel gebruik van maken hoor, maar het is het idee. Bovendien als er brand uitbreekt, kunnen ze naar buiten. En als er inbrekers komen mogen ze het hele huis leeghalen en kunnen de dames (ons waardevolste bezit) zich in de tuin verstoppen :mrgreen:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

@moos: ze kan dan naar binnen. ik heb een paar aanbouwen aan mijn huis, en 1 ervan laat ik dan open. daar staat ook een mand of liggen dekens (die ik altijd buiten terugvind :engel: )

het huis zelf is dan wel helemaal op slot en daar zit sam dan.

@stormenroxy: ik heb het niet op die schokbanden. in theorie leuk, in de praktijk ken ik teveen honden die van schrik juist hard doorliepen.

daarbij heb ik een smal lang stuk gras aan de zijkant van mijn huis en daar zouden ze dan niet kunnen komen omdat die schokjes daar overal te voelen zouden zijn.
Afbeelding
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nawosh »

Mijn honden lopen het hele jaar door buiten en kunnen dan ook in het achterhuis komen waar ik
manden en kleden enz. heb te staan waar ze op en in kunnen kruipen. Ik heb een gedeelte van
mijn tuin (die 4000M2 is dus een beetje groot :mrgreen: ) afgezet voor als ik weg ben en als ik
thuis ben mogen ze natuurlijk bij me in huis en/of in de rest van de tuin.
Ik heb gewoon de achterdeur open te staan maar heb een soort tussendeur die ik van binnen op slot kan doen.
Groetjes, Marjan
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Als je honden niet waken zou ik een hondenluik nemen zodat de honden naar buiten kunnen als ze zouden willen.
Mijn zwager woont ook met een tuin afgeschermd door andere tuinen, huizen vormen een compleet afgesloten blok maar toch had ie laatst inbrekers via zijn tuin in huis. Ze hadden toen de buitendeur open staan, deze mannen waren op de vlucht voor de politie die ze betrapte op een inbraak in 1 van de andere huizen.

Sindsdien hou ik mijn deuren goed dicht, alhoewel Tascha wel waakt..

Gewoon onbeheerd de boel open gooien terwijl je honden niet waken zou ik niet durven.
Als ze wel waken is het in elk geval al een heel stuk minder uitnodigend..

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Ik denk dat t er erg aan ligt ook waar je woont? Als ik weet dat de poes buiten is, het regent en ik wegmoet, zorg ik dat t schepraam open is in de kamer, dan komt ze daardoor naar binnen. Mn man heeft me er al wel vriendelijk op gewezen dat bij inbraak zo`n open raampje mss wat lastigheden kan opleveren met de verzekering, maar vind t zo sneu als ze dan niet naar binnen kan. En nee, onze poes heeft niet de brains om onder t afdak te schuilen :oohja: ze blijft gewoon in de regen miauwen en daarna tegen de deur omhoog springen :roll:

Wij wonen in een rustig dorp, ik zou hier de achterdeur wel open laten of dmv een hondenfuik als ik een hond had. Maar onze poort achter dar zit een dik slot op, eroverheen klimmen is lastig omdat er een afdakje is. Dat lijkt mss juist makkelijker, maar dankzij mijn onhandige man zou een inbreker meteen naar beneden kletteren op dat instabiele ding :smile:
Maar bij ons de tuin inkijken kan niet iig, denk dat een inbreker bij het horen van geblaf toch liever doorloopt naar een ander huis
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik zou lekker een hondenluik plaatsen, is beter dan de deur open laten staan in de winter ;).
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Pets_Passion schreef:Als je honden niet waken zou ik een hondenluik nemen zodat de honden naar buiten kunnen als ze zouden willen.
Mijn zwager woont ook met een tuin afgeschermd door andere tuinen, huizen vormen een compleet afgesloten blok maar toch had ie laatst inbrekers via zijn tuin in huis. Ze hadden toen de buitendeur open staan, deze mannen waren op de vlucht voor de politie die ze betrapte op een inbraak in 1 van de andere huizen.

Sindsdien hou ik mijn deuren goed dicht, alhoewel Tascha wel waakt..

Gewoon onbeheerd de boel open gooien terwijl je honden niet waken zou ik niet durven.
Als ze wel waken is het in elk geval al een heel stuk minder uitnodigend..

Karen
Ja, een hondenluik is meer waar ik dan aan zit te denken. Vera is redelijk smalletjes, dus als het goed is moet zij door een maat luik passen waar de gemiddelde inbreker in klem komt te zitten. Hoop ik :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Expecting schreef:Ik denk dat t er erg aan ligt ook waar je woont? Als ik weet dat de poes buiten is, het regent en ik wegmoet, zorg ik dat t schepraam open is in de kamer, dan komt ze daardoor naar binnen. Mn man heeft me er al wel vriendelijk op gewezen dat bij inbraak zo`n open raampje mss wat lastigheden kan opleveren met de verzekering, maar vind t zo sneu als ze dan niet naar binnen kan. En nee, onze poes heeft niet de brains om onder t afdak te schuilen :oohja: ze blijft gewoon in de regen miauwen en daarna tegen de deur omhoog springen :roll:

Wij wonen in een rustig dorp, ik zou hier de achterdeur wel open laten of dmv een hondenfuik als ik een hond had. Maar onze poort achter dar zit een dik slot op, eroverheen klimmen is lastig omdat er een afdakje is. Dat lijkt mss juist makkelijker, maar dankzij mijn onhandige man zou een inbreker meteen naar beneden kletteren op dat instabiele ding :smile:
Maar bij ons de tuin inkijken kan niet iig, denk dat een inbreker bij het horen van geblaf toch liever doorloopt naar een ander huis
Ik heb het idee dat het hier best veilig is, maar dan nog zie ik de deur open laten niet zo zitten. Enneh, dan moeten ze wel blaffen natuurlijk he? :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Hutsje schreef:ik zou lekker een hondenluik plaatsen, is beter dan de deur open laten staan in de winter ;).
Da's ook zo!

Iemand ervaring met hondenluiken? :F:
Afbeelding
Naima
Zeer actief

Je hebt toch ook luiken met sensor dacht ik? Zodat je niet een bende katten in je huis hebt zitten (als je honden niet fel op katten zijn dan)
Moos
Zeer actief

Expecting schreef:Je hebt toch ook luiken met sensor dacht ik? Zodat je niet een bende katten in je huis hebt zitten (als je honden niet fel op katten zijn dan)
Ja klopt, maar dan moeten ze een halsbandje om met die sensor eraan :wink: Halsbanden om als ze alleen thuis zijn vind ik eng :wink:
Mijn honden zijn niet fel op katten, maar mijn eigen kat wel. Goede buurkat die binnen komt :N: :mrgreen:
Afbeelding
Naima
Zeer actief

Moos schreef:
Expecting schreef:Je hebt toch ook luiken met sensor dacht ik? Zodat je niet een bende katten in je huis hebt zitten (als je honden niet fel op katten zijn dan)
Ja klopt, maar dan moeten ze een halsbandje om met die sensor eraan :wink: Halsbanden om als ze alleen thuis zijn vind ik eng :wink:
Mijn honden zijn niet fel op katten, maar mijn eigen kat wel. Goede buurkat die binnen komt :N: :mrgreen:
Ja dat is ook de reden waarom wij geen luik hebben, ik ben bang dat ze ergens aan blijft hangen met zo`n bandje.
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:ik zie in jouw geval ook geen één reden om het niet te doen - ik zou er nogal vlug een hondenluik in hebben :ok: .

hier loopt ook alles buiten als ik er niet ben - tenminste : kwiebus en crunch zitten dan in de grote ren (crunch mag ooit wel weer op het erf dan maar pas nadat ik het hek speciaal crunch-uitbraakproof heb gemaakt) en de rest loopt los. ze kunnen allemaal naar binnen : kwiebus en crunch in het tuinhuis en de rest in 'het hondengedeelte', een deel van het huis waar ze altijd in en uit kunnen en waar ze ook hun manden en dekens en zo hebben.

mijn honden hebben echt veel aan dat buitenlopen - zo erg zelfs dat ze amper naar binnen gaan als ik er niet ben - ik vind ze altijd natgeregend bij slecht weer :roll: .
Hihi, beter natgeregend buiten dan droog binnen denken ze zeker? :mrgreen:

Dat hondenluik kan wel een kleinnn dingetje worden met Saar. Die heb ik ooit eens geprobeerd te leren door het kattenluik te gaan, en dat is nooit gelukt. Die klep is eng namelijk.
Met een groter luik kan het denk ik twee kanten op: of ze gaat er wel doorheen na oefenen omdat de opening veel groter is (ze houdt niet van 'kleine ruimtes :smile: '), of ze gaat er juist nog minder makkelijk doorheen omdat de klep zwaarder is? :denken:

Ik zal dan ook even goed moeten kijken welk luik. Wat ik net even snel kon vinden was of maatje Sheltie, of meteen maat Herder. Maat Herder lijkt me weer zo groot, met het oog op inbrekers en tocht? En Vera zou ook best door een maat kleiner passen, maar die zag ik zo snel niet :mrgreen:
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

nee, als ik er niet ben, kunnen/mogen de honden niet in de tuin.

ene kant buren vertrouw ik al niet 100 procent. vinden blaffende honden niet leuk. mijn honden blaffen dan niet, maar helaas kent de buurman het verschil tussen de blaf van andere honden en de blaf van onze honden niet.

tevens hebben wij een poort met steeg. als er een hondenhater dus gif over de poort wil gooien kan dat dus. weinig kans, maar het huis is groot genoeg en ben nooit lang weg.

als ik er niet ben, weet ik niet wat er gebeurd als ze in de tuin zijn. straks moorden ze nog een kat ofzo, ook weinig kans op, maar ik neem het risico niet.
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Hier zitten ze overdag allebei buiten als wij weg zijn. Geven daar beiden de voorkeur aan.

Ivan zit in een grote kennel wat half overdekt is en een hondenhok er in wat tocht en vochtvrij is.
Diego in de tuin waar hij bij de poort 2 bij 1 droog kan liggen en een tocht en vochtvrij hondenhok heeft. Alleen word hij liever kletsnat (hij weet van die mogelijkheden dat hij droog en warm kan liggen en ligt daar ook wel ooit maar vaker halen we hem kletsnat binnen omdat hij liever op de tuintafel ligt. Ook midden in de sneeuw liggen vind hij geen probleem. Tja zijn keuze, er zijn voor hem 2 mogelijkheden om droog en warm te liggen.

Voor Ivan kunnen we ventueel nog in schuur een deel voor hem maken mochten we dat straks nodig vinde.
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Emma schreef:nee, als ik er niet ben, kunnen/mogen de honden niet in de tuin.

ene kant buren vertrouw ik al niet 100 procent. vinden blaffende honden niet leuk. mijn honden blaffen dan niet, maar helaas kent de buurman het verschil tussen de blaf van andere honden en de blaf van onze honden niet.

tevens hebben wij een poort met steeg. als er een hondenhater dus gif over de poort wil gooien kan dat dus. weinig kans, maar het huis is groot genoeg en ben nooit lang weg.

als ik er niet ben, weet ik niet wat er gebeurd als ze in de tuin zijn. straks moorden ze nog een kat ofzo, ook weinig kans op, maar ik neem het risico niet.
Ik vind het juist wel een veilig gevoel, als er brand uitbreekt of zo dan zitten ze niet opgesloten tenminste :19: .
Ik doe de katten ook altijd naar buiten voor ik wegga, die zitten dan vaak op de zolder in het achterhuis.
Groetjes, Marjan
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Een hondenluik van Staywell gaat hier al een half jaar mee zonder problemen. Gat in de gevel gezaagd, hondenluik er tegen aan, aan beide kanten. Perfect. Staat altijd open als we weg zijn. In de deur vind ik wat lastig met een hondenluik. Ze lopen er niet heel zachtjes doorheen ofzo... :lol1:

Op internet in alle maten tegen een redelijke prijs verkrijgbaar.
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Moos
Zeer actief

Badu schreef:Een hondenluik van Staywell gaat hier al een half jaar mee zonder problemen. Gat in de gevel gezaagd, hondenluik er tegen aan, aan beide kanten. Perfect. Staat altijd open als we weg zijn. In de deur vind ik wat lastig met een hondenluik. Ze lopen er niet heel zachtjes doorheen ofzo... :lol1:

Op internet in alle maten tegen een redelijke prijs verkrijgbaar.
Ja, die had ik ook gevonden inderdaad. Ook met 'flexibele flap' i.p.v hard plastic klapdeurtje zag ik. Dat lijkt me heel wat beter voor Saar, zo'n flapje :mrgreen: :wink:
Moet dan alleen in een winkel eens gaan kijken hoe die maten er in het echt uit zien. Het zal hier wel in de deur moeten, maar ik heb maar een klein tuintje hoor, dus ze zullen er niet al spelend doorheen komen denderen ofzo :wink:
Afbeelding
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

Moos schreef:
Er zijn tegenwoordig ook kattenluiken die reageren op de identificatiechip die de kat heeft, zijn die er ook niet in hondenuitvoering?
Of zijn jouw honden niet gechipt?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”