Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ff een vraagje

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

ff een vraagje

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

ik heb een vraagje wat jullie zouden doen?

Bij ons in de buurt loopt (volgens mij) een groenedaler, die heeft Elmo al 3x gepakt, 1x had ie een oppervlakkige wond. Die hond komt er keihard aangescheurd (meestal heb ik hem nog niet eens gezien), en blaft zo kefferig. Mensen hebben de hond los. Ik loop nou iets minder op mijn gemak door het bos, omdat die hond het steeds gemunt heeft op Elmo. En ik bang ben dat hij (makkelijk in omgang met andere honden) hier toch een tik van krijgt.

Mijn vriend is toen nog wel bij die mensen geweest, maar die waren toen op vakantie en iemand anders paste op. De laatste keer was afgelopen week 's avonds en de eigenaar vroeg 'heeft ie gebeten'? De volgende keer als het weer gebeurd heeft mn vriend zoiets van ik verkoop die hond een trap. Schreeuwen heeft geen nut, die keer dat het bij mij gebeurde schreeuwde ik keihard tegen die hond. Ik heb zelfs zoiets van ik kan dat niet een hond een trap verkopen, het ligt niet aan hem maar aan de eigenaar....

weer een heel verhaal :D
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Re: ff een vraagje

Ongelezen bericht door wendy71 »

Als praten met de eigenaren niks oplost verkocht ik die hond een trap.
De derde keer al?
Ik snap werkelijk niet dat deze mensen die hond *gewoon* los laten lopen..
Ik laat mijn hond niet verpesten door een andere hond. :klaar:
Gevalletje wie niet horen wil moet maar voelen wat mij betreft.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Elmo/maureen
Zeer actief

we wonen in een af ander gehucht :-D Je weet wel waar nog een buurtsuper is :-) Bij mijn weten is er geen wijkagent...

die mensen hebben nog 2 andere honden en daar zijn geen problemen mee, tis alleen die ene.
Afbeelding
indiera
Zeer actief

Ongelezen bericht door indiera »

nou hier kreeg hij toch echt een harde schop , ja klinkt niet leuk maar meestal zijn dan ineens de baasjes wel voorzichtig want ik sta dan ineens te boek als iemand die honden schopt ,helemaal prima hoor zolang ze dan maar hun honden bij hun houden
Afbeelding
mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door mari-anne »

Ik zou ook naar de politie gaan dan en een klacht indienen.Misschien hebben ze meer klachten gehad al en anders gaan ze volgens mij toch langs.
Schop geven zou ik niet snel doen.Maar dat zeg ik nu achter mijn laptopje.Als een andere hond echt mijn honden aanvalt weet ik het ook niet wat ik doen xou op het moment.

Succes ermee.

Groetjes Marianne
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Behalve naar de politie gaan of een schop verkopen (op zich goeie tips) zou je ook nog kunnen proberen om het over een hele andere boeg te gooien. Als die hond eraan komt, Elmo achter je benen, hond vrolijk begroeten en als hij maar even verbaasd naar jou kijkt ZIT! roepen. Ongeveer zes van de tien honden gaan dan verbouwereerd zitten. GOEDZO!!! roepen en een flink stuk leverworst of iets anders giga lekkers in die muil douwen.

Dat herhalen, tot vervelens toe, elke keer als je de hond tegenkomt.

Het werkt lang niet bij alle honden, maar er lopen hier in de buurt een opdringerige rottweilerreu en een grote staffkruisingteef en die komen tegenwoordig enthousiast op mij afrennen voor een koekie. Ze negeren mijn honden compleet, en dat is fijn, want mijn honden vinden het hele enge honden.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Hanneke2 schreef:Behalve naar de politie gaan of een schop verkopen (op zich goeie tips) zou je ook nog kunnen proberen om het over een hele andere boeg te gooien. Als die hond eraan komt, Elmo achter je benen, hond vrolijk begroeten en als hij maar even verbaasd naar jou kijkt ZIT! roepen. Ongeveer zes van de tien honden gaan dan verbouwereerd zitten. GOEDZO!!! roepen en een flink stuk leverworst of iets anders giga lekkers in die muil douwen.

Het werkt lang niet bij alle honden, maar er lopen hier in de buurt een opdringerige rottweilerreu en een grote staffkruisingteef en die komen tegenwoordig enthousiast op mij afrennen voor een koekie. Ze negeren mijn honden compleet, en dat is fijn, want mijn honden vinden het hele enge honden.
Leuke oplossing, maar ik heb nou niet echt de behoefte om de hond van een ander op te gaan voeden.
Afbeelding
Isabelle
Actief
Mijn ras(sen): Dalmatier, Jack Russel, Duitse Herder

Ongelezen bericht door Isabelle »

Sam en Falco zijn op de hondenschool ook elks een keertje aangevallen door een andere hond.

Gevolg, als ik nu een andere hond (reu) tegenkom gaan ze gelijk in de aanval.

Ik hoop voor jou dat Elmo er nog niets aan heeft overgehouden.

Ik zou toch oppassen met de andere hond een schop te geven, ik zou niet willen dat hij jou aanvalt. Gewoon de politie erbij halen.
Misschien een plantenspuit met iets stinkends meenemen en hem vol spuiten met een (onschuldig) stinkend goedje?
Rust zacht lieve Sam ° 9-11-2000 + 8-10-2009
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Juist als je in een gehucht woont is er een buurtagent.
Waarschijnlijk een dorpsagent, maar dat maakt niet uit.

Bel er eens over en vraag of ze iemand hebben die kan bemiddelen met praten.
Dan krijg je wel iemand aan de deur waarmee je hierover kunt praten.

Kijk, als die hond Elmo pakt, pakt ie vast ook andere honden. Misschien is er vaker geklaagd.
Ik zou er over bellen en vragen om een wijkagent.
Die zijn er heus wel, juis in een dorp.
Ik woon ook in een dorp, wij hebben er ook een ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

sjaak-k schreef:
Hanneke2 schreef:Behalve naar de politie gaan of een schop verkopen (op zich goeie tips) zou je ook nog kunnen proberen om het over een hele andere boeg te gooien. Als die hond eraan komt, Elmo achter je benen, hond vrolijk begroeten en als hij maar even verbaasd naar jou kijkt ZIT! roepen. Ongeveer zes van de tien honden gaan dan verbouwereerd zitten. GOEDZO!!! roepen en een flink stuk leverworst of iets anders giga lekkers in die muil douwen.

Leuke oplossing, maar ik heb nou niet echt de behoefte om de hond van een ander op te gaan voeden.
Het gaat mij niet om opvoeden, maar als een baas zijn hond lekker laat gaan heb ik veel liever dat die hond blij op mij afstormt dan boos op mijn honden. En in een noodsituatie zal ik best een grote boze hond een rotschop geven, maar dan is het dus maar hopen dat de hond afdruipt. Als het tegenzit zet een opgefokte vreemde hond zijn tanden in je been. Nee dat is lekker.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Elmo/maureen
Zeer actief

Elmo heeft gelukkig nog nergens last van speelt lekker enthousiast met herders, duitse staanders etc. (die hier in de buurt wonen). Wat ik wel van andere mensen hoorde was dat de hond altijd blaft, en als ze hem tegen komen (sinds kort) aan de riem. Voor de rest geen andere hond gepakt door hem. Wat ik nog vergeten was te vertellen; die mensen wonen langs de bosrand, de honden zijn vaak in de tuin en die horen dus iedereen langs gaan met honden. Alleen die groenedaler gaat dan tekeer.

i.p.v de hond een trap verkopen ga ik maar voor de eigenaar, daar heb ik geen problemen mee. :D (grapje hoor), ik heb nl het idee dat die hond ipv afdruipt zijn tanden in mn been zet. En dan weet ik gewoon dat Elmo door het lint gaat.

Maar ik merkte wel dat toen ie de vorige keer op Elmo afvloog en ik schreeuwde 'nee' me echt aankeek van 'oh, dat mag niet', toen durfde die ook niet echt dichtbij mij te komen. (Elmo douw ik meestal achter mn benen), maar toen ik wegliep, greep ie Elmo wel. :(

weer een heel onsamenhangend verhaal :8):
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Elmo/maureen schreef:ik heb een vraagje wat jullie zouden doen?

Bij ons in de buurt loopt (volgens mij) een groenedaler, die heeft Elmo al 3x gepakt, 1x had ie een oppervlakkige wond. Die hond komt er keihard aangescheurd (meestal heb ik hem nog niet eens gezien), en blaft zo kefferig. Mensen hebben de hond los. Ik loop nou iets minder op mijn gemak door het bos, omdat die hond het steeds gemunt heeft op Elmo. En ik bang ben dat hij (makkelijk in omgang met andere honden) hier toch een tik van krijgt.

Mijn vriend is toen nog wel bij die mensen geweest, maar die waren toen op vakantie en iemand anders paste op. De laatste keer was afgelopen week 's avonds en de eigenaar vroeg 'heeft ie gebeten'? De volgende keer als het weer gebeurd heeft mn vriend zoiets van ik verkoop die hond een trap. Schreeuwen heeft geen nut, die keer dat het bij mij gebeurde schreeuwde ik keihard tegen die hond. Ik heb zelfs zoiets van ik kan dat niet een hond een trap verkopen, het ligt niet aan hem maar aan de eigenaar....

weer een heel verhaal :D
Ik zou nu dus eerst eens gaan praten met die mensen zelf
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Elmo/maureen
Zeer actief

Gaat mijn vriend ook doen. Ik kan het beter niet doen :-)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”