Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie heeft gelijk?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Wie heeft gelijk?

Ongelezen bericht door Maeve »

Als het duidelijk was dat de Ierse Terrier bepaald niet vriendelijk kwam buurten, geef ik de man met de Ambull groot gelijk. Sterker nog, ik zou hetzelfde doen. Die vrouw neemt zelf het risico dat ze haar niet zo vriendelijke Terrier los laat lopen, dan zijn de consequenties ook voor haar of haar hond, niet voor een andere hond die mogelijk gegrepen word.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Het ligt aan de situatie. Ik zou zelf eerst proberen de hond weg te krijgen met schreeuwen. Maar komt hij hard aanrennen, dan is daar geen tijd voor en krijgt hij van mij ook een schop. In mijn geval omdat ik mijn honden niet laat grijpen en niet vanwege de schade die ze kunnen aanrichten. De onvermijdelijke ruzie daarna neem ik voor lief.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik vind het vooral ook wel verdiend omdat mevrouw van die terrier reu haar hond schijnbaar los laat lopen en ook zijn gang maar laat gaan, terwijl hij niet zo vriendelijk is naar andere reuen (?). En ja, als je dan maar ze 'alles zelluf uit laat zoeken' dan kan jouw hond ook weleens aan het kortste eind trekken.
Afbeelding
Pablo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua & Bull Terrier

Ongelezen bericht door Pablo »

Ik geef die man van die Ambull ook groot gelijk.
Ik zit er persoonlijk ook niet op te wachten dat er op Djanga zo'n hond afgerend komt, ze is nu supersociaal en dat zal ik absoluut niet laten verpesten door zo'n hond, dan maar een flinke schop :19:
Afbeelding
elly p
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 bassets

Ongelezen bericht door elly p »

Denk dat mijn man naar de terrier een brul zou laten waar hij nog lang nachtmerries van had. En die terriervrouw zou nog geen kans krijgen om witheet te worden.
Afbeelding
Groetjes, Elly
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Ligt eraan of ik het contact op een andere manier zou kunnen voorkomen.
Kan dit niet, dan zou ik mogelijk gelijk reageren.
Afbeelding
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Ik geef ook de man gelijk, hij kan beter zelf die terrier een tik verkopen dan het risico lopen dat zijn ambull gaat bijten.

Die schop overleeft de terrier wel, een beet van de ambull weet ik zo net nog niet..

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Naima »

Ik geef ook de man gelijk, al snap ik dat t voor die vrouw mss wat 'hard' overkwam. Maar ja, als ze met dr hond in 3 stukken naar de DA had gemoeten, zou dat een stuk harder zijn denk ik zo
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

2 maal meegemaakt (ander ras), tweemaal hetzelfde als deze meneer gedaan. Beide keren trouwens niets van gehoort, geen woord gewisseld met beide vrouwen.

Hij heeft groot gelijk, of zijn hond nou wel of niet iets doet. Ik laat mijn hond ook niet pakken door een ander, zéker niet als hij aan de lijn zit.
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik denk zomaar dat de ambullmeneer een beter inzicht heeft in het gedrag en de consequenties daarvan van zijn hond dan de terriermevrouw...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Geval van 'liefde maakt blind' dus :scratch:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Moos
Zeer actief

Expecting schreef:Geval van 'liefde maakt blind' dus :scratch:
Ja, en gevalletje "ben blij dat ze hier niet loopt" :mrgreen: :roll:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Nanna schreef:
Moos schreef:
Expecting schreef:Geval van 'liefde maakt blind' dus :scratch:
Ja, en gevalletje "ben blij dat ze hier niet loopt" :mrgreen: :roll:
Jij hebt teven, en dus niets te vrezen ;-) Hij heeft het echt op reuen voorzien.
Ohh dan mag ze ook hier wel komen wandelen als ik in mijn eentje met alleen mijn twee teven loop :mrgreen:

Maar zij denkt dat ie leuk wil spelen ofzo als hij een andere reu een kopje kleiner wil maken? :denken:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Geen van beiden heeft gelijk of ongelijk. Ik zou ook furieus zijn als iemand mijn hond een schop verkoopt. Ongeacht de reden. Maar ik begrijp de desbetreffende man ook wel alleen vind ik meteen schoppen weer wat te ver gaan. Een flinke brul of iets anders had misschien voldoende kunnen zijn.
Zoek stok!
Zeer actief

Tamara. schreef:Geen van beiden heeft gelijk of ongelijk. Ik zou ook furieus zijn als iemand mijn hond een schop verkoopt. Ongeacht de reden. Maar ik begrijp de desbetreffende man ook wel alleen vind ik meteen schoppen weer wat te ver gaan. Een flinke brul of iets anders had misschien voldoende kunnen zijn.
Het kan ook zijn dat de schoppende man de hond kent. Ik heb hier ook een hond in de buurt waar ik echt geen seconde bij zou twijfelen. Omdat ik weet dat hij Bram heel erg zal verwonden als hij de kans krijgt. Maar ik vind wel dat je gelijk hebt dat je het eerst anders probeert.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Zoek stok! schreef:Het kan ook zijn dat de schoppende man de hond kent. Ik heb hier ook een hond in de buurt waar ik echt geen seconde bij zou twijfelen. Omdat ik weet dat hij Bram heel erg zal verwonden als hij de kans krijgt.
Je kan je afvragen of de man van dit verhaal wel met z'n hond in het bos moet gaan lopen op zondagmiddag, zonder muilkorf. Als hij zo gevaarlijk is :19:

En die mevrouw is natuurlijk ook onverantwoord bezig.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Als je alleen de hond weg scheld krijg je ook al ruzie :mrgreen: Ik ben al jaren gebrouilleerd met een buurvrouw met een loslopende tekkelpup ooit. Die heb ik ook weggebonjourd met "rot op, ga naar je baas" toen ik met aangelijnde Buck liep. Toch best netjes gescholden ook nog vond ik :pffff: Maar dat mag niet.

Schoppen zal ik denk ik niet zo snel doen. Dan moet het wel een hele erge noodsituatie zijn en het gevaar dat ik de hond onbedoeld verwond opwegen tegen wat er anders zou kunnen gebeuren. Of het zou moeten zijn om mijn eigen honden te beschermen. maar dan ook alleen in uiterste nood.
Jackira
Zeer actief

tekkel schreef:
Zoek stok! schreef:Het kan ook zijn dat de schoppende man de hond kent. Ik heb hier ook een hond in de buurt waar ik echt geen seconde bij zou twijfelen. Omdat ik weet dat hij Bram heel erg zal verwonden als hij de kans krijgt.
Je kan je afvragen of de man van dit verhaal wel met z'n hond in het bos moet gaan lopen op zondagmiddag, zonder muilkorf. Als hij zo gevaarlijk is :19:
Dat is inderdaad ook niet al te handig. In die zin vind ik die man ook fout. Maar de mevrouw van de loslopende hond ook. Allebei niet slim bezig.
Zoek stok!
Zeer actief

Nanna schreef: Als MIJN hond overigens op een andere hond af zou lopen met de duidelijke bedoeling om es ff lekker te matten dan zou ik mij overigens kapotschamen en niet kwaad worden om een dergelijk (in mijn ogen begrijpelijke) reactie van de baas. Dan had ik mijn kutjoekel maar bij me moeten houden, n'est ce pas?
Maar de vrouw ziet niet dat haar hond op de hond afliep met de bedoeling om te gaan matten :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Nanna schreef:
Zoek stok! schreef:
Nanna schreef: Als MIJN hond overigens op een andere hond af zou lopen met de duidelijke bedoeling om es ff lekker te matten dan zou ik mij overigens kapotschamen en niet kwaad worden om een dergelijk (in mijn ogen begrijpelijke) reactie van de baas. Dan had ik mijn kutjoekel maar bij me moeten houden, n'est ce pas?
Maar de vrouw ziet niet dat haar hond op de hond afliep met de bedoeling om te gaan matten :wink:
Volgens mij is het verschil tussen een speels aan komen lopende hond en eentje die niet veel goeds in de zin heeft wel te zien en te horen hoor ;-)
Ja dat denk ik ook, maar de meeste bazen hebben een roze filter tussen henzelf en hun hond :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Nanna schreef:Wie zegt dat die Ambull gevaarlijk is? Ik heb nooit gehoord over incidenten met deze hond. Wie weet wil die baas gewoon niet dat hij de geneugten van het knokken leert kennen. Of beschermt hij hem gewoon tegen gaatjes....
O, dat heb ik dan verkeerd begrepen, omdat je dit schreef:
Persoonlijk geef ik die Ambullman groot gelijk, wie weet wat zijn hond anders kan aanrichten
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Ik heb het tot nu toe niet nodig gehad. Er fiets hier een vent met zijn border collie los naast de fiets. Beest vind het leuk om het rennen naast de fiets te onderbreken met grauwend uitvallen naar - liefst aangelijnde - honden. Laatst kwam hij weer op Christo afgestoven, ik zag die uitdrukking op z'n kop al en brulde 'OPZOUTEN!!!' :M: :evil:

Je zag hem denken, nou, dan toch maar niet... :mrgreen:

Nee, ik zou niet zo snel een hond schoppen. Dan liever de aanval verbaal in zo vroeg mogelijk stadium stoppen. Desnoods door met de lijn te gaan zwiepen of zo.
Tamara.
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Tamara. schreef:Geen van beiden heeft gelijk of ongelijk. Ik zou ook furieus zijn als iemand mijn hond een schop verkoopt. Ongeacht de reden. Maar ik begrijp de desbetreffende man ook wel alleen vind ik meteen schoppen weer wat te ver gaan. Een flinke brul of iets anders had misschien voldoende kunnen zijn.
Het kan ook zijn dat de schoppende man de hond kent. Ik heb hier ook een hond in de buurt waar ik echt geen seconde bij zou twijfelen. Omdat ik weet dat hij Bram heel erg zal verwonden als hij de kans krijgt. Maar ik vind wel dat je gelijk hebt dat je het eerst anders probeert.
Als het bekenden van elkaar zijn en je wéét dat het een flinke knokpartij gaat worden of nog erger dat je hond sowieso kansloos is zou ik misschien ook uit reflex reageren maar meteen vol uithalen en schoppen...? Bij schoppen heb ik misschien een ander beeld dan Nanna bijv. heeft. Als ik denk aan schoppen is het vol uithalen met je hele been en met alles wat je in lijf en leden hebt op de hond neerkomen.
Ik vind het altijd lastig om zo vanachter een beeldscherm een reactie te geven hoe en wat te doen in een bepaalde situatie. Er spelen wel 100 factoren mee die je niet op papier kan zetten.
Tamara.
Zeer actief

Nanna schreef:Als die brul niet werkt, ben je al te laat om nog tot andere acties over te gaan en heb je fiks stront aan de knikker. De terriër kwam overduidelijk met slechte bedoelingen op de Ambull af.
Ik denk eigenlijk dat die man niet wilde dat ZIJN hond aan het knokken sloeg, en daar kan ik hem geen ongelijk in geven. Dan moet je snel beslissen, en hij besloot dit te doen. Dan weet je zeker dat er geen gevecht ontstaat.
Dus bij alle honden die op jouw hond komen aflopen moet je dan maar van je afschoppen? Dan kun je wel aan de gang blijven. Sommige mensen kunnen bepaalde situaties wél goed inschatten maar er zijn er meer die dat níet kunnen dus dan maar gewoon in de rondte laten schoppen? En om nou een andere hond misschien wel een gescheurde milt te schoppen omdat je niet wilt dat je hond ervaring krijgt met het knokken van een andere hond.. Vind ik ook weer wat ver gaan. Maar goed, ik ben sowieso minder van het om me heen schoppen dan jij :wink:
Jackira
Zeer actief

Nanna schreef:
Ri@ schreef:
Dat is inderdaad ook niet al te handig. In die zin vind ik die man ook fout. Maar de mevrouw van de loslopende hond ook. Allebei niet slim bezig.
Wie zegt dat die Ambull gevaarlijk is? Ik heb nooit gehoord over incidenten met deze hond. Wie weet wil die baas gewoon niet dat hij de geneugten van het knokken leert kennen. Of beschermt hij hem gewoon tegen gaatjes....
Dat kan natuurlijk. Maar dan zie ik de reden niet zo om zo hard in te grijpen. Dus ik vermoed aan de hand van de reactie van de man dat het een niet hondvriendelijke hond is. ALs je zoiets niet kunt hebben moet je niet op zondagmiddag met een aangelijnde hond gaan lopen waar loslopende honden zijn. Dan zoek je problemen op. Schoppen kan trouwens dagen nadien nog ernstige gevolgen hebben, dat merk je niet altijd direct.

Edit; quote inkorten is gelukt :cheer:
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Ik heb een reu-agressieve reu gehad. (liep natuurlijk zelden los) Maar als hij dat per ongeluk wel had gedaan had iedereen hem een rotschop mogen verkopen als hij slechte plannen had........ (en dat had tie)
Het zou mijn ergste nachtmerrie geweest zijn: die reu aan het knokken met een ambull-achtige hond..... :N:
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Jackira
Zeer actief

Bonnie F schreef:Ik heb een reu-agressieve reu gehad. (liep natuurlijk zelden los) Maar als hij dat per ongeluk wel had gedaan had iedereen hem een rotschop mogen verkopen als hij slechte plannen had........ (en dat had tie)
Het zou mijn ergste nachtmerrie geweest zijn: die reu aan het knokken met een ambull-achtige hond..... :N:
Ik stel me bij dit verhaal zo'n patserig terriertje voor, dat is toch geen hondagressieve hond. Dat is gewoon een terrier.
Tamara.
Zeer actief

Nanna schreef:
Tamara. schreef:
Dus bij alle honden die op jouw hond komen aflopen moet je dan maar van je afschoppen? Dan kun je wel aan de gang blijven.
Dat is natuurlijk onzin. Ik beschrijf juist deze specifieke situatie omdat die terriër overduidelijk met knokbedoelingen op die andere hond afliep.
Als ik alle honden moest schoppen die op mijn honden afkomen had ik dagwerk :smile:
De zin die daarna kwam had betrekking op deze zin. Zoals ik al aangaf kunnen sommige mensen bepaalde situaties wél goed inschatten maar er zijn er meer die dat níet kunnen dus dan maar gewoon in de rondte laten schoppen?
Misschien schopt die man wel voor veel minder van zich af en bleek het nu wel toevallig een reu te zijn die minder leuke bedoelingen had. Maar het had ook met een sisser af kunnen lopen en dat de honden na wat rondpatseren ieder hun weg vervolgden. Daarom maar meteen een hond lens schoppen? Je moet je goed beseffen dat je een hond daarmee flinke schade kan aanbrengen en wel heel héél zeker van jezelf moet zijn dat het echt verkeerd gaat aflopen.
Tamara.
Zeer actief

Ri@ schreef:
Nanna schreef:
Ri@ schreef:
Wie zegt dat die Ambull gevaarlijk is? Ik heb nooit gehoord over incidenten met deze hond. Wie weet wil die baas gewoon niet dat hij de geneugten van het knokken leert kennen. Of beschermt hij hem gewoon tegen gaatjes....
Dat kan natuurlijk. Maar dan zie ik de reden niet zo om zo hard in te grijpen. Dus ik vermoed aan de hand van de reactie van de man dat het een niet hondvriendelijke hond is. ALs je zoiets niet kunt hebben moet je niet op zondagmiddag met een aangelijnde hond gaan lopen waar loslopende honden zijn. Dan zoek je problemen op. Schoppen kan trouwens dagen nadien nog ernstige gevolgen hebben, dat merk je niet altijd direct.

Edit; quote inkorten is gelukt :cheer:
En dit ook.
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Ri@ schreef:
Bonnie F schreef:Ik heb een reu-agressieve reu gehad. (liep natuurlijk zelden los) Maar als hij dat per ongeluk wel had gedaan had iedereen hem een rotschop mogen verkopen als hij slechte plannen had........ (en dat had tie)
Ik stel me bij dit verhaal zo'n patserig terriertje voor, dat is toch geen hondagressieve hond. Dat is gewoon een terrier.
Da's waar, ik was een beetje verdwaald in mijn eigen nachtmerrie.... Maar toch, misschien dacht de man dat hij moest kiezen tussen 2 kwade. In zijn ogen koos hij dan voor de minst kwade.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”