Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

BH/VZH voor Fax

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

BH/VZH voor Fax

Ongelezen bericht door maart »

Vandaag succesvol met Fax zijn BH gaan afleggen :cheer:
Ondanks zijn prille leeftijd (net 13 maanden) was het manneke er ruimschoots klaar voor. Ganse programme erg netjes afgelegd, de tip meegekregen om te werken op zijn opspringen, dat durft hij tijdens de looppas en klein beetje bij het keerwenden vertonen. Daar zouden sommige later punten voor aftrekken, dus we weten op wat te trainen.

Bij het afliggen onder afleiding vond meneer het wél aangenaam :boos: :F: Het begon goed, tot ik plots hem al zachtjes hoorde piepen :mrgreen: Daarna volgde een luide zucht, en hopla... daar lag meneer op zijn zij languit te liggen in het gras :mann: :lol: Echt met het grimas van 'nou ja baas, maak me maar wakker als het gedaan is hé :mann: '

Dus ff een 'ei AF' :M: laten horen en meneer kwam wakker. Alleen vond hij het toen wel tijd voor zijn ontbijt :U: vermits het versgebakken brood niet voorhanden was, nam meneer wel genoegen met hetgeen voor zijn neus lag :U: (geen idee wat het was trouwens, konijnenkeutels ofzo zeker :lol1: )

Ondertussen stond iedereen aan de kant al te lachen en te wijzen :oeps: maar ach, ik (en de keurmeester trouwens ook :wink: ) zagen er ook wel de humor van in, het is en blijft nog een simpele jonge hond hé :F:

Al bij al een erg geslaagd eerste optreden van Fax, eerste deel dus zonder problemen geslaagd.

Dan het tweede deel, de straatproef.
Fax vond het allemaal wel welletjes, ff vastbinden en baasje weg, dat was minder :U: Ik stond achter een hoekje, zie ik ineens zijn stomme kop vanachter het hoekje komen piepen :lol:
"Ow zie je hem denken, daar ben je :cheer: :cheer: " Dat er ondertussen een fietser, auto, hond, loper, etc voorbij kwam, heeft hij waarschijnlijk niet gezien :engel:

Maar om het toch nog even te overdoen, hem terug gelegd, en opnieuw de hond (een prachtige forse rottweiler reu btw :I:) laten voorbij komen.
Kijken beide elkaar opeens aan en je zag ze zo denken "Yo, alles chill daar :cool2: " :mrgreen:

Maar ook in deze proef absoluut geen rare dingen, zodat ook daarin hij netjes geslaagd was.

Prima dag dus, we weten terug op wat te trainen en dan kunnen we op voor IPO 1, maar daarvoor heb ik nog ruimschoots tijd genoeg uiteraard :ok:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Re: BH/VZH voor Fax

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ik zie het al voor me hoe hij de af oefening deed hahaha :smile:
Gefeliciteerd! Wat waren jullie punten?
Perry en Noah

Afbeelding
maart
Zeer actief

ja, het was best een komisch zicht :lol1: :lol1:

In Belgie krijg je geen punten, alleen de beoordeling geslaagd of niet geslaagd :wink:
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Gefeliciteerd!
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

leuk verslag, ik zag het helemaal voor me ;)

gefeliciteerd hoor!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

goedzo!! Gefeliciteerd! :E:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

:ok: goed hoor
theab
Actief
Mijn ras(sen): Duitseherders uit de werklijn
Contacteer:

Ongelezen bericht door theab »

Gefeliciteerd. Nu lekker naar 1 weken met die belhamel.
groetjes van Thea, Saartje, Atlas, Blufie en Coca
http://www.burgerboschoase.nl
Afbeelding
maart
Zeer actief

theab schreef:Gefeliciteerd. Nu lekker naar 1 weken met die belhamel.

thx :ok:

we zijn er aan bezig, maar we hebben nog minstens 5 maanden om er te geraken, dus we hebben alle tijd :cheer:
Dus momenteel is de lat weer wat naar beneden en mag hij terug iets vrijer zijn in zijn doen en laten :ok:
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”