Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Die kunnen niet samen in zo'n klein hok. Het lijkt ruim maar binnen nu en een paar maanden zal je merken dat de stokken onder het bloed zitten omdat je zebravinkjes tenen missen. De regel is dat een grasparkiet in principe alleen met sommige andere kromsnavels kan in een ruime ( 2-3 meter) voliere kan. Dit gaat echt verkeerd.
Wel leuk dat je een 2e parkiet hebt gekocht. Je was toevallig niet vanmiddag in Nijmegen? Ik zag iemand een grasparkiet en zebravinken kopen nl in een winkel waar ik voer voor de vogels haal.
Nee we hebben ze gewoon hier in kampen gekocht bij en groothandel waar we altijd heen gaan is een kennis van mij ouders.
En volgens hem moet het gewoon kunnen als je maar zorgt dat je genoeg nestgelegenheid hebt en plekken waar de vogels kunnen zitten.
Maar mocht het alsnog blijken niet goed te gaan kunnen de zebravinken in de oude kooi waar de parkieten in hebben gezeten.
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
ja maar niet in zo kleine volière echt niet en ze maken ze gewoon dood soms hoor parkieten ik heb het mee gemaakt dat ze gewoon de keeltje open maken
wil je dat risico lopen zelfs parkieten onderling moorden elkaar soms uit
leuke vogels
maar als advies zou ik zeggen haal ze uit elkaar
parkieten kunnen een hoop aanrichten ik heb vroeger alleen krom snavels in een kooi gehad en zelfs dat ging mis
en vinken zijn veel teerder dan een parkiet
Miss_Liz schreef:Nee we hebben ze gewoon hier in kampen gekocht bij en groothandel waar we altijd heen gaan is een kennis van mij ouders.
En volgens hem moet het gewoon kunnen als je maar zorgt dat je genoeg nestgelegenheid hebt en plekken waar de vogels kunnen zitten.
Maar mocht het alsnog blijken niet goed te gaan kunnen de zebravinken in de oude kooi waar de parkieten in hebben gezeten.
Ik snap die kooi niet helemaal geloof ik.
Een vogel vliegt toch niet van boven naar beneden? Wat heeft een vogel nu aan die ruimte?
Het lijkt heel wat maar volgens mij heeft een vogel er geen hol aan. Een vogel is toch geen klimbeest?
ik heb trouwens laatst een kwartel weggehaald uit een dierenwinkel, die zat ook bij parkieten in een hok. Beestje had al een gat in zijn kopje van de aanvallen. Ze vlogen constant bovenop hem en maar pikken.
estelle schreef:ik heb trouwens laatst een kwartel weggehaald uit een dierenwinkel, die zat ook bij parkieten in een hok. Beestje had al een gat in zijn kopje van de aanvallen. Ze vlogen constant bovenop hem en maar pikken.
o in een ruime volière kunnen die vaak wel goed samen
omdat de kwartels meestal op de grond blijven en de parkieten boven
wat voor soort kwartel heb je
estelle schreef:ik heb trouwens laatst een kwartel weggehaald uit een dierenwinkel, die zat ook bij parkieten in een hok. Beestje had al een gat in zijn kopje van de aanvallen. Ze vlogen constant bovenop hem en maar pikken.
o in een ruime volière kunnen die vaak wel goed samen
omdat de kwartels meestal op de grond blijven en de parkieten boven
wat voor soort kwartel heb je
Ja daar zeg je het al; een ruime voliere. Bij de dierenwinkel zaten ze in een krap hokje met een stuk of 15 parkieten.
Nee kwartel is overleden. Weet niet eens wat het was hoor. Maar vond het gewoon zo sneu dat ik hem meegenomen had.
beestje zat al in een halve shock geloof ik toen wij hem meenamen.
Deed niks meer, zat maar te zitten en dan vloog er dus constant zo'n parkiet op zn kop.
Man van de dierenwinkel had 't helemaal niet gezien. pfff.
ik denk dat je ze beter meteen uit elkaar kan halen. ik snap zowiezo niet dat ze je niet in de winkel gezegd hebben dat t niet samen gaat. en zeker niet als ze dalijk broedrijp gaan worden.
In liefdevolle herinnering Bas 17-12-1999 08-02-2013 Job 21-03-2003 22-11-2013
Zebravinkjes zijn leuk. Bij mij is er eens een aankomen vliegen. Kreeg er een maatje bij en legt al 4 jaar elke dag een ei.
Die halen wij er dan weer uit en gooien we kapot op de grond. Ma zebra eet hem dan lekker op.