Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat voor een bot voor een jonge bloedhonden pup!
Moderator: moderatorteam
- patrick plomp
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Bloedhond
Wat voor een bot voor een jonge bloedhonden pup!
Hallo,
Wij krijgen binnenkort een bloedhondje en willen hem een lekkere bot of kluif geven af en toe! Nou willen wij niet echt van die supermarkt kluifjes geven, maar een goede bot cq kluif waar hij flink op kan kluiven en waar hij lekker mee kan spelen! Hebben jullie een suggestie wat ik mijn Kobus het beste kan geven?
Hebben jullie ook ee idee waar ik een goede kluif of bot kan verkrijgen?
bvd
patrick plomp
Wij krijgen binnenkort een bloedhondje en willen hem een lekkere bot of kluif geven af en toe! Nou willen wij niet echt van die supermarkt kluifjes geven, maar een goede bot cq kluif waar hij flink op kan kluiven en waar hij lekker mee kan spelen! Hebben jullie een suggestie wat ik mijn Kobus het beste kan geven?
Hebben jullie ook ee idee waar ik een goede kluif of bot kan verkrijgen?
bvd
patrick plomp

Hier is Kobus 4 weken oud!! Wat een droppie he?
- thelittlegirly
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cavalier king charels spaniel bleheim teefje
- Contacteer:
Re: Wat voor een bot voor een jonge bloedhonden pup!
bij de dierenwinkel???
en wat voor iets tja er is tegenwoordig zo veel op de markt!
en wat voor iets tja er is tegenwoordig zo veel op de markt!
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Dierenwinkel lijkt me niet handig, die hebben alleen gerookte botten.
Heb je het bottendocument gelezen, Patrick?
Heb je het bottendocument gelezen, Patrick?
- patrick plomp
- Vaste gebruiker
Marjoleine,
nee die had ik nog niet gezien. Ben pas sinds gister lid en moet dus eerst vaker de zoekfunctie gebruiken denk ik zo!!
bedankt voor de info iig!!
nee die had ik nog niet gezien. Ben pas sinds gister lid en moet dus eerst vaker de zoekfunctie gebruiken denk ik zo!!

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Niet erg hoorpatrick plomp schreef:Marjoleine,
Er is veel informatie over voeding te vinden maar weet maar eens waar, he
Van vragen word je wijs moet je maar denken.
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Voor het betere kluifwerk zou ik bullepezen en van die rawhide kluiven kiezen. Als het om onderdeel van de voeding gaat, dan is inderdaad dat bottendocument waardevol leesmateriaal 

- patrick plomp
- Vaste gebruiker
Ik heb nu al wat bullenpezen in huis(kleintjes hoor 12 cm geloof ik) zou ik die mijn kleine Kobus al gelijk kunnen geven? En welke kluiven zouden jullie mij nog meer aanraden voor een kleine pup? Ik heb mijn schoonmoeder aan haar teckeltje ook wel eens zo'n soort schoentje zien geven, wat is dat precies en is het verstandig om ene pup dat al te geven?
bvd
ps sorry dat ik misschien onzinnige vragen stel maar doe het alleen omdat ik het beste met mijn hondje voor heb en niet wil dat hij verkeerde dingen binnenkrijgt.
bvd
ps sorry dat ik misschien onzinnige vragen stel maar doe het alleen omdat ik het beste met mijn hondje voor heb en niet wil dat hij verkeerde dingen binnenkrijgt.

- Frenk
- Zeer actief
Ik geef nooit schoentjes. Hoefje kan wel, maar heb ik eerlijk gezegd ook niet in huis. Mijn belangrijkste 'regel' is dat ik mijn hond nooit alleen laat met kauwmateriaal.

- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Die schoentjes stellen niet zoveel voor, zeker niet voor een pup van een groot ras. Ik zou liever een wat groter kauwding geven, zoals een rawhide (Farmfood en Biofood hebben goede) en wat ook leuk speelgoed is waar ze graag op knagen zijn die rubberen kongs, die kan je met iets lekkers vullen en daar zijn ze wel even zoet mee. En let goed op de lengte, het bot moet niet in 1 keer naar binnen te werken zijn. Dus als je straks je hond krijgt, moet je maar even kijken of die 12 cm dingetjes niet te klein zijn.
Geef niet die gevulde botten van de dierenwinkels (die witte of gerookte botten met een gele of bruine vulling. Dat zijn gekookte botten en die zijn slecht voor de tanden van je hond. Ze slijten er supersnel van en als je een beetje harde bijter hebt, bijt ie er stukken af en die zijn heel slecht voor zijn darmen. En geef ook niet die mergpijpjes van de slager. Ze hebben nogal de neiging om vast te gaan zitten om de kaak van je hond en dat is ook een drama om er weer af te krijgen. Alleen als je mergpijpen kan krijgen die lang genoeg zijn, dat zijn bekje er niet in kan, dan kan je die wel geven. Maar altijd rauw, niet koken. Dat koken is een fabeltje wat achterhaald is.
Maar ik vind het te harde botten voor een jonge hond.
Geef maar lekker een rawhide als gezellig speel/knaagwerk. En dan kan je hier bij voeding je inlezen of je echt botten als voeding wilt gaan geven, als onderdeel van het rauwe zelf samenstellen van maaltijden.
(geweldig, een bloedhond, ik ben heel benieuwd straks
)
Geef niet die gevulde botten van de dierenwinkels (die witte of gerookte botten met een gele of bruine vulling. Dat zijn gekookte botten en die zijn slecht voor de tanden van je hond. Ze slijten er supersnel van en als je een beetje harde bijter hebt, bijt ie er stukken af en die zijn heel slecht voor zijn darmen. En geef ook niet die mergpijpjes van de slager. Ze hebben nogal de neiging om vast te gaan zitten om de kaak van je hond en dat is ook een drama om er weer af te krijgen. Alleen als je mergpijpen kan krijgen die lang genoeg zijn, dat zijn bekje er niet in kan, dan kan je die wel geven. Maar altijd rauw, niet koken. Dat koken is een fabeltje wat achterhaald is.
Maar ik vind het te harde botten voor een jonge hond.
Geef maar lekker een rawhide als gezellig speel/knaagwerk. En dan kan je hier bij voeding je inlezen of je echt botten als voeding wilt gaan geven, als onderdeel van het rauwe zelf samenstellen van maaltijden.
(geweldig, een bloedhond, ik ben heel benieuwd straks
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- patrick plomp
- Vaste gebruiker
Bedankt voor de info, hier kunnen wij wat mee.
Het is niet als voeding of vervanger van een maaltijd het zal puur om een extra-tje gaan dus een lekkere snack voor tussendoor!!
Als voeding gaan wij trouwens kvv geven!!
Het is niet als voeding of vervanger van een maaltijd het zal puur om een extra-tje gaan dus een lekkere snack voor tussendoor!!

- Frenk
- Zeer actief
Heel goedpatrick plomp schreef:Het is niet als voeding of vervanger van een maaltijd het zal puur om een extra-tje gaan dus een lekkere snack voor tussendoor!!

- Cedhil
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Witte herder
Ik hoop dat je pup de rawhide lust. Die van ons kijken er niet naar om, en zelfs de gulzige lab. van mijn ouders wil het niet