Een hondje op die leeftijd nog volop botten en hompen vlees/orgaan te laten verteren, zou ikzelf niet doen. Is veel teveel belasting op al haar organen. Je kan wat kiemmixen/groentemixen toevoegen en vooral vuile lamspens en/of runderpens die een 1:1 calcium/fosforbalans hebben. Vuile pens is onmisbaar in een zelf samengesteld nierdieet.
Misschien heb je hier iets aan:
http://www.windyhollowvet.com/Document/ ... reDiet.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Mary Strauss van Dogaware schrijft:
Green Tripe may be an excellent food for dogs with kidney failure, as it is fairly low in phosphorus and is highly palatable to dogs. You need to find green tripe, as the bleached tripe that is sold for human consumption does not have the same nutritional value. Most dogs love green tripe, so it might tempt a dog to eat that was anorexic. I've never heard of a dog having digestive upset from green tripe (though sometimes the owners do, it has a fairly strong smell, and some prefer to feed it outside).
http://www.dogaware.com/kidney.html#tripe" onclick="window.open(this.href);return false;
Sterkte!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nierfalen en dieet.. tegenstrijdigheden
Moderator: moderatorteam
-
Melanie 74
Re: Nierfalen en dieet.. tegenstrijdigheden
Ik heb mijn oudje van 14 jaar met nierfalen op versvlees staat, zonder granen.
Ook krijgt ze nier en blaas compositum van de groene os waar ik zeer over te spreken ben!
Hierdoor is ze zich weer lekkerder door gaan voelen, niet meer misselijk en eet weer graag.
Door haar versvlees meng ik altijd nog wat extra water zodat ze genoeg vocht binnen krijgt.
Succes, ik hoop dat ze zich ook zo lekker voelt als mijn oude boerenfox Tosca, zij was veel afgevallen en wilde niets meer eten, was ook behoorlijk misselijk.
Ook krijgt ze nier en blaas compositum van de groene os waar ik zeer over te spreken ben!
Hierdoor is ze zich weer lekkerder door gaan voelen, niet meer misselijk en eet weer graag.
Door haar versvlees meng ik altijd nog wat extra water zodat ze genoeg vocht binnen krijgt.
Succes, ik hoop dat ze zich ook zo lekker voelt als mijn oude boerenfox Tosca, zij was veel afgevallen en wilde niets meer eten, was ook behoorlijk misselijk.