Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
je zult je hond maar op zo'n manier kwijt raken.... UPDATE
Moderator: moderatorteam
- iones
- Zeer actief
je zult je hond maar op zo'n manier kwijt raken.... UPDATE
Ik sprak vandaag mijn dierenarts. Een tijd terug had ze mensen met een bordercollie. Deze hond had het kleine buurmeisje in het gezicht gebeten. Dat ging zo: het meisje ging op de hond af en omarmde de hond.
Heel goed en liefdevol bedoeld, maar de hond was dat niet gewend en pikte het totaal verkeerd op: hij beet dus in haar gezicht. Kind verminkt en ik vrees dat ze nu voortaan ook bang is voor honden.
Ik vind dat heel erg voor dat kind. Zij wist immers ook niet beter. Hadden haar ouders haar maar teruggehouden en geleerd dat je zo niet op vreemde honden af moet gaan.
De eigenaar van de hond vond het natuurlijk ook afschuwelijk en nam dus contact op met mijn dierenarts. Die besliste dat elke hond dat zou kunnen overkomen die niet gewend is aan dieren en dat de hond belist niet vals was om die reden.
Zelf heeft ze een jonge herder, heel lief, heel aanhankelijk, maar ook niet aan zulke dingen gewend en die had ook zo kunnen reageren.
Als ik naga... ook mijn Bobbes had zo kunnen reageren. In principe gaat ze kinderen uit de weg en kiest ze er voor om niet te bijten. Alleen een omhelzing is wel heel beklemmend en bedreigend voor een hond. Het is dan te laat om het kind uit de weg te gaan.
Mijn dierenarts vond het dus geen reden om de hond in te laten slapen, maar waarschuwde dat er een hetze van zou kunnen komen tegen de hond en er werd een adres geregeld bij een schaapherder zodat de hond (die in wezen heel lief is) daar terecht zou kunnen. Maar ze vond dat de hond beter niet meer in die buurt kon blijven. Helaas luistererden de mensen niet.
De politie kwam en nam de hond in beslag. Nu is er een rechtszaak. De ouders van het kind hebben een advocaat in de armen genomen.
De eigenaars van de hond kunnen een advocaat niet betalen en ze krijgen geen pro deo toegewezen. (ik snap dat niet).
Ik stelde voor om een kynoloog erbij te halen om deze op te roepen als getuige, maar die mensen mogen niemand oproepen, mogen alleen zelf het verhaal doen. Ze hebben geen enkel recht. Niet op een advocaat, niet om andere vorm van hulp etc.
Het ziet er slecht uit voor de hond in kwest. Zodra er kinderen in betrokken zijn, reageren mensen emotioneel, niet rationeel. En reken maar dat die rechter geen haar beter is.
En de hond die niets aan zijn actie kan doen, zal ingeslapen moeten worden.
En dan denk ik weer, "dit had Bobbes ook kunnen overkomen" en dan weet ik hoe radeloos ik zou zijn. Ik zou er kapot aan kunnen gaan.
Gisteren nog was er zo'n kleine koter die mijn honden lastig viel, wilde ze aaien. De ouders keken er niet naar om, en mijn honden probeerden hem te ontwijken.
Nu ik dit verhaal heb gehoord, zal ik in het vervolg fel reageren. Dat deed ik gisteren niet, ik probeerde de ouders alleen maar te waarschuwen dat ze dit beter niet konden laten gebeuren .Je weet immers niet hoe een vreemde hond reageert.
Ik hoop dat het alsnog goed afloopt maar ik vrees ervoor. Ik zal proberen op de hoogte te blijven van de afloop en dit hier laten weten. En laat dit een waarschuwing zijn voor iedereen met een hond. Want iedereen die een hond heeft die niet aan kinderen is gewend, kan dit overkomen.
Heel goed en liefdevol bedoeld, maar de hond was dat niet gewend en pikte het totaal verkeerd op: hij beet dus in haar gezicht. Kind verminkt en ik vrees dat ze nu voortaan ook bang is voor honden.
Ik vind dat heel erg voor dat kind. Zij wist immers ook niet beter. Hadden haar ouders haar maar teruggehouden en geleerd dat je zo niet op vreemde honden af moet gaan.
De eigenaar van de hond vond het natuurlijk ook afschuwelijk en nam dus contact op met mijn dierenarts. Die besliste dat elke hond dat zou kunnen overkomen die niet gewend is aan dieren en dat de hond belist niet vals was om die reden.
Zelf heeft ze een jonge herder, heel lief, heel aanhankelijk, maar ook niet aan zulke dingen gewend en die had ook zo kunnen reageren.
Als ik naga... ook mijn Bobbes had zo kunnen reageren. In principe gaat ze kinderen uit de weg en kiest ze er voor om niet te bijten. Alleen een omhelzing is wel heel beklemmend en bedreigend voor een hond. Het is dan te laat om het kind uit de weg te gaan.
Mijn dierenarts vond het dus geen reden om de hond in te laten slapen, maar waarschuwde dat er een hetze van zou kunnen komen tegen de hond en er werd een adres geregeld bij een schaapherder zodat de hond (die in wezen heel lief is) daar terecht zou kunnen. Maar ze vond dat de hond beter niet meer in die buurt kon blijven. Helaas luistererden de mensen niet.
De politie kwam en nam de hond in beslag. Nu is er een rechtszaak. De ouders van het kind hebben een advocaat in de armen genomen.
De eigenaars van de hond kunnen een advocaat niet betalen en ze krijgen geen pro deo toegewezen. (ik snap dat niet).
Ik stelde voor om een kynoloog erbij te halen om deze op te roepen als getuige, maar die mensen mogen niemand oproepen, mogen alleen zelf het verhaal doen. Ze hebben geen enkel recht. Niet op een advocaat, niet om andere vorm van hulp etc.
Het ziet er slecht uit voor de hond in kwest. Zodra er kinderen in betrokken zijn, reageren mensen emotioneel, niet rationeel. En reken maar dat die rechter geen haar beter is.
En de hond die niets aan zijn actie kan doen, zal ingeslapen moeten worden.
En dan denk ik weer, "dit had Bobbes ook kunnen overkomen" en dan weet ik hoe radeloos ik zou zijn. Ik zou er kapot aan kunnen gaan.
Gisteren nog was er zo'n kleine koter die mijn honden lastig viel, wilde ze aaien. De ouders keken er niet naar om, en mijn honden probeerden hem te ontwijken.
Nu ik dit verhaal heb gehoord, zal ik in het vervolg fel reageren. Dat deed ik gisteren niet, ik probeerde de ouders alleen maar te waarschuwen dat ze dit beter niet konden laten gebeuren .Je weet immers niet hoe een vreemde hond reageert.
Ik hoop dat het alsnog goed afloopt maar ik vrees ervoor. Ik zal proberen op de hoogte te blijven van de afloop en dit hier laten weten. En laat dit een waarschuwing zijn voor iedereen met een hond. Want iedereen die een hond heeft die niet aan kinderen is gewend, kan dit overkomen.
Laatst gewijzigd door iones op 02 dec 2009 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
snuffel11
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: je zult je hond maar op zo'n manier kwijt raken....
Triest.......
- lilalila
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een pippa
wat afschuwelijk...
heel verdrietig en onterecht !!
heel verdrietig en onterecht !!
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Wat raar dat die mensen hun eigen verdediging blijkbaar niet mogen doen en getuigen oproepen.Volgens mij klopt dat niet hoor.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Dusty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller - Aantal honden: 2
Dusty kan niet goed met kinderen, aaien gaat wel maar ze moeten niet druk om hem heen rennen enzo. dat word hij zenuwachtig en gaat hij blaffen en tegen ze op springen.
vorige week nog kwam er een kind aan dat wilde Dusty gaan aaien zonder mij te vragen en terwijl Dusty met zijn rug naar het kindje toe zat en naar mij keek. ik heb hem 3 keer moeten zeggen dat ik niet wil dat hij Dusty aait.
het nadeel van kinderen is dat ze je hond vaak al aan het aanraken zijn zonder dat je het door hebt en ook niet luisteren als je zegt dat je het niet wil. helaas word je hond daar dan de dupe van. triest hoor!
vorige week nog kwam er een kind aan dat wilde Dusty gaan aaien zonder mij te vragen en terwijl Dusty met zijn rug naar het kindje toe zat en naar mij keek. ik heb hem 3 keer moeten zeggen dat ik niet wil dat hij Dusty aait.
het nadeel van kinderen is dat ze je hond vaak al aan het aanraken zijn zonder dat je het door hebt en ook niet luisteren als je zegt dat je het niet wil. helaas word je hond daar dan de dupe van. triest hoor!

- Marieta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Ik heb het 1 keer gehad toen ik met Ohana op mijn werk op het asiel stond. Ik was vrij en moest iets halen of brengen, dus hond mee. Dus ik stond aan de zijkant van de balie met haar, en had haar kort aan de riem, omdat ik weet hoe ze kan reageren.
Blijkbaar was er een vrouw met een klein kind dat net kon lopen (een jaar tot anderhalf denk ik). En ik let altijd op of er andere honden in de buurt komen dus ik keek een keer schuin naar achter. Mevrouw liet dat kind naar Ohana toelopen, met een gezicht van ahhhhh liefffff toemaar, ga maar knuffelen want je bent zo gek op honden. Ohana had kunnen bijten, het kind was dichtbij genoeg. Gelukkig heeft ze dat niet gedaan en heeft het bij snauwen gelaten, en die mevrouw snel haar kind pakken en boos kijken naar mij. Je laat je kind niet zomaar op een hond aflopen, hoe lief ie er ook uitziet.
Een paar weken terug een pracht van een stafford, en ik zag al dat ie supervriendelijk was, maar heb het toch eerst gevraagd. Ik heb het in mijn leven nog maar 1 keer verkeerd ingeschat. Maar dat wil ik niet bij mijn kleine laten overkomen.
Groetjes Marieta
Blijkbaar was er een vrouw met een klein kind dat net kon lopen (een jaar tot anderhalf denk ik). En ik let altijd op of er andere honden in de buurt komen dus ik keek een keer schuin naar achter. Mevrouw liet dat kind naar Ohana toelopen, met een gezicht van ahhhhh liefffff toemaar, ga maar knuffelen want je bent zo gek op honden. Ohana had kunnen bijten, het kind was dichtbij genoeg. Gelukkig heeft ze dat niet gedaan en heeft het bij snauwen gelaten, en die mevrouw snel haar kind pakken en boos kijken naar mij. Je laat je kind niet zomaar op een hond aflopen, hoe lief ie er ook uitziet.
Een paar weken terug een pracht van een stafford, en ik zag al dat ie supervriendelijk was, maar heb het toch eerst gevraagd. Ik heb het in mijn leven nog maar 1 keer verkeerd ingeschat. Maar dat wil ik niet bij mijn kleine laten overkomen.
Groetjes Marieta

-
Marion.
Zou hier precies hetzelfde kunnen gebeuren met Miep. Als er ongevraagd kleine blagen in mijn tuin komen (en ouders nergens op letten, alleen maar op een feestje zijn) dan haal ik moeders erbij, en zeg ik dat ze 'dieeeeeeeeeee witte' gewoon moeten laten slapen als ze slaapt. Niet aan gaan zitten enzo.iones schreef:Ik hoop dat het alsnog goed afloopt maar ik vrees ervoor. Ik zal proberen op de hoogte te blijven van de afloop en dit hier laten weten. En laat dit een waarschuwing zijn voor iedereen met een hond. Want iedereen die een hond heeft die niet aan kinderen is gewend, kan dit overkomen.
En tegen moeders zeg ik dan nog dat het mijn feestje is, ons huis is, ik niet van plan ben om op koters die ik niet uitgenodigd heb te gaan letten, en mocht er iets naars gebeuren dat het dan hun eigen verantwoordelijkheid is.
En voordat ze Miep meekrijgen - die uit slaapangst gesnapt heeft, per ongeluk raak - mogen ze eerst die kutkoters meenemen. Oké, samen met hun ouders dan. Hebben ze nog iets van herkenning in hun quarantaine.
- plekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder, kruising cocker en ruwhaar en een cairn
- Aantal honden: 3
Het valt me idd vaak op dat ik als hondeneigenaar blijkbaar ervoor moet zorgen dat er niets met kinderen gebeurt, terwijl de ouders hun kroost maar laten lopen....
Mijn honden zijn niet echt aan kinderen gewend, doen ze weliswaar niets, maar toch.....! Je weet wat er gebeuren kan. Dus ik zorg er ALTIJD voor dat als er mensen met kinderen aankomen, ik de honden al naast me heb in de zitstand.
Het is triest, maar ik wil ook geen risico´s lopen.
Ik hoop dat dit verhaal goed afloopt!
Overigens: ondanks dat ik het de hond niet kwalijk neem (dat moge uit bovenstaande blijken), vind ik het ook heel triest voor het kind!!!!!!
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Wat erg dat een samenloop van omstandigheden voor zowel de hond als het meisje zulke gevolgen heeft
Mijn middelste zoon is gek op honden, maar ik heb hem heel duidelijk uitgelegd dat hij eerst aan de meneer of merouw moet vragen of hij dat hondje mag aaien omdat sommige hondjes het een beetje eng vinden als je ze zomaar aait.
Hij rent dan rustig een paar honderd meter een wandelpad af richting baas met hond (als de hond aangelijnd is), om te zeggen dat hij hondjes lief vindt en of hij het hondje mag aaien alsjeblieft?
Mensen reageren hier altijd goed op, meestal mag hij het hondje idd aaien (ik heb gezegd dat hij eerst t hondje moet laten ruiken of hij zn handjes wel gewassen heeft
) Er zijn ook mensen die zeggen dat hun hondje daar niet zo van houdt, dan vraagt hij of hij naar de hond mag zwaaien en dan lopen we weer verder.
Ik vind het ook heel kwalijk dat hier de baasjes geen kans krijgen om zich te verdedigen, waarom hebben zij geen recht op een pro-deo?
Mijn middelste zoon is gek op honden, maar ik heb hem heel duidelijk uitgelegd dat hij eerst aan de meneer of merouw moet vragen of hij dat hondje mag aaien omdat sommige hondjes het een beetje eng vinden als je ze zomaar aait.
Hij rent dan rustig een paar honderd meter een wandelpad af richting baas met hond (als de hond aangelijnd is), om te zeggen dat hij hondjes lief vindt en of hij het hondje mag aaien alsjeblieft?
Mensen reageren hier altijd goed op, meestal mag hij het hondje idd aaien (ik heb gezegd dat hij eerst t hondje moet laten ruiken of hij zn handjes wel gewassen heeft
Ik vind het ook heel kwalijk dat hier de baasjes geen kans krijgen om zich te verdedigen, waarom hebben zij geen recht op een pro-deo?
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- M@ri@nne
- Zeer actief
Wat ongepast trouwens van de DA omdat met derden te bespreken. 
Groetjes, Marianne.

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
M@ri@nne schreef:Wat ongepast trouwens van de DA omdat met derden te bespreken.
Ja inderdaad.

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Hm.. nee eignlijk niet. Zolang de DA zorgt dat hij niet kenbaar maakt of "achterhaalbaar" om welke hond / gezin het gaat vind ik dit geen probleem. Hij hoopte misschien op een meedenken?marian* schreef:M@ri@nne schreef:Wat ongepast trouwens van de DA omdat met derden te bespreken.
Ja inderdaad.
Suzanne
- M@ri@nne
- Zeer actief
Suzanne123 schreef:Hm.. nee eignlijk niet. Zolang de DA zorgt dat hij niet kenbaar maakt of "achterhaalbaar" om welke hond / gezin het gaat vind ik dit geen probleem. Hij hoopte misschien op een meedenken?marian* schreef:M@ri@nne schreef:Wat ongepast trouwens van de DA omdat met derden te bespreken.
Ja inderdaad.Wilde ook even zijn ei kwijt?
Suzanne
Dan doet hij dat met zijn collega's. Hij weet zo niet of diegene tegen wie hij het verteld de hoofdpersoon kent. Ik vind het niet kunnen.
Groetjes, Marianne.

-
elly p
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 bassets
Mijn honden zet ik altijd achter een hekje als er kinderen hier zijn. Het gebeurt maar zelden.. Ik wil ookniet dat er iets gebeurt en ik vind het zo zielig voor mijn diertjes als ze geplaagd worden door kinderen.
Maar idd, met wandelingen worden ze ook dikwijls aangeraakt door vreemden, ik ga dat niet meer toelaten. De volgende keer zeg ik : niet aankomen ! Je weet maar nooit. (ze hebben vlooien
)
Maar idd, met wandelingen worden ze ook dikwijls aangeraakt door vreemden, ik ga dat niet meer toelaten. De volgende keer zeg ik : niet aankomen ! Je weet maar nooit. (ze hebben vlooien

Groetjes, Elly
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Aantal honden: 2
Ik moet toegeven, ik ookCharles vind vooral alles van -6 eng.
Als klein meisje van een jaar of 6 ben ik ook gebeten door de hond van de overburen. Wist ik veel dat dat niet mocht, vooral niet als het dier lag te slapen. Het enige wat ik nog weet is dat ik ongelofelijk op mijn donder heb gehad van mijn ouders. Volgens mij een goede reactie van ze
Als dank heb ik nu een klein litteken heb onder mijn neus
En de groeten van de mannen 

- nana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
IK ben ook als klein kind gebeten omdat ik de slapende hond van mijn oma aaide. Ik kreeg toen ook op mijn donder. Ook in de dierentuin wilde ik perse een aapje aaien toen hij in mijn vinger beet zei mijn moeder eigen schuld ik zei dat je het niet moest doen.
heel veel mensen snappen niets van honden en hebben een lassie syndroom misschien door alle films met allemaal lieve honden.
Dit verhaal is mijn grootste nachtmerrie niet alleen met kinderen maar ook met andere honden,hoe voorzichtig jezelf ook doet je kunt niet altijd de wereld om je heen controleren maar het kan je hond wel het leven kosten....want een hond mag niet bijten.. nooit.
In dit verhaal snap ik niet waarom ze de mensen niet een aanlijngebod verplichten waarom gelijk afmaken of desnoods muilkorfen. Het lijkt wel als er een kind bij betrokken is dat men dan een soort wraak wil.
In apeldoorn is een soortgelijk geval geweest vorige jaar. Een kindje van drie was zelf naar de overburen gelopen de moeder had het niet in de gaten. Het kindje is door de achterpoort naar binnen gegaan en is vreselijk gebeten door de herder. Dit is ook een drama geweest,de hond was op eigen terrein maar geen slot op de poort. Niemand had gezien waarom de hond beet. Maar het kindje had alleen op straat ook onder de auto kunnen komen.
heel veel mensen snappen niets van honden en hebben een lassie syndroom misschien door alle films met allemaal lieve honden.
Dit verhaal is mijn grootste nachtmerrie niet alleen met kinderen maar ook met andere honden,hoe voorzichtig jezelf ook doet je kunt niet altijd de wereld om je heen controleren maar het kan je hond wel het leven kosten....want een hond mag niet bijten.. nooit.
In dit verhaal snap ik niet waarom ze de mensen niet een aanlijngebod verplichten waarom gelijk afmaken of desnoods muilkorfen. Het lijkt wel als er een kind bij betrokken is dat men dan een soort wraak wil.
In apeldoorn is een soortgelijk geval geweest vorige jaar. Een kindje van drie was zelf naar de overburen gelopen de moeder had het niet in de gaten. Het kindje is door de achterpoort naar binnen gegaan en is vreselijk gebeten door de herder. Dit is ook een drama geweest,de hond was op eigen terrein maar geen slot op de poort. Niemand had gezien waarom de hond beet. Maar het kindje had alleen op straat ook onder de auto kunnen komen.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.
lydia
lydia
- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon
Afhankelijk van je inkomen betaal je een eigen bijdrage voor een advocaat:Expecting schreef:Ik vind het ook heel kwalijk dat hier de baasjes geen kans krijgen om zich te verdedigen, waarom hebben zij geen recht op een pro-deo?
Alleenstaand Tweeverdieners Bijdrage
0 - € 16.800 0 - € 23.400 € 98
€ 16.801 - € 17.300 € 23.401 - € 24.200 € 154
€ 17.301 - € 18.200 € 24.201 - € 25.500 € 265
€ 18.201 - € 20.000 € 25.501 - € 28.300 € 466
€ 20.001 - € 23.800 € 28.301 - € 33.600 € 732
Dus het hangt ook van de bereidheid van de mensen af .
Trouwens: Als mij DA me zo iets zou vertellen zocht ik een andere:Wie weet wat hij over mij vertelt aan anderen!

- nana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Snap ik niets van
. Stel dat je dierenarts je verteld dat er die dag een hondje vergiftigd is binnengebracht die in het park had gelopen. Dan ben je toch blij dat hij het verteld.
Hij verteld toch niets persoonlijks wat 1 van de beide partijen kan schaden?
Hij verteld toch niets persoonlijks wat 1 van de beide partijen kan schaden?
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.
lydia
lydia
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Dat loopt hard op! Maar goed, om je dier te redden.. Zo vind ik het wel een heel oneerlijke strijd!Ma-Rianne schreef:Afhankelijk van je inkomen betaal je een eigen bijdrage voor een advocaat:Expecting schreef:Ik vind het ook heel kwalijk dat hier de baasjes geen kans krijgen om zich te verdedigen, waarom hebben zij geen recht op een pro-deo?
Trouwens: Als mij DA me zo iets zou vertellen zocht ik een andere:Wie weet wat hij over mij vertelt aan anderen!
Hier heeft de poes t neefje van mn man gekrabd. Ik zei een paar keer 'niet aaien, ze slaapt'. De moeder zat erbij, dus ook tegen haar gezegd dat de poes schrikt en dan zal krabben. "Hij wil alleen aaien'.
Kijk en dan is t bij ons de poes, het is een niet al te heftige uithaal geweest, maar stel dat t niet de poes was geweest die daar lag, maar een hond. :N:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
-
Cantus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
de politie had van mij de hond niet mee gekregen...dat had ik eerst via een rechtzaak laten gaan...
ik krijg ook vaak genoeg bozen gezichten en uitspraken van ouders die hun kinderen zonder te vragen mijn honden willen laten aaien en ik er dan een stokje voor steek...als ik dan uitleg dat het voor kinds eigen bestwil is(om ongelukken te voorkomen) en je ze beter kunt leren om het te vragen, heb ik het natuurlijk helemaal gedaan en moet ik me niet bemoeien met hun opvoeding...maar ze bemoeien zich wel met mijn opvoeding van mijn honden
ik krijg ook vaak genoeg bozen gezichten en uitspraken van ouders die hun kinderen zonder te vragen mijn honden willen laten aaien en ik er dan een stokje voor steek...als ik dan uitleg dat het voor kinds eigen bestwil is(om ongelukken te voorkomen) en je ze beter kunt leren om het te vragen, heb ik het natuurlijk helemaal gedaan en moet ik me niet bemoeien met hun opvoeding...maar ze bemoeien zich wel met mijn opvoeding van mijn honden
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Max luisterd prima, ook met loslopen, maar is dol op stokken en ballen. Als er (kleine) kinderen aankomen doe ik hem altijd vast, dan maar even wachten, die 2 minuten doen het hem ook niet. De kans is heel klein, zeker als ik ook een bal heb, maar je hond zal maar wel een klein stokje willen pakken uit de hand van een 5 jarige. Hij is zo'n 60 cm schofthoogte, zo'n hand past makkelijk in zn bek, doorbijten zal hij niet doen, opzet is er ook absoluut niet (meer lompheid), maar beter safe than sorry.

- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Ik had het er vandaag in de duinen met iemand over. Ik vertrouw Jamey volledig bij (kleine) kinderen, weet uit ervaring dat ze eigenlijk geen gekke dingen uit zal halen. Waar ze normaal mega bezitterig is op haar bal, laat ze hem voor kleine kinderen zo los, enz. Ze zou Zelfs niets doen als ze haar licht pijn zouden doen. Maar alsnog mogen kinderen alleen bij haar in de buurt komen als ik zeg dat het goed is en als ik (of mijn ouders of broer) erbij ben, anders niet. Andere oppassen zijn eigenlijk altijd mensen met hondenkennis en ik verwacht van hen dat ze er verstandig mee omgaan...
Ik hoef me bij Jamey gelukkig weinig zorgen te maken om haar reactie (zelfs als een kind haar om de nek zou vliegen zou ze vrolijk gaan likken), maar toch ben ik er erg voorzichtig mee en leg kinderen uit hoe ze een hond moeten benaderen. En ondertussen hangt Jamey met caviageluiden in de lijn omdat ze wil knuffelennnnnnnnnn
Ik hoef me bij Jamey gelukkig weinig zorgen te maken om haar reactie (zelfs als een kind haar om de nek zou vliegen zou ze vrolijk gaan likken), maar toch ben ik er erg voorzichtig mee en leg kinderen uit hoe ze een hond moeten benaderen. En ondertussen hangt Jamey met caviageluiden in de lijn omdat ze wil knuffelennnnnnnnnn

You'll be in my heart... Always...
-
S@ndr@
- Zeer actief
Nu leer ik mijn honden van jongs af aan wennen aan om helsingen en knuffels,dat blijkt dus best een slimme actie , verder zijn ze niet licht ontvlambaar naar kindertjes, ook niet verkeerd, maar wat een K*T situatie,en ik zou die mensen het leven helemaal zuur maken, daar helpt geen lieve moeder meer aan, zijn ze nu helemaal
.
- wel heel erg gigantisch rot voor het kind, verminkt en een stel randdebielen als ouders
- wel heel erg gigantisch rot voor het kind, verminkt en een stel randdebielen als ouders
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Ik vind het verschrikkelijk om te lezen wat er met het kind is gebeurt en wat er nu met de hond staat te gebeuren.
Zou het mijn kind zijn zou ik ontzettend kwaad zijn maar aan de andere kant. Waar was ik dan? Ik moet er als moeder voor zorgen dat mijn kind niet zomaar naar andere honden toe mag gaan en als dat dan onverhoopt wel gebeurt en er gebeurt iets dergelijks als hier in het verhaal denk ik dat ik na de 1e boosheid kwaad op mezelf zou zijn want ik heb het toegelaten.
De hond van mijn moeder is hartstikke gek op Zoë maar zeker toen ze nog klein was (is ze nu nog maar heel klein en onberekenbaar zeg maar) vertrouwde we Bell echt niet bij haar. Zij (Zoë) wilde dan nog wel eens ineens haar hoofd naar Bell toegooien en dan pakte we haar gelijk alweer weg. Juist omdat we niet wisten wat Bell zou doen en uit angst dat ze toch zou happen omdat ze zich bedreigd voelt (wat de hond in kwestie volgens mij ook heeft gehad) hebben we ze al die tijd niet bij elkaar gelaten. Nu ze groter is zie je dat Bell haar steeds opzoekt en aandacht van haar vraagt wat ze overduidelijk ook steeds krijgt. Het vertrouwen in Bell begint nu pas te komen. Maar dit had dus elk andere hond kunnen gebeuren. Bell is wat dat betreft gewoon een hond die je moet laten gaan, die komt vanzelf wel naar je toe. Als jij zo ineens op haar haar afstapt kan de kans zijn dat ze zo ineens snipt. Dat wetende houd je daar gewoon rekening mee.
Kids van mij mogen nooit op andere honden aflopen juist omdat je nooit van te voren weet of het een hond is die niet van kinderen houd, pas als de eigenaar zegt dat hij of zij niet bijt en mijn gevoel me zegt dat het goed is mogen ze een hond aaien, maar dan nooit en te nimmer omarmen of met het hoofd/gezicht bij de hond (welke hond dan ook) tenzij eigen en ook niet bij alle honden.
Wat ik me alleen even afvraag. Ik weet niet of jij die mensen zelf kent, maar kan me niet voorstellen dat ze zich geen advocaat kunnen veroorloven. Pro-deo is niets meer of minder een advocaat waarbij jezelf eenmalig een eigen bijdrage aan betaald, en de rest wordt aan hem betaald door de overheid. De hoogte van die eigen bijdrage is afhankelijk van beide inkomens dus in principe kan iedereen een advocaat in de arm nemen. Vroeger ging dat met bewijs van onvermogen. Maar dat is niet meer. Veel meer mensen hebben nu “toegang” tot een advocaat dus ook zij lijkt mij (tenzij ze over de max van die inkomensdrempel heen zitten).
Bah zeg, ik wordt er gewoon naar van.
Zou het mijn kind zijn zou ik ontzettend kwaad zijn maar aan de andere kant. Waar was ik dan? Ik moet er als moeder voor zorgen dat mijn kind niet zomaar naar andere honden toe mag gaan en als dat dan onverhoopt wel gebeurt en er gebeurt iets dergelijks als hier in het verhaal denk ik dat ik na de 1e boosheid kwaad op mezelf zou zijn want ik heb het toegelaten.
De hond van mijn moeder is hartstikke gek op Zoë maar zeker toen ze nog klein was (is ze nu nog maar heel klein en onberekenbaar zeg maar) vertrouwde we Bell echt niet bij haar. Zij (Zoë) wilde dan nog wel eens ineens haar hoofd naar Bell toegooien en dan pakte we haar gelijk alweer weg. Juist omdat we niet wisten wat Bell zou doen en uit angst dat ze toch zou happen omdat ze zich bedreigd voelt (wat de hond in kwestie volgens mij ook heeft gehad) hebben we ze al die tijd niet bij elkaar gelaten. Nu ze groter is zie je dat Bell haar steeds opzoekt en aandacht van haar vraagt wat ze overduidelijk ook steeds krijgt. Het vertrouwen in Bell begint nu pas te komen. Maar dit had dus elk andere hond kunnen gebeuren. Bell is wat dat betreft gewoon een hond die je moet laten gaan, die komt vanzelf wel naar je toe. Als jij zo ineens op haar haar afstapt kan de kans zijn dat ze zo ineens snipt. Dat wetende houd je daar gewoon rekening mee.
Kids van mij mogen nooit op andere honden aflopen juist omdat je nooit van te voren weet of het een hond is die niet van kinderen houd, pas als de eigenaar zegt dat hij of zij niet bijt en mijn gevoel me zegt dat het goed is mogen ze een hond aaien, maar dan nooit en te nimmer omarmen of met het hoofd/gezicht bij de hond (welke hond dan ook) tenzij eigen en ook niet bij alle honden.
Wat ik me alleen even afvraag. Ik weet niet of jij die mensen zelf kent, maar kan me niet voorstellen dat ze zich geen advocaat kunnen veroorloven. Pro-deo is niets meer of minder een advocaat waarbij jezelf eenmalig een eigen bijdrage aan betaald, en de rest wordt aan hem betaald door de overheid. De hoogte van die eigen bijdrage is afhankelijk van beide inkomens dus in principe kan iedereen een advocaat in de arm nemen. Vroeger ging dat met bewijs van onvermogen. Maar dat is niet meer. Veel meer mensen hebben nu “toegang” tot een advocaat dus ook zij lijkt mij (tenzij ze over de max van die inkomensdrempel heen zitten).
Bah zeg, ik wordt er gewoon naar van.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Daar krijg je niet altijd de kans voorDongo schreef:de politie had van mij de hond niet mee gekregen...dat had ik eerst via een rechtzaak laten gaan...

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
In zo'n situatie heb jij als eigenaar niks maar dan ook niks te vertellen. De hond nemen ze echt wel mee. Gaat het niet goedschiks dan maar kwaadschiks.marian* schreef:Daar krijg je niet altijd de kans voorDongo schreef:de politie had van mij de hond niet mee gekregen...dat had ik eerst via een rechtzaak laten gaan...
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier net zo.Nanna schreef:Als hier kleine kinderen zouden komen gaan de honden naar boven en Charles wordt weggesloten in de hal. Ik neem het risico niet eens.Marion. schreef: Zou hier precies hetzelfde kunnen gebeuren met Miep. Als er ongevraagd kleine blagen in mijn tuin komen (en ouders nergens op letten, alleen maar op een feestje zijn) dan haal ik moeders erbij, en zeg ik dat ze 'dieeeeeeeeeee witte' gewoon moeten laten slapen als ze slaapt. Niet aan gaan zitten enzo.
En tegen moeders zeg ik dan nog dat het mijn feestje is, ons huis is, ik niet van plan ben om op koters die ik niet uitgenodigd heb te gaan letten, en mocht er iets naars gebeuren dat het dan hun eigen verantwoordelijkheid is.
Ze zijn absoluut niet gewend aan kleine kinderen en zien ze als een soort van griezelige aliens. Ik moet er niet aan dénken dat zo'n koter het in het hoofd haalt om Topsi te omarmen.
Dat kan goed gaan, maar ook fout. Dus om die reden sluit ik mijn honden weg.
Ik kan ook wel heel stoer gaan roepen van "het zijn mijn honden en ze passen zich maar aan hen aan"maar een ongeluk zit in een klein hoekje. En van kleine kinderen kun je alles verwachten.
Dus om eventuele ellende voor te zijn worden de honden weggesloten als er kleine kinderen zouden komen (die hier dus nooit over de vloer komen, dus volkomen hypothetisch)
- zonta
- Actief
Wij hebben zelf geen kinderen maar toen de honden nog jong waren hebben we ze wel contact laten maken met de buurtkinderen. Naar mijn idee zullen mijn honden een kind geen kwaad doen maar zeg nooit ,NOOIT.
Afgelopen vakantie hebben we een logeetje gehad , de dochter van mijn vriendin , 7 jaar. Het meiske is honden gewent ( ze hebben zelf 3 honden) maar er waren hier wel regels voor haar. Thuis mag ze alleen naar beneden als ze wakker is maar bij ons moest ze op haar kamer blijven tot dat ze werd geroepen.
Ze mocht de honden alleen aaien/spelen als wij erbij waren.Bruno , onze sint bernard weegt bijna 70 kilo.Mocht zo,n hond ineens toch bijten dan is zo,n klein meisje nergens meer
Gelukkig is alles goed gegaan en de honden en het logeetje deden het fantastisch samen
Op kinderen heeft Bruno een ontzettende aantrekkingskracht , een grote harige knuffelbeer. Maar vreemde kinderen laten we nooit in de buurt van Bruno komen.De buurtkinderen weten allemaal dat ze Bruno mogen aaien als ze het eerst netjes vragen.
Gr,Zonta
Afgelopen vakantie hebben we een logeetje gehad , de dochter van mijn vriendin , 7 jaar. Het meiske is honden gewent ( ze hebben zelf 3 honden) maar er waren hier wel regels voor haar. Thuis mag ze alleen naar beneden als ze wakker is maar bij ons moest ze op haar kamer blijven tot dat ze werd geroepen.
Ze mocht de honden alleen aaien/spelen als wij erbij waren.Bruno , onze sint bernard weegt bijna 70 kilo.Mocht zo,n hond ineens toch bijten dan is zo,n klein meisje nergens meer
Op kinderen heeft Bruno een ontzettende aantrekkingskracht , een grote harige knuffelbeer. Maar vreemde kinderen laten we nooit in de buurt van Bruno komen.De buurtkinderen weten allemaal dat ze Bruno mogen aaien als ze het eerst netjes vragen.
Gr,Zonta
- iones
- Zeer actief
Ze zijn rechtsbijstand verzekerd, maar omdat dit een strafrechtelijke zaak is (ze zijn aangeklaagd door de officier van justitie) krijgen ze het niet vergoed. Kennelijk alleen maar civiele procedures of zo. Maar dan nog snap ik niet dat ze geen advocaat toegewezen krijgen. Is er geen artikel of zo waar ze zich op kunnen beroepen? En waarom mogen ze geen getuigen oproepen zoals een befaamd kynoloog. Ik weet zeker dat iemand als martin Gaus (maar ook iedere huis-tuin-en keuken kynoloog) uit zou kunnen leggen dat een hond die geen kinderen is gewend een dergelijke handeling als uiterst bedreigend kan ervaren.marian* schreef:Wat raar dat die mensen hun eigen verdediging blijkbaar niet mogen doen en getuigen oproepen.Volgens mij klopt dat niet hoor.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- iones
- Zeer actief
Ouders zijn zo ontzettend goed in afschuiving van hun verantwoording op anderen!plekkie schreef:![]()
Het valt me idd vaak op dat ik als hondeneigenaar blijkbaar ervoor moet zorgen dat er niets met kinderen gebeurt, terwijl de ouders hun kroost maar laten lopen....![]()
Mijn dierenarts is hierover zeer gefrustreerd en ik ben niet zomaar een klant van haar, ik ga ook vrienschappelijk met haar om. Dus haar frustraties vertelt ze aan mij. Ik weet overigens niet over wie het gaat, ik ken die mensen niet, weet ook hun namen niet.M@ri@nne schreef:Wat ongepast trouwens van de DA omdat met derden te bespreken.
Ik vind het een beetje een uiting van onbegrip aan jouw kant dat je hier over valt. Sorry.
Bovendien is dit nu echt even niet de issue.
Ik laat dit verhaal een waarschuwing zijn.
Precies! Jij begrijpt het. Maar het is HAAR ei hoor. Ze is een vrouw.Suzanne123 schreef: Hm.. nee eignlijk niet. Zolang de DA zorgt dat hij niet kenbaar maakt of "achterhaalbaar" om welke hond / gezin het gaat vind ik dit geen probleem. Hij hoopte misschien op een meedenken?Wilde ook even zijn ei kwijt?Suzanne
Ma-Rianne schreef:[
Afhankelijk van je inkomen betaal je een eigen bijdrage voor een advocaat:
Heb ik ook gedacht, maar volgens mij pakken ze je je hond gewoon af met geweld of slaan ze je in de boeien. Ik zou denk ik vluchten met mijn hond, hard wegrennen. Ik zou zo wanhopig zijn!Dongo schreef:de politie had van mij de hond niet mee gekregen...dat had ik eerst via een rechtzaak laten gaan...
Mijn dierenarts voelde op haar klompen dat hier ellende van ging komen en heeft die mensen nog zo gewaarschuwd die hond ergens anders onder te brengen. MAar de mensen waren eigenwijs, ze wilden niet luisteren.
Wat betreft inkomens, wat hierboven staat, ik weet niet hoe ze er financieel voorstaan, en ik denk dat mijn dierenarts dat ook niet weet. Je kunt dat niet inschatten. Ook een inkomen zegt niet altijd iets. Wat als mensen schulden hebben, of ander financiele tegenspoed waardoor ze geen advocaat kunnen betalen? Maar misschien heb je ook wel gelijk en gaat ze niet helemaal voor de hond.
Ik weet wel hoe mijn dierenarts over mij verteld aan anderen. gelukkig is ze erg positief over hoe ik met mijn dieren om ga. Ik denk dat ze me eerder als voorbeeld stelt. Kennelijk heb jij echter een hoop te verbergen>?
Ik weet niet helemaal hoe de situatie was waarin het gebeurde hoor.
- of het bij die mensen met de hond binnen was (ik dacht van niet)
- of bij hun voor op straat
- of de hond al dan niet aangelijnd was.