Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe krijg ik op een slimme manier mijn zin......
Moderator: moderatorteam
-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
- Aantal honden: 1
Hoe krijg ik op een slimme manier mijn zin......
Nilsson heeft sinds kort een hele slimme manier bedacht om toch in het water te gaan, terwijl het niet mag.
Ik wandel 's avonds vaak op een weg waar ongeveer 1 maal per uur een tractor langsrijd en de boswachter komt iedere avond langs, voor de rest bijna geen mens te zien.
Langs die weg heb je links en rechts weilanden en links en rechts een sloot.
Nilsson mag niet altijd de sloot in, een NEE is voldoende om ervoor te zorgen dat hij er niet ingaat.
Maar....wat doe je als je toch wilt pootjebaden/drinken?
Nilsson rent achter de bal aan, rent supersnel en maakt dan een bocht zodat hij om kan draaien en komt dan zomaar vlak voor de sloot uit, perongeluk ( ja, ja) laat hij dan de bal vallen en die rolt zomaar in de sloot.
En dan gaat hij erbij staan kijken met zijn meest onschuldige snoet.
En aangezien ik geen rugzak vol ballen bij mij heb en geen zin heb in natte sokken mag hij de bal ophalen.
Slimme actie toch?
Hebben jullie honden ook van die slimme actie's?
Ik wandel 's avonds vaak op een weg waar ongeveer 1 maal per uur een tractor langsrijd en de boswachter komt iedere avond langs, voor de rest bijna geen mens te zien.
Langs die weg heb je links en rechts weilanden en links en rechts een sloot.
Nilsson mag niet altijd de sloot in, een NEE is voldoende om ervoor te zorgen dat hij er niet ingaat.
Maar....wat doe je als je toch wilt pootjebaden/drinken?
Nilsson rent achter de bal aan, rent supersnel en maakt dan een bocht zodat hij om kan draaien en komt dan zomaar vlak voor de sloot uit, perongeluk ( ja, ja) laat hij dan de bal vallen en die rolt zomaar in de sloot.
En dan gaat hij erbij staan kijken met zijn meest onschuldige snoet.
En aangezien ik geen rugzak vol ballen bij mij heb en geen zin heb in natte sokken mag hij de bal ophalen.
Slimme actie toch?
Hebben jullie honden ook van die slimme actie's?

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
-
*Jolanda*
Re: Hoe krijg ik op een slimme manier mijn zin......
haha... dat is best slim aangepakt voor hem..
als mijn honden de sloot in willen en ze lopen los dan rennen ze gewoon de sloot in... Vaak volstaat een "nee" ook wel maar als ze echt zin hebben in een duik dan is het gewoon plons
als mijn honden de sloot in willen en ze lopen los dan rennen ze gewoon de sloot in... Vaak volstaat een "nee" ook wel maar als ze echt zin hebben in een duik dan is het gewoon plons
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Op die manier probeert Noah ook altijd de sloot in te gaan
Valt zomaar plots de bal in de sloot haha
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Dat balletje is heel herkenbaar... maar dat doet ie overdag.. en dan mogen ze eigenlijk altijd wel het water in... het slimme van beiden eigenlijk.. vind ik dat ze toch nog wel even me aankijken voor de bevestiging om erin te mogen.. soms doe ik echt streng .. nee!
en kom op... dan kijken ze wel even sneu maar lopen wel mee... maar dan loop ik toch ook wel weer terug naar de plek met een toe maar! Waar is je bal
en kom op... dan kijken ze wel even sneu maar lopen wel mee... maar dan loop ik toch ook wel weer terug naar de plek met een toe maar! Waar is je bal
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
niet qua sloten, maar als solars plekje bezet is waar zij wil liggen, dan loopt ze naar de deur en gaat blaffen, vervolgens staat alles op en rent naar de deur, dan draait zij zich gauw om en gaat op het gewenste plekje liggen
en als een van de kleintjes op een kussen ligt waar zij wil liggen dan pakt ze het kussen en trekt het onder ze weg :N:
als er wat op het aanrecht ligt en kalusha ( een van de kleintjes ) wil dat hebben maar kan er niet bij,dan seint ze een van de grotere in , die pakt het van het aanrecht en ze " verdelen" de buit
als er wat op het aanrecht ligt en kalusha ( een van de kleintjes ) wil dat hebben maar kan er niet bij,dan seint ze een van de grotere in , die pakt het van het aanrecht en ze " verdelen" de buit
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
als bella het tijd vind voor een snoepje gaat ze mijn moeder helpen met opruimen brengt haar slippers of de kranten of een leeg flesje werkt haast altijd bij mijn moeder
- Hamilton
- Zeer actief
leuke verhalen
en dat roept bij mij gelijk herinneringen op.
Nils( Hamilton Stövare) lag altijd in het kleinere mandje van Jänta, de Beagle, als zij dan in haar eigen mand wilde, zocht ze 'n tennisbal op en ging er mee spelen, vlak voor z'n neus.
Was Nils eenmaal uit de mand, liet ze de bal de bal en ging gauw in haar mandje liggen
( Jänta speelde nooit met ballen)
en dat roept bij mij gelijk herinneringen op.
Nils( Hamilton Stövare) lag altijd in het kleinere mandje van Jänta, de Beagle, als zij dan in haar eigen mand wilde, zocht ze 'n tennisbal op en ging er mee spelen, vlak voor z'n neus.
Was Nils eenmaal uit de mand, liet ze de bal de bal en ging gauw in haar mandje liggen
( Jänta speelde nooit met ballen)
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Haha wat een slimme hond.
Molly (vriendin van hond) is een heel ondeugende Stabij. Ze mag niet in de kamer komen en dat weet ze prima, want ze heeft alle ruimte buiten en op de deel en de keuken (boerderij). Ze mocht trouwens ook eigenlijk niet in de keuken maar das al mislukt.
Mevrouw pakt haar bal en gooit die heeuul per ongeluk in de kamer. Tja, en als niemand die terug geeft moet je toch zelf echt achter de bal aan hoor..
En dit gebeurd elke keer een stuk verder.. Haha. 
Molly (vriendin van hond) is een heel ondeugende Stabij. Ze mag niet in de kamer komen en dat weet ze prima, want ze heeft alle ruimte buiten en op de deel en de keuken (boerderij). Ze mocht trouwens ook eigenlijk niet in de keuken maar das al mislukt.
Mevrouw pakt haar bal en gooit die heeuul per ongeluk in de kamer. Tja, en als niemand die terug geeft moet je toch zelf echt achter de bal aan hoor..
- *Linda*
- Zeer actief
Ja, hier kan Bono (onverwacht) slim uit de hoek komen. Zijn laatste ontdekking: als een van de anderen een kluifje of speeltje heeft wat hij graag wil hebben, rent hij blaffend naar buiten, voor een weldoordacht vals alarm
Andere twee komen daar natuurlijk als hazen achteraan en dan maakt Boon ineens een slippende linksomkeert, recht naar binnen toe om zo héél snel het bewuste speeltje te graaien. Moet er altijd vreselijk om lachen 

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Wij hebben een hond gehad die, als er niemand thuis was, op de eettafel sliep als de zon scheen. Want de zon scheen dan precies op die tafel
Ik zag hem dan, door het raam heen, liggen als ik thuis kwam. Maar als ik dan de kamer binnenkwam lag hij ineens in diepe slaap in z'n mand
En dan hees hij zich omstandig kreunend omhoog, deed allerlei rek- en strek oefeningen alsof hij daar al uuuren had gelegen, en kwam mij dan heel rustig gedag zeggen. Dat vond ik onbetaalbaar grappig altijd

Ik zag hem dan, door het raam heen, liggen als ik thuis kwam. Maar als ik dan de kamer binnenkwam lag hij ineens in diepe slaap in z'n mand
En dan hees hij zich omstandig kreunend omhoog, deed allerlei rek- en strek oefeningen alsof hij daar al uuuren had gelegen, en kwam mij dan heel rustig gedag zeggen. Dat vond ik onbetaalbaar grappig altijd
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- dorien83
- Actief
wat een mooie verhalen om te lezen.
helaas kan ik niks bedenken van mijn hond niet dat ze niet slim is hoor.
wel van mijn kat. als die bij me op schoot wil en ik heb er geen zin in. zeg ik duidelijk nee. dan gaat ze heel zielig naast me zitten en dan pootje voor pootje en zacht kruipen komt ze toch op schoot dit kan echt wel 15 minuten duren en voordat ik het door heb ligt ze op schoot. en zeg dan nog maar eens nee.
helaas kan ik niks bedenken van mijn hond niet dat ze niet slim is hoor.
wel van mijn kat. als die bij me op schoot wil en ik heb er geen zin in. zeg ik duidelijk nee. dan gaat ze heel zielig naast me zitten en dan pootje voor pootje en zacht kruipen komt ze toch op schoot dit kan echt wel 15 minuten duren en voordat ik het door heb ligt ze op schoot. en zeg dan nog maar eens nee.
-
elly p
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 bassets
Twee van onze honden slapen gewoonlijk bij ons op bed. En 's nachts, onze Debbie springt van 't bed af, en janken, janken, zuchten en kermen. Ik zei tegen mijn man : Debbie moet buiten. Mijn man staat op, trekt zijn badjas aan, en Debbietje springt terug op bed en gaat liggen op mijn man zijn plaats. Hoefde helemaal niet buiten. En ik : lachen-lachen-lachen. 

Groetjes, Elly
- nana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
- Aantal honden: 3
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.
lydia
lydia
- Drazic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
- Aantal honden: 3
Mijn ouders hadden een boxer en als hij iets eetbaars pikte at hij het op zonder smakken,terwijl tijdens het eten kon je hem boven nog horen(bij wijze van)
en als je hem dan aankeek hield hij ineens zijn bek stil en keek dan van ...ja wat ik heb niets hoor!...
en als je hem dan aankeek hield hij ineens zijn bek stil en keek dan van ...ja wat ik heb niets hoor!...
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
Lopen langs een sloot, Kaiou aan de lijn aan een tuig.
Hij wil er graag in, maar dat mag op dat moment niet van mij.
Kaiou komt net niet dicht genoeg bij de sloot om er in te stappen.
Hij draait zich om en gaat achterstevoren de sloot in, kont eerst.
Dan is de lijn dus langer, dan kan het wel
Tja, dan kan ik dus alleen nog maar lachen
Hij wil er graag in, maar dat mag op dat moment niet van mij.
Kaiou komt net niet dicht genoeg bij de sloot om er in te stappen.
Hij draait zich om en gaat achterstevoren de sloot in, kont eerst.
Dan is de lijn dus langer, dan kan het wel
Tja, dan kan ik dus alleen nog maar lachen

-
Marloes*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Bo moet altijd even wachten op haar eten, zittend, totdat wij zeggen dat ze het mag hebben.
Als ze het iets te lang vindt duren, gaat ze pootje voor pootje, zittend als een soort van kikker, steeds dichter naar haar bak toe. Ze lijkt net een kikkertje, met gekke kleine sprongetjes
.
En je dan ook nog aankijken van: 'Maar ik doe toch niks verkeerd????'
Als ze het iets te lang vindt duren, gaat ze pootje voor pootje, zittend als een soort van kikker, steeds dichter naar haar bak toe. Ze lijkt net een kikkertje, met gekke kleine sprongetjes
En je dan ook nog aankijken van: 'Maar ik doe toch niks verkeerd????'
-
elly p
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 bassets
En nogmaals Debbie. In de winter is de deur naar de serre altijd dicht. En de honden gaan dan aan de deur staan als ze buiten moeten(jaja, ze hebben me goed opgeleerd) ik sta dus op, en laat ze buiten. Maar Debbie, staat dan aan de deur te zeuren, ze kijkt naar me, krabt eens aan de deur, ze draait zich dan nog es. Janken.. sta ik op om de deur te openen, loopt ze helemaal blij naar de kast met de koekjes waarvan ze de deur al op een kier heeft gezet.
Zo'n slimme meid.

Groetjes, Elly