Op de dag dat het gebeuren moest ben ik niet gaan werken, hij had sinds een paar maanden te hoge waarde in z'n lever en was het afwachten hoe de medicatie en nieuwe voeding aan zou slaan, maar helaas vergiftigde zijn lever hem sneller dan we gehoopt hadden.
Ik was er kapot van, maar trok me het meest op aan m'n poes die vanaf die dag te vinden was waar ik ook was, gelukkig had ik haar nog...
De eerste week kon ik er niet over praten zonder te huilen, daarna lukte dat wel weer maar had op de meeste vreemde momenten de neiging om in ene te huilen.
Werken deed ik behalve op de dag zelf wel, ik vond het persoonlijk fijn omdat ik dan even wat anders aan m'n hoofd had.
Ik vond het allemaal erg zwaar en dacht nóóit meer een huisdier te willen omdat het verlies zo'n pijn doet.
En natuurlijk helemaal gedesorienteerd doordat ik de eerste weken alsmaar op de klok keek om in de gaten te houden dat ik op tijd thuis zou zijn voor m'n hond, bij afspraken die lang duurde de neiging mijn ouders te bellen of ze die dag op benji konden passen, de tussendeur dichthouden als er iemand aan de voordeur staat, de chocola en koek van de tafel afhalen als we het bezoek uit gingen zwaaien....etc
Nog geen half jaar later ging m'n poes dood aan nierfalen, ik dacht dat ik gek werd.
Het rare is dat ik bij haar aanzienlijk minder heb gehuild, maar het meeste pijn aan ervaar, ik had met haar ook een zeer hechte band en mijn hond was een kruising herder/stafford en 10 jaar geworden, is een redelijke leeftijd als je het mij vraagt, maar mijn poes is "maar" 9 jaar geworden en kan dat nog steeds niet helemaal verkroppen.
Ook hier weer helemaal gedesorienteerd, elke keer weer naar buiten kijken of ze er aan komt, als ik in bed lag (ergste tijdstip van de dag omdat we altijd nog gingen kroelen voor het slapen gaan) in fractie van een seconde het vreemd vinden dat ze nog niet bij me was voor ik besefte dat ze er helemaal niet meer is en het niet meer kan, het werd een tijd van uitstellen om naar bed te gaan omdat ik zo tegen de confrontatie opzag en zo moeilijk in slaap viel en me vaak in slaap huilde.
Ik ben een jaar dierloos geweest voor ik weer rond ging kijken voor een hond.....een poes kon ik nog niet aan....en heb nu weer een hondje van anderhalf jaar, inmiddels zou ik een andere poes wel aankunnen, maar ik heb liever gewoon mijn lieve poezebeest en ik ben al ruim 2 jaar verder inmiddels.....
Ik kan er droog over praten en huil er niet meer om, maar ik moet niet mijn opgeschreven verhaal van deze periode kijken of iets zien wat hierover gaat want dan ga ik weer.
Ik kijk films als hotel rwanda en blood diamant, red dust etc en vind het heel heftig en komt een traantje soms wel even boven, maar onlangs bij marly en me waar hu hond overleed aan het eind, huilde ik echt vanuit m'n tenen en kon er niet mee stoppen.
Het is iets wat je nooit zal vergeten, emoties slijten wel op een bepaalde manier op den duur.
Voor jou is het nog heel vroeg, nog maar een aantal weken terug.
Veel sterkte

en al heb je er nu geen hout aan, je vind op den duur je weg er wel in