Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

naturediet. iemand ervaring ermee?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

naturediet. iemand ervaring ermee?

Ongelezen bericht door Emma »

hoi,

ik ben sinds kort mijn variatie aan Kvv aan het uitbreiden met meerdere merken.

nu kwam ik net bij de dierenwinkel een soort tegen die niet is ingevroren :denken:

dat is van Naturediet.

er staat op dat er geen kunstmatige voedingsstoffen in zitten. maar ik kan niet vinden of er dus ook geen kunstmatige toevoegingen inzitten. zou dit hetzelfde zijn?

er staat ook op dat er geen gluten inzitten.

ook staat er op dat opwarming mogelijk is.

ik heb er twee van gekocht, om uit te proberen. maar wat ik wel vreemd is dat dit gewoon goed blijft zonder invriezen. sterker nog het ligt ook niet in de koeling.

nu is mijn vraag: hoe gezond is dit ?
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Re: naturediet. iemand ervaring ermee?

Ongelezen bericht door aschra »

Dit voer is van Renske, een soort blikvoer maar dan nu in plastic verpakt.

Kijk maar eens op http://www.renske.com/beloning.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

nee, het is niet van Renske.

Tenminste dit voer komt uit engeland, Norfolk. en ze geloven in Holistische gedoe.

de website is http://www.naturediet.net" onclick="window.open(this.href);return false;

maar ik vraag me toch af, waarom de meeste Kvv diepvries is. en waarom dit dus ongekoeld bewaard kan blijven.

er staat dat 60 procent uit vlees bestaat. de rest uit aardappelen, rijst, groente en Omega 3 en 6.

het lijkt wel op Renske kwa ingredienten.

ik dacht dus dat kvv altijd diepvries is. maar blijkbaar dus niet altijd?

dit is wel handig met vakanties enzo. want je hoeft het niet koel te bewaren. dus voor sommige situaties wel makkelijk.
of in tijden dat de vriezer weer eens ontdooid moet worden :wink:
Emma
Zeer actief

heb het trouwens vanmiddag gevoerd. het viel wel in de smaak. :lol1:

dit was een VIS variant. dus dat vinden ze hier zo ie zo wel lekker.
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Volgens mij kan dit ongekoeld bewaard worden omdat het vlees niet rauw meer is, maar gekookt is ;)
Ik had het mee op vakantie voor mijn honden, en dat werkt goed, omdat je het niet in de koeling hoeft te doen ;) ... anders zit je altijd met dat je kvv ontdooit.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Emma
Zeer actief

P!nki schreef:Volgens mij kan dit ongekoeld bewaard worden omdat het vlees niet rauw meer is, maar gekookt is ;)
Ik had het mee op vakantie voor mijn honden, en dat werkt goed, omdat je het niet in de koeling hoeft te doen ;) ... anders zit je altijd met dat je kvv ontdooit.
dat zou kunnen. ik kan het op die site niet erg terug vinden.

zou dat dan ongezonder zijn?
Suuz!
Zeer actief

Het antwoord staat overigens gewoon na 2 keer klikken op de site:

The Naturediet sterilisation process is less than five minutes to avoid heat damage to the vital ingredients; this type of aseptic cooking cannot be achieved in a can.

The packaging used by Naturediet is easy to store and environmentally friendly. The empty packs can be stacked into one another for ease of disposal. The packaging has a special barrier film within the layers, which prevents oxygen and organisms gaining entry, keeping the product sterile. The packaging can be used within a microwave oven for people who wish to feed a warm meal.

http://www.naturediet.co.uk/FAQs/7.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

P!nki schreef:Volgens mij kan dit ongekoeld bewaard worden omdat het vlees niet rauw meer is, maar gekookt is ;)
En de worteltjes (in iédere variant zitten worteltjes) zijn ook gekookt. Ze lusten het hier best hoor, en voor een weekendje neem ik het wel eens als bijvoeding mee. Maar ik moet er altijd wel wat om lachen. Net zoals dat standaard ene hele erwtje dat altijd in een Rodi-schijf zit :mrgreen:
Suuz!
Zeer actief

Emma schreef:
dat zou kunnen. ik kan het op die site niet erg terug vinden.

zou dat dan ongezonder zijn?
Ongezonder in welk opzicht? Dan brokken en blik vlees? Nee, ongezonder dan helemaal rauw kvv, vast wel.
Er is in ieder geval hitte overheen gegaan waardoor het niet compleet rauw meer is, en er vast ook bepaalde voedingsstoffen daar aan bezwijken.
Ik heb me niet compleet in die materie gestort, dus een ander kan je daar vast verder mee helpen. Ik vind het zelf een goede oplossing voor bijv. vakanties, maar geef het niet het hele jaar door ;)
Emma
Zeer actief

@p!inki. die site die jij gaf is idd wel iets duidelijker dan die .net site. alhoewel ik daar niet heel lang op gekeken had :oeps:

ik ga het niet iedere dag voeren. maar misschien 1 maal per week de vis-variant. en als we de vriezer weer eens moeten ontdooien :mrgreen:

@ Marion. ja die groentes stellen ook niet veel voor. moest ook een beetje lachen toen ik de eerste keer rodi opende. waarop stond met groente :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”