Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

welke taakjes/hobby heeft jou hond?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

welke taakjes/hobby heeft jou hond?

Ongelezen bericht door mariaa »

Aangezien mijn honden echt "werk" honden zijn hebben ze naast de behendigheid en drijflessen een aantal "belangrijke" taakjes voor zichzelf bedacht.

Buck waakt altijd over ons erf ( klein achtertuintje :mrgreen: )Hij ligt precies voor de kleine opening waar de katten door de schutting heen komen, zijn kop kan er voor de helft doorheen zodat hij het achterpad kan "bewaken" Gelukkig blaft hij alleen als er hond voorbij komt en dat is zeldzaam maar dit kan hij uren volhouden.
Buck is ook een fanatieke bijrijder, hij zit tussen ons in de camper en let mee op het verkeer.....soms zit hij zelfs rechtop met zijn ogen dicht te knikkebollen, maar hij zal niet rusten voor we er zijn :smile:
Buck is ook mijn persoonlijke bodyguard, waar ik ben is hij :love: Als ik even boven ben,ligt hij met een grote zucht voor de deur te wachten...niemand die hem dan op andere ideeen kan brengen.
Dolly is de persoonlijke verzorger van de roedel, ze wast Buck de ogen en oren en dit doet ze ook bij "haar puppie" ( onze dikke grote kater :wink: ) Toen deze kater een wond had in zijn nek, heeft ze deze elke dag verzorgd tot alles weer goed genezen was.
Op de dijk en in de uiterwaarde zorgen Buck en Dolly samen dat de muizenpopulatie niet uit de hand loopt, deze taak wordt elke dag met veel zorg en aandacht uitgevoerd!

welke taakjes hebben jullie honden?
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Re: welke taakjes/hobby heeft jou hond?

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Met name waken. Niet altijd tot vreugde van mij :wink: O ja, en Izzie moet mij natuurlijk bijzonder goed in de gaten houden. Ze zal eens iets missen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
thelittlegirly
Zeer actief
Mijn ras(sen): cavalier king charels spaniel bleheim teefje
Contacteer:

Ongelezen bericht door thelittlegirly »

indy haar taak is om mij te helpen. ze zorgt dat ik mee naar buiten ga dat ik me goed voel en dat ik niet alleen ben. dat is momenteel eigenlijk haar belangrijkste taak.
konijnen vangen kan ze niet. mev rent achter een konijn aan als ze er dan is en het konijn stopt wacht ze geduldig tot het konijn weer gaat rennen zodat ze er weer achter aan kan. verder is ze pas 7 maanden dus we kunnen pas met agiletie beginnen met 12 maanden.
Afbeelding

meid je bent super!!!

http://link.marktplaats.nl/287882556 oppas aangeboden
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Hoe verrassend. Dragen :mrgreen:

Miep is de vuilnisdienst van de buurt, en het is haar schuld dat onze kliko altijd vol zit :pffff:
Ze sjouwt alle zooi uit de straten mee naar ons huis. Ik beloon haar daar ook uitermate voor.

Saar is oppermutter. Die moet Miep vrij houden van loopsheidgeurtjes, of die moet schoongemaakt worden als ze gepiest heeft. En ze moet vastgezogen teken bij Mieppie aanwijzen. Die taken vervult ze met verve.
thelittlegirly
Zeer actief
Mijn ras(sen): cavalier king charels spaniel bleheim teefje
Contacteer:

Ongelezen bericht door thelittlegirly »

[quote="Marion."]Hoe verrassend. Dragen :mrgreen:

wat bedoel je met dragen?? :U:
Afbeelding

meid je bent super!!!

http://link.marktplaats.nl/287882556 oppas aangeboden
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

hij werkt als kruimeldief en vogelverschrikker
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

thelittlegirly schreef:
Marion. schreef:Hoe verrassend. Dragen :mrgreen:
wat bedoel je met dragen?? :U:
Boodschappen doen, en dat Miep de bos zonnebloemen mag dragen. Of het boodschappentasje van de drogist. Of (favoriet) mijn portemonnee.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Macho ligt de hele dag in de tuin.
Waken doet hij niet echt, het is meer gewoon aanwezig zijn.
Hij ligt bij de konijnen en let op ze.
Verder loopt hij ze achterna en ruimt daarbij netjes de keutels op.
Veder helpt hij ook bij het boodschappen naar binnen brengen en dergelijke.
Favoriet is wel als wij de was buiten hangen.
Dan staat hij gewoon te wachten tot wij een wasknijper of kledingstuk laten vallen zodat hij die razendsnel terug kan geven.

Max houdt de bank warm :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Frenk is om te beginnen het middelpunt van het heelal :pffff: En dat vindt hij dan vooral zelf :F:
Verder is hij de bewaker van de rust in de straat. Als er iemand onguur gedrag vertoont (en dat moet je ruim zien, vindt Frenk) dan slaat hij aan. :S:
Hij is ook heel goed in de taak van kruik. Lekker in het holletje van je benen of in je nek liggen. :love:
En hij is natuurlijk ook uitermate goed gezelschap. Wat je ook gaat doen en waar je ook naartoe gaat, Frenk wil mee. Winkelen, uit eten, op bezoek bij familie of vrienden, alles is een feestje. Zolang hij er maar bij mag zijn, vindt hij alles leuk :ok: :lief:
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Escan is het vloerkleed en de andere 2 zijn van de voedselvoorziening in welke vorm dan ook.
mariaa
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Met name waken. Niet altijd tot vreugde van mij :wink: O ja, en Izzie moet mij natuurlijk bijzonder goed in de gaten houden. Ze zal eens iets missen.
dolly is ook altijd bang om iets te missen :mann:
Afbeelding
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale

Ongelezen bericht door Drazic »

Drazic - doet vrouwtjes rug masseren,haren kammen en visite entertainen
Griffins taak was eigenlijk vooral - speklapjes pikken,lekker snurken zodat vrouwtje ervan in slaap viel,en heel attent aangeven dat er honden op tv waren!
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Kali raapt dingen op die ik laat vallen, ze helpt mee de boodschappen naar binnen te dragen en waakt over me. Ik kan die dingen allemaal best zelf, maar ze heeft er duidelijk lol in om te doen. Een poos geleden was ik tijdens het uitlaten een riem verloren en toen ik hem miste heb ik haar laten zoeken en ze vond de riem nog ook.

Kira kan heel goed waken, zo erg dat ze er soms een beetje in doorslaat, dan rent ze van hek naar hek ondertussen naar mij kijkend zo van... "zie je dat nou niet, let nou es op!"
Verder kan Kira heel goed helpen om de kippen naar binnen te drijven, ik aan de ene en zij aan de andere kant en dan drijven we ze samen de ren in.
mariaa
Zeer actief

Frenk schreef:Frenk is om te beginnen het middelpunt van het heelal :pffff: En dat vindt hij dan vooral zelf :F:
Verder is hij de bewaker van de rust in de straat. Als er iemand onguur gedrag vertoont (en dat moet je ruim zien, vindt Frenk) dan slaat hij aan. :S:
Hij is ook heel goed in de taak van kruik. Lekker in het holletje van je benen of in je nek liggen. :love:
En hij is natuurlijk ook uitermate goed gezelschap. Wat je ook gaat doen en waar je ook naartoe gaat, Frenk wil mee. Winkelen, uit eten, op bezoek bij familie of vrienden, alles is een feestje. Zolang hij er maar bij mag zijn, vindt hij alles leuk :ok: :lief:
"die Frenk kun je er goed bij hebben, haha...." klinkt als een leuke hond......
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

mariaa schreef:
Frenk schreef:Frenk is om te beginnen het middelpunt van het heelal :pffff: En dat vindt hij dan vooral zelf :F:
"die Frenk kun je er goed bij hebben, haha...." klinkt als een leuke hond......
Dat is hij ook echt :I: :engel:
En ik overdrijf ook niet. Hij vindt het zelfs leuk om mee te gaan naar een kledingwinkel en dan ligt hij kwispelend bij de pashokjes te wachten, terwijl ik kleding bij elkaar zoek. En hij krijgt dan ook heel veel aandacht van andere mensen, iedereen wil wel even aaien of iets tegen hem zeggen. En dat vindt hij ook geweldig :mrgreen:
Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Caja zorgt ervoor op kantoor dat iedereen zijn eten ver genoeg achterop het bureau legt.
Verder doet ze ook het een en ander aan bewaking.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Saar is voornamelijk bezig met lief zijn, en braaf zijn. En oh ja, koekies uit tassen en jassen gappen doet ze ook erg goed :mrgreen:

Vera draagt graag van alles. Boodschappen, haar eigen riem. En ze houdt ook vakkundig leuke mensen in de smiezen, niet om te waken dus maar om vooral het moment dat ze naar haar gaan lonken niet te missen.
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Jamey is waakhond, vooral als er niets te bewaken valt is zij erg waaks :mrgreen: Verder is ze kruimelzuiger (getraind op het woordje 'oeps') en geeft ze op commando dingen aan van de grond. En ze is natuurlijk therapie-hond :I:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Nilsson is mijn persoonlijke trainer, hij zorgt ervoor dat ik gerust een stukje chocola kan nemen want morgen wordt er weer flink gewandeld.
Hij zorgt ervoor dat onze kat Paddy er altijd fris uitziet......lebbert haar regelmatig af.
Als wij koude voeten hebben haalt hij onze pantoffels op, als de postbode eraan komt en Nilsson is buiten dan brengt hij ons de post.
Hij zorgt ervoor dat Paddy de koningin van onze tuin is, buitenstaanders (poezen) worden zonder pardon de tuin uitgejaagt en als er al 1 de tuin in durft te komen om met Paddy te knokken dan is Nilsson er als de kippen bij om de indringer met veel lawaai weg te jagen.
Hij is onze eiercontroleur, de eitjes van onze kippen worden regelmatig door hem getest op smaak.
Hij is het welkomscomite, iedereen die de dam opkomt wordt met veel enthousiasme begroet.
:I:
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Max heeft zichzelf als taak gesteld al het in de tuin gevallen eetbare brood op te ruimen zodat er geen ongedierte op af kan komen en hij waakt ook over have en goed.
Bente's taak is het om kindertjes te laten zien dat niet alle honden bijten/eng-en of vies zijn,en ook zij waakt over have en goed (meestal als Max slaapt).
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Samen waken ze en zorgen ervoor dat er geen inbrekers komen :mrgreen:

Puch houdt de tuin muisvrij, Kaya houdt alles in de gaten.
Kaya kan ook wel dingen oprapen en naar me toe brengen, ook best eens handig als ik erg lui ben :mrgreen:

Verder zorgen ze ervoor dat ik voldoende beweging krijg, zowel buitenshuis als binnen met schoonmaken :F:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Tess is van de opruimdienst. Alles wat eetbaar is in binnen haar bereik komt moet op. Daarmee leert ze een heleboel mensen opruimen. Daarnaast vindt ze zelf dat ze heel goed is in de verdelging van ongedierte. Maar eigenlijk lachen de muizen en konijnen haar uit. Tess is in de winter mijn kruik :wink: of ik die van haar :scratch:

Imke bewaakt het erf en mij. Niemand komt ongehoord binnen en mij buiten aanspreken kan ze ook niet zo waarderen. Daarnaast houdt ze in de gaten of Tess nog wel schoon is. Als die niet schoon is, moet ze gepoetst worden en dat doet Imke dan maar weer. Als Tess vieze ogen heeft stuur ik haar dan ook vaak naar Imke toe. Daarnaast past ze op de bal. Ze heeft een baas die er alles aan doet om de bal kwijt te raken, maar Imke kan dat echt niet laten gebeuren.

Abby wordt tandarts als ze groot is of ze gaat een hele kudde stabij-schapen drijven, beide wel erg leuk vindt ze. Ze heeft ook wel enige waakhondambities, maar dat vind ik geen goed plan. Een waakhond is herrie genoeg.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder

Ongelezen bericht door fleurie »

Mijn jack russells hebben de wel zeer belangrijke taak om bezoek luidkeels :N: aan te kondigen, die taak nemen ze zeer serieus en voeren ze vol overgave uit!
Afbeelding
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Rokus is bewaker van huis en tuin en kondigt luidkeels aan dat iemand iets in de (buiten)bus gooit of aan de deur komt. Verder is hij opvoeder van jonge katten en jonge honden en wast hij ze met overgave...Totdat ze groot zijn, dan moeten ze het zelf doen.Als ik thuis kom krijg ik door Rokus alvast een kussen aangereikt. Lieuwe is praktischer, die geeft een schoen aan( al heb ik meestal wel schoenen aan als ik van mijn werk thuis kom.)
Ook helpt Rokus mijn zoon( 21) met het(denken aan het) opruimen van schoenen en tassen: Als die blijven slingeren piest hij er over heen. :lekkerpuh: Maar soms ook niet.......
En Rokus en Lieuwe helpen met het dragen van de boodschappen van de auto naar de keuken.
Als Rokus slaapt neemt Lieuwe blijkbaar het waken over, maar hij blaft er niet bij en doet het op zijn eigen manier; de kippenkuikens die buiten liepen doordat er een vos in de ren zat bracht hij in veiligheid door ze bij mij af te leveren. 's Nachts in bed :slaap: .
Daarna werd er een keurige taakverdeling ingezet: Rokus joeg de vos de tuin en het dorp uit en Lieuwe hielp me met kuikens vangen in een stikdonkere onverlichte tuin. Een goede taakverdeling, want het ene kuiken dat Rokus meende te moeten vangen heeft het niet overleefd, de drie die Lieuwe pakte zijn gewoon groot geworden. :mann:
Lieuwe heeft als taak ook het zuchtend van genoegen met dat grote warme lijf tegen me aan te liggen als ik ' s avonds op de bank zit. :mann:
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Boomers taak is mijn schaduw zijn en die taak neemt hij, met name op vreemde gebieden of als er vreemde honden in de buurt zijn, erg serieus!
Verder heeft hij tot taak mijn bodyguard te zijn, met name als Gio er niet is of als we 's avonds buiten lopen..

Daarnaast is zijn taak van alles en nog wat op te rapen, te brengen naar me en heel lief te zijn. Met name dat laatste is hij ook erg goed in. Net zoals hij heel goed is in zijn taak als enthousiaste begroeter, als ik thuis kom.
mariaa
Zeer actief

"wat een ijverige honden allemaal :I: "
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Als het aan Nora ligt reinigt zij de poepveldjes hier in de buurt :hmmm:

En Nilo is dan weer meer de bejaardenverzorger want die zorgt dat Nora die stront laat liggen en niet te ver weg loopt. Hij neemt ook het ontvangstcommitee op zich trouwens :wink:
sjef
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjef »

Sjef moet de reigers bij de vijvers vandaan houden en Beer helpt daarbij. 's Avonds doen ze de voorafwas met veel enthousiasme. Boomer houdt in de gaten of Sjef en Beer wel goed opletten, blaffen als er honden langskomen, buurmannen in het weiland lopen, anders geeft zij wel vast een voorzetje. Geregeld controleren ze de tuin op mollen, muizen, marters en vossen.
I'm just a common man
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Zappa is vogelverschikker, bewaker van de tuin en controleert iedere dag 3 keer of de dino wel dood is.
Verder plukt hij graag het fruit :boos:

Kill de dino:
Afbeelding

Vogelverschrikker:
Afbeelding
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Rambo is een fanatieke muizenjager en er komt geen muis in de tuin. Rambo verzorgt alle honden, likt ze helemaal schoon en zorgt dat alle oren en ogen schoon zijn. Rambo kan ook heerlijk op schoot zitten en rustig blijven zitten terwijl ik met van alles bezig ben in huis. Rambo is de enigste echte waakhond die ik heb.

Loddie is een praathond. Als ze wat wil komt ze naar me toe en loeit wat en loopt dan naar de plek waar ze wat hebben wil en loeit dan weer. Meestal gaat dit om haar kleed wat niet meer in de zon ligt en of ik het maar even goed wil leggen. Als een goede Basset baas doe ik dat natuurlijk :pffff:
Op de scoot is Loddie mijn toeter. Als er mensen voor ons lopen of fietsen zet Loddie haar loei op en iedereen gaat dan van schrik aan de kant. Als ze dan zien waarvan ze zo geschrokken zijn, liggen ze in een deuk :smile:

Poehbelle richt zich voorlopig nog op de keuken en om die vooral erg schoon te houden. De vloer wordt regelmatig schoon gelikt en dat gebeurt met grote precisie. Op de vuilnisbak ligt weer een grote steen zodat ze die niet open kan maken :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”